הכוח בידיים שלכם

מול המתקפה הכוללת משמאל נגד חופש הביטוי והעיתונות, הימין חייב לתמוך בתקשורת עצמאית

terimakasih0

לאחר ההודעה המתוקשרת  של חברת שטראוס על הפסקת הפרסום בערוץ 14 בשל "ערכים" לכאורה, מוטי קסטל חשף השבוע קבוצה מ"בכירי המשק" הישראלי אשר מתארגנת ופועלת במטרה "לרסק", "לחנוק" ו"לחסל" את הערוץ, בשם הערכים והאחדות כמובן.

חברת הכנסת מרב מיכאלי לא נשארה מאחור, וקראה גם היא בגלוי לסגור את מה שלדבריה היא "מכונת תעמולה, שקר והסתה". לדברי מיכאלי הליברלית, ערוץ 14 "זאת ודאי לא עיתונות ואין לזה זכות לחופש ביטוי". כפי שאנחנו זוכרים מהניסיון של יאיר לפיד לסגור את הערוץ רגע לפני הבחירות, בשמאל לא מהססים לקיים הבטחות.

מבקר הטלוויזיה של 'טיים אאוט' פרסם השבוע מניפסט פשסיטי מצמרר תחת הכותרת "עם ערוץ 14 אין מה להתווכח, את ערוץ 14 צריך לסגור וזה מה שנעשה". עיתון 'הארץ' אוסר זה מכבר על כותביו להופיע בערוץ, אבל מסתבר שהם לא מסוגלים להיגמל מצפייה באותו ערוץ ממש ודיווחים נגדו מתפרסמים כמעט מדי יום, בזמן שהם מעודדים את החרם עליו וקוראים להיאבק בו. וכל זה מדוע? משום שהוא עלול, חלילה, "לשנות את המפה הפוליטית". אחרים מתרגמים זאת הלכה למעשה בתקיפה פיזית של אנשי הערוץ, ואפילו תקיפה של מי שנתפס בטעות ככתב 14.

הבוז הזה לא שמור ל-14 בלבד. מבחינת משטרת המחשבות של שוקן, לאנשי ימין אסור גם להופיע בערוצים אחרים או על המסך בכלל. כך למשל, שי גולדשטיין שהתפכח מעט מאשליות השמאל ודניאל רוט-אבנרי שהעזה להסתנן לקודש הקודשים של 'אולפן שישי' סופגים מתקפות אישיות נמוכות מצד העיתון הנאור.

תוסיפו לכך חודשים ארוכים של קמפיין  פוליטי מוטה, חד-צדדי ולעתים קרובות מעודד אנרכיה וסרבנות, ותקבלו תמונה ברורה – השמאל בישראל מנהל מתקפה כוללת על חופש הביטוי שלכם, לא רק בתקשורת אלא בכל מקום.

הם לא רוצים לדבר או אפילו להתווכח איתכם. הם רוצים להשתיק אתכם לגמרי. לכן גם את רפורמת השר קרעי שמבקשת להפחית התערבות ממשלתית בתוכן השידורים ולפתוח את שוק הטלוויזיה למגוון דעות, הם מציירים כניסיון השתלטות על התקשורת. מבחינת הפלורליסטים אין שום מקום לקול אחר בבועה שלהם, ויש לקטוע מיד כל ניצן למחשבה שונה.

בעולם של אתמול זה אולי היה עובד. בעידן של ערוצים בודדים מיעוט קטן היה יכול להחזיק בעמדות כוח ולהשתיק את הרוב הדומם. אבל בעידן הרשת החברתית בו המונופול על המידע נפרץ, הצנזורים צריכים להתאמץ קצת יותר.

שינויים כאלו לוקחים זמן. למרות תהליך איטי המתבטא בין היתר בטבלאות הרייטינג, השמאל עדיין מחזיק במרבית מוקדי הכוח בתקשורת המשודרת והכתובה. ואם כך הוא מתנהל כעת מחשש לאבד אולי אלפית מכוחו, דמיינו את עוצמת התגובה של ההגמוניה הישנה כאשר באמת תחוש מאיימת.

אך הכוח האמיתי נמצא בידיים שלכם. הערוצים הגדולים כבר מזמן אינם עוסקים בעיתונות אלא בפוליטיקה גרידא, וממילא במתכונתם הנוכחית אין לאנשי ימין אמיתי מה לחפש באולפנים שלהם או לצפות בהם. הכוח החדש שישנה את מפת התקשורת צריך להגיע מבחוץ והוא צריך להגיע מכל אחד מאיתנו.

מעבר לערוץ 14 שרק הולך ומתחזק, התשובה של הימין לדיקטטורת הדעות של השמאל תגיע מתקשורת עצמאית באמת – פודקאסטים, בלוגים, אתרים וערוצים אחרים שאינם תלויים בממסד התקשורתי או העסקי וחופשיים להשמיע דעות שפשוט אסור להשמיע בטלוויזיה או ברדיו. זהו מאבק תרבותי ועקרוני חשוב והוא יוכרע בזירה הציבורית.

 

כאשר השקנו בשבוע שעבר את החידושים באתר 'מידה' עם הצטרפות הפודקאסטים של עקיבא ביגמן, תמיר דורטל וד"ר גדי טאוב, קיווינו לתגובה מעודדת בכל הקשור לגיוס מנויים ותומכים חדשים. היא הייתה מעבר לכל מה שדמיינו. תוך זמן קצר מאות מנויים חדשים הצטרפו בקצב מסחרר, יחד עם אינספור תגובות של עידוד ואיחולי הצלחה שהעניקו לנו רוח גבית מחודשת והרבה מאוד אופטימיות.

מכך למדנו כמה דברים. ראשית, יש ביקוש לתוכן איכותי ימני בקרב קהל שפשוט צמא למישהו שישמיע את הקול שלו, קול שאינו נשמע בערוצים הגדולים. שנית, הקהל הזה גדול ורב, והוא מוכן לתמוך במטרות חשובות לו. ואולי החשוב מכל –  מול כל הניסיונות לסגור ולהשתיק, הציבור הזה לא מוכן לשתוק יותר.

בזכות עבודה קשה של רבים מאחורי ולפני הקלעים ובזכות התמיכה הציבורית הרחבה, אתר 'מידה' עומד בפני מהפך משמעותי שיקפיץ אותו כמה דרגות קדימה מבחינת תפוצה והשפעה, בתקווה להוביל מהפך כולל בשוק התקשורת העצמאית. כל זה יקרה רק בזכות התמיכה והשתתפות שלכם – קוראי האתר.

עכשיו יותר מאי-פעם, עזרו לנו להמשיך ולהביא לכם קולות אחרים, תחקירים בועטים, פרשנות מעמיקה ועוד תוכן מרתק נוסף. בעזרת תמיכה חודשית צנועה ובכמה קליקים, גם אתם יכולים להיות חלק מהמהפכה. וכמובן המשיכו לקרוא, לשתף ולעקוב אחרינו בכל הפלטפורמות. זו תהיה התשובה ההולמת ביותר למרב מיכאלי, חברת שטראוס או כל סותם פיות אחר.

הצטרפו עכשיו ותמכו באתר 'מידה'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. שלום רב!
    לא מבין את ההבדלים בין תמיכה ישירה באתר מידה לבין תמיכה באתר מידה דרך הפודקסט של גדי טאוב, עקיבא ביגמן או תמיר דורטל.
    אודה לתשובתכם

  2. לשקרנים ולמהנדסי תודעה קשה להתמודד עם האמת או דעה אחרת הם צריכים שטח סטרילי כדי שכולם יבלעו את הכדור האדום ובחיים לא ישמעו על הכדור הכחול.מה שמדהים שאותם אנשים שמגדירים את עצמם אליטות פרוגרסיביות מתמכרים לתרבות ההשתקה והשקר כי סיפרו להם שהמלך הוא לא ערום כי רק המטומטמים רואים זאת ( זאת לא הפעם הראשונה שהם נופלים לתהום השקרים ראה הסכמי אוסלו ההתנתקות ממשלה בתמיכת האחים המוסלמים( מעניין לשמוע את אותם אנשים שהיללו את אותה ממשלה צווחים כל יום על ממשלת ימין קיצונית)

  3. לא נראה לי שהבג"ץ יאפשר תקשורת חופשית

    תוגשנה עתירות נגד כל רפורמה בתקשורת
    ובאופן "מפתיע" הבג"ץ יקבל את כולן