דרום תל-אביב יושב על חבית חומר נפץ

מול אפס אכיפה, אוזלת יד הרשויות ולמרות כל ההתרעות, תופעת אלימות ילדי המסתננים צמחה למימדים מבהילים

צילום מסך

בשנת 2015 כתבתי את הפוסט הראשון על הדור השני של המסתננים. בין היתר אמרתי אז: "הילדים הם רשת ההברחה החדשה. הם ההסתננות מבפנים. הם כרטיס הכניסה. הם השורשים המעמיקים באדמה. הם הכיבוש והכנופיות והמהומות שבדרך", והוספתי: "אי אפשר לא לגעת בילדים".

בשנים שחלפו מאז הקפדתי לתעד את ילדי המסתננים והמהגרים, לחשוף את המספרים הגדלים ואת ההשקעה בחינוך וברווחה שלהם, לצלם את ההתפרעויות, להקליט את הקללות, לפרסם את נאומי האהבה לנאצים ולהביא לידיעת הציבור כל פשע שנאה.

תיעדתי אותם בגינות וברחובות, בשערי בתי הספר, באוטובוסים, בקניונים, על שפת הים, בשעות היום והלילה, סופגת קללות וגידופים, סופגת איומים, סופגת מעצרים, סופגת קיתונות של משטמה. והכול בתחושת כעס ואין-אונים ובידיעה כואבת שבקרוב הכול יתפרץ. היום, בשנת 2023, אני יכולה לומר בצער שצדקתי. הכיבוש פה. הכנופיות פה. המהומות פה, וזה רק הולך ומתגבר מיום ליום עד שיישפך דם. וגם אז כמעט בטוח שזה יימשך ויחמיר, כי לאף גורם אין רצון למצוא פתרון אמיתי לבעיה שהורסת אותנו מבפנים.

ביום חמישי, ה-25 במאי, ערב חג השבועות, התנכלה חבורה של ילדי מסתננים לילדות יהודיות בנות עשר בבריכה בקאנטרי של קריית שלום. בין היתר הטיחו בהן את המילים "יה לבנה".

אחרי שהמציל התעלם ממצוקתן והילדות יצאו מהבריכה, הנערות והנערים ארבו להן בחוץ. אחת הילדות הזעיקה בבכי את אמה שהגיעה בריצה עם אחותה הגדולה. שתי הבנות חטפו מכות, הגדולה הופלה על הדשא כאשר התוקפים בועטים בכוח בכל חלקי גופה, ואחד הנערים הנחית קרש על גבה של האם.

הנערים ברחו מקריית שלום דרך הפארק לשכונת שפירא, כאשר האמא רצה אחריהם ומתחננת למשטרה שתשלח ניידת. השוטרים הגיעו רק כעבור ארבעים דקות, ואף שכמה מהתוקפים זוהו אף אחד לא נעצר.

ביום שלישי,ה-30 במאי, התפרעה חבורה של עשרות ילדי מסתננים סמוך לביתו של השר יצחק וסרלאוף. הוא יצא אליהם וחטף מטר של קללות ואבנים. השר הזמין משטרה והתקשר אלי. כשהגעתי לשדה הקרב הפך המטר להרעשה כבדה. השוטר שהגיע לקח את הילדים לשיחת הבהרה בצד ונסע מהמקום. מיותר לציין שההתפרעות התחדשה מיד.

אין יום שאני לא שומעת סיפורים על התנכלויות של ילדי מסתננים לתושבי השכונה, ובעיקר לילדות ולזקנים. אין יום שלא מתקשרים לדווח לי על יידוי אבנים על בתים ורכבים. אין יום שלא עולה פוסט מזועזע באחת הקבוצות ברשת. אין יום שהניידות לא עוברות מתחת לבית שלי, ואין יום שאני לא שומעת על חוסר האונים של הרשויות.

כל האמונים בעיריית תל אביב על הטיפול בילדים המשוטטים מודים שאין להם פתרונות והם חסרי אונים. כל האמונים במשטרה על הביטחון מודים שאין להם פתרון והם חסרי אונים. על הממשלה אני אפילו לא מדברת. היא לא נוכחת בשטח.

והלטפנים? הדבר היחיד שמעניין אותם זה שאני מצלמת ילדים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

  1. חשוב לציין שהחינוך של הנוער הזה הוא 'הכרת הטוב' של הוריהם למדינה שסיפקה להם מקלט מדיני, מגורים, מקומות עבודה, מוסדות חינוך, סיוע רפואי, גיבוי משפטי ועוד (גם אם תטענו שמדובר על סיוע סוג ז', זה עדיין יותר טוב מכלום).

    1. לא. החינוך של ילדים אלו זה ה'נעים' של לטפנים נאורים ויפים.

      סוציאליזם טהרני נאור עושה 'נעים'… גם בשמש העמים.
      שופטים, דגנרלים, פקידים עם ובלי דרגות, אתוןאים, פרופסורים, ו'ערב רב'
      פשוט מכורים
      מכורים ל'נעים'.
      ביאה של נאורים, המאבק לשימור 'נעים'.

      אין שפל מתועב ואכזרי כסוציאליזם אידאולוגי, פרוגרסיבי נאור יפה וטהרני…

  2. א) כשתהיה פה מלחמה רצינית, הערבים בעלי ת.ז. כחולה יצטרפו לאויבי המדינה ויבצעו פרעות ביהודים. מי שלא חושב שהמסתננים מאפריקה לא ינצלו את המצב – עיוור לדעת. דרום תל אביב, בעיקר האזור מסביב לתחנה המרכזית הישנה, ייהפך לזירת קרב. התקשורת כמובן תכנה זאת מלחמת אזרחים, למרות שמדובר במסתננים אפריקאים מול אזרחים יהודים, ותאשים את הגרעין התורני (יש בכלל גרעין תורני בסביבה?) ואת ה"פרובוקציות" של שפי פז היקרה. הרי המסתננים מאפריקה כבר זועקים זמן רב שחבל שהיטלר לא סיים את העבודה, ושהיהודים צריכים לחזור לאירופה. אז למה לא מקשיבים להם? ברור שהם ינצלו את ההזדמנות לפגוע ביהודים ברמה שזוועות הפרעות בתרפ"ט יהיו עדינות לעומת מה שהאפריקאים יבצעו ביהודים (תקראו על הזוועות ברואנדה לפני 30 שנה. זה מה שמצפה לתושביה היהודים של דרום תל אביב).

    ב) דמם של תושבי דרום תל אביב נמצא על ידי בעלי הנכסים שמשכירים אותם למסתננים מאפריקה.

    1. חבר אני אספר בקצרה,כל ילד מסתננן או לא,שווה דולרים והרבה מארצות הברית,כל אחד שנכנס לבית הסוהר המדינה מקבלת המון כסף,זה עסק מכניס מאוד מאוד

  3. למה לא מעיפים את הזבל הזה מכאן אתמול??? החצופים האלה מעיזים לדבר על היטלר? הם יודעים מה הוא היה עושה להם ולהורים שלהם? חבורת אפסים כפויי טובה. שיחטפו צרעת וימותו.
    הנטייה הישראלית לתקוע את הראש בחול ולהתעורר רק אחרי שהמצב מגיע למעבר נקודת רתיחה. למה מחכים???

    1. מחכים שהיועמ"שית תואיל בטובה לפנות קצת זמן לדברים הפעוטים וחסרי חשיבות בחייהם של תושביה היהודים של מדינת ישראל, את יודעת – הוראות פתיחה באש מול מחבל שבא לרצוח (הפצ"ר כפוף משמעתית ליועמ"ש), סילוק מסתננים מאפריקה, ההשתוללות הבדואית בדרום, נסיונות לינצ' באשת ראש הממשלה ובנבחרי ציבור, ועוד כל מני נושאים מטריחים. הרי היועמ"שית עסוקה בדברים הרבה יותר חמורים, כמו זכויות העובד של קצין משטרה מסוים שהבוס שלו טוען שהחוק מתיר לו להדיח אותו, הטרדת ראש ממשלה במשפט מתוקשר על עבירות שבכלל לא בטוח שהיו (אבל זו כבר אשמתו, כי הוא היה יכול לפטר אותה כבר מרגע כינון הממשלה בראשותו. ולא, לא מתקבלים תירוצים כמו "זה לא היה עובר בג"צ").
      היועמ"שית היא השליט בפועל של מדינת ישראל, ת"פ השליטים העליונים בשבתם כבג"צ.

    2. אני יודעת את כל זה. הלוואי שיעבירו את המסתננים ומה שהשריצו לצפון תל אביב. מתחת לאף של חיות וחבריה.

  4. הכל במכוון. אין אוזלת יד,
    יש רצון לפנות את תושבי דרום תל אביב, במטרה להשתלט על האדמות שתל-אביב 'צריכה' לעצמה.
    המסתננים הם 'מערכת הדברה אנושית' לתושבי דרום תל אביב.
    אחרי שתושבי דרום תל אביב 'יעלמו' , המסתננים יועברו ל'איזור אחר' המיועד לפינוי.

    1. בדיוק !!!

      זה לא נדל"ן זה חלק מהשמדת היהדות ועולם כולו עבור הסדר העולמי החדש.

      הרשויות הם עבדים נרצעים של הסדר העולמי החדש

  5. צריך לגרש את כולם,ביחד עם השופטים הנרקומנים שיש כאן במדינה,גויים מסריחים

  6. מי שציפה להצלה מהממשלה הנוכחית יתאכזב. משפחתו של אריה דרעי משכירה בנין שלם למסתננים בדרום תל אביב. לדעתי חלק מהצעות החוק נגד המסתננים נבנו בכוונה כך שיכשלו בבג"צ על מנת לעורר ובצדק זעם כנגדו. עקרונית ניתן היה לגרש כל מי שבדיקת פליטותו נכשלה אבל זה לא קורה ולרוב זו בכלל לא נבדקת. אני מקווה שמתי שהוא שפי תהיה שרת הפנים – אני סומך רק עליה.

  7. בזמן שהמסתננים חוגגים,וילדיהם מצטרפים,האנרכיסטים דורשים עבורם זכויות אזרח ואדם ומה לא.בית המשפח העליון תומך מאוד בהוספת מחבלים במספרים מבהילים,בשם תפקידו לשמור על זכויות האדם והאזרח ומה לא.ורק על זכויות האדם והאזרח ומה לא של אזרחי הארץ הזאת אין מי שילחם

  8. להעיף את כל המסתננים לים לא צריך אותם כאן הם מוסלמים מרומם במדינות ערב הם נזק למדינה סוטים פדופילים אנסים פושעים לים ושיסתדרו

  9. ממש מצער להיכן הגענו !!! ההשמאל מוכיח שהוא חפץ למלוך במלוא המשמעות לצורך ההשגים האישיים של חבריו ! הם צריכים כוח וכבוד וכמובן הרבה שלמונים !
    אם הימין יכנע להם המשמעות תהיה חורבן מדינת היהודים !!! לכן טוב להרוג את הנחש בעודו קטן !!!
    השאלה מה צריך לעשות שהשמאל יבין שהימין הוא המלך !!! הלוא המציאות הדמוקרטית הוכיחה זאת ! מה יכניע את השמאל להבין שזאת הדמוקרטיה !!!
    הם חושבים לדאבוננו שהם הם שנולדו למשול !! וקשה להם לקבל את העובדה הדמוקרטית שהרוב הוא הקובע והסכנה בזה שתפרוץ מלחמת אחים בלתי נמנעת באשמתם בלבד !!! ועל מצפונם בלבד!!!
    ותגרום להשמדת המדינה ורק בגלל גאוותם
    ועל מצפונם אם יש כזה כעת ! בונייך ומחריבייך ממך יצאו !
    לכן אני קורא לעם ישראל להתעשת !! חיבים להציל את המדינה ושעה אחת קודם וראו שכבר נושפים בערפנו שונאינו ! ואם לא עכשיו אמתי ?

  10. צריך לומר את האמת יש כאן מליוני מוסלמים במדינת ישראל שהחיבור של יהודה ושומרון הביא למדינה וגם אלפי מסתננים שנכנסו המשטרה לא יכולה להתמודד עם כל כך הרבה בעיות הפרדה מיידית מקטב השטח שח יהודה ושומרון ואז יהיה אפשר לטפל במסתננים היום כל המדינה עם ערבים אי אפשר כבר

    1. בני דודינו עשו לנו בעיות עוד מפרעות תרפ״א. קצת לפני מלחמת ששת הימים.
      בנוסף, הם מדברים כל הזמן על שחרור חיפה, תל אביב וערים נוספות שבעיניהם הן ׳כבושות׳. ואף מחנכים את ילדיהם לארץ הישראל השלמה שלהם. תחפש קצת באינטרנט ותראה.
      כך שנושא השליטה היהודית ביו״ש הוא לא באמת הסיבה לבעיות ולא המקום לחפש פיתרונות.

  11. ממשלות נתניהו ניסו לפתור ( חלקית) את בעית המסתננים מסודן ואריתריאה – 5 פעמים האייתולות של בג״צ התערבו וביטלו את החלטות הממשלה הנבחרת … למעשה בג״צ סיכל כל ניסיון לפתור את הבעית המסתננים. זאת עוד סיבה למה הרפורמה המשפטית חייבת לעבור…

  12. הפתרון פשוט מאוד.זה דורש תקציב
    חלק במימון המונים הוראת קבע.וספונסרים.
    להביא משפחות וצעירים ולהשתתף איתם במימון השכר דירה.
    כל דירה שתאוכלס ביהודים תדחק עוד מסתננים החוצה.
    לאחר תקופת איכלוס השכונה תהיה עם צביון יהודי.
    לגבי הביטחון האישי.זה דורש תוספת צעירים ובוגרים רבים.
    הקמת משמר אזרחי מקומי.הצטיידות בכלבי הגנה ותקיפה.
    מאות כלבים שילוו וישמרו ויגנו על הזקנים והילדים והנשים
    יהוו הרתעה רבה כנגד המסתננים.
    צריך ארגון שיקדם את הנושא.
    במקביל לייצר הפגנות.אוהל מחאה.ולחץ מתון על
    בעלי הנכסים לשכנע אותם להשכיר ליהודים.