השמאל פוחד מדמוקרטיה אמיתית

נבחרי ציבור מוסרים בשמחה את הסמכות שהעניקו להם החוק והעם לידי קומץ פקידים, ועוד בטוחים שהם מגינים על ה"דמוקרטיה"

חברות הכנסת מיכאלי ולזימי | דוברות הכנסת

אם חשבנו שראינו כבר הכל כאשר יאיר לפיד יצא להפגין נגד ממשלה שטרם הוקמה בעודו מכהן כראש ממשלה זמני, מסתבר שהשמאל הישראלי ממשיך לספק הפתעות וחידושים עולמיים בתחום מדעי המדינה.

בתפריט השבוע: חברי כנסת הקוראים להפגין למען "חיזוק בית המשפט" ונגד צעדי הרפורמה המתוכננים אותם הציג לאחרונה שר המשפטים יריב לוין, ובכך לפגוע בכוחה של הכנסת תוך המשך חיזוק הרשות השופטת. יו"ר העבודה מרב מיכאלי כתבה למשל בחשבון הטוויטר שלה: "מול ה-D9 צריך לעמוד הרבה וביחד!!…בואו גם אתןם!" (השגיאה במקור), ואף הבטיחה: "סיעת העבודה תהיה שם" (כל הארבעה); חברתה לסיעה ח"כ נעמה לזימי הכריזה שגם היא תהיה שם, כנראה שוכחת שאת פסקת ההתגברות הראשונה הוביל יצחק רבין ז"ל. אנשי ציבור אחרים בהווה ובעבר פרסמו קריאות דומות.

מדובר אם כן בסטארט-אפ ישראלי ייחודי – נבחרי ציבור מוותרים על הזכות שניתנה להם בידי המצביעים ועל פי לשון החוק, ובמקום זאת מעניקים אותה מרצון לרשות שאינה נבחרת וחסרת כל סמכות להתערב בהחלטות מדיניות או חקיקה. הם אפילו יוצאים לשם כך להפגנות, ופועלים אקטיבית למען הקטנת כוחם שלהם ובעד היכולת של בית המשפט לגזול מהם את הסמכות לחוקק, או יכולת היועמ"ש לפסול כל צעד ממשלתי. את כל זה הם עושים כאשר הם משוכנעים שהם מגינים על ה"דמוקרטיה".

ובינתיים, אם תהיתם, יו"ר האופוזיציה לפיד והאיש שהגדיר את עצמו "חייל בצבא הדמוקרטיה" מבלה לו בחופשה פרטית בפריז, בזמן שכמה עשרות משליחיו קופאים בקור בכיכר הבימה הריקה. גם כאשר יצא "להפגין" מול המצלמות על הגשר, הוא בחר כמובן בגשר הקרוב ביותר לביתו ברמת אביב, מרחק חמש דקות נסיעה. עד כדי כך חשובה לשליט היחיד של 'יש עתיד' המלחמה על הדמוקרטיה.

וכך אנו חוזים שוב בבלבול הבסיסי של השמאל בישראל, אשר לשיטתו התגלמות הדמוקרטיה היא קומץ שופטים שאיש מעולם לא בחר (ובוחרים למעשה את עצמם) הפוסקים גורלות על פי השקפה אישית. מנגד, חוקי יסוד וחוקים אחרים שהתקבלו בכנסת על ידי נציגי הציבור לאחר כל תהליכי הדיון ומבטאים למעשה את רצון העם, נדמים עבורם כסכנה לדמוקרטיה. את הראשונים הם מבקשים לחזק ואת האחרונים להחליש; דווקא את הניסיון לתקן את המעוות הם מבקשים כעת לעצור.

יתרה מכך, אם מיכאלי וחבריה תומכים נחרצות בזכותו של בית המשפט לפסול חוקים של הכנסת ללא כל בסיס משפטי או חוקי, ובכך למעשה תומכים בביטול סמכות הכנסת כגוף הנבחר והמחוקק המייצג את הכרעת הציבור, מדוע בכלל להעמיד את עצמך כמתמודד בבחירות ולכהן כחבר כנסת? בואו נוותר על כל כאב הראש של רצון העם הזה ונמסור את המדינה ישירות ל"שומרי הסף" הנאורים.

זהו אותו מחנה ממש שעד לפני כמה רגעים קידם שלל תוכניות להחלשת הדמוקרטיה וערעור היציבות הפוליטית, הלך בכל הכוח על חוקים פרסונליים ועד לרגע זה מסרב בעקשנות לקבל את תוצאות הבחירות. וכאשר הוא מפסיד בבחירות (מה שקורה לרוב), תמיד יחפש נתיבים עוקפים ואנטי-דמוקרטיים לכפות את רצון המיעוט על הרוב. אז אנשי שמאל יקרים, צאו להפגין, המשיכו לצייץ ולפזר סיסמאות דמגוגיות. זו זכותכם המלאה. רק בקשה אחת קטנה – קצת פחות הרצאות על "דמוקרטיה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. קצר וקולע.
    מעניין אם אנשי השמאל המפגינים והמוחים, מתנהגים כך כי הם באמת כאלה בורים וחברי-כת, או שאולי איפשהו עמוק בתוך המוחות המעוותים שלהם, גם הם מבינים שהם תומכים בדיקטטורה משפטית על פני דמוקרטיה, והם עושים זאת כי לא מוצא חן בעיניהם שהם במיעוט.

    1. סביר להניח שיש כאלה ויש כאלה.

    2. מזה מעניין אותי התרוצים. מי שתומך במערכת משפט כמו הנוכחית הוא פושע בהגדרה. נקודה. לא מעניין אותי ההסברים הפסיכולוגיים שלהם, גם אם זה בגלל שאבא ןאמא שלהם הרביצו להם בחגורה.

  2. הגיע הזמן שנפסיק לעשות חשבון עד כמה אנחנו מתיחסים לשמאל בצורה דמוקרטית או לא ולהכריז עליו כעל מחנה הטרור. טרור זה לא רק הנחת פצצות באוטובוסים ומסעדות. זה כל הטלת אימה נפשעת. עכשעו הגיע תורנו להיות אכזריים כלפי השמאל.

    1. אתה לא צריך לבזבז אנרגיה על אכזריות כלפי השמאל.
      לדעתי עדיף שתשקיע את האנרגיה שלך בלהיטיב לימין, כי לא משנה מה תעשה – ממילא השמאלנים יהיו נגדך. אז לפחות שהימין ירויח מזה

    2. ואז כשהם יחזרו לשלטון הם ינצלו את כל התקדימים שלנו ויכפילו אותם פי כמה.
      ועל הדרך, גם נגביר את הקיטוב בעם.
      למה לא?

      נראה לי שעדיף לנהוג בהגינות ותו כדי כך לקדם חקיקה שתחייב ממשלות אחרות להגינות ולקדם רפורמה משפטית שתדאג שהמערכת המשפטית תעשה את עבודתה נאמנה: תהיה שומרת הסף הבודקת את הדרך בה הדברים נעשים ולא את התוצאה המושגת.

    3. אם הימין יתנהל נכון, כפי שהשמאלנים התנהלו עם האג'נדה שלהם, כל השמאלנים בעמדות השפעה כלשהי יורחקו/יפוטרו, ואז ממילא לא יהיה מי שיתמוך בחזרת השמאל לשלטון. צריך לזכור שבזכות הילודה הגבוהה של הימנים והילודה הנמוכה של השמאלנים, הדרך היחידה של השמאלנים לחזור לשלטון היא באמצעות זיופי בחירות. אבל אם השמאלנים לא יהיו בעמדות השפעה, הם לא יוכלו לזייף את הבחירות

    4. לאלו שהגיבו לי והגיבו בינם לבין עצמם אומר את הדברים הבאים:

      אסור לפחד מכך שאם נתנקם בהם אז אח"כ הם יתנקמו בנו פי כמה תוך הישענות על כך שיצרנו תקדימים. הם כבר יצרו כמעט כל תקדים דרקוני ואנטי דמוקרטי אפשרי. ואם היו יכולים היו גם מכניסים אותנו למחנות מוות. יש לכך מספיק ראיות ודי אם נזכיר את הקריאות לרצוח את ביבי והרכרוכיות של מערכת ה"חוק" כלפי אותם מטיפי רצח. אני מקווה שלא תגידו שאסור להכניס לכלא רוצח, כי אז הוא כנקמה על המאסר ימשיך לרצוח (למשל, אסירים אחרים שיהיו איתו בכלא).

      כזכור, אתר מידה נוטה בין השאר להשקפה אמפריציסטית, איך שהמציאות היא באמת ולא רציונליזם קונטיננטלי ("אין ספק שכולם יחיו בשלום אחד עם השני אם רק ניתן להם…"). אז אתן לכם כמה דוגמאות אמפיריות. כאמל אתא תורכ וממשיכיו כן הצליחו לדכא את האיסלם בתורכיה לעשרות רבות של שנים אחרי הדומיננטיות האיסלמית הדרקונית בתורכיה העותומנית. אז נכון שאחרי 80 ומשהו שנות כאמליזם ראינו מחדש את עליית האיסלם הפוליטי, אבל זה היה יכול להיות גרוע יותר אלמלא תורכיה הוכיחה שגם החילוניות שם יודעת להיות מיליטנטית. אם לא היו את הרפורמות של אתא תורכ היינו בהחלט יכולים לפחות חלק מהזמן שעבר מאז לראות בתורכיה משטר דיכוי ברמה של אירן.

      גם ארצות קומוניסטיות לשעבר במזרח אירופה ניסו "להעביר קו עבה" על העבר הקומוניסטי ולהסתכל "רק מעכשיו והלאה" תוך ויתור נרחב או גישה סלחנית מדיי לפושעים הקומונאציים. התוצאה היא למשל שעד היום פולין, לדוגמא, סובלת ממערכת משפט לקויה. גם יותר מ-30 שנה אחרי פתיחת דף חדש כביכול. https://www.kan.org.il/item/?itemid=41096 (אני יודע שהמאמר הוא מלפני כמה שנים, אבל כנראה לא השתנה הרבה מאז).

      אגב, הלחצים נגד רפורמות בפולין במערכת המשפט באו מהאיחוד האירופי, ואתם יכולים לנחש מיהי בדיוק המדינה האחראית לכך: גרמניה. כן, אותה מדינה שרק עשור אחרי מאז שסיימה לבצע את הפשעים המחרידים וחסרי התקדים הקהיליה הבינלאומית הראתה נכונות לסלוח לה ולשקם אותה.

      מן הסתם האכזריות המתבקשת כלפי השמאל תהיה מלווה בהטבות לימין. את האכזריות נממן מקנסות ועיקולים שיוטלו על גורמי שמאל שונים שביצעו דברים פליליים ואפילו קנסות שיוטלו על הבעת תמיכה בשמאל, שאגב הכוונ ה בדבריי היא גם ל"מרכז" שהוא פיקציה. לא תהיה להם מחילה. אסור לתת להם כל דריסת רגל במשרות ציבוריות. שוב, לנהוג בהם באכזריות כמו שהם מסוגלים ובתוספת ריבית דריבית. רק אחר כמה עשרות שנים כאלו אראה בהם עם אחד. לא, הם לא חלק מהעם. הקיטוב קיים בין כה וכה. אז לפחות שייכנעו. אם נדאג להסביר במערכת החינוך ושאר המקומות על פשעי השמאל אולי אז באמת יהיו לשמאל פחות תומכים במשך הזמן. אני רוצה לגרום לשמאל (כולל ה"מרכז") לפחד מהצל של עצמו.

  3. כל הנוכלים אשר שתקו,

    כאשר ממששת המנדטים של חסר תעודת הבגרות והבוגד בכל התבטחותיו לבוחריו (כל התפיסה שבנט ושקד "רצו" על בסיסה, ממש לא הבטחה בודדת כזו או אחרת) – נישלו את האופוזיציה מכל ועדות הכנסת, במה שאפילו הזרוע הצבאית של מר"צ (ביהמ"ש העליון) ראו כפסול,

    עכשיו מדברים על דמוקרטיה?????

    מי מהנוכלים שצועקים עכשיו את מילת הקסם ו/או סיסמא פומפוזית אחרת, דיברו בשעתו על הפסול במעשיהם? הם באמת צריכים הסבר מדוע חלוקת חברי ועדות הכנסת חשוב כי תהיה זהה לחלוקת הסיעות ברשות הנבחרת? הסבר על תפקידן וחשיבותן של ועדות הרשות הנבחרת? אם לא למדו בגרות אז לא מכירים? באמת?

    אפילו אם האנס בני סלע ידבר על זכויות הנשים – יהיה בכך פחות חוסר מודעות עצמית, מאשר דבריו של לפיד וקומץ הכת שלו (זה שדיקטטורי המיקרופון מציגים רק את דעת כת רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו, זו תעודת עניות לדיקטטורי המקרופון ולא לציבור הישראלי).

  4. אולי ברק כל כך פחד שרבין יצליח עם פסקת ההתגברות ושלח את השב"כ לטפל בן

    1. ברק היה זה שעודד אותו למהלך, כחלק מניסיון להכשיר את דרעי ולשמור על ממשלת השמאל

  5. לא מבין למה בכלל לחשוב על קסטנר או מזהה התהליכים או החלול.
    לעשות מה שצריך ולהגיד תודה לבנט ולפיד שהראו לנו איך שולטים.

  6. אנחנו צריכים חוקה קשיחה שתגן על חירויות האזרח ותגביל את השלטון. בלי איזונים, בלמים והגנה על החירויות שלנו אנחנו על מסלול לדיקטטורה שתדרדר בהכרח גם להיות מדינת עולם שלישי ללא שום חברים בעולם. מדינה חרדית מבודדת שלא תשרוד למשך זמן רב.

  7. מה לבולשביקים פרוגרסיבים שמאלנים אנטישמים ודמוקרטיה?