מאות אלפים הפגינו בירושלים: "דורשים רפורמה משפטית"

מארגני הפגנת הימין מעריכים את מספר המשתתפים ב-600 אלף. השר לוין: "אעשה כל שביכולתי כדי להביא את השינוי המיוחל במערכת המשפט"

צילום: תנועת רגבים

מאות אלפי מפגינים השתתפו אמש (חמישי) בהפגנת הימין הגדולה בירושלים, והביעו תמיכה בקידום הרפורמה המשפטית לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת והשיחות בבית הנשיא שעד כה לא הניבו התקדמות משמעותית. על פי הערכות המפגינים הגיעו לאירוע כ-600 אלף איש, והערכות אחרות מדברות על מספרים נמוכים יותר. בכל  מקרה, דיווחים שונים מעריכים כי מדובר באחת ההפגנות הגדולות שנערכו בירושלים בשנים האחרונות.

כמו כן השתתפו באירוע מספר רב של חברי כנסת ושרים ממפלגות הקואליציה. שר האוצר וראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחב בנאומו להפגנות השמאל הקודמות ואמר: "להם יש התקשורת ואת המיליונים. לנו יש את העם, רוב העם שנמצא פה ודורש מאיתנו לתקן את מה שצריך לתקן. העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל רפורמה משפטית. זו הבטחה שלי: אנחנו לא נוותר להפוך את מדינת ישראל למקום שעוד יותר טוב לחיות פה. אף אחד לא יגנוב לנו את המונח – הדמוקרטיה הישראלית".

שר המשפטים יריב לוין אמר: "למעלה משני מיליון ישראלים הצביעו במשאל העם האמיתי – בבחירות. הם הצביעו בעד רפורמה משפטית. 64 מנדטים כדי לתקן את העוול: לא עוד חוסר שוויון, לא עוד מערכת משפט של צד אחד, לא עוד בית משפט ששופטיו נמצאים מעל הכנסת ומעל הממשלה".

לוין התייחס למגעים לפשרה בבית הנשיא והוסיף: "משוכנע שיש לנו אפשרות להגיע להסכמה במשא ומתן ענייני ונכונות לקבל רכיבים של ממש ברפורמה. אני רואה את מאות האלפים שהגיעו היום ואנחנו רוצים להעביר מסר לאלה שחוששים מתוצאות הרפורמה: מספרים שהרפורמה נועדה להשתלט על בית המשפט. האמת הפוכה – אנחנו רוצים מקום לכולם, בית משפט של כולם…הגיעה העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים, שלא מאפשר טקסי זיכרון מזויפים ביחד עם תומכי הטרור. פונה למרב מיכאלי ולחברותיה שמתחפשות לשפחות ואני קורא להן: הצטרפו אלינו כדי שיהיה לנו בית משפט שמעניש אנסים ולא מקל בעונשם, בית משפט שדואג לקשישה מדרום ת"א".

בסיכום דבריו אמר השר לוין: "אני מתמודד בחודשים האחרונים עם השמצות פרועות ומתקפות בלתי פוסקות. זה רק מחזק אותי. כל יום שעובר רק מוכיח עד כמה צודקת הדרך השלנו. אמשיך ואעשה כל שביכולתי כדי להביא את השינוי המיוחל במערכת המשפט".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אמר: "יש כאלה שצועקים 'דמוקרטיה' אבל שוכחים מהי דמוקרטיה. לקפוץ על שולחנות, כנסים שכולם חושבים אותו הדבר, יועמ"ש שמחליט את הכל, שופטים שממנים אחד את השני בשיטת חבר מביא חבר – זה לא דמוקרטיה".

 

לדבריו, "בלי רפורמה במערכת המשפט אנחנו נמשיך לנסות להרוס בתי מחבלים ולהילחם בטרור ובג"ץ יגיד – לא. נמשיך לחוקק חוקים להתמודד עם המסתננים ובג"ץ יגיד – לא. בלי רפורמה לא נוכל ליישם את רצון העם ולכן אנחנו דורשים דמוקרטיה. עם ישראל מייחל לכך. אסור לנו לוותר, אנחנו עומדים בפני הזדמנות בלתי חוזרת…מי שיוותר בגלל מחאת טייסים או מכתב מילואימניקים על הנושא שהוא נשמת אפו של המחנה הלאומי, הוא יוותר עוד ועוד. בדמוקרטיה העם הוא הריבון, העם הוא שמחליט. בזכותכם נחזיר את הצדק למערכת המשפט".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיפר בנאומו כי "בבוקר בו הוחלט להשעות את הרפורמה אמרתי – אם אתם חושבים שחוסמי הכבישים ומארגני ההפגנות ירגעו, אתם טועים. לא אכפת להם מהרפורמה, אכפת להם שהימין בשלטון. הם לא הפנימו שניצחנו".

הוא התייחס גם לאירועי יום הזיכרון השבוע ואמר: "הם ניסו ליצור פילוג ושסע. לא אסלח ליאיר לפיד על הניסיון לפגוע ביום הזיכרון. לא נכנעתי ולא הקשבתי להסתה ולחלקים בתקשורת. הגעתי לב"ש כנציג מדינת ישראל וכיבדתי את זכר הנופלים. חיבקתי את כל המשפחות – ימין, שמאל, דתיים, חילוניים. זה רק מראה שאסוא לנו להיכנע. כל חברי הכנסת והשרים כאן רוצים רפורמה מלא מלא. רוצים ניצחון לעם ישראל. רפורמה עכשיו".

גם השר דודי אמסלם נאם באירוע ואמר: "הרפורמה היא רק כלי, הסיפור האמיתי הוא מאבק על המסורת היהודית ועל הערכים היהודיים. המאבק הוא על דמותה של מדינת ישראל ובלי ערכים יהודיים אין מדינת ישראל. הם לא מקבלים את הלגיטימיות שלנו. אנחנו לא צריכים להתנצל על זה שניצחנו בבחירות. מדינת ישראל היא לא דמוקרטיה אמיתית, יש כאן אצטלה של דמוקרטיה, 15 שופטים ואליטה שמנהלת את מדינת ישראל. הרפורמה באה כדי שנממש את הכוח שהעם נתן לנו".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא להפגנה אמש, כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳! חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

את ההפגנה יזמו ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) וברל'ה קרומבי העומד בראש תנועת 'תקומה 2023' יחד עם תנועת 'אם תרצו' ושורת ארגונים נוספים. ח"כ בוארון וקרומבי הבטיחו כי תנועת תקומה 2023 תמשיך לפעול, וכי "הפגנת המיליון היום היא רק ההתחלה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. אמסלם אתה טועה המאבק הוא לא על דמותה של מדינת ישראל אלא על חופש וחירות. לשמאל לא איכפת מהיהדות שלך, תהיה יהודי כמה שאתה רוצה רק תן לי את בית המשפט

    1. עוד אנרכיסט שאין לא גבולות מי אתה בכלל ומה אתה רוצה מבית משפט ?
      זה בדיוק הנושא שליטה במוקדי הכוח זו דיקטטורה מלא מלא .

    2. נכון.
      ומצד שני, לרבים מאיתנו בימין לא אכפת מהיהדות של לפיד אבל כן אכפת מהזכות לייצוג הוגן גם לתפיסה שלנו בבית המשפט העליון.

    3. אתה בכלל לא בכיוון. המאבק הוא רק על דמותה של המדינה ומוקדי הכח הם הדרך להשיג זאת לכן יש "קרב" עליהם.
      זה ייקח זמן אך השמאל יפסיד גם שם כי הימין הבין עכשיו שברגע האמת השמאל מוכן לשרוף את המדינה רק בשביל שתשאר בדמותו בלבד.

    4. אני בכיוון ועוד איך. אתה אל בכיוון ולא אמסלם שאינו יודע מה שהוא רוצה, פשוט התבלבל לו הנושא. המאבק הוא לא על דמותה של המדינה. אלא על חופש וחרות מהדיקטטורה של בית המשפט. מוקדי כח זה דבר מהותי, ולא אמצעי בלבד. באותה מידה אפשר לומר שהמאבק הוא למען חופש כלכלי, קפיטליזם. אבל המוקד כרגע הם מוקדי הכח ההופכים אותנו לעבדים.

    5. א.האם שאלת החופש היא לא חלק מדמותה של המדינה?
      ב.מה הופך מדינה ימנית מבוססת כפייה ליותר מוצדקת ממדינה שמאלנית מבוססת כפייה? באיזו זכות אתה מתלונן על השמאל אם אתה מעוניין לעשות בדיוק אותו דבר?

    6. חופש אינו חלק מדמותה של המדינה, אלא המהות הנכספת של מדינה. אי אפשר לכפות חופש, חלקי המשפט סותרים את עצמם.

    7. חופש אינו מהות נכספת אלא כלי יעיל על מנת להגיע לחיים הטובים ביותר האפשריים.
      מתוך הבנה שכל אחד ידע לדאוג לעצמו הכי טוב, שיש יוץר מדי נתונים בשביל רגולטור לנהל בצורה טובה ושכח משחית.

      ומעולם לא קראתי לכפיית חופש(אוקסימורון). האמירה על כפייה התייחסה לעמדה של דמוקרט ורפאל שגב.

    8. מה הופך מדינה ימנית מבוססת כפייה ליותר מוצדקת ממדינה שמאלנית מבוססת כפייה? זה מה שכתבת, זה במילים אחרות הצגה של ימניות ככפייה.

    1. יותר מ600 קרוב ל700 אנשים גם יצאו ונכנסו תיקח את זה גם בחשבון המוטעה שלך

  2. למה ההפגנה למה מול הכנסת? מדוע לא מול ביהמ"ש העליון והפרקלטות?
    ————————————————————–

    האם הבעיה עם חקיקת הכנסת? מה שלמדנו מארבעת החודשים האחרונים ועוד קודם לכן שהבעיה היא לא בחקיקה או בחוקים. למדנו שכנסת ישראל ניסתה לאזן את חוק יסוד "כבוד" האדם ו"חירותו" שנתקבל ברב של 32 מול 23 כשבוצעה הטעיה של ח"כ של הימין ע"י שר המשפטים ויו"ר וועדת חוקה דאז – אנשי ליכוד תוך הסתמכות על דבריהם הם לאחרונה (ע"ע הסרטון האהבלים לא הבינו והלכו הביתה – סימוכין: https://www.youtube.com/watch?v=yWli5GPTlIc) שמדובר בחוק דקלרטיבי בסה"כ – התיקון באמצעות עבודה של שנים על חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי שנתקבל ברב של 62 ח"כ. החוק המאוחר מודע לחוקי יסוד קודמים לו כולל "כבוד האדם". מה עשה ביהמ"ש דן בחוק האם יש לו סמכות לפסול אותו. שופט אחד כתב: "השופט קרא, שהוא השופט הלא יהודי היחיד בבית המשפט העליון, קבע בדעת מיעוט, כי "סעיפים 1(ג), 4 ו-7 לחוק הלאום קובעים הסדרים בלתי חוקתיים, בהיותם שוללים את ליבת הזהות הדמוקרטית של המדינה ומזעזעים את אמות הסיפים של המבנה החוקתי."".

    השופט קרא מדבר על מבנה חוקתי – איזה מבנה חוקתי יש לישראל? לישראל אין חוקה. איך משהו יכול להיות חוקתי או לא חוקתי במדינה ללא חוקה? מה לשמיטה ולהר סיני?

    טובי המשפטנים אומרים על פס"ד שאמנם חוק יסוד הלאום לא נפסל אבל הוא פותח את הפתח לביטול חוקי יסוד ע"י ביהמ"ש בעתיד.

    ואני שואל? מי שמם? איך יתכן כי ביהמ"ש שעומד על מסד של חוק יסוד השפיטה מרשה לעצמו לדון בחוק יסוד מאוחר שנתקבל כדין בכנסת? השכל הישר אומר שחוק הלאום לא היה אמור להיות נדון בעקבות חוסר סמכות. במדינה ללא חוקה. חוק יסוד שנתקבל ברב של 62 הוא אקסיומה בעבור ביהמ"ש.

    מהזמן האחרון אנחנו למדים כי השרים הם בסה"כ מכיני הטיוטות של היועמ"ש – שר שמוסמך ע"י חוק יסוד פקודת המשטרה לפטר ולמנות כל שוטר לא רשאי להזיז את מפקד מחוז ת"א מתפקיד אחד למשנהו באמצעות צו של היועמ"שית.

    האם היועמ"שית נהנית מאמון הצבור? מאמון הממשלה שאותה היא לכאורה מייצגת? מי בחר בה לנהל את המדינה? איזו אחריות היא נושאת יחד עם הסמכות?

    תיקי נתניהו שעלו כ- 400,000,000 ש"ח באופן ישיר מקופת המדינה ונזקם העקיף גדול הרבה יותר. התיקים הללו העסיקו עשרות פרקליטים ואלף שוטרים בכל רגע נתון. מהעדויות בתיקים לא ברור מדוע נתניהו עומד לדין עם מאות עדים במשפט שימשך עוד 5-10 שנים ועד כה, עדי התביעה הפכו לעדי הגנה. בעוד יאיר לפיד שגם היה עובד של מילצן על דברים דומים ואולי חמורים יותר לא עומד לדין? האם יש חוק אחד שנאכף על הימין וחוק אחר על השמאל?

    —————-

    ולכן, הבעיה היא לא חוק זה או אחר, הבעיה היא משילות בדרג הפקידותי. מזה עשרות שנים הפקידות ממנה את עצמה הן במערכת הבטחון והמשטרה והן בביהמ"ש והן בפרקליטות. עשרות שנים הדרג המדיני הוא חותמת גומי על מינויים שבדרך רק האנשים עם אגנדה מסויימת מגיעים לפסגה. אפילו יועמ"ש לממשלה הממשלה לא מסוגלת לפטר לכל הפחות בנימוק של העדר אמון. אם בעבר יועמ"ש היה מודח בהחלטת ממשלה ומנוי אחר תחתיו – כיום היועמ"ש הוא באמצעות "ועדת איתור" של שופטי העליון בדימוס – האם דם חדש יכול להכנס למערכת? האם הממשלה יכולה להגיד: אנחנו לא מעוניינים באף אחד ואחת מבין המועמדים שהבאתם לנו? למה כולם נראים ונשמעים אותו הדבר?

    ולכן, לא ברור למה ההפגנה מול הכנסת? היא בסה"כ מכינה טיוטות לעיונו של ביהמ"ש שירצה יקבל, ירצה יפסול, ירצה ישלח להכין טיוטה אחרת, הפגינו מול השלטון שלא נמצא בכנסת או בממשלה אלא בביהמ"ש העליון ובפרקליטות.

    1. אל תדאג, ההפגנה הגיעה עד בית המשפט(אגב, התמונה בראש הכתבה היא של הצומת שליד בית המשפט העליון).

    2. אתמול בירושלים התקיימה עצרת של אהבת ישראל.

  3. אחרי הפגנת המיליון הפנטסטית ומחממת הלב, זו צריכה להיות תוכנית הפעולה של הממשלה לתפוס בפועל את השילטון:
    – אירגון עוד 2 הפגנות כאלה כשלפחות אחת תהיה בת"א, בלב מדינת כל
    אזרחיה
    – ניצול גל ההפגנות האדיר בעד הרפורמה לשם ביצוע מיידי של
    תוכנית הרוחב להחלפת כל שדרת שילטון הדיפסטייט שמרד בממשלה
    הנבחרת – הרמטכ"ל, המפכ"ל, היועמשית, פרקליט המדינה.
    כל הכפופים להם יידרשו להצהיר על נאמנות מוחלטת למנהיגיהם ולא יפוטרו
    מייד.
    אלה מוקדי הכח שכאשר בראשם יעמדו נאמני הממשלה היא תוכל
    לעשות כרצונה בכפוף לחוק כמובן והחוק הוא לצידנו, רק צריך לאכוף אותו
    בנחישות.

    1. "להצהיר על נאמנות מוחלטת" אתה מבין שאתה מקשקש. אתה מנותק מהמציאות.

    2. אחי אתה חולם ,
      זה בדיוק כמו להחליף את כל ראשי המאפיה והיקוזה והפשע המאורגן ולשים במקומם ל"ו צדיקים, מי יתן לך .??
      ניסית פעם למכור ארטיק בתחנה מרכזית
      אנשים נרצחים על רקע בסטות של אבטיחים ואתה חושב שברגע אחד אפשר להשתלט על כל מוקדי הכח במדינה שלמה

    3. ואז יום אחד תתחלף הממשלה ותעלה שוב ממשלת שמאל וכל התקדימים הללו יתפוצצו לכולנו בפרצוף.

    4. כבר לפני שנים רבות נאמר "כל יום נולד מצביע ליכוד ומת מצביע מערך". לדעתי הדרך היחידה שהשמאל יכול לחזור לשלטון, באופן רשמי באמצעות מפלגות שמאלניות, היא ע"י נוכלות כמו בממשלה הקודמת.
      הדרך האחרת היא הפיכה שלטונית באופן רשמי (צבאית, שב"כ, וכו'), וכולנו יודעים למה זה יביא בתוך ימים בודדים.

    1. "המדינה מתפרקת לא בגלל השמאל אלא בגלל ימין חסר אחריות שמתעסק בלבצר לעצמו את תדמית הילד הטוב"