לרסן את זהבה

יו"ר מרצ לא מציעה עוד ביטחון אלא עוד רפיסות שתביא לעוד טרור

רעשים מוזרים נשמעים מאז ליל אמש מכיוון שדה בוקר אשר בנגב. דוד בן-גוריון מתהפך בקברו.

האיש שהקים בין היתר את צבא ההגנה לישראל לא חלם שיום אחד תגיע זהבה גלאון ותצווה על שר הביטחון לרסן ולמתן את לוחמיו.

עבור בני גנץ שהתפאר בכך שהפקיר את חייהם של חיילי גולני במהלך מבצע 'צוק איתן', יתכן שזו תהיה בקשה שגרתית, אבל לשאר אזרחי ישראל עשויה להיות בעיה עם הצעת גלאון שנובעת מדאגה גדולה דווקא לחייהם של המחבלים.

"יש עליה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה", היא זעקה. אני דווקא זועקת על רצח של יהודים בפיגוע בבאר שבע, בפיגוע בחדרה, בפיגוע בבני ברק, בפיגוע בתל-אביב, בפיגוע באריאל, בפיגוע באלעד או בפיגוע בחולון.

אלה רק חלק מעשרות פיגועים שאירעו השנה, בכולם נרצחו יהודים ונפצעו עוד רבים, כולם היו חפים מפשע. רק לאחרונה קברנו את לוחמת המעברים נועה לזר הי"ד, את לוחם סיירת גבעתי עידו ברוך הי"ד ואת רס"ן בר פלח הי"ד.

זהבה, את בטוחה שהמענה לגל הטרור הרצחני הזה שרק כדי להישאר על הכסא שר הביטחון שלך לא קורא לו אינתיפאדה, הוא לרסן את צה"ל? מה דעתך לרסן את המחבלים? האם את כל כך תפיסת העולם שלך כל כך מעווותת שאת מסירה כל אחריות ממחבלים רוצחים ומאשימה את הקורבן בלבד? בשביל זה חזרת לחיינו בקול תרועה? כדי להביא עוד מהרעיונות הישנים והכושלים?

את מתקוממת נגד העובדה שצה"ל מאבטח שיירות של מתנחלים, זוכרת שזה צבא ה ה ג נ ה לישראל? "מתנחלים שבאים לעשות פרובוקציה", את קוראת להם. אבל בינינו זה שהם נושמים או גרים ביהודה ושומרון זו כבר פרובוקציה בעיניך.

אין ספק שלאור ההתדרדרות הביטחונית החמורה במשמרת של לפיד-גנץ, לא נותרה ברירה אלא לצאת למבצע דומה ל'חומת מגן' כדי להביא למיגור הטרור, ואת פוחדת שזה יביא ל"הסלמה". זהבה, ההסלמה כבר כאן.

כעסת על חבר הכנסת איתמר בן גביר על כך ששלף נשק כאשר השליכו עליו אבנים בירושלים. אז יש לי חדשות בשבילך. אבנים הן גם נשק. עם אבנים הורגים.

הערבים שמשליכים אבנים עושים את זה כדי לרצוח. זוכרת את הילדה אדל ביטון הי"ד, שמחבלים ערבים השליכו אבנים על מכונית בה נסעה כאשר הייתה בת שנתיים? היא נפצעה באורח אנוש ונלחמה על חייה עד שנפטרה כאמור כעבור שנתיים. זוכרת את סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד? לוחם סיירת גולני שנרצח על ידי מחבל שהשליך עליו אבן.

אז כן, על מי שמשליך אבנים במטרה לרצוח יהודים צריך לפתוח באש. בלי ריסון ובלי מיתון. האפשרות השנייה שאותה את מקדמת, כפי שכבר למדנו, רק תביא עלינו עוד טרור ועוד קורבנות. אני מבינה שזה דף המסרים. רפיסות. כך הגענו להסכם הכניעה מול חיזבאללה. מדאיג לחשוב שאת מועמדת להיות שותפה בכירה בממשלת השמאל הבאה אותה מתכננים לפיד וגנץ להקים, או אולי בעצם, שותפה טבעית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. יש לשים לב שאפילו השמאל מודה שהיתה עליה משמעותית השנה ברמת הטרור (יותר פיגועים יוצרים יותר התקלויות בין מחבלים לחיילים).

    1. ויתורים ורפיסות מזמינים פיגועים ולא עמדות תקיפות מהסוג של בן גביר. א, ב.

    2. את המשפט המסורבל והשגוי הבא:
      "האם את כל כך תפיסת העולם שלך כל כך מעווותת שאת מסירה כל אחריות ממחבלים רוצחים ומאשימה את הקורבן בלבד?"
      נא להחליף במשפט הבא (כולל תיקון "מעווותת" והסרת "בלבד", שנראה בטעות כאילו האשמת הקורבן סבירה כל עוד מאשימים גם את המחבלים):
      "האם תפיסת העולם שלך כל כך מעוותת שאת מסירה כל אחריות ממחבלים רוצחים ומאשימה את הקורבן?"
      אם תיקנתם, אין צורך לפרסם את התגובה.

  2. ואחרי זה שואלים, איך לבן גביר יש הרבה קולות. אתן פשוט דוחפות אנשים מתונים יחסית לקצה גבול היכולת שלהם. והם עוברים עוד יותר ימינה כדי לאזן אתכן.

  3. מעניין מה היו עושים הפלסטינאים לזהבה גלאון אילו טעתה בדרך ונכנסה לג'נין או שכם. מה שהיא וכל עוכרי ישראל לא מבינים זה שלא משנה כמה תוותר להם ותיתן להם הם יחתרו לחסל אותנו.זהבה פוגעת בחיילי צהל,כאילו הם פורקי עול ולא מרוסנים. ולפיד ברוב" חוכמתו" נתן לה סקירה בטחונית שאולי חלק ממנה כבר דלף למי שלא צריך.אגב לא ברור באיזה זכות מי דאינה אפילו חברת כנסת מקבלת סקירה בטחונית,למרות דעותיה הקיצוניות.