עוד סיבוב במפעל הנקניקיות

לחצים פסולים, איומים על עדים והסתרת מסמכים: עדות החוקר הבכיר בתיק 4000 חשפה שוב תמונה מטרידה של התנהלות מערכת החוק

תנ"צ יואב תלם | צילום מסך

בעת שח"כ משה סעדה מבקש לקדם הצעת חוק לניתוק מח"ש מהפרקליטות והפיכתה לגוף עצמאי וחוקר באמת, קיבלנו באולם 315 של בית המשפט המחוזי בירושלים עדות חיה לצורך הדחוף בגוף כזה. במרכז הדיונים האחרונים נמצאת עדותו של החוקר הבכיר בתיק 4000 תנ"צ יואב תלם, והיא חושפת תמונה מבהילה לגבי האופן בו נערכו החקירות בתיק החשוב ביותר במדינת ישראל. בטור זה אנסה לסקור חלק מן החריגות הקשות שעלו במהלך עדותו של תנ"צ תלם, כי הכמות היא פשוט בלתי נתפסת.

נתחיל ביחס לנחקרים השונים ובראשם בני הזוג אלוביץ'. רבות נכתב אודות הסתערות חוקרי המשטרה על ביתם של האלוביצ'ים בשעת בוקר מוקדמת, ואודות חילוט הרכוש שזכה לביקורת בית המשפט העליון, כולל תמונות מהקירות, עגילים וטבעת נישואין. הבן הצעיר, חייל, עוכב בבית באופן בלתי חוקי. מאוחר יותר נדרשה אמה חולת הסרטן של איריס אלוביץ' להגיע לחקירה למרות שלא הייתה חשודה בדבר, כשהמטרה לכאורה (גם אם היא מוכחשת) היא הפעלת לחץ על בתה.

תלם נדרש גם להגיב על תרגיל החקירה במסגרתו שודל אור אלוביץ' לשכנע את אביו להחליף את עורך דינו, לכזה שיהיה נוטה יותר לכיוון שיתוף פעולה עם החוקרים. אלוביץ' אמר לבנו, בזמן ששניהם חושבים שהשיחה פרטית ואינה מוקלטת, כי אין לו מה לתת על נתניהו וסירב להפוך לעד מדינה למרות בקשות בנו. בחקירה עצמה, החוקרים פולינה קריב ואורי קנר נהגו באלוביץ' באופן משפיל במיוחד כולל עלבונות אישיים ואיומים. לשאלת השופט בר עם האם תלם ראה זאת בזמן אמת, השיב האחראי על החקירה כי אינו זוכר.

לטענת הסנגור עו"ד בן צור, אותו חוקר, כאשר חקר את ראש הסגל לשעבר של נתניהו דוד שרן בתיק 3000 (הצוללות), ביקש ממנו לספק לכלוכים על ראש הממשלה בנושא המתנות שלא קשורות לחקירה זו. בן צור מצטט את החוקר כך: "אני בטוח שנתניהו לא כל כך תמים ואם הוא כל כך תמים הוא לא צריך להיות ראש ממשלה". תלם בעדותו מגדיר את החוקר הזה שעבד תחתיו בתור "קרם דה לה קרם". אבוי לנו.

על החקירות הקשות וההתעללות שעבר עד המדינה ניר חפץ שמענו כבר בעדותו שלו ובעדות חוקריו, ניר שוורץ ויניב פלג. תנ"צ תלם ניסה להיתמם וטען לא ידע על חלק מהאמירות והפעולות של חוקריו אך חשוב לזכור: כל החקירות נצפו והוקלטו בזמן אמת בחדר הבקרה בו נכחו פיקוד היחידה ופרקליטים מלווים, כולל התובעת הראשית בתיק 4000 יהודית תירוש. אין ספק שבישיבות הסטטוס היומיות נידונו התמלילים ותרגילי החקירה הצפויים, כך שניסיון להסיר אחריות ולהטיל אותה על החוקרים, שגם תלם מסכים שלעיתים עברו על החוק, לא מחזיק מים.

ואם בתרגילי חקירה עסקינן, השבוע חשפו אלי ציפורי ואבי וייס מסמך אותו התביעה אולצה למסור להגנה על אף התנגדותה הנחרצת: רשימת משתתפים בישיבת סטטוס מתאריך 20.2.2018 בה נידון כנראה התרגיל שנערך לחפץ ועל פרטיו המלאים עדיין מוטל צו איסור פרסום.

מדובר בתרגיל לא חוקי לכאורה שהופעל על העד במטרה לשבור אותו ולהפכו לעד מדינה. בישיבה השתתפו 26 חוקרים ופרקליטים (דבר המראה בין היתר את המשאבים העצומים שהושקעו בתיק) וביניהם יואב תלם ומפקדו הישיר, ראש יאל"כ בלה"ב 433, תנ"צ אלי אסייג, והפרקליטות יהודית תירוש וציפי גז (היום שופטת בישראל). זו הוכחה נוספת, יחד עם זימון האימהות המבוגרות, בנות זוג, וקרובים נוספים שאינם קשורים לחקירה, לאופן בו מערכת אכיפת החוק דורסת ברגל גסה הנחיות מפורשות האוסרות להפעיל לחץ על נחקרים באמצעות בני משפחתם.

ככלל, טכניקת השימוש במעצר ממושך על מנת להפעיל לחץ על הנחקרים נוצלה עד תום. בחקירת תלם הראו הסנגורים כי עוד בטרם פתיחת תיק 4000, בראשית פברואר 2018, נידון נושא המעצרים בישיבה בה נכח גם היועץ המשפטי מנדלבליט. הוחלט אז להחזיר מתקופת שבתון את השופטת פוזננסקי כץ (הידועה מפרשת המסרונים שהחליפה עם התובע בתיק, ערן שחם שביט). החוקרים נזקקו מן הסתם לשופטת שתעניק להם תקופות מעצר ארוכות במיוחד.

לרשויות החקירה אסור בחוק להתערב במרחב הייצוג של נחקר ועורך דינו וללחוץ עליהם להפוך לעדי מדינה. תמלילי החקירה מראים ששני הדברים הללו נעשו בקביעות, גם לא במפורש אלא ברמזים בוטים. הנה לדוגמא דו שיח בין חוקר הכפוף ליואב תלם לבין ניר חפץ, בטרם נשבר.(טרם שוחרר פרוטוקול רשמי מהדיונים והציטוטים מתבססים על תרשומות מן האולם). חפץ אומר לחוקר כי הוא שומע לעצות פרקליטו:

"למשל ניקח דוגמא חס וחלילה מחר אני צריך להיכנס לניתוח לב פתוח בסדר… ברגע שמרדימים אותי אני בידיים של הרופא וזהו מה שהוא יעשה, עכשיו אני ממשיל את זה לעורך דין"

החוקר משיב:

"כל מה שרציתי להגיד לך עם הדוגמא של הרופא, זה נניח והרדימו אותך ועכשיו אתה לא ניתחו אותך בסוף מאיזה שהיא סיבה שלא תהיה, בסדר? … אתה רואה שהרופא התכוון לפתוח אותך לא עם סקלפל כמו שהוא אמור לפתוח אותך אלא לפתוח אותך עם מסור חשמלי, בסדר? … אז אתה אומר תשמע בוא הנה מזל שהוא לא נגע בי הרופא הסתום הזה, איזה מפגר. בסדר? … למדת עם הרופא הזה לא להתעסק. אתה מבין למה אני מתכוון? במשחק של ההקבלה?"

גם תלם, בתגובה לסרטון שהוקרן, נאלץ להסכים שזו המלצה להחליף עורך דין, דהיינו צעד בלתי חוקי, שנעשה תחת פיקודו.

תלם ניסה גם להכחיש כי לחפץ הוצע להיות עד מדינה אך כל בר דעת יכול להבין מהביטויים למה התכוונו החוקרים. הנה מבחר:

"אתה בתוך ביצה שוקע, מישהו זורק לך חבל.. אתה יכול להחזיק… אתה אדיש .. אתה ממשיך לשקוע. אתה צריך להושיט יד…"

"תוציא עצמך, תעלה על הרכבת, תהיה ראשוני, תדאג למשפחה, אל תשכב על הגדר…יש בתחנה רכבת נוסעת הדלתות נסגרות, יש מי שנכנס, מי שמתלבט, למה אתה לא נכנס לרכבת"

נושא נוסף שעלה בדיון הוא השימוש הנרחב במערכת הפגסוס להאזנה בלתי חוקית. לפני כשנה, כאשר התפוצצה הפרשה, נשלח יואב תלם לאולפני הטלוויזיה כדי להכחיש בלשון מצוחצחת את השימוש הבלתי-חוקי שנעשה במערכת. בבית המשפט השבוע הטיח בו עו"ד בן צור:

"אתה נוגע בדבר, בחקירות שלך, אתה מגיע כפרשן משקיף. 'אני אספר על טכנולוגיות'. אתה טבול בהפרת הדין בחקירה שלך. בחקירה שלך הפעילו תוכנות באופן בלתי חוקי. לא העלית על דעתך שאולי מוטב שאתה לא תלך ותסביר ותנסה לתרץ ולהיות רפרנט שאצלו קרה הדבר הזה?"

העד התגונן וניסה לזרוק את האשמה על אחרים:

"לא ביצעתי שום פעולה בניגוד לחוק. לא נתתי הנחיה או הוראה לפעול ללא חוק. לא הייתי מודע. אני ואחרים לא היינו מודעים. הצלב לא עלי… אני סבור שנקראתי לדגל ועשיתי עבודתי נאמנה"

וכשנלחץ על ידי בן צור ששאל: "מי החליט על הרוגלה בתיק איריס (אלוביץ') ופילבר" נאלץ לענות תשובות שונות:

"הפעלה כזו היא המלצה של מפקד היחידה"

"הפעלה כזו צריך אישור של מישהו יותר בכיר אולי עדכון פרקליטות"

"זה מול הסייבר. לא זוכר שנדרשתי לחתום על צווים כאלה. הכל מתועד. אז הייתי ראש זרוע חקירות ביאל"כ"

מיום ליום מתגלים נחקרים נוספים, אנשים נורמטיביים, נגדם הופעלו אמצעים פולשניים בניגוד לחוק, ואין ספק שהדבר מצריך ועדת חקירה מיוחדת.

גם בהיבטים שקשורים לאישומים עצמם נחשף בעדותו של תלם כי נושא הסיקור, המהווה את ליבת עסקת השוחד, נחקר בצורה רשלנית וחובבנית. לחוקרי היחידה היה ידע מועט, אם בכלל, בנושאי תקשורת. הם כלל לא בדקו את הידיעות שפורסמו ב'וואלה' והסתמכו על מסרונים בין אלוביץ' ומנכ"ל 'וואלה' אילן ישועה. בפרויקט 315 (גילוי נאות: אני אחד ממקימיו) בדקנו כל אחד מ-315 הפריטים המופיעים בכתב האישום והוכחנו כבר כי רובם המכריע כלל לא נכונים או שאינם חריגים. כל זה היה צריך להיעשות תחת שרביטו של תלם ולא נעשה כלל. תלם מנסה לכסות על המחדל בטענה המגוחכת לפי הם עסקו ב"עולם הכריכה" או כלשונו: "התזה החקירתית הייתה שיש כריכה או זיקה או קשר בין סוגית מעורבות בתיק התקשורתי לבין הפעלת הסמכות של ביצוע התפקיד".

ראיית המנהרה הזו הביאה אותם לנסות בכוח לאתר ראיות שיקשרו את נתניהו עם פעולותיו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. בעוד שברשותם היה יומנו של האחרון, שממנו אפשר היה ללמוד כי "פגישת ההנחיה", האירוע החשוב ביותר בכתב האישום, כלל לא התקיימה, החוקרים סירבו להראות לפילבר את היומן, ובמקום זאת הושיבו אותו כדי שישרטט על דף, שלוש שנים אחרי, את לוח הזמנים שלו בחודש יוני 2015. כל זאת תוך כדי שהם מעודדים אותו לפברק את הפגישה שלא הייתה, ולא בודקים כלל האם האיכונים שבידם מפריכים את קיומה.

את ניר חפץ, לאחר שנשבר והסכים להיות עד מדינה, הם הושיבו עם קלסר התכתבויות שלו עם אילן ישועה וביקשו שיסמן בצבעים שלוש קטגוריות: מה נשלח ל'וואלה', מה נשלח לכלי תקשורת ידידותיים, ומה נשלח לאחרים. "למה נתנו לו רק שני מרקרים?" שואל בן צור בסרקסטיות ותלם משיב: "לא יודע". חפץ, שנדרש למשימה הבלתי אפשרית הזו שנים לאחר האירועים, אמר בעדותו בבית המשפט כי זה כלי המיועד לבלבול. שהוא ישב כמו בשיעור ציור.

גם הנושא הרגולטורי, ה"תמורה" בתיק, נחקר ברשלנות בלתי נתפסת. לגבי עיסקת בזק-יס, הסוגיה הרגולטורית המרכזית לגביה נטענה מעורבות אינטנסיבית של נתניהו ופילבר, הסתבר כי מסמך חשוב שהופק על ידי הרשות לניירות ערך חודשיים לאחר העסקה ומתאר מהלך מאורעות סדור וממושך שהחל הרבה לפני הגיעו של פילבר, הוסתר מהנחקרים. לטענת החוקר הראשי בתיק, יואב תלם, הוא לא זכר את המסמך ולא הבין את חשיבותו.

ונסיים באפיזודה משעשעת במקצת הנוגעת לאחד הנחקרים בתיק 4000, אמריקני-ישראלי בשם זאב רובינשטיין המתגורר בניו-יורק. בכתב האישום מוזכר רובינשטיין במסגרת רבים מ-315 פריטי הסיקור בתור זה שפנה לאלוביץ' וביקש ממנו לפרסם דברים בעד נתניהו. נגד רובינשטיין לא הוגש בסוף כתב אישום, אך בספטמבר 2018 נסע תלם עם שלושה חוקרים וגורמים נוספים מהפרקליטות לחקור את רובינשטיין בניו-יורק.

בארה"ב הנחקר זכאי לנוכחות עו"ד בחקירה. בתחילה אמר רובינשטיין כי הוא בא להשיב על השאלות ולשתף פעולה באופן מלא. אלא שאז, לדברי הסנגור בן צור, נשא תלם מונולוג ארוך בו תיאר בהרחבה מערכת יחסים מושחתת בין אלוביץ' ונתניהו, כולל טענות לא נכונות בעליל לגבי דברים שאמרו עדים בתיק. מונולוג "שייקספיריאני" קורא לו בן צור. תגובת עורך הדין האמריקני של רובינשטיין הייתה שמעולם לא שמע תובע אמריקני נוהג כך והוא ייעץ לרובינשטיין לא לענות על אף שאלה כי אין לכך ערך. לדעתו, החוקר הישראלי נעול, וכל מה שייאמר לו יצטייר על ידו כשקר. בכך נגמרה החקירה ובחורינו הטובים חזרו לישראל בידיים ריקות.

"נעשה הקבלה בין מר חפץ, פשפשים, מקורבת, רעב, עייפות ,כלוב, עזתים צועקים, מסור חשמלי – זוכר?" שואל בן צור, "לבין אדון רובינשטיין בארה"ב שלא חווה את זה". שניהם חשודים בדבר דומה, אומר בן צור, אלא שהתיק של רובינשטיין נסגר ללא אישום. "על רובינשטיין אי אפשר להפעיל עליו לחץ של משפחה שלו, פצצות, ולא פצעים למכביר על הגוף שלו. לא לישון, אין את זה בארה"ב. זו שיטת משפט משונה בארה"ב". אומר בן צור בסרקסטיות.

אולי מכאן ניתן להסיק איך נבנו תיקי האלפים שטרללו מדינה שלמה. השאלה היחידה היא מי יחקור את החוקרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. הסיפורים האלו לא יזכו את נתניהו. אין סיכוי לזיכוי מהגנה מן הצדק. כולם יודעים את זה אבל ממשיכים לפמפם את הראש בנושא של חקירות פסולות. כולם יודעים שבחקירות נעשים מעשים פסולים, אז למה עורכי הדין העלובים למדי של נתניהו מגלגלים את העינים.

    תתמודדו לגופם של דברים, אל תבזבזו את הכסף של נתניהו כדי להעניק רהביליטציה לניר חפץ השפל. מיללים מיללים ומיללים אוי ואבוי מה שעשו לניר חפץ. זה יזכה את נתניהו, זה יתרום משהו לזיכוי שלו? תתמקדו במה שיכול לזכות אותו באמת. אפילו את חוק הכנסת שאין לפתוח בחקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור מנדלבליט רמסו. אז למה עוד יש לצפות?

    1. הדרך לזיכוי עוברת דרך פסילה או לפחות ערעור אמינות העדויות נגד נתניהו, כולל זו של חפץ. אין חשיבות אם חפץ נהנה מכך או לא.
      יש בהחלט סיכוי, המשפט לא יבוטל בגלל המתגלה בו, השופטים לא מתכוונים להתאבד מקצועית.
      בפסק הדין יהיו חייבים לתת משקל למחדלים ולעבירות. לעדויות המגומגמות ולהתנהלות הלא חוקית של המשטרה, הפרקליטות ומנדלבליט. אם הצטברות העדויות לכך תהיה גדולה דיה, לא יוכלו להתעלם ויהיו חייבים לזכות או לפטור בעונש סמלי.

    2. הסיכוי של נתניהו לזיכוי שואף לאפס. והוא עובר לא דרך התבכיינות על שיטות חקירה, הבולשביקים לא מתרשמים מיללות מהסוג הזה. הם מחונכים על שיטות חקירה כאלו, והקידום שלהם מותנה בהפעלתם. הסיכוי שלו הזעיר נמצא במציאת סתירות בדברי העד, סתירות ממסמכים, וכדומה ובנס.

      למי שיש עניין לטהר את השפל ניר חפץ, או להסיט את הנושא למחוזות צדדיים, לעשות רושם על נתניהו הנה תראה איך אנחנו עובדים קשה, מתמקד בשיטות החקירה וכדומה.

      בכנסת אפשר להקים וועדת חקירה על השיטות האלו, זה כבר אפקטיבי יותר.

      והיום אנחנו צריכים להתמקד ודחוף בהעברה דחופה בכנסת של חוק יסוד שהוצאה לנבצרות היא בסמכות הממשלה בלבד.

    3. אתה צריך להבין זה הדרך לסחוב זמן אנו בעד 38מתוך 330 עידים המשפט יגמר עוד 4/5שנים ועד אז רק אלקים יודע מה יהיה וזה חלק מהשיטה כסף לא חסר לביבי

    4. אין אדם שלא חסר לו כסף להוציא יחידי סגולה ממש. אפשר לסחוב בלי לטהר את ניר חפץ.

    5. מכיוון שאחד מהדברים המגדירים את השמאל הוא לעולם לא להודות, לעולם לא להתנצל, לעולם לא לחזור בך, אכן הסיכוי לזיכוי קלאסי של נתניהו הוא קלוש ביותר.
      אבל!
      וזה אבל גדול מאוד!
      עוד אחד מהדברים המאפיינים את השמאל, ואף קשור לקודם, הוא עריפת ראשים של מי שנתפס ככשלון.
      ולכן, מה שאני חושב שהולך לקרות הוא, שלאחר שיתגלו מספיק כשלים בלתי ניתנים להסבר במשפט המעוות והמסואב הזה, עד כדי כך שלא תהיה ברירה ולא ניתן יהיה להתעלם מכך, ועל מנת להציל את עצמם, השופטים יחפשו על מי להפיל את האשמה – על הפרקליטות, על המשטרה, על היועמ"ש וכו'.
      וכך הם יוכלו מצד אחד לזכות את נתניהו (למשל, בהיצמדות לפרט טכני כזה או אחר, ולא חסרים), ומצד שני לא לקחת על זה את האחריות ולשלם את המחיר, אלא לגלגל אותו לש"ג.
      וכשזה יקרה, אפשר יהיה סוף סוף להתחיל לעבוד כאן.
      אין לנו מה לצפות שהם יבינו, בטח לא שישתנו. אבל אפשר גם להיות פרגמטיים ולהבין איך הם חושבים, ולעבוד עם מה שיש. והשמאל כ"כ צפוי בהקשר הזה, שזו תהיה טעות לא להתייחס לאפשרות כזו.

  2. לא מטריד בכלל. למי שיש ציפיות זה מטריד אותו. להאבק בהם ללא כל כפפות. בכלל מה זה המושג הזה מטריד? אנחנו לא תופסים באיזה ג'ונגל אנחנו פועלים. ערוצי התעמולה של השמאל ממשיכים לשסות ללא הגבלה. את חסון זרקו. והשפן קרעי לא יודע איך להתמודד עם זה. אפילו לפזר הפגנות החוסמות כבישים הימין לא מעז. עושים צחוק מרוטמן והוא לא יודע איך להתמודד עם זה.

    1. להגיב בכוח: להגיש הצעת חוק של הורדת שכר שופטי העליון, יקבלו 10% יותר מהמחוזי ולא יותר. אם הנשיאה מקבלת יותר להשוות את שכרה לשכר שאר השופטים.

      להניח ביום ראשון הצעת חוק בכנסת: נבצרות בסמכות הממשלה בלבד. לא לחכות יום אחד, והעיקר לא ליילל.

  3. מה שאותי מפחיד זה שהצד השני לא מהדהד שום דבר מכל אלה. נהפוך הוא, מבחינתם כל יום שעובר זה עוד הישג לתביעה. איך זה שהשופטים לא אומרים משהו? התקשורת, אין שם עיתונאי ולו אחד שיתהה על כל הממצאים האלה? מה אני אמור להרגיש בתור אזרח פה? איך זה יכול להיות שמבחינת הצד השני, כל עוולות המשפט האלה כאילו לא היו ולא נבראו? כאילו היו זוטות ממש.

    1. הבעיה לא בצד השני אלא בך. אתה עדיין חי בעולם התודעה של השמאל, בשליטתו. אתה עדיין אומד משקלם של דברים לפי ההד בתקשורת שבשליטת השמאל. אתה עדיין מעריך דברים לפי אמדנם.
      מדען רציני לא טורח לקרוא תיאוריות הזויות על כדור הארץ השטוח ועל השבב בחיסוני הקורונה, אלה לא קבוצת הייחוס שלו. בהמשלה, אלה עדיין קבוצת היחוס שלך.

  4. דרושה החלפה של צמרת הפרקליטות והמשטרה וגם הדחת חלק מהשופטים בכל הערכאות
    ———————————————-

    בפתח דברי אציין כי אני נגד פיטורים סיטונאים במגזר הצבורי. אני נגד פטורי מהנדס המים או המיילדת בחדר היולדות.

    צמרת הפקידות חייבת להינות מאמון השר\ה באם אין אימון (או כפי שחוזים של זוטרים מגדירים קיימת מידה מסויימת של אמון בין המועמד לעבודה והחברה) השר\ה חייב להביא אנשים שיש לו אמון בהם ובפעולותיהם.

    ממה שמתברר עד כה במשפטי נתניהו הצמרת הבכירה של הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה לרבות להב 433 לכאורה ע"פ הפרסומים השקיעו משאבי עתק. כולל מדובבים 24 שעות ביממה על פני שבועות. חקירה של סבתות בנות 85 חולות סרטן שלא חשודות בדבר כולל הקפאת חשבונות הבנק שלהן. הצעדת מאהבות צעירות שאינן חשודות בדבר בחקירת משטרה לכאורה אל מול פניה של אשת הנחקר. כל העובדות הללו עלו מאות מיליוני ש"ח למשלם המיסים הישראלי. כשהפרקליטות מתעסקת במידה כזו של מעורבות בלכאורה עבירות של "צווארון לבן" וכך גם המשטרה. כולל כלי תוכנה ומאות האנשים הדרושים להפעילם ואת החומר המופק מהם. בשעה שמשטרת ישראל לא מצאה 2 פלוגות מג"ב לשלוח ללוד בזמן פרעות ביהודים עם הגבוי המשפטי הדרוש של עשו מה שצריך. מי מכם שנזרק אליו בקבוק תבעירה או מי שניסו לדרוס אותו וירה יקבל את מלוא הגבוי של מדינת ישראל לטובת מי שנשלח לחזית. גם אם החזית היא חוצות רמלה ולוד.

    בשעה שביהמ"ש מתעסק בהליכים פוליטים ששיקול הדעת של השופט\ת אינם טובים משיקול הדעת של נהג המונית. הליכים פוליטים הם כל אותם הבג"צים שמגישות עמותות הממונות במאות מיליונים על ידי מדינות זרות הבוחשות באופן זה במדיניות הישראלית. ביהמ"ש מפנה לעתירות הללו את הזמן ולא מחייבן בהוצאות לכסות את מאות האנשים הנדרשים לקרוא ולכתוב ולחקור בכל עתירה שכזו (סביב כל שופט\ת יש צוות של עוזרים משפטיים ואחרים). מסיבה שלא ברורה לי ביהמ"ש לא גוזר הוצאות "בנסיבות העניין". מעניין מה הוא אותו עניין שמאפשר לעותר סדרתי להגיש שוב ושוב עתירות על חשבון דיון במשמורת קטינים שעוד רגע לא יהיה רלוונטי או ערעור על הליכים פלילים או תיקי מס וערעורים אזרחיים שנדחים על פני שנים לטובת בחישה בפוליטיקה מדינתית שיוזמות אותן עמותות.

    משזה המצב, לדעתי יש להדיח רבים מהשופטים ולהשים שופטים עם ראיית עולם שתעדיף את גברת כהן מחדרה ושאלת המשמורת בדבר קטינים שהיא מערערת אל מול עותר סדרתי שממומן במאות מיליונים בכסף גרמני וקטארי. או העדפה בדיון של רשויות המס אל מול נישום בערכאות העליון או המחוזי.

  5. המשעשע שאחרי כל המתגלה במשפט, העבירות, ההתעללות, הזלזול בזכויות האזרח, עצימת העיניים של היועמ"ש לעבירות הרבות, שיתוף הפעולה ומעבר של הפרקליטות, אחרי כל זה השמאל זועק " מי יגן על זכויות האזרח אם הרפורמה תעבור?" "מי יאזן את הפוליטיקאים וישמור על הדמוקרטיה אם היועמ"שים לא יהיו עצמאיים?"

    אילו חששו לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולהקפדה כל החוק היו צריכים למחות נגד המערכת הרקובה, לא בעדה. אבל כל עוד המערכת משרתת את מטרתם, פגיעה בימין ונבחריו, יכשירו את השרץ ויגלגלו עיניים בצביעות וצדקנות.

    הרפורמה אמנם אינה מלאה, חסרה ואנמית, אבל היא התחלה נחוצה.
    לא ברור מדוע טרם קמה ועדת חקירה ממלכתית לעניין הריגול אחר אזרחים, לא ברור מדוע בן גביר לא חושף את היחידה האחראית לכך ומכפיף אותה לפיקוח חיצוני.

  6. יובל,
    אם נתניהו היה מאמין שיזוכה הוא היה מנצל את זה כדי לבקש מהשופטים לפסול חלק מהעדים והראיות וחוסך זמן לכולם. אז למה הוא לא הגעש בקשה כזו?
    כי הוא יודע שזה משפט ראווה ואין לו סיכוי אבל יש לו תחושת שליחות וזה אומר שכדאי לנצל את ההזדמנות הזו לחשוף את פשעי המשטרה והפרקליטות ולהמשיך לפמפם את זה כדי להגיע ולשכנע כמה שיותר אנשים-וכך להשיג עוד ועוד תמיכה לרפורמה הנדרשת לא רק ביחסי הרשויות המחוקקת והשופטת אלא במערכת הצדק בכלל.

    1. מחילה מכבודך. אבל תגובתך תמימה. פשעי המשטרה והפרקליטות? לא יקרה להם כלום. היום המינויים בידים של הממשלה ולא עושים כלום

    2. נתניהו לא פועל מתחושת שליחות מול מערכת המשפט. נתניהו נאבק על חייו מול מערכת מרושעת ומושחתת.

    3. אילו מינויים בידי הממשלה?
      מינויים דורשים התפנות של תקנים וכרגע אף תקן לא התפנה.
      ואפילו במעט תקנים שיש פנויים קשה מאוד למנות(תשאל את אסנת מארק).
      ואין מה לדבר על פינוי תקנים. יש נהלים לפיטורים וזה לא כל כך להפעיל אותם. וטוב שכך, כבר ראינו מה עשתה ממשלה 'דמוקרטית' כמו ממשלת בנט-לפיד עם מרחב אפשרויות יחסית מצומצם. לא רוצה לחשוב מה ממשלה כזו תעשה ללא מגבלות.
      בנוסף, לא ברור לי אי הממשלה יכולה לעשות משהו כזה כל עוד היועצים המשפטיים ובג"ץ יכולים לעמוד בדרך.

    4. מסכים. קשה אבל אפשרי.
      והדרך עוברת שמלחמה על דעת הקהל דרך משפט נתניהו ואז העברת רפורמה משפטית(כבר התחלנו בשלב זה) ואז תקשורתית.

  7. איזה פחד..ולמה לא מסופר בטלביזיה ע"י העיתונאים שמחפשים רפש על ביבי כל הזמן..כי הם מכווני מטרה..אני מפחדת מהמצב הזה..פשוט הפכנו להיות מדינת עולם שלישי.
    לכן הגיע הזמן להעיף את המושחתים..

  8. זה שהשופט לא זורק את התביעה לכל הרוחות
    זה אומר דבר אחד
    בית המשפט והפרקליטות התחתנו ולא מתכוונים להתגרש
    ובינתיים הם פוגעים בכל הציבור

  9. אני מקווה שהקצין תלם אשר לא הלך בתלם יוזמן לחקירה ויואשם בפלילים.עבריין והוא לא היחידי במשטרה שעוברים על החוק בגיבוי הפרקליטות השמאלנית

  10. פסק הדין במשפט הזה (אשם עם עונש מאסר) הוחלט מהיום שהמשפט התחיל. לא חשוב כמה רפש יתגלה לא חשוב כמה ערעורים יהיו. שופט שלא ילך בתלם (לא יצא חידוד בכוונה) יבולע לו.

    1. תבדוק את מוצאם של השופטים. כולם יוצאי הפרקליטות. זה אומר הכל. במסגרת הרפורמה יש לפסול כל יוצא פרקליטות מלשמש שופט, והנימוק, יד רוחצת יד, שופט יוצא פרקליטות תומך תמיד בפסיקה של חברו יוצא פרקליטות. מניסיון

  11. האם כלפי מישהוא מהשמאל הקיצוני, דוגמת אהוד ברק ובוז'י הרצוג בנושא העמותות, אהוד אולמרט וכו' הופעלו אותן שיטות חקירה.
    האם אפשר לדרוש לפי חוק חופש המידע רשימה מתי כן הופעלו כאלה שיטות חקירה ומתי לא
    לדעתי צריך לחקור את החוקרים ואנשי הפרקליטות באותן שיטות חקירה

  12. אף אחד לא יחקור את החוקרים, והם יודעים את זה!!!
    בגלל זה יואב תלם כל כך זחוח! חסר רק שהוא יצחקק עם התובעת.
    מביש.