המו"ל, הרע והמאותרג

הסיקור המוטה של פרשת אבי חימי ב'הארץ' הביא לשיא את כל מה שרע בתקשורת הישראלית

עו"ד אבי חימי ועמוס שוקן | צילום מסך מתוך חדשות 12, ערוץ 14

ד"ר גדי טאוב נוהג בשנים האחרונות לצייץ את הסיסמה לפיה "בישראל אין עיתונות". לטאוב נשוב מיד, אבל לזכות העיתונות הישראלית נאמר כי היא מקפידה כל העת להוכיח כי מדובר ביותר מסיסמה. לא שהיינו זקוקים לעוד הוכחות אבל השבוע קיבלנו אחת כזו נוספת, שהביאה לשיא את כל מה שרע בתקשורת בישראל: חשיבה עדרית צפויה ומשעממת, פוזיציה פוליטית אוטומטית, אפס אתיקה וערכים והרבה מאוד צביעות.

ביום שני השבוע חשפה אילה חסון בחדשות 13 כי ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי ביצע לכאורה מעשה מגונה בפני עורכת דין צעירה אשר ביקשה ממנו המלצה להיות שופטת, ומיד התרחש התסריט הקבוע. למרות שמספר לא מבוטל של פוליטיקאים משמאל פרסמו לבסוף הודעות גינוי ברמות שונות, מי שלקח את הקמפיין לקיצוניות היה כרגיל עיתון 'הארץ'.

במקום לשבח קולגה על חשיפה חשובה ומטלטלת, מפעל ההטרלות של שוקן יצא למתקפה כפולה – גם חזית בזויה נגד אמינות הקורבן וגם חזית אישית ומלוכלכת נגד אמינות חושפת הפרשה, שבניגוד לתוקפים היא עיתונאית אמיתית שעושה את עבודתה. ומה לגבי החשוד במעשים מגונים? למזלו של עו"ד חימי, הוא הוכתר בשבועות האחרונים למשיח החדש של השמאל כאשר יצא בחריפות נגד יוזמת הממשלה לתיקון מערכת המשפט. מבחינת אנשי 'הארץ' ודומיהם, הדבר משול לחסינות מוחלטת מפני כל חשד או האשמה.

כך למשל הסבירה חברת מערכת העיתון ענת קם כי לא אבי חימי ומעשיו הנלוזים הם הבעיה, אלא "הטהרנות" של המחנה אשר חלקים בו קוראים למטריד לפרוש. יסמין לוי אף פיתחה בטורה תיאוריית קשר שלמה לפיה "הסיפור שבו לכאורה ביצע אבי חימי אקט מיני דרך שיחת וידיאו מול עורכת דין שביקשה ממנו המלצה כדי להיות שופטת, כבר המתין אי שם בקלסר שחור תחת השם "נשק חימי" ליום הדין". לדברי החוקרת האמיצה לוי, "אלמלא חימי היה נהפך למנהיג בולט נגד ההפיכה המשטרית, כזה שמאיים על הנאשם, ספק אם מעלליו היו נחשפים בנמרצות ולהט".

וכאשר מדברים על קונספירציות למיניהן, כמובן שאורי משגב לא יאחר להצטרף לחגיגה, בטור מוזר משלו בו נכתב בין היתר כי "המאפיה הורידה את אבי חימי", וזאת לאחר שלדבריו  "נוצר צורך דחוף לטפל בו, אחרי שיצא בכל כוחו נגד ההפיכה המשטרית שהמאפיה מקדמת כדי למלט את שני ראשי המאפיה מאימת החוק". עודה באשארת ורוגל אלפר השמיעו טענות דומות על "סיכול ממוקד" שנעשה ב"מנהיג הנולד"  חימי, ועל "אג'נדה" נסתרת מאחורי חשיפתה של חסון.

כדי להשלים לחלוטין את מסכת הצביעות, ניתן להיזכר כיצד סיקרו העיתון וכתביו פרשות דומות כמו סערת אפי נוה ופרשת השופטת כרייף. אותם כתבים ממש לעגו לחשודים ודרשו למצות עמם את הדין, וכמובן לא שכחו לקשור את הפרשות לגורמים פוליטיים מסוימים. רביב דרוקר כתב אז ב'הארץ' כי ההחלטה לא לחקור את נוה היא "טירוף"; השבוע הוא כבר סיפר, באותו ערוץ ממש בו נחשפה הפרשה על ידי עמיתתו, כיצד אבי חימי שבר את ליבו. הקורבן של חימי נשכחה כלא הייתה והמטרה מקדשת את כל האמצעים.

זה אותו עיתון שהחליט בשבוע שעבר להפסיק את פרסום טורו הוותיק של ד"ר גדי טאוב, רק משום שחיבר מאמר התומך בתיקון מערכת המשפט, דעה אשר לדעת המו"ל שוקן "אינה לגיטימית" ולכן "צריך להפסיק להשמיע אותה". עם דעות המבטלות כלאחר יד תקיפה מינית לכאורה וניצול סמכות אין לעיתון הנאור שום בעיה, כמובן בכפוף לזהות המנצל ולרווח הפוליטי שאפשר להפיק ממנו.

ביום שני השבוע התפרסם ב'וושינגטון פוסט' טור מאת עורך העיתון לשעבר וחוקר התקשורת הוותיק לאונרד דאוני, המפרט כיצד מושג האובייקטיביות אינו קיים למעשה בעיתונות בת זמננו. כתבים ופרשנים שבעבר דיווחו על עובדות ונמנעו מלבטא את דעתם האישית, כיום מדברים על עידן פוסט-אובייקטיבי במסגרתו הם רואים כחובתם לא את דיווח העובדות אלא קידום אג'נדה פוליטית. תחת שלל סיסמאות שאת חלקן ניתן למצוא כבר בעיתוני ארצנו, הם רואים בהבאת "שני הצדדים" לדיון דבר מטעה ומסוכן, ושמים דגש על "ערכים" במקום על אמת.

וכמו בכל טרנד שמאלני מיובא, גם "עיתונאי" ישראל צועדים כאמור בכיוון הזה, בדרך לפרק לחלוטין כל בדל אמון ציבורי שעוד נותר בתקשורת. במקום במה לוויכוח הם הפכו את העיתון ללוח מודעות חד-צדדי, צפוי ומשעמם, ואת כל זה הם עושים כמובן בשם ההגנה על "הדמוקרטיה", מה שהופך את כל העסק למגוחך עוד יותר. גדי טאוב צדק: זו אינה עיתונות, זו פוסט עיתונות. זו איןתונות.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

45 תגובות למאמר

  1. יש להוציא את השופטים ואת לשכת עו"ד מהוועדה לבחירת שופטים
    —————————————————————————–

    מקרה עו"ד חימי והמהירות בה התפטר מעידים כי יש קיימת לכאורה מתכונת בה שופטות לכאורה מונו לשיפוט לא לפי הכרות בחוק ובפסיקה אלא לפי הפיסוק (לא נפרש) – כמובן לכאורה ואני מצטט את הדברים שנכתבו בעניין יו"ר הלשכה הקודם נווה והדברים שנכתבו בעניין עו"ד חימי.

    את השרים וח"כ יש ביכולתינו לשלוח הביתה. שום שר שהיה לכאורה חושף את איבר מינו בפני מי שתלויה בהחלטותיו לא היה נשאר שר זמן רב. התקשורת היתה אוכלת אותו חיים ובצדק.

    חרף המלל האולטרה ליבראלי בשם זכויות אדם כנגד ממשלה נבחרת ראינו מה רמות המוסר של עו"ד חימי (זו פרשנותי ומי שחושב\ת אחרת זכותו).

    מאחר והמערכת הפוליטית זוכה למעקב מתמיד של העיתונות ויש בידי הצבור להחליפה בטווח של חודשים ושנים בודד יש להוציא לחלוטין את השופטים ולשכת עו"ד מהוועדה לבחירת שופטים ולהדחת שופטים.

    ועדת חוקה של הכנסת צריכה לפעול ע"פ המלצת שר\ת המשפטים ולבצע את הבדיקות טרם שתאשר מנוי של שופט\ת או להדיח שופט\ת. אני סומך הרבה יותר על הפוליטיקאים מאשר על לשכת עו"ד שמצויים בניגוד עניינים מובנה אל מול השופטים מולם הם או עובדיהם מתדיינים. וועדת חוקה כוללת גם אנשי אופוזיציה כך שהיא מייצגת את הצבור.

    1. אבל חימי התפטר במהירות. לעומת זאת את השרים וראש הממשלה לא ממש מצליחים לשלוח הביתה אפילו שהם כבר מואשמים, ודרעי ממש אשם. במקום זה הם מנסים לשנות את החוק והמערכת בדיעבד. אז נראה לי שהתיזה שלך לא מחזיקה מים…

    2. מר שי, לא שמעת שהיו בחירות?

    3. לשי (1),

      אני מציע לך לצפות בדבריו של ח"כ טומי לפיד בנידון:
      https://www.youtube.com/watch?v=eeVJgLcqbRA

      בניגוד ללפיד הבן שלא יודע לחתום את שמו בעברית (ע"ע הפתח והקמץ בחתימתו והשנוי שחל) אביו היה איש פיקח עם אינסטינקטים בריאים.

      הוא אמר מפורשות: אסור לתת לפקיד של השלטון הקודם את הסמכות להדיח רוה"מ – חד וברור.

      בעניין דרעי, נתניהו – מדובר בנבחרי צבור – לא פקידים.

      כמו שמשפט נתניהו מתנהל סביר להניח כי הולכים לעוף ראשים של עשרות שוטרים ומאות פרקליטים שהוציאו 400,000,000 ש"ח והעסיקו 1,000 שוטרים במישרין בחקירות הללו תוך בצוע לכאורה עבירות פליליות כנגד סבתות בנות 85 על מנת להפעיל לחץ על נחקרים וכל זה משך עשור בהם המשטרה לא מתפקדת. רק בשנה האחרונה מחירי הבטוח עלו בכ- 20% לאור העלייה בגניבות הרכב ליו"ש והתפקוד המאוד לקוי של המשטרה.

      לגבי עו"ד חימי, כשאדם מדבר בספירות אינטר גלקטיות על זכויות אדם ומתברר שרגע לאחר שהמליץ לכאורה על עו"ד למשרת שופטת הוא חשף בפניה את איבר מינו בשידור – זה לא האדם שאני רוצה בוועדה לבחירת שופטים. אולי אתה כן, אני בפירוש לא. לא ראוי שאישה (או איש) ימונו לעשרות שנים למשרת שיפוט בגין מעשים שלכאורה לא יעשו.

      כעת תחשוב מה היה קורה לו חלילה ח"כ רוטמן (יו"ר וועדת חוקה) או השר לווין (שר המשפטים) היו עושים עשירית מהמיוחס לעו"ד חימי – מה התקשורת היתה עושה מזה?

    4. הפסדתם. העם לא רוצה אתכם. תסתמו.
      אתם יכולים לקפוץ לנו.

    5. שי,
      הבנת הנקרא: "את השרים וח"כ יש ביכולתינו לשלוח הביתה"-אבל אפשר גם להחליט לא לשלוח.
      לציבור יש זכות להחליט מה ראוי לשליחה הביתה ומה לא. בניגוד למה שקורה עם פקידים בכירים. והביקורת הזו מבטיחה שמירה על התנהלות נבחרי הציבור(לפי מה שבוחריהם מגדירים כהתנהגות ראויה) ברמה גבוהה משל הפקידים.

      ואגב, דרעי ישב בכלא על העברות הראשונות וקיבל עסקת טיעון לגבי השניות(זה שהפרקליטות שכחו לכתוב 'לצמיתות' בהסכם ולדון על קלון זה נחמד ויפה אבל כולם יודעים שמבחינת החוק הסכם בתוקף גם אם החותם לא קרא אותו בעיון ולא הבין את מלוא המשמעות כשהוא חתם. ולא יעזור להם כמה בג"ץ יסלפו את החוק והצדק) ולכן כרגע הוא שילם את חובו לחברה ונחשב נקי מכל אשמה.

  2. תמיד ידעתי שעיתונאי הארץ הם שופרות של העורך והבעלים של הארץ הוא עמוס שוקן יורה לאוויר את דעותיו הפוליטיות דרך ילדים מושפעים. אם הפידבק טוב אזי הוא מצרף את דעתו האמיתית. לא הוא מתחבא מאחורי ילדים שסרים למרותו. עמוס שוקן הוא פחדן עלוב וגזען מוצהר. שקיבל ירושה מאביו עד היום לא מסוגל לעכל מה קיבל

  3. אתר מידה ועמוד הפייסבוק מלאים בעשרות פוסטים ומאמרים, כולם תמיד ימניים, כולם תוקפים את השמאל ואת כל מה שמריח משמאל – פוליטיקאים, מערכת המשפט, התקשורת, פקידים בכירים, קצינים בכירים שאינם מתחנפים מספיק למתנחלים. הכתב הנכבד מעולם לא כתב ומעולם לא ניסה לכתוב מילת ביקורת על הימין ותקף מאות פעמים את השמאל בטיעונים הגיוניים יותר ובדרך כלל פחות.
    ברגע שאקרא כתבה אחת באתר מידה או למצער פסקה אחת שתומכת בעמדות שמאל או תוקפת עמדות ימין, יהיה לגיטימי מבחינתי שהאתר יאשים את הארץ בחוסר אובייקטיביות. זה לא קרה וזה לא יקרה, אז טול קורה מבין עינייך.

    1. אני מבין שלאיש שמאל כמוך קשה עם עצם קיומן של דעות שונות, אבל אתר מידה הוא אתר ימין.
      כפי שמתואר בטור הזה, בשביל תעמולת שמאל משעממת יש מספיק אתרים אחרים.

    2. קודם כל, תפסיק לחשוף את איבר המין שלך בפני נשים,

      ורק לאחר מכן תוכל לפזר פרופוגנדה ולדרוש להפסיק לאזן את פראבדה שוקן.

      הקורה שלך לא מעניינת אף אחד.

    3. מספיק להסתכל על פניו של עמוס שוקן ולהבין הכל….

    1. האיש לא מודאג בכלל. הוא מאותרג בריבוע.
      איתרוג בגלל הנאום בכיכר
      ויותר חשוב
      איתרוג בחבילת איתרוג עם רות דוד

    1. נא ל א לשכוח של"הארץ"גירסה אנגלית שדרכה הוא מוציא את דיבת המדינה לרעה. זה נוח לשגרירים לקרוא ישירות, למרות שבכל שגרירות כל העתונות מתורגמת; כך גם העיתונאים הזרים המומ ים ע"י לשכת העיתונות הממשלתית, גם להם פקידים מקומיים לשרותם, אך עצלנותם לחקירה עצמית גוברת…כך נפוצה בעולם שינאת ישראל פי כמה!

    2. ככל שהשמאל מגיב בצורה הזאת ככה הוא ישאר בספסלי האופציה מאחור

  4. אם לדעתה של ענת קם, הצורך של הסמול להשתמש בתפקידו של חימי (אם תפקידו של אבי חימי היה שרברב מנצרת ולא ראש לשכת עורכי הדין, גם אז היא היית חסידה של איבר מינו?) גובר על חובתו לפרוש (אבי חימי הודה במעשה, טוען ש"הכל בהסכמה" כמובן),

    כיצד אנו יכולים לדעת מי חושף איברים ו/או פוגע בנשים במערכת הארץ?

    או שלפני ענת, לא קם הצורך להגן על הנשים פתאום?

  5. איכס הצביעות חוגגת עד מתי?
    עיתון הארץ ושלוחיו המתימרים להיצטייר כנאורים,ודמוקרטים מיתגלים בשיא צביעותם ,רק בשביל להגן על האג'נדה שלהם אפילו שהמיקרה לגופו חמור מאוד לא משנה אייך מפרשים את זה.מעשה מגונה,ניצול מעמד וכוח ניגוד עינינים מוחלט.בושה!!

  6. חיים והשמאל, מכסים את מערומיהם וערוותם תרתי משמע,עם עיתון הארץ, בעזרת הבעלים הצבוע של העיתון.

  7. הארץ הוא מקומון של תפוצה קטנה מאוד עיתון הוא לא מי לעזעזעל קורא אותו?ג'פרי גולדברג איש שמאל יועצו של אובמה תקף את הארץ בטענה שהוא מפיץ אנטישמיות בארצות הברית מי קורא אותו?שלוש רחובות בתל אביב אני תל אביבי ומעולם לא נתקלתי במקומון הזה באף מקום

  8. המול הזה מושחת הורס את המדינה רק בגלל הדעות הפוליטאות שלו שמשלם עיתונעים מנובלים שמוכרים את המדינה תמורת כסף

  9. הארץ היה תמיד שמאלני, הוא אומנם העסיק ומעסיק מגוון עיתונאים, אבל לא כולם אמרו להנהלת הארץ מה דעתם הפוליטית, שמא, לא יתקבלו לעבודה בעיתון, ומאחר וחסר מגוון עיתונים במדינת ישראל, נוצר מצב מתאים להארץ שכל העיתונאים העובדים ברשותו מציגים לקהל הקוראים את הדעות שההנהלה רוצה להשמיע. אז אם אתם קוראים להארץ עיתון דמוקרטי חופשי, אתם בדיחה מהלכת, וההוכחה, הבחירות האחרונות. שיבושם לכם עיתונאים המשכורות המשולמות לכם מבלי לומר ולהביע את דעתכם האמיתית. וחבל. אתם חיים בגטו.

  10. אבי חימי לא הראשון ולא אחרון להטרדת מינית יש עוד כוכב שהתריד לא מעט מורות וזה גדעון סער בהיותוי שר החינוך ב 2017, למה אין חקירה איפוא הפרקליטות

    1. באמת צריך לחקור את סער גדעון .פרש מהליכוד בשביל לחבור לשמאל שם הוא הבין שלא יאונה לו כל רע ,

  11. עיתון עם עיתונאים שיש להעיף מן הכותרות אין יושרה הגינות או צדק רק לפגוע בכל מי שלא חושב כמותם איכס

  12. אני אומר לכל האנשים תחשבו שלא היה עיתון הארץ וכל מטורללי השמאל ודומיהם הם היו חוברים למחבלים ולשונאי ישראל וליהודים הדתיים ומבצעים פגועי הרי הם כבר מאימים בנשק חם וביריות ולא הינו יודעים מי יורה ככה לפחות אנחנו יודעים מה כוונתם.

  13. עמוס שוקן ושאר המלקקות שלו אשר לא נקלטו בשום עיתון מכובד ממשיכים להפיץ שקרים,הסתה,המרדה,סילוף עובדות וראויה עקומה של המציאות. אל דאגה סוף כל קרב עלובי נפש בזויים ועלובים.

  14. להבדיל מהימין המרכז הליברלי לא מבוסס על מנהיגים גורויים אלא על אידאלים. ואם אבי חימי פשע הוא יועף מכל המדרגות בלי מקהלה שתשיר שהוא זכאי ושתאשים את בית המשפט. אז תנוח דעתך

  15. זו היתה תגובה צפויה של הארץ, שוקן ושאר עיתונאים וסתם מגישונים בכלצמיני פלטפורמות תקשורתיות. כך הם נהגו כשחסון חשפה את פרשת השיפוצים בביתו הפרטי של בנט ובעוד כמה וכמה פרשיות כאלה ואחרות. התקשורת מאתרגת את כל מי שקרוב לאג'נדה השמאלנית והרל"בית. וככזו – רוב התקשורת בארץ ,בעיניי, היא לא אמינה ואיננה עולה בקנה אחד עם עקרונות הדמוקרטיה.

  16. לצערי השמאל כך כך צבוע אם אתה דובר כמוכם זה נקרא חופש ביטוי אם אתה אנס אז הנאנסת היא הבעיה בימין היא הקוראן שמאל אתם חושבים שהעם הוא טיפש איף הסיסמא של הארץ עיתון לאנשים חושבים זה כבר אומר הכל

  17. מזמן היו צריכים לסגור את העתון האנטי ציוני ואולי אנטישמי,כולו רוע

  18. המצב מזעזע.
    זה לא מקרה יחיד. אם אילו השופטות והשופטים שלנו, אין פלא שאין צדק או שאיפה לצדק.
    השופטות שקודמו כך, הגעתם לעמדה גבוהה, שופטת בישראל. לא יכולתם לדאוג להוקיע את התופעה. לדאוג לגוף מסייע שימנע את הניצול המחפיר הזה??
    התברר לי שלחשין יש בת מחוץ לנישואין להמתמחה שלו איך הוא עדין שופט?? ניצול יחסי מרות קלאסי. ביזיון. איך אדם כזה יכטל לשפוט?? את קצב? את אפי נווה? אחםה ההגנה על המוחלשות??

  19. דווקא יש עתונות בישראל. כי כל אחד יכול להוציא עתון. לא מוצא חן בעיניך הארץ? תוציא עתון. מה שנכון, אל תממן את הארץ דרך מודעות ממשלתיות. בדרך כלל מתוך חנופה. מה שאין בישראל זה כלי תקשורת אלקטרוניים. כי אינך זכאי להקים תחנת תקשורת עצמאית פרטית

  20. מחנה השמאל ועיתון הארץ הם כנופיה של מושחתים,צבועים ועוכרי העם היהודי.הגיע הזמן לנער אותם ולטפל בהם ביד קשה

  21. עו"ד חימי צריך ללכת הביתה לחשוב טוב טוב על המהלך ה"מדהים" שהביא אותו לכך. גם אם לא היה עו"ד ויו"ר…..

  22. הטור של יסמין לוי הוא הפוגה קומית.
    פארדויה על עיתונות.