הסוהרות הוקרבו על מזבח שלמות הקואליציה

שיקולים פוליטיים קרים וצרים הביאו אפילו את הפמיניסטיות הגדולות ביותר לזנוח את אסונן וכאבן של חיילות צעירות

חברות הכנסת רוזין, לסקי ומואטי | דוברות הכנסת

כבר כמה ימים שאני דוחה את ניסוח הטור הזה מכיוון שיש דברים שקשה מאוד לחשוב עליהם כדי לכתוב עליהם.

בשנת 2018 חשף כתב 'ידיעות אחרונות' לירן לוי את סיפורן של סוהרות ששירתו בכלא גלבוע שם הוצבו באגף הביטחוני לדרישת מחבלים אסירים, שעל פי החשד הטרידו אותן מינית. קצין המודיעין של הכלא נענה לבקשת האסיר וחסך לעצמו התמודדויות אבל לא חשב לרגע על ההתמודדויות שגזר על הסוהרות עד סוף ימיהן. עם חשיפת הפרשה, לירן לוי פנה לדבריו בין היתר לפמיניסטית הדגולה מרב מיכאלי אך היא לא הביעה עניין בחשדות החמורים.

הפרשה לא שבה לכותרות עד לבריחת ששת המחבלים מאותו כלא ולוועדת הבדיקה שקמה למחדל. לאחרונה, לאחר מאבק ארוך מצד לוי והעיתון לחשיפת הפרטים, התבררה תמונה קשה אף יותר: אחת החיילות תיארה באופן מצמרר כיצד נאנסה בכלא על ידי המחבל מחמוד עתאללה. בנוסף העלה לוי שורת מחדלים באשר להתנהלות הפרקליטות בתיק הזה שנסגר כבר בעבר ונפתח לאחרונה שוב.

ככל שנשמעים הדברים שהתחוללו בין כתלי כלא גלבוע איני יכולה שלא לתהות מדוע מוצבות נשים באגף האסירים הביטחוניים ואיך אנשי השב"ס המעורבים בפרשות אינם עצורים. מחריד להבין שאנשים השייכים לשירות בתי הסוהר נענו לבקשתו של אסיר בטחוני וסרסרו בגופן ובנפשן של חיילות צה"ל.

לפני מספר ימים נערך בכנסת דיון בנושא, בפתחו אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי כי היא מזועזעת מעדות החיילת וכי מדובר במקרה מטלטל. יו"ר ועדת חוץ ובטחון רם בן ברק הוסיף כי מדובר בשירות משמעותי וחשוב שתרומתו לביטחון המדינה עצומה.

כואב היה לשמוע את ראש חטיבת כוח אדם בשב"ס תמי עזרא אומרת ביובש מסוים כי "מדובר באירוע קשה", ומסבירה שהסוהרים שמשרתים בשירות חובה מביעים שביעות רצון גבוהה משירותם.

הרוחות התלהטו במהלך הדיון ואני חשבתי על הפייק-פמיניסטית מרב מיכאלי שנמלטה ממליאת הכנסת כאשר התקיימה ההצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בדצמבר 2021. נוסף על הנמנעים, הצביעו נגד הקמת ועדת החקירה עשרות חברי וחברות כנסת מהקואליציה, חלקם הגדול התבטא בזעזוע בשבוע שעבר עם חשיפת פרטים נוספים בפרשה אותה סרבו לחקור.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) אמרה בדיון לגבי ההצבעה על הקמת ועדת חקירה: "התחננו בפני השר לביטחון פנים וסגן השר לביטחון פנים שסירבו בתוקף עד שנאלצנו להתפשר ולא להצביע". חברתה למפלגה גבי לסקי הוסיפה: "בלילה שבו הצבענו נגד הקמת ועדת חקירה אמרו לנו שיבדקו את העניין במהירות ויטפלו בו. לא בדקו ולא טיפלו".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית קרא להקמת ועדת חקירה, וציין כי "ההתנגדות העיקרית לוועדת חקירה הגיעה מהשר לביטחון פנים, וראש מפלגת העבודה לא גילתה מולו מספיק מנהיגות".

לדברים מטרידים אלו הצטרפו דבריה של ח"כ אמילי מואטי (העבודה), בראיון בערוץ הכנסת באותו היום. לדברי מואטי, היא חשה "אי נוחות" עם עניין ועדת החקירה, והייתה מצביעה אחרת לו הייתה יכולה.

כאשר נשאלה האם לא היה נכון להתנגד למשמעת הקואליציונית, ענתה שלא בממשלה שתלויה על בלימה וסיימה במשפט הנורא: "הטיעון בגדול היה לעשות הכל כדי לשמור על שלמות הקואליציה וברגע שאנחנו ממצמצים מול רעיונות של האופוזיציה אז זה יכול למוטט אותנו".

אם כן, על פי עדויות חברות הקואליציה עצמן, הסוהרות שהוטרדו ונאנסו, הופקרו על ידי המערכת הפוליטית למען הישרדות זמנית של הממשלה המקרטעת. שיקולים פוליטיים קרים וצרים הביאו את אפילו  את הפמיניסטיות הגדולות ביותר לזנוח את אסונן ואת כאבן של חיילות צעירות.

הרבה מאוד חטאים רשומים על שם ממשלת בנט-לפיד קצרת הימים. זה כנראה אחד החמורים והצבועים שבהם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. ואף מילה על הגברת שקד (שבחוק ישראל היום הראתה את דעת על חשיבות השמירה על אחדות הקואליציה).

  2. כל מה שהשמאל רוצה זה לשלוט בנו. אפס אידיאולוגיה אפס ערכים. ראינו איך מפלגת מרץ התייחסה בביטול לחברת כנסת ערביה שלא התיישרה עם הקו של המפלגה. הנאורים בעיני עצמם שונאים כל מי שחושב אחרת מהם.

  3. ניסים, אני אסביר לך לאט:
    הקואליציה הצביעה נגד ועדת חקירה למה שקרה

  4. דווקא צודקות מיכאלי ורוזין שבחרו לא להצביע.
    יש פה התנגשות ערכים בין הצורך בשמירה על אחדות הקואליציה לבין ערכי הפמיניזם והאנושיות.
    האם לא היינו מצפים מח״כי המרכז להתפשר עם גוש הימין בשם אחדות הקואליציה במקרים דומים? והכוונה לא לבגוד בבוחריהם אלא פשוט לשתוק ולהימנע.
    לכן, צודק דוד כשהוא מפנה אצבע מאשימה לא לנשות השמאל אלא לנשות המרכז שהוכיחו חוסר יכולת לשתוק בשם אחדות קואליציית ימין אך מוכנות למכור את בוחריהן וערכיהן בשם קואליציית שמאל.

  5. האדם היחיד שיכול להציל את מדינת ישראל היום הוא אך ורק אפי נווה על ידי פרסום כל ההקלטות שבידיו! הגיב:

    האדם היחיד שיכול להציל את מדינת ישראל היום הוא אך ורק אפי נווה על ידי פרסום כל ההקלטות שבידיו!

    רק פרסומן יוציא ויחשוף את כל הטינופת שנקראת מערכת המשפט, צמרות כל המוסדות כולל צמרת המשטרה, הפרקליטות, האקדמיה, החינוך, הפיננסים, הצבא, כולל כל המטכ"ל, המוסד והשב"כ. כל הצמרות. כולן עד האחרונה שבהן. כל הוועדות. כל ההחלטות במחשכים. הכל יצא החוצה. הכל. לנווה יש מפתח להצלתנו. רק לו.

    כולם הושחתו באופן מוחלט וכולם אחוזים בגרונם ומלאי פחד מפני האופל השולט פה במדינת השטאזי המעוותת הזאת וחסרת העתיד והסיכוי שבתוכה חורשים רע וזוממים האויבים הערבים והאחים המוסלמים לפוררה עד דק ונעזרים על ידי כוחות השחור היהודים השולטים בסתר על הכל.

    המצב עכשיו הוא שאיש לא יכול לעשות שום דבר. כלום.

    רק פושעים ואחוזים בגרונם שולטים פה בדרכים אפלות.

    חשיפת החומרים שיש בידי אפי נווה תמוטט את כל אימפריית הרשע והפשע המחסלת את מדינת היהודים עד הסוף המר.

    אפי נווה יקר.

    עשה פעולת הצלה למדינה שלנו.

  6. זו ההזדמנות להקים ועדת חקירה בנושא אונס הסוהרות. 64 מנדטים לקואליציה. מחכים לכותבת המאמר שכתוב מאמר בנושא.