גם בהאג נמשך המאבק למחיקת זיכרון השואה

דרום אפריקה התגייסה לניסיון אויבי ישראל לשמוט את מה שבעיניהם הוא הבסיס המוסרי להקמתה

הפגנה אנטי-ישראלית בהאג | צילום מסך מתוך טוויטר

מדוע החליטה ממשלת דרום אפריקה, במסגרת פנייתה לבית הדין הבינלאומי בהאג, להתמקד דווקא בטענה לפיה מלחמת 'חרבות ברזל' נועדה לממש את "כוונות רצח העם של ישראל"? מדוע התביעה שהגישה דרום אפריקה וזכתה לחשיפה תקשורתית בינלאומית נרחבת מבקשת להדביק לישראל תדמית של מדינה העסוקה ברצח עם שיטתי?

התשובה ברורה: דרום אפריקה התגייסה למאבק אותו מנהלים מזה עשורים ארגוני הטרור "הפלסטינים" ואויבי ישראל למען מחיקת זיכרון השואה.

ההאשמה לפיה ישראל מבצעת ב"פלסטינים" רצח עם אינה חדשה. מאז האינתיפאדה השנייה היא הפכה ביתר שאת לסיסמה הראשית של תומכי "הפלסטינים", שמטרתם היחידה היא חיסול המדינה היהודית ואחת הדרכים למימושה היא רצח עם.

השימוש בהאשמה זו נועד לבטל את מה שאויבי ישראל רואים כבסיס המוסרי להקמתה. בעיניהם, השואה היא זו שגרמה לעולם, בעיקר לאירופה ולמדינות אחרות במערב, לתמוך בהקמת מדינה ליהודים על "אדמה ערבית ומוסלמית", כדי לכפר על פשעי השמדת העם היהודי.

לגרסתם, "אוכלוסייה ילידית" ערבית "נענשה" על פשעים שביצעו האירופאים, ו"כחלק מתרבות הקולוניאליזם" ניתנה ליהודים אדמה לא להם על ידי מעצמות המערב. בעיני שונאי ישראל הושגה מטרה כפולה: האירופאים המשיכו את טיהור היבשת מיהודים, וגרמו סבל לערבים ולמוסלמים בכך ששלחו אליהם את יהודיהם.

בכך למעשה מבטלים אויבי ישראל את תפקידה ומקומה ההיסטוריים של הציונות כתנועה לאומית יהודית שקדמה לשואה (וכמובן גם ל"תנועה הלאומית הפלסטינית") ואת הזיקה ההיסטורית-דתית של היהודים לארץ ישראל, שעמדה בבסיס הציונות.

לפי גישה זו, קיומה של ישראל נובע אך ורק מהשואה, ואם ניתן יהיה להאשים את ישראל בביצוע ג'נוסייד מצדה הרי שניתן יהיה לבטל את עילת קיומה, ש"כן הקורבנות של פעם הפכו לפושעים של היום" והם "עושים את מה שנעשה להם".

בדיעבד, יש כאן דוגמה נוספת לכך ש"התנועה הלאומית הפלסטינית" היא למעשה תופעת חיקוי לתנועה הציונית: ציון, היא ירושלים, הפכה מעיר מוזנחת, נידחת וחסרת חשיבות לאסלאם ל"אחת משלוש הערים הקדושות ביותר למוסלמים" בגלל קיומו של "בית אלמקדס" Iבית המקדש.

צאצאי מהגרים ערביים ואחרים לארץ ישראל פיתחו כמיהה ל"שיבת ציון" משלהם המונצחת במחנות פליטים, ויש ל"פלסטינים" גם "שואה" משלהם, שנמשכת מ"הנכבה" ועד היום. אגב, כשם שה"פלסטינים" ותומכיהם שוללים את הבסיס הרעיוני של הציונות אך יוצרים לו תעתיק לצרכיהם, כך הם גם מכחישים את קיום השואה, "המצאה ציונית" כדבריהם, אך מייצרים "שואה" שלהם.

הקו המנחה את "הפלסטינים" ומשתפי הפעולה עימם גורס כי אם הנאצים הוענשו על מעשיהם, הרי שיש להעניש גם את ישראל בחומרת יתר.

מהגרמנים נשללה הזכות למדינה ריבונית ומאוחדת לתקופה של 45 שנים, כעונש על חטאי מלחמת העולם השנייה. מאחר שישראל, בניגוד לגרמניה, הוקמה על בסיס החלטת או"ם, מבקשים אויבי ישראל להביא להפללתה המשפטית בבית הדין הבינלאומי, כדי שניתן יהיה לייצר את הבסיס הלגאלי ש אפשר לערער על החלטת האו"ם בעניין הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

לשיטתם, לא יעלה על הדעת שג'נוסייד אחד יגרום לג'נוסייד שני. עובדה שמחזקת את הגישה הזו היא שישראל כבר הואשמה על ידי גופי או"ם שונים בביצוע ג'נוסייד נגד "הפלסטינים". נציג דרום אפריקה בבית הדין בהאג השתמש ב"קביעות" אלו כראיה לחיזוק כתב האישום שלו כלפי ישראל.

גם אם השואה תרמה להליך המדיני והציבורי של הכרה בצורך הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא אינה בסיס קיומה. לכן יש לראות בניסיון לייצר "ג'נוסייד" בהקשר מאבק צבאי לגיטימי לשימור על קיום מדינה יהודית מפני המעוניינים בהשמדתה מהלך שמטרתו לגרום לרלטיביזציה ולטריוויאליזציה של המונח "השמדת עם", שהפך למונח במשפט הבינלאומי בעקבות השואה וכתוצאה ממנה.

כפועל יוצא ייגרמו גם רלטיביזציה וטריוויאליזציה של השואה עצמה. גישה זו משתלבת היטב בהכחשת השואה הנפוצה מאוד בקרב "הפלסטינים" ובעלי בריתם, בכללם המשטר האסלאמיסטי בטהרן. הם יכחישו את השואה ובה בעת יקראו את 'מיין קאמפף' ויהללו את היטלר. הסכיזופרניה הזו טבועה בשונאי ישראל במזרח התיכון ומחוץ לו. לנוכח המאמץ המכוון לפגוע בזיכרון השואה, טוב עשתה ממשלת גרמניה שהחליטה לעמוד לצד ישראל בהאג.

מעניין לציין כי במקביל לפניית דרום אפריקה להאג הופעלו גם בישראל מהלכים המבקשים ליצור רושם כאילו קיים שיח ציבורי המקדם אווירה שמצדיקה "רצח עם". הדמיון בין הטיעונים של אנשי שמאל – פוליטיקאים, עיתונאים, "חוקרי שואה" – לטיעוני דרום אפריקה מעלה את התהייה האם היה כאן מהלך מתואם, בצורה כזו או אחרת.

עולה גם השאלה: האם נכון להאשים את ישראל ברלטיביזציה ובטריוויאליזציה של המונח שואה, בכך שיש בה המשווים בין החמאס ושאר ארגוני הטרור "הפלסטינאים" (בכללם הפתח ואש"ף) לנאצים? ההיסטוריה מלמדת על קשרים הדוקים בין הנאצים לבין מייסדי "התנועה הלאומית הפלסטינית", תנועת 'האחים המוסלמים' ומפלגות ומשטרים במזרח התיכון, גם לאחר כניעת הרייך השלישי.

המורשת הרעיונית של הנאציזם הדוגלת בהשמדת היהודים העמיקה שורשים במרחב הערבי-מוסלמי. זו לא רק היסטוריה אלא מציאות עכשווית. אדולף היטלר הוא דמות נערצת ברחבי האזור בגלל שואת היהודים.

עם הזמן קיבלה האידיאולוגיה האנטישמית הנאצית כסות דתית, מוסלמית בעיקר, וחוברה להשמדת השבטים היהודיים על ידי הנביא מוחמד וצבאו בחצי-האי ערב. במזרח התיכון קוראים " ח'ייבר, חייבר, יא יהוד, ג'ייש מוחמד סיעוד" (ח'ייבר, ח'ייבר יהודים, צבא מוחמד יחזור – התייחסות לקרבות בהם הביס מוחמד את שבטי היהודים), ובאירופה – "חמאס, חמאס, יהודים לגז". מכאן, שההשוואות בישראל בין שאיפות השמד של "הפלסטינים" לנאצים הן נכונות, ראויות והולמות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. ,איך יש בכלל טיעון לרצח עם??? יש למעלה ממיליארד מוסלמים ערבים.
    אני מבינה שמתכוונים ל"פלסטינים" אבל אין עם כזה.
    אבל אף אחד לא יפנים את זה, כי הם מהווים את כלי הניגוח הכי טוב לישראל. גם ארהב לא רוצה ש"נפרד" מהפלסטינים.

    1. יותר מזה, גם אם נגדיר את הפלשתינים כעם – יש כמות נכבדה מאוד מה"עם" הזה בירדן (לפי ויקיפדיה, סדר גודל של 2-3 מליון). כך שגם אם נשמיד את כל הפלשתינים שחיים פה – לא נצליח להשמיד את ה"עם" הפלשתיני כל עוד לא נחליט על פלישה לירדן.
      (בשונה מהנאצים, שניסו להתרחב עוד כך שיתכן שהיו מצליחים להשמיד את העם).
      אבל, כשרוצים להאשים – תמיד אפשר… בטח אם רוצים להאשים יהודים…

  2. כשתמשיכו עם העקשנות המטופשת שלכם להתעלם מהנאציזם של חוקי עומר מכך שיהודים נרצחו על ידי האסלם ללא תעוד עד כמעט להשמדה של יהודים שחיו בכול המזרח התיכון עד צפון אפריקה כ1400 שנה לפני הכיבוש הערבי ותמשיכו להתעקש שואה שואה כך המוסלמים ינצחו כי אנחנו צריכים להבהיר את האסלם יצר את הנאציזם עוד לפני שאירופה יצרה ושכללה אותו

  3. אף "הפגנה" אנטי ישראלית עוד לא גונתה את השימוש בילדים שההנהלה הערבית ה"פלסטינית" עושה כדי לגרום למותם, הכל למען השמצת ישראל.

    סתם שאלה.
    מאלפי הטילים שההנהלה הערבית הפלסטינית יירטה לעבר אזרחי ישראל, אילולא מערכות ההגנה, כמה היו נהרגים ח"ו, 30,000?
    אז,מי מנסה השמדה בכלל?

  4. עברו שנים מאז ששמעתי את זה אבל זה עשה עלי רושם, אז אני לא שוכח.
    אזרחית ישראלית אמרה בתקשורת: אני לא נמצאת כאן בגלל היטלר. אני נמצאת כאן בגלל אברהם אבינו.
    יכול להיות שגם במגילת העצמאות היה צורך להצניע יותר את החלטת האו"ם, ולהדגיש יותר את זכותנו הטבעית וההיסטורית.

  5. אולי הגיע הזמן שאנו נגיש לאלתר תביעת נגד על ניסיון לרצח עם מצידם?