דעה: להרחיק את האנרכיסטים מחברון

התופעה בה פעילי שמאל קיצוני מתגרים בחופשיות בלוחמינו מבזה אותם ומסכנת את ביטחונם

צילום מסך

האירועים בהם אזרחים מקומיים או זרים מבזים את חיילי צה"ל בנקודות חיכוך ברחבי יהודה ושומרון אינם חדשים, אך הגיע הזמן לעצור את השרשרת המסוכנת הזו.

החייל אינו אדם פרטי שצריך לשמור על כבודו. החייל מייצג את המדינה ובמקרה שלנו, ביסודו של דבר, את הרעיון הציוני. הערעור של האנרכיסט אינו על החייל הפרטי אלא על הרעיון הציוני, על עצם קיום המדינה. המדינה היהודית אינה חלק מן הטבע הגיאופוליטי, האנרכיסט מייצג את כוח האנטרופיה שהוא הכוח הדומיננטי בפעולה הטבעית של כל מערכות החיים והחומר.
המושג אנטרופיה, שהוא מושג מופשט מאוד, מייצג את התופעה היסודית ביותר בטבע – תנועת גופים ללא כיוון, באקראיות מלאה, ללא ייעוד וללא מטרה. מהותה של כל תרבות היא הטלת מגבלות על ההתנהגות הטבעית הזו כדי להגשים ייעוד מוסרי או כל ייעוד אחר. לשם כך קיימים מוסדות המדינה שעליהם האחריות לוודא קיום המגבלות באמצעות הטלת מיסים, וקיום צבא לצורך הגשמת הייעוד המשותף והמוסכם. במקרה שלנו, הרעיון הציוני הוא הגבלת חופש ההתנהגות שלנו כדי להגשים את הרעיון החיצוני לטבע של בניין המפעל הציוני. האנרכיסט שואף לבטל את המגבלות.

לכן מדיניות ההכלה המטילה על החייל חובת איפוק ומענישה אותו במקרה שהגיב כראוי להתגרויות ושמר על כבודו, היא טעות יסודית ומסוכנת.

מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול. לא בגלל שהמלך הוא מעל הטבע אלא בגלל שהוא מייצג רעיון שהוא חיצוני לטבע. הוא מייצג את הרעיון של סדר מוסרי המגביל את הטבע. כך גם חייל שמחל על כבודו אין כבודו מחול ולכן אין להכיל את הביזוי של החייל.

מדוע השמאל תומך בביזוי החיילים? משום שהוא לא מאמין ברעיון של הרצל, הוא לא מאמין בזכותנו להפוך את כוון ההיסטוריה ולפעול בארץ ישראל בניגוד לתהליכי הטבע שלה. לכן אין לו מקור כוח חיצוני לטבע כדי להתמודד עם הכוח הדומיננטי של הטבע. לכן יש אנשים החושבים שאנחנו גזלנים שלקחנו ארצות גויים. מבחינת הטבע הגיאופוליטי אין לנו מקום בארץ ישראל.

המפגש של החייל והאנרכיסט הוא המפגש של הציונות עם הטבע וזהו המבחן הגדול של הרעיון הציוני: מקור הכוח של הרעיון הציוני חייב להיות חיצוני לטבע אחרת הטבע ינצח. השמאל לא מצא מקור כוח חיצוני לטבע כאשר זנח את הזהות היהודית המסורתית וכאן מקור הכשל הגדול שהחייל מתמודד עמו.

שר הביטחון המיועד יהיה חייב להפוך את המשוואה: ליצור מצב שבו מי שמתקרב לחייל ולא נוהג בו דרך ארץ כיאה למי שמייצג את המדינה, חייב להיענש, צריך לחדש את ההרתעה.

כל חתול יודע לשמור מרחק בטחון מאדם ברחוב, הוא מורתע ומנגנון ההרתעה מוטבע ב-DNA שלו. כך צריך כל אזרח לשמור מרחק בטחון מחייל על משמרתו באזורי חיכוך באזרחים.


פרופ' אלישע האס הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. יש גבול לכל תעלול!
    כמו בכל מדינה נורמלית, יש לצייד את אלה שאחראים על הסדר, באלות ואמצעים קרים אחרים, ולעודד את השימוש באמצעים אלה.

    1. בנוסף יש לתת לפעילי שמאל צווי הרחקה מיו"ש בדומה לאלו שפעילי ימין רבים קיבלו בעבר.

  2. ממצרים יצאו שני עמים: עם ישראל והערברב/אספסוף. אלו אלו הולידו בנים ובני בנים. אלה הגיעו למקום שהגיעו ואלה הגיעו למקום שהגיעו. הדרישה של "שתי מדינות לשני עמים" נכונה! יש כאן "שני עמישראל": א. הנאמנים לתורה, לעם ולמולדת. ב. המושכים בעורלתם ומתנכרים למורשתם. הפלשטינים אינם "עם" לפי שום פרמטר…
    אם דרוש "טרנספר" – הוא אינו מיועד לערבים אלא לצאצאי הערברב והאספסוף. לחילופין: תנו להם מדינה משל עצמם, כדי שיפרשו מאיתנו, יתבוללו וייטמעו בתוך פראי המדבר הישמעליים…!

  3. זו מדינה עם מערכת אכיפת חוג קלוקלת ורמטכ"ל שהתבלבל:
    אדם המעליב עובד ציבור, מועמד לדין! אבל אנרכיסטים אנטי-ציונים המציקים לחיילי צה"ל, מעליבים אותם, יורקים עליהם ומתגרים בהם– זוכים להגנת המערכת והרמטכ"ל ומי שנענש זה החייל השומר על כבודו של צה"ל, על כבוד המדינה ועל כבודו כאדם.
    כך לא ניתן להמשיך לקיים את מדינת ישראל!
    הכניעה לאלימות כלפי חיילים ואזרחים, מוליכה להרמת ראש של הטרור.

  4. כל חייל מייצג את המדינה, את המשילות, את הבטחון ובמקרה של יו"ש גם את החוק.
    אזרח חוץ שמגיע לחייל במטרה לבזות את המדינה על ידי ביזוי החייל צריך להגיע למתקן חולות עד לגירושו מן הארץ.
    שמאלנים ואנרכיסטים בעלי דרכון ישראלי צריכים לקבל צו הרחקה שימסר להם במתקן חולות גם כן.
    לא חייבים למהר עם מתן הצו. אפשר וצריך להקביל זאת לקצב שבו משרד הפנים מחדש דרכונים.

  5. את האנרכיסטים והשמאל הקיצוני המתנכל לחיילים ולתושבים היה צריך מזמן לסלק מהשטח ביו"ש .
    צריך רק לראות כיצד מרחיקים יהודים טובים רק מחשש שמה הם יפגעו בערבי כלשהו לחודשים מביתם וחייהם עם צווים מנהליים . לחוליגנים מהשמאל לא מוציאים צווי הרחקה צווים מנהליים וכו' גם אם הם פוגעים ממש בחיילים . את זה צריכה הממשלה החדשה לשנות . אין חסינות לפורעי שמאל הפוגעים בחיילי צה"ל או בתושבים היהודים . אם הם מחו"ל צריך להעלותם על מטוס ולגרש אותם מכאן ואם הם פורעים ישראלים יש צווים מנהליים שונים שצריך להשית עליהם.

  6. יש חוק כנגד זה,

    סעיף 288 לחוק העונשין.

    בסעיף זה מוגדרת עבירת העלבת עובד ציבור. מטרתו של הסעיף והגדרת המעשה כעבירה, נועדו להכיר בשמירה על כבודם ושמם הטוב של עובדי ציבור – אינם רובוטים, אשר תומך מחבלים רוצחים במימון סורוס, יכול לקלל ולגדף כעוות נפשו.

    לא במקרה, זו בדיוק העבירה וזו בדיוק הסיבה, אשר אותה ניסתה מפלגת מר"צ (גבי לנסקי) לבטל. אפילו בימיה האחרונים של הכנסת היוצאת.

    כך גם, השליט המשפטי לממשלה (רשות נבחרת) הוציא פקודה לנתיניו (בשפה מכובסת – הנחיית יועץ המשפטי), אשר מבטלת כל תוכן מהחוק. הנחיות היועץ המשפטי לממשלה קובעות כי העלבה של עובד ציבור בפני עצמה אינה מספיקה על מנת להגיש כתב אישום, וצריכה להתקיים עבירה נוספת בצידה. אין לכך אף סימוכין בחוק אך ממתי החוק הוא הבסיס לפקודותיו של השליט המשפטי לרשות הנבחרת?

    בדיוק על מעשיהם, של סייעני המרצחים (עדותה של ח"כ סטרוק על פעולת הסחה שביצעו, ע"מ לאפשר חדירה של חולית מרצחים, איסוף המודיעין על האמצעים הטכנולוגיים של צה"ל בגבול הדרום ע"י הארגון הגרמני "שוברים בשקיקה" ועוד) כאלה מדבר החוק. לא רופא בבית חולים, לא שוטר, לא מורה ולא חייל צה"ל – לא צריכים לספוג עלבונות. גם אם הרמטכ"ל רוצה לעלוב בהם.

    נדרש פשוט ליישם את החקיקה הקיימת, גם אם היא מפריע לארגונים הגרמנים, להרוס את מדינת ישראל מבפנים (גם רוצח ההמונים סטלין ומרצחיו, אשר רצחו הרבה יותר מהנאצים, הכריזו שהם מגינים על זכויות אדם).

  7. חיילי צה"ל לא צריכים כלל לשמש בשום תפקידי שיטור לא במחסומים ולא עם שום מגע עם עם אזרחים גם לא ערבים ..לזה יש שוטרים..יש יס"מ יש מג"ב…חיילי צה"ל צריכים להתכונן למלחמה…