שקרים ללא הפסקה: עבאס ממשיך באחיזת העיניים

יו"ר הרש"פ שוב מספר לעולם על רצונו בשלום, בעודו מהלל מחבלים ומפיץ עלילות דם נגד ישראל

אבי אוחיון (לע"מ), צילום מסך

בעוד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתכונן לנאומו הקרוב בעצרת הכללית של האו"ם, גוברים הסימנים לכך שאנשיו מנהלים פעולות טרור נגד ישראל. כפי שעשה בעבר, עבאס ללא ספק ינצל שוב את במת האו"ם כדי להצהיר על תמיכתו הנלהבת בשלום והתנגדותו לאלימות וטרור. מיותר לציין כי הוא גם צפוי לנצל את האירוע כדי להפיץ עוד שנאה, שקרים ועלילות דם נגד ישראל והיהודים.

דבר אחד בטוח – עבאס לא יספר לשומעיו באו"ם כי חברים בתנועת הפת"ח בראשותו זורעים טרור בצפון השומרון, במיוחד בערים ג'נין ושכם, מבצעים פיגועים נגד ישראלים ורודפים עיתונאים פלסטינים, כמעט על בסיס יומי. רובם משתייכים לזרוע הצבאית של הפת"ח המכונה 'גדודי חללי אל-אקצא', ואחרים לקבוצה חדשה שהחלה לפעול בשכם ומכנה את עצמה 'גוב האריות'. רבים מהם ידועים גם בשיתוף פעולה עם חמאס והג'יהאד האסלאמי. בין מתקפות הטרור שביצעו בחודשים האחרונים היו פיגועי ירי נגד מתפללים יהודים בקבר יוסף. גדודי אל-אקצא התגאו בכך בכרוז שפרסמו, ונשבעו להמשיך במאמצי הטרור.

בחודש שעבר, צה"ל הצליח לחסל את איברהים אל-נבולסי, אחד מראשי הגדודים בשכם שהיה מבוקש בשל סדרת פיגועי ירי. לאחר החיסול הנהגת פת"ח קיימה ברמאללה ועידה לזכרו, מחווה מצד עבאס ומקרוביו למחבל המת. עבאס אף טלפן להוריו של אל-נבולסי ושל שני מחבלי פת"ח אחרים, הביע את תנחומיו ופיאר את מותם כשאהידים.

בשבוע שעבר, שוטרים עצרו מחבל פלסטיני ביפו בדרכו לבצע פיגוע. הוא השתייך לקבוצת 'גוב האריות' המזוהה עם הפת"ח. בתיקו נמצאו תת-מקלע ומטעני צינור. בהמשך, הפלסטינים הודיעו על מותו של חאמד אבו-ג'ילדה, בן 24 מג'נין וחבר בכיר בגדודי אל-אקצא, לאחר שנפצע בקרב יריות עם חיילי צה"ל. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות הוא נראה יורה לעבר כוח צה"ל שפעל בעיר. במהלך הלווייתו חברי פת"ח קראו לבצע עוד פיגועים.

אל-נבולסי, אבו ג'ילדה ואחרים שנעצרו או חוסלו בשבועות האחרונים, השתייכו כולם לפת"ח, התנועה המתוארת לעתים קרובות בידי גורמים במערב כ"מתונה". מפקדם של כל אלה הוא לא אחר מאשר מחמוד עבאס, אשר בנוסף לתפקידו כנשיא הרש"פ משמש גם כמנהיג פת"ח. עבאס ובכירים אחרים בארגון לא הוציאו מילה נגד מעורבות אנשיהם בטרור. במקום זאת הם ממשיכים להלל את המחבלים ולהאשים את ישראל בהסלמה.

זהו אותו עבאס שיופיע בקרוב בעצרת האו"ם ושוב ישחק את תפקיד הקורבן, כפי שהוא נוהג לעשות מאז עלה לשלטון ב-2005. בדומה ליאסר ערפאת אותו ירש, האסטרטגיה של עבאס כוללת ניסיון לחמוק מאחריות ולשטות בעולם בטענה השקרית לפיה ישראל היא האחראית לסבל הפלסטיני. בדומה לערפאת, עבאס ימשיך לדבר על רצונו בשלום בזמן שהוא מעודד את מחבלי הפת"ח להמשיך ולרצוח, רואה בהם גיבורים ונמנע מלהורות לכוחות הביטחון שלו לעצור אותם או להחרים את נשקם. למעשה, אין לו כל תמריץ לפעול כך משום שהמחבלים לא מהווים כרגע שום איום ישיר עליו.

עבאס כמובן לא יזכיר את כל זה בנאומו הקרוב באו"ם. הוא לא ידבר על השחיתות הפושה בכל פינה בממשלתו, ולא על הכישלון המוחלט של כוחות הביטחון הפלסטינים לאכוף את החוק ולמנוע טרור. במקום זאת, נציגי המדינות החברות באו"ם יזכו לטעום מן התפריט הקבוע של שקרים ועלילות נגד ישראל, מבלי שאף אחד מהם יטרח לשאול את עבאס על תפקידו בהתעצמות הטרור, ומדוע הוא ממשיך להלל מחבלים בעודו מצהיר על רצונו בשלום.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. רצח של התינוקת שלהבת פס ז"ל בחודש מרץ 2001,

    בוצע ע"י מחמוד עמרו, פעיל תנזים צבאי מחברון ימח שמו וזכרו (רוצח תינוקות). התנזים הוקם ב-1995 על ידי יאסר ערפאת כחלק מפת"ח. את זה, מחמוד עבאס לא יספר מעל במת האו"ם. גם לא את הנאום שנשא בדיוק לפני שנתיים, בו אמר: "רדו לעם ובצעו התנגדות עממית", בכנס של כלל הפלגים הפלסטיניים, בהשתתפות חמאס והג'יהאד האיסלאמי (מקור: https://www.ynet.co.il/news/article/Hyrvz1aXD).

    זה החבר של גנץ ולפיד (מקור: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2022-07-08/ty-article/00000181-dd58-dfae-a79d-df7b47ef0000) כמובן, ומר"צ ורק בזכותם, מכחיש השואה המזדקן מדמיין, שיש לו לגיטימיות כלשהי – בתור "מנהיג" כמה חמולות, כמו זו, של מחמוד עמרו.

    התירוצים שהשלישייה לעיל תמציא, לאחר התוכן הצפוי בנאומו של מכחיש השואה המזדקן מעל במת האו"ם והתכחשותם למשמעויותיו – בדיוק כמו שקודמיהם התכחשו למשמעות נאום יוהנסבורג – מסביר היטב כיצד נוצר, רצח הישראלים עבור פרסים מאוסלו.

    ופרסומי המפלגות הנ"ל במערכת הבחירות הנוכחית ב-2022, מסביר היטב כיצד הוא יכול לחזור.