האו"ם איבד כל תוקף מוסרי וערכי

באובססיה מעוותת ומסוכנת, הארגון ממשיך לשתוק מול זוועות חמאס ומגנה דווקא את קורבנות הטרור

Casa Rosada (Argentina Presidency of the Nation)

אמנת האו"ם מקדישה לא פחות מתריסר פרקים לסוגיות הנוגעות למניעה או תגובה ל"איומים" או "הפרות שלום" ו"פעולות תוקפניות". כל אחד מאותם פרקים הוא חסר כל ערך.

במפגש סגור של מועצת הביטחון של האו"ם שנערך לפני כשבועיים, הנציגים האמריקנים דחקו בנציגי שאר החברות הקבועות והמתחלפות במועצה לגנות את מתקפת הטרור המתועבת שביצע חמאס, אך ההצהרה הסופית שפורסמה הדגישה כי לא התקבלה פה אחד.

ברוסיה הכחישו את ההאשמה, אך בארה"ב טענו כי השגריר הרוסי לאו"ם סרב לנסח הצהרה נחושה שתגנה רק את פעולות חמאס. על פי דיווח אחר, המשלחת הסינית הסכימה לתמוך רק בניסוח מופשט וכללי המגנה "כל התקפה נגד אזרחים", מה שכמובן כוון להמעיט בעומק הזוועות חסרות התקדים שחוותה ישראל.

יומיים לאחר מכן, מועצת זכויות האדם של האו"ם הייתה דווקא נלהבת לגנות את ישראל. היא ערכה דקת דומיה לזכר "חיי החפים מפשע בשטחים הפלסטינים הכבושים ובכל מקום אחר", ומיד לאחר מכן שבה לתקוף את ישראל על כך שהיא מטילה מצור על עזה. שום מילה על שלטון הטרור של חמאס ושאיפתו הנצחית להשמיד את ישראל ולרצוח את אזרחיה.

אחד מאנשי המשלחת הפקיסטנית למועצה בז'נבה אמר כי הגדר שהקימה ישראל בגבול היא המקור לאלימות. לפי תפיסה זו, כל הישראלים שנורו, שראשיהם נכרתו, שגרונם שוסף או שנשרפו חיים, אשמים בכך שהתגרו ברוצחיהם והביאו על עצמם את מותם.

אלו הן רק כמה דוגמאות אחרונות לאינספור ההשפלות אותן ישראל נאלצה ונאלצת לשאת במסגרת שלל גופי האו"ם. רק לפני כמה שבועות, השגריר הישראלי גלעד ארדן עוכב בידי אנשי האבטחה של האו"ם לאחר שנטש את אולם העצרת הכללית במחאה על נאומו של נשיא איראן ראיסי, שטען כי "גורמים מסוימים" מנסים "לעורר סכסוכים" – רמז ברור כלפי ישראל וארה"ב.

בניגוד להפגנת האומץ של ארדן, השגרירה האמריקנית פשוט ישבה שם בשקט.

אתמול ציינו באו"ם את יום השנה ה-77 להקמת הארגון. הנשיא ביידן אמר בדבריו לרגל האירוע כי "ההחלטות שנקבל כעת יקבעו את מסלולנו לדורות הבאים".

לדברי ביידן, "כאשר אנו עומדים יחדיו ומכירים בתקווה המשותפת לאנושות כולה, אנו אוחזים ידיים ובכוחנו לשנות את מסלול ההיסטוריה. לעתים קרובות, עבודת האו"ם הזכירה לנו את התקווה, קרבה אותנו יחד ודחפה בנו להכיר אחד בשני כבני אדם הראויים לכבוד".

אך באותו היום בדיוק, אגף זכויות הנשים של האו"ם קיבל כמה החלטות קצת פחות מעוררות השראה. ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים (UN Women) המתין כמעט שבוע לפני שפרסם הודעה בנוגע לאירועים בישראל, ובהודעתו תמך דווקא בנשים וילדים פלסטינים. בכל הנוגע לרצח, אונס וחטיפת נשים ישראליות, הארגון עדיין שותק.

היה ניתן לצפות מארגון בינלאומי הטוען כי הוא דואג לשלום וזכויות אדם שיפעל למען קורבנות תמימים של טרוריסטים רצחניים אשר ביצעו פשעים מזעזעים נגד נשים וילדים. אך הבוז שמפגין האו"ם דווקא כלפי הקורבן מדגים עד כמה חסר ערך הפך הארגון, וחושף את התנהלותו חסרת המוסר. בורות לבדה אינה יכולה להסביר את התהליך הזה. מדובר בתהליך מכוון.

כך למשל, הצהרת ארגון UN Women לגבי "המצב בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים" (שפורסמה בערבית אך לא בעברית) הגדירה את "המצב ההומניטרי בעזה" כחמור וקראה למתן "גישה בלתי מוגבלת לגורמים הומניטריים ברצועה". הארגון אף פתח השבוע בקמפיין חדש תחת הכותרת "נשים למען שלום" הקורא לשים קץ לסכסוך.

"הקולות והמעשים של נשים נזקקים כעת יותר מאי-פעם", אמרה סגנית מזכ"ל האו"ם אמינה מוחמד. "כאשר נשים פועלות יחד עבור שלום, אין קול חזק יותר או כוח חזק יותר", אמרה מנהלת UN Women, סימה בהאוס.

במקביל, המשלחת הישראלית לאו"ם פרסמה הצהרה המגנה את שתיקת הארגון: "שתיקת כל אבירי זכויות הנשים באו"ם לגבי אינספור דיווחים על אונס והתעללות מינית שביצע חמאס בנשים ישראליות, בגברים ובילדים, היא מחרישת אוזניים". על פי ההצהרה הישראלית, "שתיקה היא שיתוף פעולה. הקורבנות זקוקות לתמיכה, סולידריות וצדק".

וכך מציין האו"ם שנה נוספת בה הוא מדגים עד כמה הארגון שם דגש על ערכים כמו "כבוד".

במקביל, שר החוץ אלי כהן תקף את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, לאחר שהאחרון רמז כי ישראל התגרתה בחמאס והובילה למתקפה נגדה. "בעוד אנו נפגשים פה כיום, תינוקות וילדים מוחזקים כחטופים בעזה. זה דבר שאי אפשר לדמיין. סיוט", אמר כהן והוסיף: "אדוני המזכ"ל, באיזה עולם אתה חי? בוודאי לא בעולם שלנו".

העמדה הרשמית של האו"ם מאז הטבח של ה-7 באוקטובר תומכת ב"הפסקת אש הומניטרית" בעזה. בכינוס של מועצת הביטחון אמש, גוטרש ניסה להצדיק את מתקפת חמאס כאשר אמר:

חשוב להבין כי ההתקפה של חמאס לא התרחשה בוואקום. העם הפלסטיני נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק. הם ראו את אדמתם נטרפת בעקביות בידי התנחלויות וסבלו מאלימות; הכלכלה שלהם תקועה; אנשיהם פליטים ובתיהם נהרסים. תקוותם לפתרון מדיני לסבל הזה הולכת ונעלמת"

ביום ה-7 באוקטובר גוטרש פרסם הודעה ראשוני בגנות המתקפה נגד ישראל, אך יחד עם זאת אמר כי "אלימות אינה פתרון לסכסוך, ורק משא ומתן לפתרון שתי המדינות יכול להוביל לשלום". יומיים לאחר מכן, גוטרש הודיע כי הוא "מוטרד מאוד מהודעת ישראל אודות הטלת מצור מלא על עזה".

גוטרש המשיך ואמר: "המצב ההומניטרי בעזה היה חמור מאוד לפני העימות הנוכחי; כעת הוא רק מתדרדר. ציוד רפואי, מזון ודלק ואספקה הומניטרית אחרת נמצאים במחסור חמור, יחד עם גישה לאנשי סיוע. יש לספק את המצרכים האלו לעזה והאו"ם ממשיך במאמץ לענות לצרכים".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגדיר את דברי גוטרש כ"מזעזעים" ודרש את התפטרותו.

"מזכ"ל האו"ם שמגלה הבנה לרצח המוני של ילדים, נשים ומבוגרים אינו כשיר להוביל את האו"ם", כך צייץ ארדן. "אני קורא לו להתפטר באופן מיידי. בשלב הזה אין שום הצדקה או טעם לדבר עם אלו המפגינים חמלה כלפי הזוועות הנוראיות ביותר שבוצעו נגד ישראל והעם היהודי. אני פשוט חסר מילים".


הטורים התפרסמו לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. יש לשקול צעדים משפטיים כנגד כל תומכי הטרור ובכללם מזכל האום. מדובר בלא פחות מהודעת תמיכה בפשע מלחמה. מה העונש הרוי לאיש ציבור כמוהו שתונך ברצח?

  2. שרת ההגנה של צ׳כיה קוראת למדינתה לעזוב את האו״ם ומאשימה את האו״ם בתמיכה בחמאס ובטרור הגיב:

    האו"ם נוסד להביא שלום וייסד מערכת אי צדק משווע. ישראל סופגת גינויים יותר מכל מדינות העולם יחד…
    כל הכבוד לשרה הצ'כית.

    אם היה או"ם ב- 1940 בין הסכם "ריבנטרופ מולטוב" ל"מבצע ברברוסה", הוא היה עסוק בגינויים לבריטניה ש"מחרחרת מלחמה".

    הגיע הזמן להקים או"ם חדש בירושלים שיאחד מדינות תרבותיות בלבד.

    תודה לצ'כיה על היסטוריה של ידידות! בזכות הרובה הצ׳כי.

    אין מנוס. הארגון הסופר-מתועב הזה אחראי גם למצב אליו הגענו. האופן שבו הוא מכשיר ומעניק לגיטימציה לרוע מזעזעת ממש. כל יום שאנו חברים בו פוגע בנו.

    או"ם זה תיאטרון האבסורד שכל ייעודו הוא הנצחת טרור, רצח ואנטישמיות טהורה.

  3. זה המוסד שזולל לתיאבון מיליארדי דולרים שמזרימות בטמטומן מדינות עשירות ויצרניות, כדי לממן את הבטלה במדינות עצלות המייצרות אפס, וצורכות ממשאבי העולם בלי לתת תמורה חיובית כלשהי.

    להיפך.

    בתמורה למיליארדים ששופכים לכיסן תוך מימון הבטלה, הן מזיקות לחברה האנושית החופשית, לדמוקרטיה, לחופש המחשבה היצירה וההמצאה, לאמת, ולהתפתחות הטבעית של האדם השואף תמיד קדימה.

    הן מייצרות רק ילודת עודף המחפשת מקומות להתנחל בהם אצל אחרים כיוון שאינה מייצרת כלום חוץ ממנה.

    ילודת עודף שמזרימה לעולם עוד ועוד מוסלמים העוזבים את מקום הולדתם ופולשים למדינות לא להם!

    תרומתם לאנושות היא גריעה כל העת.

    גריעת הדברים הטובים שניתן לעסוק בהן כאדם, והוספת דברים מכוערים שניתן להתדרדר אליהם.

    במהומות בבריטניה מתגלמת המלחמה החדשה העומדת להתרגש.

    זו מלחמת דת ומלחמת הישרדות בו זמנית, שכן האיסלאם אינו דת כי אם אידיאולוגיית כיבוש אלים, ודיכוי מוחלט של האדם.

    במלחמה העתידית ייעלם אירגון האו"ם כמו שקית ניילון שעמדה בשמש שנים ולא ניתן לגעת בה מבלי שתהפוך לפתיתי אבק.

    האו"ם וכל החלטותיו נגד העם היהודי ומדינתו היחידה, יתאדה!

    כך ראיתי בעיני רוחי את האו"ם הופך לשמום.

  4. החלטת אונסק''ו של האו"ם להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח הגיב:

    החלטת אונסק"ו להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח – ביטוי לבערות.

    עם ההכרה של אונסק"ו במדינה פלסטינית, כדאי לזכור החלטה שערורייתית אחרת שקיבל הארגון לפני כשנה, שמוכיחה כיצד הארגון שאמור להיות אמון על חינוך מסלף ברגל גסה את ההיסטוריה לצרכים פוליטיים.

    החלטת אונסק"ו להכיר בקבר רחל כמסגד בילאל בן רבאח היא לא רק ביטוי לבערות של מוסד האו"ם לתרבות ולהשכלה, אלא גם מתן גושפנקא לטישטוש זהותם הדתית המקורית של תושביה המוסלמים של ארץ ישראל בידי יאסר ערפאת לטובת אסכולה דתית מיובאת מן החוץ.

    אתר החדשות של "אל-ג'זירה" מזהה את המקום כ"קובת ראחיל," כיפת רחל- בצמוד לאסכולה היהודית המזהה את המקום עם רחל אמנו, ורק שם בסוגריים את השם "מסגד בילאל בן רבאח."

    בילאל בן רבאח, עבד חבשי שעבר לאיסלאם ועונה בשל כך בידי אדוניו, היה המואזין המוסלמי הראשון בגלל יפי קולו. על פי אתר ויקיפדיה בערבית אין לו שום קשר לבית לחם וקברו מצוי בדמשק, וכן אתר "חימה" לענייני איסלאם.

    תושביה הערבים של ארץ ישראל אומנם יחסו חשיבות מוסלמית למקום, אבל הוא לא נחשב מקום עלייה לרגל מן המעלה הראשונה. הם זיהו אותו זיהוי כפול- קבר רחל וקברה של קדושה סופית מימי הבינים: ראבעה אל-עדוויה. לראבעה אל-עדוויה מיוחסים מאות קברים לאורכו ולרוחבו של העולם הערבי, ולא היה שום ייחוד דווקא למיקום בבית לחם שנעשה בעיקרו מכיוון שהזיהוי עם רחל אמנו היה זיהוי נשי.

    ככל הידוע, רק אחרי ערפאת זוהה המקום כמסגד של מואזן הנביא, וזאת מכמה סיבות. ערב הסעודית הייתה התומכת העיקרית שלו באותם ימים, והיא הייתה נגד מקומות פולחן עממיים כמו קברי קדושים. בגלל תמיכת ערב הסעודית הווהאבית באש"ף, נחלץ אש"ף לבטל ולטשטש מסורות עממיות של הסופים בארץ ישראל, כמו פולחן נבי מוסא בעמק הירדן. דרך אגב, הטליבאן באפגניסטן חוללו מהפכה דומה כאשר ביטלו טקסי עלייה לרגל, ואפילו חיבלו בקברי קדושים, לטובת האסכולה הווהאבית השוללת זאת.

    האסכולה הווהאבית שונאת הנשים גם לא יכולה הייתה לקבל מקום קדוש מיוחס לנשים – בין אם רחל אמנו או ראבעה אל-עדוויה.

    אם כך, אירגון אונסק"ו ברוב בערותו נחלץ לטובת האסכולות שונאות הנשים באיסלאם הפונדמנטליסטי.

  5. אירגון אונסק''ו של האו"ם נזף במדינת ישראל בגלל קריקטורה בעיתון הגיב:

    ראש אגף מזרח תיכון באונסק"ו, אריק פלט, זימן את השגריר הישראלי למשרדו ביום רביעי. כאשר קיבל השגריר הישראלי את הפנייה הובהר לו שמדובר בפגישה לצורך הגשת מחאה חריפה. ברקן הגיע לפגישה והופתע כאשר הבכיר באונסק"ו הציג לו קריקטורה שהופיעה בעיתון "הארץ" ב-4 בנובמבר.

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1563897

    *הערה:

    השאלה הנשאלת היא האם ארגון אנטישמי זה יודע מהו חופש עיתונות?

  6. אני חשבתי שארגון האו"ם קיים כדי לעזור למדינות לצאת מעידן האבן ולא כדי שהן תגרורנה את כולם חזרה לשם, אבל כנראה שלא.

    ארגון האו"ם דואג שהשטויות המניפולטיביות האלה של האיסלם והשריעה יעוגנו בחוק הבינלאומי.

    http://www.youtube.com/watch?v=kNvgY8nfxsU

  7. בעשורים האחרונים האו"ם תוקף באופן כפייתי מדינה אחת.

    האם היא צפון קוריאה?

    זימבבואה?

    איראן?

    סוריה?

    סין?

    או אולי אומה אחרת שמפרה זכויות אדם? התשובה היא: אף אחת מהן. אן בייבסקי מנהלת מכון 'טורו' לזכויות אדם, עונה על חידה זו ומסבירה בסרטון:

    האו"ם תוקף תמיד את המדינה הדמוקרטית והמתוקנת – ישראל

    http://www.youtube.com/watch?v=T1pq8Fk5arU&feature=player_embedded

  8. אונר"א מציגה חייל ישראלי שכביכול מביט בפליטים ערבים בשנת 1948 כשבידו נשק שלא היה קיים בשנת 1948 – רובה עוזי.

    תגוביות:

    1.לא רק העוזי לא היה קיים ב- 1948. גם נעלי החייל אינן מ- 1948. נעלים כאלה סופקו לחיילים רק בתחילת שנות הששים. כנ"ל בגדי הגברים הערבים.

  9. המרכז האמריקאי למשפט וצדק: על ארה''ב להפסיק לממן את האו''ם המפיץ אנטישמיות הגיב:

    דרישת הארגון המקדם עצומה להפסקת מימון האו"ם על ידי ארה"ב – עליה כבר חתמו 53 אלף איש מנוסחת כך:

    "אסור שמשלמי מיסים אמריקאים יסבסדו אנטישמיות. האו"ם פועל נגד ארה"ב ונגד בת בריתנו הקרובה, ישראל. הפסיקו לממן אותו".

    האו"ם לא מפסיק לתקוף את ישראל או את ארה"ב.

    בשבוע שעבר ביטל האו"ם תערוכה שמציגה 3500 שנים של היסטוריה יהודית בארץ הקודש? הצגת התערוכה בוטלה על פי בקשה של פעילי ג'יהאד.

    ארה"ב מזרימה לאו"ם כל שנה יותר כסף מאשר כל שאר 180 המדינות החברות בו ביחד.

    הגיע הזמן להפסיק לממן את השנאה. הגיע הזמן להפסיק לממן את השקרים.

    http://aclj.org/united-nations/stop-funding-the-united-nations?sf22221047=1

  10. האו''ם הוא אירגון מוסלמי למימוש הדרישות האסטרטגיות הג'יהדיסטיות הבינלאומיות הגיב:

    ושל פיסקי ההלכה המוסלמים שפוסקים הדיקטטורים המוסלמים של אללה בעצרת הכללית של האומות המאוחדות ובמועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם של החאליפות המוסלמית.

    מדובר בפאתוות מוסלמיות בדמות החלטות או"ם או חוקים בינלאומיים.