מה שבלינקן וביידן לא מבינים לגבי "מדינה פלסטינית"

הדבר האחרון שהמזרח התיכון זקוק לו היא עוד מדינת טרור ערבית בתמיכה איראנית

(Official White House Photo by Cameron Smith)

בעוד איראן ושליחיה במזרח התיכון ממשיכים בג'יהאד לרצח יהודים, ממשל ביידן לא נטש את חלומו ליצור מדינת טרור פלסטינית על סף דלתה של ישראל – הדבר האחרון שהאזור הסוער זקוק לו כרגע.

האיראנים השקיעו בשנים האחרונות מאמצים רבים בייצוא המהפכה האסלאמית. בעזרת שליחיהם בעזה, לבנון, תימן, עיראק וסוריה, האייתוללות שמו על הכוונת לא רק את ישראל וארה"ב, אלא גם מדינות ערביות כמו סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות.

איראן משתמשת בחות'ים כדי לתקוף ולחסום ספינות בים האדום. החות'ים גם לקחו אחריות על מספר ניסיונות למתקפות טילים נגד ישראל. בין 2013 ל-2015 הם שיגרו אינספור מתקפות משטח תימן נגד סעודיה. בשנה שעברה, ארבעה חיילים מצבא בחריין נהרגו במתקפת רחפנים נגד כוחות הקואליציה סמוך לגבול עם תימן. ב-2022 החות'ים שיגרו מספר רב של רחפנים וחמישה טילים בליסטיים לעבר שדה התעופה הבינלאומי באבו דאבי.

בלבנון, חיזבאללה פועל מזה שנים ארוכות כמדינה בתוך מדינה וגרר את הארץ כולה למספר מלחמות שהביאו על העם הלבנוני רק חורבן. הארגון אשר ממומן ומחומש על ידי איראן משתמש בדרום לבנון כבסיס שיגור של טילים לעבר ישראל, ובכך מגביר את הסיכויים לסבב לחימה נוסף.

המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה, שתי מדינות שכבר נחרבו במלחמה שכללה התערבות איראנית, ממשיכות לירות טילים ורחפנים לעבר ישראל ונגד בסיסים אמריקנים באזור. ברצועת עזה, חמאס והג'יהאד האסלאמי ביצעו אלפי מתקפות טרור נגד ישראל, כולל ירי של עשרות אלפי רקטות שיגור מחבלים מתאבדים לרצוח אזרחים חפים מפשע. מסע הטרור הזה, שרובו מתוקצב בידי איראן, הגיע לשיא בטבח ה-7.10.

ללא הסיוע הצבאי והכספי האיראני, שחלק גדול ממנו התאפשר בזכות המדיניות של הנשיאים אובמה וביידן, ארגוני הטרור בעזה לא היו יכולים לצבור כמות נשק כה גדולה ולהקים רשת מנהרות טרור מסועפת. "אנחנו נחזור על מתקפת ה-7 באוקטובר שוב ושוב עד לחיסול ישראל", הבטיח בכיר חמאס ראזי אחמד.

בינתיים, ההתקפות על ספינות בים האדום נמשכות, כמו גם עשרות התקפות נגד חיילים אמריקנים בסוריה ובעיראק. בנוסף, עדויות רבות מצביעות כי איראן מחמשת ומממנת ארגוני טרור גם ביהודה ושומרון. לאחר חיסול שלושה מחבלים סמוך לשכם ב-18 בינואר, כוחות הביטחון של ישראל חשפו כי המחוסלים קיבלו מימון והנחיות מאיראן, כמו גם מקבוצות טרור בעזה ומקומות אחרים בעולם.

בזמן שישראל נלחמת בשליחי איראן ביו"ש ובעזה, בלבנון ובתימן, נראה כי במקום לנסות לעצור את האייתוללות, ממשל ביידן ממשיך לחפש דרכים להעניק להם פרס.

על פי הבית הלבן, המלחמה הנוכחית במזרח התיכון היא תוצאת העובדה לפיה לפלסטינים אין מדינה משל עצמם. "יצירת נתיב למדינה פלסטינית היא הדרך הטובה ביותר לייצב את האזור ולבודד את איראן", אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במהלך ביקורו האחרון במזרח התיכון.

בשיחה עם עיתונאים לאחר פגישתו עם נשיא מצרים א-סיסי, בלינקן אמר כי המזרח התיכון עומד בפני שתי דרכים. הראשונה כוללת "ישראל משתלבת, עם הסדרי ביטחון ומחויבות ממדינות באזור ומארה"ב, לצד מדינה פלסטינית או לפחות כיוון למדינה פלסטינית".

הדרך השנייה, על פי מזכיר המדינה, היא "המשך הטרור וההרס שמבצעים חמאס, החות'ים וחיזבאללה – כולם בתמיכת איראן". לדבריו, "אם נלך בדרך הראשונה, זו הדרך הטובה ביותר לבודד ולדחוק את איראן ושליחיה שאחראים לכל כך הרבה צרות, עבורנו ועבור כמעט כולם באזור".

בביקורו בישראל בלינקן חזר על ההנחה הזו, הנחה שגויה כפי שהיא קיצונית, ולפיה סיום האלימות והמתיחות יכול להיות מושג באמצעות "גישה אזורית הכוללת נתיב למדינה פלסטינית".

בכך שהוא דבק באובססיביות ברעיון יצירת מדינה פלסטינית, ממשל ביידן שולח לאיראנים ושליחיהם מסר לפיו הטרור משתלם: ככל שהפלסטינים יגרמו יותר נזק וכאב לישראל, הרי שהאמריקנים יזכו אותם במדינה משלהם, ממנה יוכלו להשלים את משימת חיסול המדינה היהודית.

אין צורך להיות מומחה כדי לדעת כי כל מדינה פלסטינית עתידית תשלט בידי אנשים הדוחים מכל וכל את זכותה של ישראל להתקיים. על פי סקרי דעת קהל עדכניים, התמיכה בחמאס בקרב הפלסטינים רק עלתה מאז ה-7.10, בעוד התמיכה במחמוד עבאס ובפת"ח נצחה משמעותית. עוד מצא הסקר כי אילו היו נערכות בחירות כיום, מנהיג חמאס אסמעיל הנייה היה זוכה ל-73% מהקולות. בשאלת התמיכה ב"פתרון שתי המדינות", 64 אחוזים השיבו כי הם מתנגדים לו, בעוד 53% הביעו תמיכה בחזרה ל"מאבק מזוין" נגד ישראל.

סקרים דומים הראו בשנים האחרונות כי מרבית הפלסטינים רואים בחמאס כמייצג האמיתי שלהם. המשמעות היא שאם וכאשר מדינה פלסטינית אכן תקום, כפי שמקווים בבית הלבן, היא תתנהל תחת שליטת אנשי חמאס ואדוניהם בטהרן. במדינה כזו, ארגוני הטרור ייהנו מעמדת תצפית נוחה על תל-אביב וירושלים, ובפועל יבצעו ביהודה ושומרון בדיוק את מה שביצעו בעזה.

המחשבה לפיה יצירת מדינה ערבית נוספת לצד ישראל "תבודד" או "תדחק" את האיראנים היא שגויה ומסוכנת. במציאות, הקמת מדינה פלסטינית בכל חלק של יהודה ושומרון או עזה רק תתמרץ את איראן ושליחיה להסלים את המאבק בישראל, גם משטח אותה מדינה פלסטינית בלב הארץ. צעד כזה יעביר מסר לפיו ככל שאתה רוצח יותר יהודים, כך הפרס שתקבל גבוה יותר.

האייתוללות ושליחיהם הטרוריסטים בוודאי פרצו בצחוק גדול למשמע דברי בלינקן ובכירים אמריקנים אחרים על הצורך להקים מדינה פלסטינית. שיח כזה גורם לאמריקנים להיראות חסרי מושג לחלוטין לגבי מציאות הסכסוך, ובמיוחד לגבי העובדה שהסכסוך אינו סובב סביב מעמד ירושלים, התיישבות כזו או אחרת או מחסום בכביש אי-שם, אלא סביב שאלת קיומה של ישראל.

בלינקן ואחרים בממשל לא מצליחים לתפוס כי ישנם עדיין פלסטינים רבים, וערבים ומוסלמים אחרים ורבים, שטרם השלימו עם קיומה של מדינה שאינה מוסלמית במזרח התיכון. מה שבלינקן מציע אינה דרך לשלום אלא פרס לחמאס.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. אם ננסה לשפוט את בלינקן על פי הציטוטים של דבריו, אזי לא ברור אם הוא יותר אידיוט מאנטישמי או להיפך…

    1. הוא יהודי אז כנראה יותר אידיוט.
      לעומת זאת, לגבי ביידן…

  2. הם לא טיפשים הם יודעים בדיוק אם יש להם עסק והמטרה שלהם היא חיסול ישראל .
    ואם איראן יכולה למלא את התפקיד הזה מצידם שאיראן תזיק לה גם לארצות הברית כמו שנאמר תמות נפשי עם פלישתים

  3. גם בלי הבעיה הפלסטינית, אירן דאגה להקיף את ישראל בחגורה של אויבים חמושים מכף רגל ועד ראש. לכן, גם אילו הייתה מוקמת מדינה פלסטינאית שוחרת שלום (כמו אבו דאבי או בחריין) עדיין לא ניתן "לבודד" את אירן כי לאירן יש צבאות חזקים מאוד על גבולנו. לי נראה שהאמריקאים רוצים מדינה פלסטינאית בגלל שהם יודעים שכדי להכריע את ישראל ולמחוק אותה מהמפה לא מספיק 8 צבאות חיצוניים אלא צריך את "הצבא הנוסף", זה שנמצא בלב המדינה, שקרוב לאבי העורקים. מדינה פלסטינאית היא הלבנה האחרונה בדרך להשמדת מדינת ישראל. היא היהלום שבכתר, "החלק החסר" בדרך להבטחת אי קיומה של ישראל. ועל זה האמריקאים בונים. מחלקת המדינה תמיד חלמה לבטל את מדינת ישראל ולייצר כאן מדינה אחרת, פלסטינאית/ערבית שאיתה יהיה להם קל יותר להסתדר. כשהם אומרים "ישראל משתלבת" במרחב הם מתכוונים "ישראל נעלמת" מהמרחב.

  4. לא מעניין אותם העתיד, רק עכשיו קיים.
    העיקר שהם יעשו טוב ואפילו מדומה יקבלו פרסים וחיבוקים ואחריהם שיבוא המבול.
    לא איכפאת להם בכלל.

    1. בדיוק! האנשים הללו מזיקים לא רק לישראל ויש שתי מטרות עיקריות שמנחות אותם. הראשונה היא הבחירות הקרובות והשניה היא הכסף המלוכלך שהם יעשו ממכירת הנכסים של המערב לכל המרבה במחיר. אנחנו בפתחו של עידן שבו שתי המטרות הללו מקדשות את כל האמצעים. העידן הזה התחיל לתפוש תנופה בתקופת כהונתו של אובמה והתירוץ להשתלות של הקבוצה הזאת על הממשל והצבא התחוללה כתנועת התנגדות כביכול לטראמפ. מי שחושב שהם לא גנבו את הבחירות חי בהזיה.

  5. הקמת ״ מדינה פלסטינית ״ עוינת בלב ארץ ישראל תהפוך את המדינה לשדרות ובארי …

    1. הקמת מדינה ’’פלשטינית’’ כל שהיא בארץ ישראל תהיה משולה לתבוסת קרב קרני חיטין ב1187. מפלה שהיוותה צעד ראשון בתהליך השמדת ממלכת הצלבנים שהסתיים ב1291 עם גרושם הסופי מארץ ישראל. אבוי לנו אם לא נבין זאת, זה יהיה סופנו!