הצלב אדום מבושה

הארגון שאינו נוקף אצבע למען החטופים בעזה, מינה כמנהל את ראש אונר"א הידוע בקשריו לטרור ונאלץ לפרוש בשל חשד לשחיתות

מנכ"ל הצלב האדום פייר קרהנבול | ICRC, Thierry Gassmann

בסוף השבוע שעבר הודיע ארגון הצלב האדום על מינוי מנכ"ל חדש לארגון, פייר קרהנבול. אם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה בגלל שמדובר בחבר ותיק בסצנת הארגונים האנטי-ישראליים ומי שעמד עד לפני מספר שנים סוכנות הפליטים של האו"ם אונר"א, אותה נאלץ לעזוב בשל האשמות בשחיתות.

עלילות אונר"א ידועות גם הן. ארגון שכל מהותו הנצחת מעמד הפליטים הערבים מימי 1948, היחידים בעולם המעבירים בירושה את מעמד הפליטות גם דורות אחרי מלחמת העצמאות. אונר"א נדיב כל כך כלפיהם שאפילו פליט הנתפס בפלילים או מעורבות בטרור ישמור על מעמדו, בניגוד מוחלט לכל הגדרת פליטות מקובלת.

לצד זאת מפעיל אונר"א רשת בתי ספר ענפה, בה מחנכים ילדים פלסטינים לשנאת ישראל ותמיכה בטרור. לאורך השנים וגם במלחמה הנוכחית, עובדים רבים בסוכנות נחשפו כפעילו טרור, ומבני הסוכנות משמשים לרוב בסיסי טרור ומחסני נשק.מאם כן, מי שהיה עד לאחרונה מנכ"ל של הארגון המושחת, האנטי-ישראלי והאנטי-אנושי הזה, ינהל מעתה את הצלב האדום, שבמשך כל ימות המלחמה בעזה לא גינה במפורש את זוועת חמאס והפשעים הנוראיים שביצע.

על פי דיווח מלפני כשבועיים, בפגישה בין מטה משפחות החטופים לאנשי הצלב האדום, אמרו נציגי הארגון: "אנחנו יודעים שאכזבנו אתכם", וזאת על רקע עובדה ששום נציג מטעמם טרם ביקר את השבויים בעזה או דרש בשלומם, כפי שנדרש ומקובל בכל סכסוך ונקבע באמנות רשמיות. ראש הממשלה נתניהו אף חשף השבוע כי בפגישתו עם נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, ביקש ממנה להעביר קופסה של תרופות וציוד רפואי לחטופים בעזה, ולדבריו היא סירבה לעשות כך.

גם הצלב האדום מחזיק כאמור בהיסטוריה ארוכה ובעייתית. גם בימי מלחמת העולם השנייה, כאשר יהודים נטבחו במיליונים על אדמת אירופה, הוא לא ממש ידע או ראה משהו מיוחד.

זו לא פרשנות שלי. אמר זאת בקולו מי שכיהן כנשיא הארגון, בטקס לציון יום השנה ה-70 לשחרור מחנות ההשמדה: "במונחים מוסדיים, גם הצלב האדום… כּשָל מלהגן על אזרחים ובמיוחד על היהודים שנרדפו ונרצחו על ידי המשטר הנאצי; הוא כּשָל מלהבין את ייחודיות אובדן צלם האנוש לנגד עיניו והגיב על הזוועות בהליכים סטנדרטיים; הוא צפה באין אונים ושתק, לא באמת ניסה – ובוודאות לא התאמץ מספיק – לעמוד באמות המידה של אנושיוּת. ה-ICRC כּשָל בשל מסקנות השווא שהסיק מהבחנות תקפות לחלוטין, ואין לזה כל תירוץ. הוא נכשל כארגון הומניטרי משום שאיבד את מצפונו המוסרי. מחדל זה הפך לאינהרנטי להיסטוריה המוסדית שלנו".

אז מה היה לנו? בראש ארגון 'הומינטרי' שהעלים עין ממפעל ההשמדה הנורא ביותר שפעל נגד העם היהודי ונגד האנושות בכלל, יעמוד מהיום מנהל לשעבר של ארגון אנטי-ישראלי מובהק ומקושר היטב לחמאס, ובעל היסטוריה אישית מפוקפקת.

מאז ההודעה כי בראשות וועדה "לבדיקת פשעי מלחמה שישראל מבצעת בעזה" מטעם בית הדין הבינלאומי בהאג, יעמוד עובד לשעבר בארגון 'אל־חק', שהוכרז בישראל כארגון טרור, לא ידענו כזו שערורייה. רק שבין זו לזו הפרידו בקושי כמה שבועות.

הגיע הזמן שמשרד הבריאות ינתק כל קשר עם ארגון הצלב האדום, ששגרירנו באו"ם יקדם קמפיין אינטנסיבי המוכיח כיצד כספי משלמי המיסים בעולם מתבזבזים לשווא על ארגונים בינלאומיים מושחתים, חסרי אונים ואנטישמיים. כמו כן, על שר החוץ להפעיל כל מנוף אפשרי לביטול המינוי השערורייתי.

בלוח השחמט המדיני נגד ישראל מקרבים הנה כוחות גלובליים בתנועת מלקחיים, בזמן שראשנו טמון בחול כאילו טבח שמיני עצרת לא מחייב אותנו לשנס מותניים.


מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו ומחבר הספר 'מדינה למכירה' העוסק בחתרנות מדינית נגד ישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. הגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי גם ביחסי חוץ כגון אונרא הצלב האדום, הם גופים אנטישמים
    ולהתנהג אליהם כפי שמתנהגים אלינו
    לא לאפשר להם כלום לנתק איתם קשר
    צריך להתחיל לדבר בשפה שלהם
    מספיק להיות רחמנים , נימאסו עלינו כל האג'נדות השמאל לדורותיה
    גזר דין מוות למחבלים !!
    שממומנים על ידי כספי משלם המיסים

  2. אני לא מבין מה הבעיה?
    זה דווקא הגיוני – בראש ארגון שנגד היהודים מעמידים מישהו שנגד יהודים. לא ציפיתם שבראש ארגון שונא יהודים יעמוד אוהב יהודים, נכון?
    בדיוק כמו שלא מעמידים בראש ארגון "ירוק" מישהו שרוצה לזהם…

  3. ארגון אנטישמי שונאי ישראל
    בכלל כל האו"ם הזה ושלוחותיו הם גופים חולים
    אנחנו יפי הנפש סותמים פיות ולא נכנסנים בראב ראבם,כמו הילד המוכה.

  4. הכל טוב ויפה אבל הצעה אלטרנטיבית למתווך נייטרלי שכל הצדדים משתפים איתו פעולה ויכול להחזיר את החטופים שלנו הביתה אין לכם.
    נשארה רק התלהמות חסרת בסיס על ארגון שבמבחן המציאות פעל באופן סביר. לחץ לראות את החטופים וחמאס לא אפשר. מה רציתם? שיתאבדו על טרוריסטים?! לפחות ביצעו את החזרת החטופים – דבר שאין אף גורם אחר שיכול לבצע.
    השנאה לצלב האדום נשגבת מבינתי.

    1. אין בעיה עם תיווך ע"י הצלב האדום. רק אל תקרא להם נייטרלים. הם מתווכחים מוטים אבל אין אלטרנטיבה עדיפה אז הם עדיין הרע במיעוטו.
      אבל מה כל כך קשה לגנות את החמאס? אם באמת החמאס הוא שמונע פגישות עם החטופים אז מדוע נציגת הארגון סירבה לבקשת נתניהו ולא התנצלה והסבירה שהיא לא יכולה לקיים את זה?
      ביקורת אין פירושה שנאה.

    2. תגיד,

      גם בעבודתך אתה עונה למנהל שלא עשיתך את חובתך (בעבודה) כי המנהל לא הביא עובד אחר במקומך?

      בליל המילים שלך כ"כ אבסורדי, שאתה ככל הנראה בונה על כך (אתה בוודאות לא מתחת לגיל 3, לפיכך ברור שאתה עושה זאת בכוונה תחילה).

      הדרישה מגוף בינלאומי, למלא את תפקידו כדין קשורה ל"הצעה אלטרנטיבית למתווך נייטרלי", עוד פחות ממה שדו קיום בין העמים, קשור לרצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו. זכית בפרס הניסיון השקוף ביותר, לנסות ולהסיט את הדיון לנושא קשור אך לא זה שבו מדובר.

      יתרה מכך, אתה חותם ב"השנאה לצלב האדום …" הקיימת רק במוחך.

      המאמר לו אתה "מגיב", סוקר עובדות יבשות המובילות למסקנה לוגית, לפיה למרות דרישה הברורה כשמש בדין הבינלאומי וכללי המוסר האלמנטריים – הצלב האדום מסרב אקטיבית אפילו לנסות ולבצע את עבודתו (יש לקהילה הבינלאומית, הצלב האדום אינו ארגון בואקום – עוד דבר שברור לכל אדם בוגר אך "לא ברור" רק לך, אלפי דרכים להוציא לפועל את כללי הדין הבינלאומי).

      זהו ניסיון שני להסיט את הדיון.

      מזל טוב, אנא מסור למפעיליך, ששיטותיך זוהו וצריך לחשוב על שקרים חדשים. נסה את השקרים הישנים לפיהם קנית את הדמוקרטיה.