לעצור את שייח' הטרור עכרמה צברי

הסתה לאלימות, עלילות דם וקשרים לחמאס ואיראן – איש הדת הקיצוני ממשיך ללבות את האש בירושלים ומעבר לה

צילום מסך

הקריאה "אל אקצה בסכנה" היא סיסמת הפעלת הטרור בירושלים כבר כמעט מאה שנים. מי שהבין היטב כיצד היא מגייסת את העולם הערבי לפעולה היה המופתי חאג' אמין אל-חוסייני שהוביל את מאורעות 1929 ואת המרד הערבי הגדול ב-1936, גלי טרור קשים אשר גבו מחיר דמים מיהודי ארץ ישראל, תוך שימוש בהסתה השקרית אודות "אל אקצה".

כאז כן היום. איש הדת  המוביל את הפעלת הטרור העממי בירושלים ושולח ידו בכל גזרה אפשרית על מנת לפגוע במדינת ישראל, הוא השייח' עכרמה צברי, לשעבר המופתי של ירושלים וראש המועצה האסלאמית העליונה, ובכיר דרשני מסגד "אל אקצה".

קווי הדמיון בין אל-חוסייני לבין צברי אינם ניתנים לטשטוש. שניהם ינקו אידאולוגיה קיצונית ואנטישמית: אל-חוסייני תמך במפלגה הנאצית וניפגש עם היטלר ב-1941, פגישה שקדמה למה שמכונה ועידת ואנזה בה תוכנן למעשה הפתרון הסופי להשמדת יהודי אירופה. צברי פרסם ב-2002 ספרון בשם 'פלסטין – האדם והאדמה', הכולל מוטיבים אנטישמיים ושולל את זכותם ההיסטורית של היהודים על ארץ ישראל ועל ירושלים.

בינואר 1922 הוקמה המועצה המוסלמית העליונה, ובסיוע הבריטים, נבחר אל-חוסייני לנשיאה. על מנת לבסס את מעמדו הבינלאומי, ולאחר שקיבל גם את התואר "המופתי הגדול", יזם אל-חוסייני את שיפוץ המסגדים על הר הבית כחלק מניסיון למשוך את תשומת לב העולם המוסלמי.

עכרמה צברי הבין גם הוא כי יש לבסס את קשריו במדינות האזור, ובעיקר עם טורקיה וקטאר. צברי זכה לקבל מהנשיא ארדואן את אות 'מגן ירושלים', ואף לערוך את תפילת יום השישי במסגד איה סופיה ובהשתתפות ארדואן. במסגרת הקשר בין צברי לבין עמותות טורקיות הפועלות במזרח ירושלים, הן הפכו למעין צינור כספי לפעילותו בעיר. הוא אף חתם על מזכר הבנות לשיתוף פעולה. עם השגרירות הטורקית בירושלים.

על פי דו"ח מחקר של ארגון 'לביא' ואתר הקול היהודי, במקביל לקשריו הבינלאומיים צברי מנהל מערכת קשרים עם ארגוני טרור שונים, ובמהלך השנה האחרונה השתתף במספר כנסים מקוונים יחד עם בכירים בארגונים אלה. גולת הכותרת – נאום של צברי שאורגן על ידי אירן, לצד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, רמאדן שלח מהג'יהאד האסלאמי, ואיסמעיל הנייה מחמאס.

בקרב ערביי ישראל צברי רוקם קשרים עם הפלגים השונים של התנועה האסלאמית. כך הוזמן לוועידת רע"מ כאורח כבוד בשנת 2012, ובשיא אירועי המגנומטרים נפגש עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

הצלע הנוספת והמזעזעת לקווי הדמיון בין צברי ואל-חוסייני היא התמיכה בטרור רצחני נגד יהודים והובלת מערך הסתה, שבעצמו מוביל שוב ושוב לטרור ושפיכות דמים. באותן פרעות בתרפ"ט נרצחו בתוך שבוע 133 יהודים ועוד כ-300 נפצעו. במהלך המרד הערבי הגדול בין 1939 ל-1936 נרצחו למעלה מ-400 יהודים.

עכרמה צברי מוביל כיום את האלימות והטרור בירושלים. הוא מנצל כל אירוע בעל אופי מדיני, דתי או לאומני כדי להגביר את ההסתה ונותן את האות לפרעות אלימות בהר הבית ובמזרח העיר.

בנוסף, צברי מוביל מערך תמיכה ענק במשפחות המחבלים הירושלמיות. כך, בשיא אינתיפאדת היחידים, ערך סעודת אפטר מיוחדת לבני משפחה של צעירים הכלואים בישראל. באותו אירוע המשפחות קיבלו תעודות הוקרה עם תמונות הבנים. במקביל הוביל צברי קמפיין איסוף כספים לשיקום בתי המחבלים אשר נהרסו בידי כוחות הביטחון כתגובה למעשי טרור בירושלים. מטרת הקמפיין הייתה לדבריו: "שמשפחות השהידים יבינו שהן לא לבד, וכדי לפצות על עוול הבתים שנהרסו והתוקפנות של הכיבוש".

לאחרונה הגיע צברי לנחם את משפחת רוצח לוחמת המעברים נועה לזר הי"ד שם שיבח את המעשה והאדיר את פעולות הטרור האחרונות.

אין ספק כי הדמות המסוכנת ביותר כיום במרחב הירושלמי ומי שמוביל ומאדיר את הטרור הערבי בכלל ואת האלימות בירושלים בפרט, הוא מסית העל – השייח' עכרמה צברי. הגיע הזמן שכלל הרשויות במדינת ישראל יתנו דעתן על פעילותו המדינית הכלכלית והטרוריסטית.


מאור צמח הוא יו"ר ארגון 'לך ירושלים'. עקבו אחריו בטוויטר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. ונניח שהןא יעצר, מה אז?
    אפילו אם כוחות הבטחון יטפלו בהצלחה בהפגנות המחאה והנקמה האלימות שיבואו. כל מה שיקרה זה שיעלה במקומו מישהוא עם תפיסת עולם דומה ויהיו לו עוד שאהיד להעלות על נס.
    ללא אסטרטגיה שיטתית וחזקה, זה פשוט חסר תועלת.

    1. הוא צריך להעצר וכל מי שידמה לו יעצר גם הוא וכל זה במקביל למימוש פעילות יזומה ושיטתית בעניין.

    2. צודק. התגובה צריכה להיות מערכתית, חינוכית והסברתית בנוסף לתגובה המבצעית עפ״י חוק.
      זו הסיבה להסברה הכושלת של מדינת ישראל: כאשר יש כינוס אנטי ישראלי מיד משרד החוץ ״מתגייס״ לבטל את האירוע. טעות! מה עשיתם פה? השתקתם את מי שמבקר את ישראל (ולא משנה מה הסיבה)? איזה מסר זה שם בדעת הקהל העולמית? שמדינת ישראל היא דיקטטורה שסותמת פיות של מתנגדיה.
      במקום להתעסק בסתימת פיות עלינו להקדיש את מירב המאמצים להוכיח ולהסביר את צדקת דרכינו ולהפריך את השקרים (במקום לסתום להם את הפה). אבל מכיון שמדינת ישראל שמה שמאלנים אנטי ציונים בראש מוסדותיה אין להם יכולת לעשות את זה מהסיבה הפשוטה שהם לא מאמינים בצדקת דרכינו.
      התנ״ך שהבטיח לנו את הארץ הזו (כולה!) לא אומר להם כלום, הנרטיב הפלסטיני בעיניהם זו אמת לאמיתה, והם לא מבינים את השפה של המזרח התיכון. עצוב ומכעיס כאחד.

  2. ישראל מאוכלסת יתר על המידה.
    כשליש מהאוכלוסייה אינם יהודים.
    חייבים לשנות את חוק האזרחות.
    *
    ליהודים אין עודף שטחים ומשאבים, כדי להתחלק עם זרים.
    עמים זרים יצטרכו לעבור למדינותיהם.
    *
    ערבים קיבלו אזרחות (או מעמד תושב) שלנו בטעות ולמרות המלצת האו"ם.
    עת לתקן השגיאה ההיסטורית.
    *
    לפני 75 שנה המליץ האו"ם ליהודים ולערבים בפלסטין להתפזר למדינות הלאום שלהם.
    כיום רק הערבים ממלאים אחר המלצה זו ואינם מאפשרים ליהודים להיכנס לערים פלסטיניות רבות.
    בדיוק כמו לפני 75 שנה, ברור לכולם שיהודים וערבים לא יכולים ולא צריכים לחיות במדינה משותפת.
    היהודים הדפו את כל ההתקפות הערביות על ישראל ולכן יש לנו את הזכות לקבוע את גבולותינו
    ותנאים להיפרדות מהערבים הפלסטינים.

    כל הערבים מקומיים ישלמו מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי – ברמאללה.
    זה יגרום להתנתקות מן הערבים הפלסטינים: כלכלית, אזרחית ופיזית.
    *
    ייתכן שיהיה צורך במשאל עם כדי לקבוע אזרחות אחידה (לא ישראלית) לכמעט 7 מיליון ערבים החיים ממערב לנהר הירדן.
    * *
    ניסוח משוער של משאל העם על הפרדת יהודים וערבים בפלסטין
    >
    לפני תחילת המשא ומתן על גבולות המדינה הערבית החדשה בעזה ובאזורים A+B,
    כל הערבים הפלסטינים, כולל אלה החיים בישראל, חייבים לרכוש את האזרחות של ארצם החדשה.
    * *
    לא – להתאבדות 'דמוקרטית',
    כן – לשתי אזרחויות שונות לשני עמים יריבים.

  3. במשטר הקיים בישראל בראשות גנץ-לפיד או ביבי-דרעי אין לערבים שום תמריץ לצאת מכאן. להיפך: יש להם את כל התמריצים להמשיך ולהסתנן לתוך א"י ומדינת ישראל. אצל היהוד יש להם פרנסה ועבודה בשפע ובשכר + תנאים שעליהם הם יכולים רק לחלום בארצותיהם. יש להם כאן חופש פוליטי שלא קיים בשום מדינה ערבית + הגנה ותמיכה של כל העולם האנטישמי, כולל הסמאל האנטישמי ממוצא יהודי. במקום לייבא עובדים זרים מאסיה וממזרח אירופה לפי צרכי הכלכלה, ממשלות ישראל לגווניהן מייבאות מאות אלפי ערבים: פילסטינים, ירדנים, מצרים, וגדודי נשים היולדות המוני ילדים שכולם נופכים ל'ישראלים'. אחת הדיבות שהאוייב הסמאל-אנטישמי הבי"ל משמיע נגדנו הוא 'טיהור אתני', כביכול מישראל מגרשת פילסטינים מ'מולדתם'. אבל המצב הפוך: ב-74 שנות המדינה גדלה האוכלוסייה הערבית, בייחוד המוסלמית פי 15. בירושלים לבדה גדלה האוכלוסייה הערבית מכ-60 אלף ב-1967 לכ-400 אלף כיום, כשרובה המכריע מוסלמים. זה איננו ריבוי טבעי, אלא הגירה מאסיבית. למרבה המזל, הילודה הערבית ירדה מאוד בדור האחרון, אחרת המצב היה חמור פי כמה. עד שלא יהיה שינוי יסודי במצב הזה, מצבנו ימשיך להידרדר. ללא עזה יש בא"י המערבית כ-4 מיליון ערבים. אם לא תימצא דרך להקטין את מספרם לפחות בחצי בדור הקרוב – הלך על המדינה היהודית. הנגב, הגליל, המשולש והערים המעורבות – מזרח ירושלים, יפו, לוד, רמלה, עכו, חלקים מחיפה וכד' – כבר יצאו דה פאקטו מתחום הריבונות הישראלית. גם המרכזים האקדמאיים ובראשם האוניברסיטאות הופכים בהדרגב למשלטים של האוייב הערבי-סמאלני. מאידך, המשלטים היהודיים באיו"ש נמצאים בבידוד ותחת התקפה גוברת של הטרור הערבי והחונטה הצבאית-בטחונית הסמאלנית ה'יהודית' ואירגוני הסמאל האנטישמי שחותרים לחיסול מפעל ההתיישבות כשלב לחיסול מדינת היהודים, קודם ע"י 'פתרון שתי המדינות', אח"כ 'מדינת כל-אזרחיה, פליטיה, מחבליה ומסתנניה' ולבסוף – פילסטין ערבייה. האוכלוסייה היהודית בפריפריה הולכת ומתדלדלת, הולכת ומתרכזת במרכז בין גדרה לחדרה, מפסידה את הקרקע הלאומית של א"י ונדחקת לערי מגדלים במגה-פוליס שבמלחמה עתידית יהפכו לבתי קברות להמוני יהודים ישראליים.