צה"ל צריך לדבר ערבית

בשכונה בה הכלה נתפסת כחולשה, ישראל חייבת להרתיע את אויביה ולהגיב בעוצמה לכל אירוע טרור

הרמטכ"ל הלוי בסיור בצפון | דובר צה"ל

אנחנו בעיצומו של גל טרור קשה עם 18 נרצחים והתקפות בכל החזיתות: ירי רקטות מלבנון, עזה וסוריה יחד עם פיגועי טרור כואבים ברחבי ארצנו.

הימים האחרונים של הרמדאן עוד לפנינו ובינתיים ההסתה של ארגוני הטרור הפלסטינים חוגגת ואין לדעת לאן הדברים ימשיכו להתפתח. כמובן שאיראן מפעילה מרחוק את זרועותיה הארוכות ויש לה אינטרס ברור להבעיר את ישראל. גם המשבר הפנים-ישראלי סביב הרפורמה המשפטית בהחלט משדר ביטחון לאויבינו שעוקבים מקרוב אחרי הפרסומים על הקרע בעם ועל תופעות הסרבנות בצה"ל, וברשתות הערביות המושג "ישראל נפלה" צובר תאוצה.

מול כל האתגרים האלו ובזמן שתושבי ישראל בכל רחבי הארץ מרגישים אובדן ביטחון ותחושה מוצדקת לפיה המדינה איבדה את ההרתעה שלה, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולאפשר לצה"ל לדבר בערבית.

יש לנו צבא חזק עם יכולות. צריך לאפשר לו להגיב בעוצמה. לפני קצת יותר מעשרים שנה, עוצמת התגובה של צה"ל במהלך מבצע 'חומת מגן' עצרה את האינתיפאדה השנייה. עוצמת צה"ל במלחמת לבנון השנייה גרמה לנסראללה להתחרט שנכנס אליה מלכתחילה. הוא בעצמו הודה בכך בזמנו, והתוצאה הייתה שנים ארוכות של שקט בגזרת בלבנון. אם נחזור עוד אחורה עד לשנת 1967, ראינו אז כיצד בשישה ימים צה"ל וחייליו עשו את הבלתי-יאמן והכניעו את צבאות ערב בשילוב של עוצמה עם יוזמה ונועזות.

מדיניות ההכלה רק דוחה את הקץ, וכשיגיע רגע התשלום המחיר יהיה גבוה יותר. במזרח התיכון, כל הכלה נתפסת ככניעה וכחולשה.

אם נגיב בעוצמה על כל אירוע, בלי להתחשב בכמות הרקטות או במספר הנפגעים בפיגוע ירי, אז נוכל להשיב את ההרתעה. אם במקום להפציץ שטחים ריקים או מוצבים לא מאוישים נחזור למדיניות הסיכולים של בכירי ארגוני הטרור, נוכל לגרום לאויבינו להבין שהמשוואה שהתרגלו אליה השתנתה.

אנחנו רגילים לחשוב מה יגיבו בעולם, אך אין עוד מדינה שמתמודדת עם טרור בעוצמות כאלה מכל הכיוונים. יש לנו את הזכות ואת החובה לפעול כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל ולסכל את הטרור שפוגע בכולנו.

18 הנרצחים בגל הטרור של השבועות האחרונים מגיעים מכל חלקי הפסיפס הישראלי. יש שם צעירים ומבוגרים, יהודים וערבי, דתיים, חילונים וחרדים. הטרור לא מבדיל בינינו ועבורו כולנו מהווים מטרות. מדינת ישראל צריכה לפעול בעוצמה כדי להגן על תושביה, ויש רק דרך אחת: צה"ל חייב להתחיל לדבר ערבית.


יוסף חדאד הוא מנכ"ל 'ביחד ערבים זה לזה', פעיל חברתי והסברה ערבי-ישראלי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. הפרצוף של הרצל הלוי מביע כל הזמן בוז לימין כשהוא בקירבת ראש הממשלה הגיב:

    איך מגיעים כל האנשים האלה לצמרת?

    ממש מזעזע.

    עיניו מביעות שאט נפש תמידית.

    איש הזוי.

  2. איזה כיף לשמוע כזה קול בחברה. הטרור והאלימות פוגעות בכולם

  3. צה"ל היום שונה לחלוטין מצה"ל של 67. מפקדים שמתקדמים בסולם הדרגות והתפקידים על בסיס של תפיסה פוליטית וקשרים ולא על בסיס כשרון ותעוזה. בנוסף לכך הגרורות הסרטניות של קרן וקסנר שהם כל הקצינים שיוצאים ללימודים בארצות הברית ועוברים חינוך מחדש פרוגרסיבי ואנטי לאומי ופטריוטי, גורמת להם לחשוב בדפוס קבוע, שנצחון במלחמה איננו אחד המאפיינים שלו. הם מאובנים מחשבתית וחושבים מערבית ליברלית במקום לחשוב כמו שצריך בשכונה שלנו. צריך לערוך טיהור בצבא ולקדם קצינים אמיצים שחושבים עצמאית ומחוץ לקופסא. זה תהליך שלא יוכל לצאת לפועל עם שר הבטחון והרמטכ"ל הנוכחיים .

  4. א) הרמטכ"ל, המפקד העליון של צבא ההגנה לישראל, מעוות את שמו. לא הרצל, אלא הרצי. תסתכלו על התגית שלו. למה? מה הוא רומז לנו? מאוים או דעה פוליטית?

    ב) ב 1956 בוצע טבח בתושבים בכפר קאסם. לא אכנס כעת לסיבות לטבח, ואם לדעתי היה מוצדק. אבל מאז הטבח הכפר היה שקט. עבדתי בפארק אפק בבנין עם קירות זכוכית שהשקיף על כפר קאסם וישבתי עם הגב לישוב, ובניגוד לישובים ערביים אחרים הכפר, לפחות אז, לא היה מסוכן. עוין כן, מסוכן לא.
    40 שנה כפר קאסם היה שקט, עד שממשלות ישראל הראו חולשה מתמשכת וגדלה.
    אולי עם הערבים צריך לדבר ערבית, ואולי גרמנית, אבל בטח לא עברית.
    אגב, הערבים בכפר קאסם התעשרו מאד בזכות השקט ששרר בכפר, מהיהודים שלא חששו לעשות עסקים עם תושבי הכפר.

    ג) מישהו זוכר את השמות סברה ושאתילה? האם מישהו שם לב שהשמות הללו נעלמו מהתודעה כמה שנים לאחר שדעך פסטיבל האשמת ישראל בטבח ע"י הפלנגות?

    ד) כשהערבים ליוו את הפגר של המחבל חסונה בלוד, היהודים קיבלו הוראה להישאר בבתיהם מאחורי הסורגים. הערבים חופשיים והיהודים מאחורי גדרות. מזכיר לי סרטונים ותמונות מתקופה מסוימת באירופה. אם הערבים בלוד היו מקבלים מסר שהמחבל הוא רק הראשון, וכל ציוץ שלהם יביא עוד פגרים, פרעות תשפ"א, לפחות בלוד, היו מסתיימות באותו היום.

  5. באופן כללי, מינוי של בוגר המירכת הצבאית לשר הבטחון הוא מכון מובטח לכישלון – ראו מינויים הסטוריים.
    גלנט הוא כשלון מוכח בטיפולו בסרבנות בצה"ל והוא גם יוצא המערכת הבטחונית, כך שמצבינו הבטחוני צפוי להיות בכי רע – נשאר רק להתפלל

  6. צריך לבדוק מהי ההשפעה של בוגרי קרן וקסנר על צה"ל..
    תראו כמה אוגדות צה"ל סגר, וכמה חטיבות שריון צה"ל סגר במרוצת השנים- 27 חטיבות !!!!
    לא סתם סגן הרמטכ"ל זמיר הזכיר בנאומו שצריך לתת את הדעת להקים חטיבות להתמודדות מול ערביי ישראל…
    חלמאות במיטבה !
    להוציא מהוראות – פגיעה בבלתי מעורבים , מה פתאום נהייה יותר צדיקים יותר מאפיפיור ?
    האם הדם שלנו פחות אדום משל האוייב ?
    הערבים מנצלים את זה שאנו מוסרים ולוקחים את האוכלוסייה שלהם להיות שכפ"ץ ואז מאחורי הגב שלהם הם יורים עלינו .
    יש ברשת הרבה סרטונים…