המחנה הגזעני של לפיד וגנץ מכה שנית

מפלגות השמאל עושות הכל כדי להשאיר את השד העדתי בשיח, במטרה להשתמש בו לעוד תעמולת שיסוי ופילוג

צילום מסך, דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

צפיתי בסרטון קמפיין הבחירות של 'המחנה הממלכתי' ולא היה בו שום דבר ממלכתי. הוא נפתח בתמונת שחור לבן לא מחמיאה של חבר הכנסת דודי אמסלם שנראה צועק (חבל שהקמפיינרים הרשלנים לא הוסיפו אנימציה שבה הוא מדבר עם הידיים) וסיפרו שהוא מאיים לדרוס את שלטון החוק. אותו שלטון שדורס את הימין, כן?

לאחריו מופיע שר המשפטים גדעון סער בתמונה צבעונית ממלכתית. השר שלכאורה נושא על גבו קופת שרצים והפך מרפורמטור נחוש למגן המערכת הגדול, הוא כמובן אות ומופת לעומת אמסלם הברברי.

אחר כך מופיעה תמונתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, בשחור לבן כמובן, עליו מכריז הכרוז שהוא סכנה ברורה ומיידית ואז מופיע הציטוט: "אנחנו יכולים להגיע לרבין" כי מה יותר מתסיס מזה.

מיד אחריו מתנוססת תמונתו של הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, צבעוני כמובן, מבטיח "בטחון על מלא". האיש שלפני כמה ימים ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל אמר עליו שפעל כדי לסכל לכאורה הכנות למתקפה צבאית נגד איראן, והאלוף במיל' בריק טוען כי בכהונתו כרמטכ"ל כשל לחלוטין בכל הקשור למוכנות צה"ל. על מלא.

שוב חוזרים אל הצעקנים בשחור לבן, הפעם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ "הגזען" וכדי להירגע מהאימה מיד מופיעה השרה פנינה תמנו שאטה בתמונה צבעונית מחייכת כי לעומת סמוטריץ׳ – היא דווקא ציונית.

הצעקנית הבאה שמופיעה בתמונת שחור לבן זועקת היא חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן שקמה כל בוקר כמובן כדי לצעוק. לעומתה, השר חילי טרופר בתמונת בר מצווה נינוחה.

ממשיכים עם חברת הכנסת מירי "כפיים" רגב ומיד לאחר מכן השרה יפעת שאשא ביטון בתמונת שער מגזין מחייכת כי היא אף פעם לא צועקת ולא מוחאת כפיים.

מתן כהנא שרצה להחריב את מוסד הרבנות, התחיל ליישם רפורמות שפוגעות ביהדות ודיבר אל חרדים בשנאה ובהתנשאות מופיע כנציג היהדות המגשרת ומרוב שהיא מגשרת מיד מתנוססת תמונתו של חבר הכנסת שלמה קרעי, ד"ר שלמה קרעי, שנראה כמו עבריין או אסיר נמלט. "אלוקים ישמור" אומר הקריין, כי זו הדמוניזציה שעושה השמאל לאנשי ימין.

עכשיו מגיע ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הקריין באמירה פבלובית מכריז בפעם האלף "מסית ומפלג" ואני לא מצליחה למצוא מעשה אחד של בנימין נתניהו או אמירה אחת שלו מסיתים או מפלגים.

ומי לקינוח? מי הממלכתי? מי המאחד? מי הערכי? שר הביטחון בני גנץ שעומד בראש המחנה שמפיץ את הסרטון הזה שאין בו, כאמור, שום ממלכתיות ויש בו שנאה, גזענות והרבה מאוד צביעות.

על דף המסרים של השמאל בבחירות האלה כתוב כנראה שצריך לשנוא מזרחים אז כך נראה גם הקמפיין של יש עתיד. באתר המפלגה שמיועד לציבור הרוסי נכתב שלא להצביע לליכוד כי זו מפלגה של ספרדים. כן, ספרדים.

פעם הם קראו להם צ׳חצ׳חים, אחר כך מנשקי מזוזות, משתטחים על קברים, בבונים, עדר בהמות, ביביסטים, ועכשיו פשוט ספרדים. הם כבר לא מסתירים את השנאה שלהם. אם כינויי הגנאי התייחסו לפלג מסוים מאוד לשיטתם בקרב יוצאי עדות המזרח, הרי שעכשיו זה כבר כל הספרדים כולם.

עליית מדרגה של גזענות. ויאיר לפיד, האיש שבאתר מפלגתו עלה הטקסט הבזוי הזה, עוד העז להאשים את המפלגה היריבה שעושה בכך שימוש, כאשר הוא טוען, שוב בגזענות בוטה, כי "אצלנו יש יותר ספרדים".

אם כל זה לא הספיק, בחשבון הטוויטר של 'צעירי יש עתיד' עלתה תמונה גזענית נוספת, עם ההשוואה הגזענית בין שני יוצאי מרוקו, אמסלם והשרה מירב כהן, כמו לומר: אצלנו המזרחים הטובים, אצלכם הרעים. ואולי הם פשוט למדו מחבר המפלגה רם בן ברק, ואמירתו הידועה על "הם שחורים ואנחנו  לבנים".

ולא לצקצק שאין כבר שד עדתי. יש ועוד איך, ויש כאלה שעובדים קשה כדי להשאיר אותו פה ולהשתמש בו בקמפיינים של שיסוי, פילוג והסתה נגד הימין ונבחריו. ככל הנראה, קמפיין גזענות כלפי ספרדים ואחרים עדיין פורט על נימי נפשם של אלה בשמאל שרואים עצמם נעלים יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. כשהימין יהיה בשלטון פשוט צריך להעביר חוק שיאסור על הצגת האחר כרע בקמפייני בחירות-
    כל הקופירייטרים של השמאל יאבדו עבודה, ורק הימין ינהל קמפיינים ובבחירות אח״כ כבר נגיע ל100 מנדטים.

  2. ממלכתי, זהו תואר שצריך לזכות בו מאחרים. כמו הרבה תארים אחרים.

    הצורך לשייך את המילה "ממלכתי" לעצמך בעצמך, אכן מוסבר היטב ע"י רמת"הנימוקים" בסרט.

  3. לפיד טען שאצלו יש יותר ספרדים מאשר בליכוד.
    זה לא בדיוק הישג מרשים כשאת הפרימריז שאין ב'אין עתיד' הרבה יותר קל למזרחים לעבור.