לפיד בורח מאחריות

יו"ר האופוזיציה לא מצליח להתאפק מהמשך הפלגנות גם בזמן מלחמה

צילום מסך מתוך youtube

מה בעצם יאיר לפיד רוצה? נראה כי מאז פרוץ המלחמה בעזה לפני כמעט ארבעה חודשים, יו"ר האופוזיציה מפריח מדי יום ספין פוליטי חדש בניסיון כמעט נואש להישאר רלוונטי. בזמן שחלק מחבריו לשעבר בשמאל נכנסו מתחת לאלונקה וגילו אחריות לאומית בהצטרפות לממשלת החירום, לפיד עוסק בעיקר בציוצים וביקורים באולפנים, שם הוא ממשיך במסע התעמולה.

כבר בשבת השבעה באוקטובר לפיד החל לדבר על "ממשלת אחדות", אבל כמו תמיד אצל לפיד "אחדות" מגיעה עם תנאים – "הממשלה הנכונה" בלי "הגורמים הקיצוניים". בסקרים אגב, מפלגתו של לפיד ממשיכה להצטמק ומתקרבת בעצמה להגדרת הקצה.

מספר ימים לאחר מכן אכן קמה ממשלת החירום אך המאחד הגדול יאיר לפיד בחר להישאר בחוץ בטענה הילדותית לפיה "זו ועדת קישוט של ביבי". גורמים ב'יש עתיד' מסרו אז כי "עוד לא מאוחר מדי להקים ממשלת חירום אמיתית, בלי הקיצונים". במקביל אגב דווח על חברי כנסת מסיעת לפיד אשר "הפעילו לחץ" על ראש מפלגתם להצטרף לממשלה ולהפגין אחריות לאומית, אך לפיד כמובן סירב. אפילו בהצבעה במליאה על הקמת הממשלה לפיד המשיך במשחקים, כאשר אמר כי "מי שנמצא בכנסת וירצה להיכנס ולהצביע בעד, יכנס ויצביע בעד". גם אז לא שכח לתרץ: "בואו נוציא מהממשלה את הגורמים הקיצונים…ונאחד כוחות לממשלה שפויה, רחבה וחזקה".

מספר שבועות חלפו, ההלם הציבורי הראשוני התפוגג מעט, ולפיד שב בזריזות לשיח הפרסונלי הישן והנדוש. הקריאה לאחדות נזנחה כבר ב-14 בנובמבר אז לפיד קרא "להחליף את ראש הממשלה בזמן הלחימה". מספר ימים קודם לכן, אגב, אותו לפיד הסביר כי "כל עוד הלחימה בעיצומה, אנחנו לא נעסוק בשאלת האשמה, לא נעסוק בשאלת האחריות ולא נעסוק בשאלת הכשירות".

ומה לגבי שאלת הבחירות? בשלהי נובמבר טען לפיד כי "זה לא נכון ללכת לבחירות עכשיו", אך בינואר כבר קרא לראש הממשלה "לקבוע תאריך מוסכם לבחירות" ואף הציג מועמדים להחליף את נתניהו כבר כעת משורות הליכוד, מהלך שמשמעותו פירוק הממשלה.

בין לבין המשיך לפיד להציג תוכניות שונות ומשונות, כמו "נייר עמדה" העוסק ב"עתיד רצועת עזה לאחר תום הקרבות" או "תוכנית כלכלית לתמיכה במשרתי המילואים". מטרות חשובות ללא ספק, אם רק לפיד לא היה ממשיך בסירוב עיקש שלא להצטרף לממשלה ולנסות לקדם אותן באמת מעבר לכותרת התורנית.

והזדמנויות לעשות זאת לא היו חסרות. לפי דיווחים שונים לארוך תקופת המלחמה, גורמים בקואליציה הציעו ללפיד ולאחרים הצטרפות לממשלה ובין היתר גם חברות בקבינט המצומצם ותיקים ביצועיים, אך מקורבים ללפיד טענו אז כי אינו מתכוון לשבת תחת נתניהו "ולא משנה פרטי ההצעה". לאחר סירוב ארוך ותמוה, בימים האחרונים לפיד ביצע פניית פרסה כאשר דווח לפתע על נכונותו להיכנס לממשלה "לפרק זמן קצוב" ולא ברור. מיד לאחר מכן דווח שוב על סירובו להצעת הליכוד להצטרף לממשלה.

אז מה בעצם לפיד רוצה? מעבר ליצר הכותרות האופייני והבלתי-נלאה, יו"ר האופוזיציה שוב מנסה להסתיר את העובדה שחוץ מדיבורים אין לו ולמפלגתו מה להציע באמת לציבור בישראל. כאשר אין מהות ומדיניות, כל מה שנשאר הן מילים, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הצעות מסוכנות לעצירה חד-צדדית של הלחימה בעזה או החזרת החטופים "בכל מחיר".

שוב מסתבר כי הדבר היחיד הקבוע אצל לפיד הוא הזגזוג. יו"ר האופוזיציה לא מצליח להתאפק מהמשך הפלגנות גם בזמן מלחמה ובמקום לחזק אחדות לאומית בוחר להחליש. מרוב ספינים לא רואים את היער, ובשלב מסוים הבדיחה המוכרת על "הלפיד היומי" כבר לא מצחיקה יותר. ואחרי כל זה לפיד עוד מעז להאשים אחרים בעיסוק בפוליטיקה בזמן משבר לאומי. כנראה שיש דברים שחזקים גם יותר משעת חירום ומלחמה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. מחפשים סוכן מכירות שיכול למכור קרח לאסקימוסים ?

    יש . יש! יש עתיד .

    הפאתוס האתוס והלוגוס שייכים למר לפיד .
    מה שתרצו בשבילכם הוא יגיד .
    בלי עפעף להניד .
    נראה טוב כל מסך יעיד.
    טועה לפעמים , לא במזיד .
    במפלגתו מנהיג יחיד .

    1. אתה טועה.
      לפיד אפילו לא יכול למכור תנור חימום לאסקימוסים.
      הוא מסוג המוכרים שמה שלא יאמרו לך תדע שהוא שקרן ושאי אפשר לסמוך עליו.

  2. ואיך גנץ יותר טוב?
    לפיד מסרב להצטרף לממשלה? גנץ התנה את תמיכתו במלחמה בהצטרפות. אם כבר, צריך להצדיע ללפיד שלא מוכר את עקרונותיו בשביל משרד.
    לפיד מחרים ימנים? גם גנץ דרש לזרוק חלק מהקבינט.
    לפיד צבוע? אני מעדיף אץ מי שמנסה להתחבר לשני הצדדים ולהרבות אהבה על מי ששונא את כל השאר.
    בשורה התחתונה, הם באותה הדרך רק שלפיד גלוי יותר (ומשלם את המחיר).

  3. לפיד מושפע מאוד מכמה מיליארדרים שקובעים את דעתו מאחורי הקלעים, וגם מקבל לחלוטין את העמדה האמריקאית.
    בתור פוליטיקאי, הוא דווקא מצליח לשמור היטב על בוחריו

  4. מצער מאוד שישנם בוחרים שמצביעים לאדם זה.מקווה אני ומייחל לכך,שהנזק שנגרם למדינת ישראל,ב"הסכם הגז" שהינו תכתיב של שלטון דמוקרטי פרוגרסיבי אמריקאי,יהיה הנזק האחרון שיאיר לפיד
    יגרום למדינת ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. האסטרטגיה הכי טובה עם הבושה המהלכת שנקרה לפיד זה פשוט להתעלם ממנו כי זה פשוט בזבוז של דיו וזמן קריאה להתייחס לשטויות שהוא מפיץ והבושה הכי גדולה זה האנשים שבוחרים בו הם כנראה אפופים באדי סמים מכדי להבין מה הוא בכלל רוצה מהעם שיושב בציון כנראה שהוא חלק מהעונש האלוהי של עם הנצח

  6. שלפיד הציע להחליף את ראש הממשלה לא ! ציין כיצד עושים זאת ? זו בעיה רצינית !ולא לשכוח שאנו במלחמה . ועדה קרואה ?

  7. לפיד מהווה את כל מה שהוא מטיף נגדו – הוא קיצוני, לא כשיר, לא שפוי (לא מבחינה פסיכולוגית, כפי שהוא מנסה לצייר, אבל מבחינה פוליטית), פלגן, מסית, משסע וכמובן – אנטי דמוקרט בעליל.

  8. כל מי שחושב שרצף האירועים הבלתי יאומן בהיסטוריה של מדינת ישראל קרו במקרה, החל ממשפטי נתניהו ועד לאירועי ה-7 לאוקטובר 2023, כאשר התעוזה של מחוללי האירועים והנזקים שנגרמים כתוצאה, הינם מרקיעי שחקים, מוטב שינסה לראות מה החוט המקשר בין כל הנקודות שהתרחשו לנגד עינינו המשתאות:
    א. הפרקליטות, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ובשיתוף צמרת המשטרה ולהב 433 קושרים קשר ומחליטים להפליל את מנהיג הימין בשורה של תיקי האלפים, המתבססים על פיברוק עדויות, מעצרי שווא ועינוי עדים כדי להופכם לעדי תביעה ועדי מדינה. כל מי שעוקב אחר משפטי האלפים, רואה איך התיקים נתפרו ופוברקו בצורה גסה וחובבנית, וכיצד 100% מהעדויות והעדים מתפרקים תחת החקירות הנגדיות של ההגנה, תוך שהתביעה לא מצליחה להוכיח אפילו מיליגרם אחד של עדות מפלילה או תומכת בגרסת התביעה.
    מועדי המשפטים שתוזמרו עם מועדי הבחירות, הרחיקו מנתניהו מאות מיועציו, כל שיחות נתניהו עם יועציו הוקלטו, תוך חשיפת קמפיין הבחירות שלו לקושרים נגדו ב-4 מערכות בחירות. התוצאה הייתה אי-יציבות שלטונית במשך כ-3 שנים, עליית ממשלה הנסמכת על מפלגה ערבית תומכת האחים המוסלמים, ואי הכרה בלגיטימיות של ממשלת הימין הנוכחית.
    ב. כל מפלגות המרכז-שמאל מתבססות על משפטי האלפים כנגד נתניהו, מחרימות את נתניהו ומונעות ממנו להקים ממשלה, בטענה כי הוא מושחת, בוגד ודיקטטור שכל מעייניו זה להציל עצמו מאימת הדין, תוך הפקרת האינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל.
    ג. תקציב בלתי מוגבל מוזרם מגורמים אנונימיים להפגנות בלפור, של מיעוט הרוצה באופן בלתי דמוקרטי לשנות את השלטון שנבחר באופן דמוקרטי, בטענות למלחמה למען הדמוקרטיה.
    ד. רוב כלי התקשורת המרכזיים הופכים להיות כלי תעמולה המגוייסים להפלת נתניהו וממשלות הימין. התוצאה היא הבאשת ריחם של מוסדות הכנסת והממשלה ובראשם ראש הממשלה נתניהו.
    ה. נרקחת מזימה שתוארה חצי שנה לפני הבחירות, בתוכנית המקור בשם "הפרויקטור", להפלת ממשלת הימין באמצעות מפלגה קיקיונית בראשות בנט, אשר תעביר בעורמה קולות מהימין לשמאל, כדי להקים ממשלת מרכז-שמאל-ערבים. כדי לוודא שבנט לוקח קולות מהימין, הוא הציג עצמו כימין מימין לליכוד, והוא אף חתם בשידור חי על הצהרה שהוא לא יקים ממשלה עם יש עתיד ועם רע"ם. התוצאה הייתה הקמת ממשלה המשותקת בכל הקשור למבצעים צבאיים להגנת המדינה, אשר מזרימה מיליארדים ללא בקרה למפגלת רע"ם, אשר חלקם זולג באמצעות רע"ם לחמאס.
    ו. העברת שטח עצום של מים טריטוריאליים ומים כלכליים עם שדות גז לממשלת לבנון הנשלטת על ידי החיזבאללה , ללא אישור הכנסת וללא משאל עם. התוצאה הייתה פגיעה חמורה בהרתעה הישראלית אשר נכנעה לאיומי החיזבאללה לפגוע בשדות הגז של ישראל.
    ז. מינוי רמטכ"ל על ידי ממשלת מעבר שבוע לפני הבחירות, בניגוד לנוהג הקיים במדינת ישראל ובניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה. התוצאה הייתה מינוי רמטכ"ל לעומתי לראש הממשלה, אשר נשאר נאמן למנהיג אופוזיציה שמינה אותו גנץ, במקום לדרג הממונה.
    ח. מסע הפגנות מחאה והמרדה, בתקציב דמיוני ענק ובלתי מוגבל, נגד ממשלת הימין שנבחרה בבחירות דמוקרטיות והוקמה בראשית 2023, תוך שלילת הלגיטימיות שלה על ידי כל האליטות הישראליות וקריאה ליציאה לרחובות של מיליונים כדי לעצור את הממשלה ולהפילה, באמצעות מרי אזרחי (חלק מראשי האליטות אף לא שולל מלחמת אזרחים ושפך דם), ובהם: נשיאת בית המשפט העליון, היועמ"שית, שופטי העליון בדימוס ובראשם אהרון ברק, חונטת הגנרלים במיל. ובראשם אהוד ברק ודן חלוץ, ראשי המוסד והשב"כ לשעבר ובראשם תמיר פרדו ונדב ארגמן, מועדון בכירי המשטרה לשעבר ובראשם רוני אלשייך ומשה קראדי ורוב רובם של כתבי הטלוויזיה בערוצים העיקריים 11,12, ו-13 יחד עם רוב רובם של כתבי העיתונים המשפיעים ידיעות אחרונות והארץ. התוצאה הייתה ערעור החוק והסדר ברחובות מדינת ישראל, ודה-לגיטמציה, הגחכה והשפלה של ממשלת הימין ובראשה נתניהו. אין ספק שהכאוס וההמרדה נראו היטב לאויבי ישראל ופגעו קשות בהרתעה הישראלית.
    ט. לפי עדותה של נגה ארבל חוקרת בכירה במשרד החוץ, כינוס פגישה חשאית ומחוסרת סמכות, של ראשי המודיעין והמחקר של אמ"ן, השב"כ, המוסד ומשרד החוץ ב-INSS (גוף אזרחי הממומן על ידי גורמים בארה"ב ומקורב לראשי הממשל הדמוקרטי), לצורך החלטה שלא לדווח לממשלת הימין הנבחרת שהוקמה בתחילת 2023 על מודיעין גולמי, ולתמרן אותה להחלטות שראשי המודיעין והמחקר מעוניינים בהם, באמצעות הצגת חלופה אחת בלבד לכל נושא או בעיה. התוצאה הייתה עיוור הממשלה מהמצב הביטחוני המתרחש בפועל, הן במישור הטקטי והן במישור האסטרטגי, והכוונתה להחלטות ברוח הקונספציות והאינטרסים של ראשי מערכות הביטחון בישראל.
    י. בתמיכת היועמ"שית והבג"ץ, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הופך להיות עצמאי מהשר שלו ומהדרג הממונה, תוך שהוא מתגאה בראיונות לכלי התקשורת כי הוא לא נשמע לשר בן גביר. כאשר המתפרעים והממרידים לא מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק התומכות בהם (הפרקליטות, היועמ"שית המשטרה), התוצאה הייתה חסימת נתיבי תעבורה מרכזיים, כיתור מפגינים אלימים את הכנסת ומשרד ראש הממשלה, תוך איום על שלומם של חברי כנסת, שרים וראש מממשלה, כיתור מקומות מגורים ומקומות עבודה של מפגינים אלימים תוך פגיעה פיזית בנבחרי ציבור ובעובדי מוסדות מחקר התומכים בימין, כיתור ביתה ומקומות שהותה של אשת ראש הממשלה, תוך איום על שלומה הפיזי, קריאות ראשי החונטה הצבאית ובראשם אהוד ברק, דן חלוץ, בני גנץ וגדי אייזנקוט להוצאת מיליונים לרחובות, למרי אזרחי (המנוגד לחוק) שישתק את המדינה באמצעים כביכול לא אלימים, אבל שעלולים להוביל למלחמת אזרחים ולשפך דם.
    יא. מסע עידוד לסרבנות בצבא, של בכירי החונטה הצבאית ובראשם אהוד ברק ומפקדי חילות האוויר והמודיעין לשעבר, אשר מתרכז בחיל האוויר, ביחידות המבצעים המיוחדים ובחיל המודיעין, תוך קריאה להגיע להישג הנדרש – התפרקות הצבא והצטרפות יחידות סדירות למרי, מניעת יכולת להחליט על תקיפה ישראלית באיראן ללא חיל האוויר ויחידות המ"מ, וקריאה לכך שעד ספטמבר 2023 לנתניהו לא יהיה צבא. תוצאה הייתה פגיעה אנושה בהרתעה הישראלית ועידוד אויבי ישראל לתקוף את ישראל שצבאה מתפורר.
    יב. קשירת קשר של הרמטכ"ל הרצי הלוי יחד עם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, להכניע את ממשלת ישראל ולעצור את הרפורמה המשפטית, באמצעות אולטימטום שהעבירו במשותף לשר הביטחון יואב גלאנט ב-23 למרץ 2023, כי אם לא יקרא בפומבי לעצירת הרפורמה המשפטית עד למוצאי שבת של ה- 25 למרץ, הרי שביום ראשון ה-26 למרץ, הם לא יוכלו להבטיח לישראל ביטחון, כתוצאה מהתפרקות כביכול של הצבא וכוחות השב"כ והמוסד. התוצאה הייתה שיואב גלנט נכנע לאולטימטום ונאם ב-25 למרץ את נאום קריאתו להפסקת הרפורמה המשפטית, בטענה שזה מפורר את העם ואת כוחות הביטחון.
    נאום זה שהתרחש בעוד ראש הממשלה בביקור בלונדון, היה למעשה נאום פוטש צבאי-ביטחוני של ראשי כוחות הביטחון ושר הביטחון. ראש שממשלה ניסה אמנם לפטר את שר הביטחון המורד, אך נאלץ לחזור בו כתוצאה מכך שמאחורי גלנט עמדו לא רק מפגיני קפלן אלא גם ראשי צה"ל, השב"כ והמוסד. התוצאה הייתה תחילתו של עידן הפיכה צבאית שקטה, ללא טנקים ברחובות, בו ראשי הצבא, השב"כ והמוסד שולטים דה-פקטו במדינה.
    יג. הסתערות היועמ"שית יחד עם הבג"ץ על ממשלת ישראל שהוגדרה על ידם כבלתי חוקית, בכדי לשתק את פעילותה, ליצור מצב שבו עלול להיווצר משבר חוקתי, להבאיש את ריחה בעיני הציבור, ולהצדיק את החלטת ראשי כוחות הביטחון להישמע ליועמ"שית ולנשיאת העליון ולא לדרג הממונה, במידה ויווצר משבר חוקתי. הסתערות זו כללה פיטורים תקדימיים של ממלא מקום ראש הממשלה אריה דרעי, ביטול תקדימי וחסר סמכות של חוקי יסוד תוך הפיכה ללא סמכות של מגילת העצמאות למעין חוקה שבדרך, ותוך השארה על כנו של איום הדחת ראש הממשלה על ידי הבג"ץ מסיבות משפטיות שיראו להם, ביטול גורף של החלטות מרכזיות ומינויים של בעלי תפקידים בכירים על ידי שרי ממשלת ישראל. התוצאה הייתה ערעור יציבות הקואליציה, שיתוק פעולות החקיקה ומהלכים ממשלתיים מרכזיים, מתן לגיטימציה חסרת תקדים ותדלוק המחאה וההמרדה של מפגיני קפלן ושל החונטה הצבאית-ביטחונית השלטת.
    יד. תעמולה בלתי פוסקת של כלי תקשורת מרכזיים בישראל על הנתק התקדימי בין נשיא ארה"ב ביידן לבין ראש הממשלה נתניהו, ועל סירובו של ביידן לקבל לביקור את נתניהו בבית הלבן, ועל כך שנתניהו המתעקש לעמוד בראש ממשלת ימין פוגע ביחסים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב.
    טו. דיון לילי של הרמטכ"ל יחוד עם ראש השב"כ ומספר אלופים על איום המתקפה של ה-7 באוקטובר, ללא שיתוף הדרג המדיני של שר הביטחון וראש הממשלה, והחלטה שלא להיערך לאיום, דבר בגורם לכך שהדרג המדיני לא מודע לא לאיום ולא לחוסר ההיערכות מולו. כך נוהגת חונטה צבאית-ביטחונית שאינה רואה עצמה כפופה לדרג המדיני. התוצאה הייתה הטבח ב-7 לאוקטובר שהוא הכישלון הביטחוני הגדול ביותר שהיה למפעל הציוני מאז היווסדו והכישלון הצבאי הגדול ביותר שהיה לצבא יהודי מאז מרד בר כוכבא. כישלון זה מוטט את ההרתעה הישראלית, מוטט את שיחות השלום מול ערב הסעודית, מוטט את אימון הציבור הישראלי ביכולת צה"ל להגן על היישובים לאורך גבולות רצועת עזה ולבנון, ומצריך מלחמה ארוכה רבת קורבנות ומשאבים צבאיים וכלכליים מול החמאס והחיזבאללה, במטרה להחזיר את ההרתעה ואת אימון הציבור בצה"ל, ובמיוחד להחזיר את אימון תושבי יישובי קווי העימות שהפכו לפליטים בארצם.
    הסבירות שכל אחד מהאירועים התרחש ביד המקרה, ללא יד מכוונת הוא קלוש.
    כל כך הרבה אירועים תקדימיים שלא קרו מעולם בישראל, לא יתכן שמקורם ביוזמה של בודדים.
    כדי לעשות פעולות לא חוקיות, נועזות וחצופות, של קשירת קשר והמרדה גלויה וחשאית נגד ממשלה נבחרת וראשיה, כפי שפורט לעיל, יש צורך לא רק באווירה ציבורית מאפשרת, אלא גם באמונה בצדקת הדרך כביכול של השותפים לפעולות אלו, למנהיגים כריזמטיים ובעלי סמכות המובילים לביצוע הפעולות, למימון כספי בלתי מוגבל, ולרוח גבית של בעלת הברית האסטרטגית ארה"ב, אשר לה כל האליטות בישראל מוכנות להישמע.
    המסקנה שלי היא כי בישראל יש מעין ממשלת צללים, בה חברים ראשי האליטות הישראליות, אשר פעלו להפלת ממשלות הימין בראשות נתניהו, בתמיכה ובגיבוי של הממשל הדמוקרטי בארה"ב. בממשלת צללים זו חברים ראשי הבכירים לשעבר ובהם ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית, שופטי בית המשפט העליון, בכירי משטרה ופרקליטות, בכירי עיתונאים ומגישים בכלי התקשורת המרכזיים, בכירי חברות פרסום ומייצרי דעת קהל, בכירי תעשייה והייטק, וכד'.
    ממשלת צללים זו בקשר מתמיד עם החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת, עם ראשי הפרקליטות ובית המשפט העליון, ועם גורמי צבא וביטחון בכירים בממשל ארה"ב

  9. לפיד והיפוכו זו לא בעיה כרונית בלתי מוסברת – כך מתנהג מסומם
    הבן אדם פשוט לא יודע מה קורה סביבו הוא פועל כל יום על סמך הספין היומי שהוא מקבל מיועצי התקשורת שלו

    1. הבעיה נמצאת במילים האחרונות: יועצי תקשורת ברבים.
      כשאין אדם אחד שמוביל אלא כל פעם מישהו אחר נותן את הטון, מתקבל חוסר עקביות.

  10. לא בגלל עילת הסבירות או בגלל ההפיכה החוקתית כביכול הגענו על סף מלחמת אחים והפיכה צבאית של החונטה הביטחונית, בגיבוי ראשי מפלגות האופוזיציה של המרכז-שמאל, בגיבוי מערכת אכיפת החוק של המשטרה-פרקליטות והיועמ"ש, בגיבוי בית המשפט העליון ובגיבוי ערוצי הטלוויזיה המרכזיים 12,11 ו-13.
    מי שחשב שמשפטי האלפים של נתניהו נולדו מעצמם, באיזו קשירת קשר אופורטוניסטית בין התקשורת השמאלנית לבין המשטרה והפרקליטות, לא מבין מה קרה פה בשנים האחרונות, ולא מבין כיצד הגענו למצב הנוכחי.
    כל מי שעקב אחרי משפטי נתניהו וראה כיצד התיקים מתפוררים לרסיסי רסיסים בחקירה הנגדית של עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ, וכיצד כל עדי התביעה הופכים בעל כורחם לעדי הגנה, בלי שהתביעה הצליחה להוכיח אפילו שבב מזערי של ראיה כלשהי על פעילות פסולה או פלילית של נתניהו, מבין כי התיקים נתפרו בצורה גסה, עלובה, בידי חובבנים לא חכמים ורחוקים מלהיות מתוחכמים.
    בעקבות עליבות התביעה ועמה בכירי הפרקליטות, היועמ"ש ובכירי משטרת ישראל, כפי שהתגלתה במשפטי נתניהו, ברור כי מי שעמד מאחורי הקמפיין המתוזמר היטב בכלי התקשורת, להפלת ראש ממשלת ימין מכהן, אינו יכול להיות אחד מהגורמים העלובים האלה שתפרו לנתניהו את תיקי האלפים.
    התחכום של מועד ההכרזה על העמדה לדין של נתניהו בכפוף לשימוע בדיוק בעת שנתניהו נמצא בוושינגטון וחותם את הסכמי אברהם, היה ניגוד משווע לעליבות תפירת התיקים. מי אם כן היה הדמות המתזמרת את קמפיין ההעמדה לדין של נתניהו שנועד להרחיקו מהחיים הפוליטיים אחת ולתמיד? מי גייס את בכירי המשטרה והפרקליטות, את היועמ"ש ואת בכירי בית המשפט העליון למאבק להדחת מנהיג הימין נתניהו? מי המנהיג הכריזמטי שגייס אותם אחד אחד, עד שהם פעלו כגוף אחד המגוייס אידיאולוגית למלחמת הקודש להפלת נתניהו?
    אהוד ברק היה אחד ה"חשודים" העיקריים על כך שמאחורי הקלעים הניע את הכוחות שחברו לתפירת תיקי נתניהו במטרה להרחיקו לתמיד מהחיים הפוליטיים – ואכן את התשובה קיבלנו השבוע בקלטת הוידאו של 555 בה מתרברב אהוד ברק, כי אם איכשהו נתניהו יעלם מהחיים הפוליטיים, הוא ברק היחיד שהוא בעל שיעור קומה וניסיון היכול להחליף את נתניהו.
    את עומק הרוע והזדון של אהוד ברק ואת משיחיות השקר שלו, קיבלנו בנבואה האפוקליפטית שלו, המסתכמת כביכול על חברו ההיסטוריון, כי רק כאשר יצופו גופות של יהודים בירקון, רק אז ייפול נתניהו ויקראו לאהוד ברק הטוב ממנו כביכול להנהיג את העם (האם יתכן שהפקרת הגבול בעוטף עזה ב-7.10.23 היא האירוע המכונן שאמור היה להתניע את הדינמיקה האפוקליפטית וההזויה הזו?).
    עו"ד אלדד יניב שהיה עד לאחרונה יד ימינו של אהוד ברק, חשף את שיטת הגיוס של אהוד ברק לקייס של הפלת נתניהו, כאשר בתוכנית הפטריוטים, בא בטענות את נתניהו אשר לא מנהל לטענתו של אלדד יניב, מערכה שיטתית לגיוס תומכים ברפורמה המשפטית, באמצעות מפגשים יום-יומיים עם בכירי הציבוריות הישראלית, לצורך גיוסם לקייס של הרפורמה המשפטית.
    לא ייפלא לכן, כי בראש מטה המאבק המאגד את כל ארגוני המחאה נמצאים עוזריו הבכירים של אהוד ברק – יוסי קוצ'יק מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, וגלעד שר מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר.
    אהוד ברק חותר מאחורי הקלעים לחזור לראשות הנהגת עם ישראל, וזאת בניגוד להצהרתו האניגמטית בסוף 2012 על פרישתו מהחיים הפוליטיים, בשיאו של המאבק שהוא ניהל כשר הביטחון בממשלת נתניהו, שנועד לאיים על ארה"ב בתקיפה ישראלית באיראן גם ללא תיאום עם ארה"ב, במטרה לאלץ את ארה"ב לתקוף בעצמה באיראן.
    כבר אז היה חשד כי אהוד ברק נסחט איכשהו על ידי האמריקאים ולכן נאלץ לפרוש.
    את התשובה לשאלה כיצד יכלו האמריקאים לסחוט את אהוד ברק, קיבלנו בשנה האחרונה, מהגילויים על מרכז בקרת והקלטת ה-ווידאו שהופעל בשיתוף ה-FBI באחוזתו של הפדופיל אפשטיין – חברו הטוב של אהוד ברק.
    האם יתכן כי אהוד ברק היה אחד מהקליינטים שצולמו באחוזה? האם יתכן כי הוא נסחט ומופעל על ידי ארגוני הביון האמריקאים? האם יתכן שהכספים העצומים המוזרמים לארגוני המחאה מקורם בין השאר בארגוני הביון האמריקאים? האם יתכן שהחונטה הביטחונית שיתפה פעולה עם נביא השקר אהוד ברק והפקירה את גבול עוטף עזה ב-7.10.23 במטרה להפיל את נתניהו ולהתניע את התהליך להחלפתו?

    1. חד משמעית לא יתכן,

      ש"בכירי" הפרקליטות והמשטרה, אשר לא הצליחו אפילו לחשוב בכוחות עצמם, ש"פגישת ההנחייה" בכתב אישומם – לא יתכן פיזית, שהתקיימה

      + השטאזי שהרס לניר חפץ את החיים והשתמש בחשיפת רומן עם מאהבת, שככל הנראה היה לו, ע"מ לאיים על עד (שטאזי וגסטפו, אכן השתמשו בשיטות כאלה, זו עובדה הסיטורית ידועה. אך אלה שיטות שבשום פנים ואופן, לא יכולים לקרות ואסור שיקרו, בחקירה פלילית במדינה דמוקרטית – זה שראשים לא עפים, על מה שכבר נחשף לאור השמש במשפטי נתניהו – כבר מוכיח מעל כל צל ספק, שיש כאן קנונייה כי יש מי ש"מחסה" על מעשים איומים)

      אז העילגים שלא הצליחו לראות, אפילו שעדות פילבר לא מתיישבת עם עובדות (בהיבט פגישת הנחייה) והבבונים האינקוויזיטורים, שגילוי האמת מעניין אותם כקליפת השום (ויש עוד ועוד דוגמאות רבות) אלא כל מה שהם מסוגלים, זה לענות ולאיים – חד משמעית לא יתכן, שפעלו לבד. מוחם לא מספיק לשם כך.

      מי שדאליבא החוקר הדגול אלי אסייג, מפקד היחידה לפשיעה כלכלית לשעבר שהיה אחראי על החקירה של תיק 4000, לא הצליח לראות שכל הראיות מוכיחות שפגישת ההנחייה (גם כן, מי העיתוזנאים בזכותם צמד מילים די תמים ויומיומי, "פגישת הנחייה", הפך משויך כ"כ חזק למשפט נתניהו? יתכן ולצד חקירה לכאורה נדרשת וחוקית, היה גם דף מסרים לתקשורת? עם סלוגנים קליטים, שקופירייטרים שיווקו לציבור הרחב (שונה מאוד מדיווח חדשותי אובייקטיבי)? לא, גם זה בכלל לא מצביע על קנונייה, בכלל בכלל לא 🙂 בכלל לא התקיימה. אבל חכו, זה לא הטמטום – הטמטום שהחוקרים הדגולים האלה, רצו עם זה לפרקליטות ומשם גן הילדים הזה, המשיך לפרסום בכתב אישום, המסוקר ביותר בתולדות מדינת ישראל.

      אז מי שזו מנת המשכל שלהם (הסיקו אותה לבד, ע"ב המעשים שלהם שכבר הוכחו בשלבי המשפט), פעלו ליזום, לקדם, לסנכרן ובעיקר להוציא לפועל, תוך התאמה לנסיבות המשתנות (החלק הכי קשה תמיד, בביצוע כל תוכנית) לבדם, את מה שאכן נראה כתוכנית/אסטרטגיה מסודרת ומתואמת של פרסום שלילי – אכן נראה, מאוד מאוד לא סביר.

      חד משמעית סביר ביותר, ששחקנים גדולים "מאחורי הקלעים", מושכים בחוטים.

      רק, הייתי רוצה להוסיף לתגובתך כי אהוד ברק חד משמעית משתתף במשחק הזה. אם כי, לאור "הקלעים", ניתן רק לשער ולא (לצערי) להסיק ישירות. יחד עם זאת, עד כמה שאהוד ברק יכול להיות טקטיקן מוכשר (הדעות בנושא זה שונות), הוא לדעתי בוודאי לא אסטרטג טוב. זאת, כיוון שגם אם הוא אישית (נניח) לא לוקח חלק פעיל ביזום (טרמפ על זה, הוא בוודאי תופס) "משפטי" נתניהו, פורסמו הוכחות רבות לקמפיינים אחרים בהם הוא מנסה להדיח את הממשלה הנבחרת באמצעות קמפיין פרסום שלילי.

      אז מדוע הוא לדעתי לא אסטרטג טוב? (ובאותו אופן, המושכים בחוטי "משפטי" נתניהו?) מכיוו שבזירה הפוליטית – פרסום שלילי עובד רק על מט*מטמים.

      אתה יכול לבנות את כל הקמפיין שלך, סביב השאלה מדוע היהודים רעים ומדוע הם הסיבה, למה גרמניה הפסידה במלחה"ע ה-1 ואפילו לזכות בכמות נכבדת של מושבים, בזכות זאת – אך גם אם נניח שנבחרת, עכשיו אתה צריך לנהל את המדינה ולקבל החלטות. ואם כל מה שאתה יודע, זה לצווח בהפגנות "נתניהו הוא אסונינו" ומעולם לא עסקת בשאלה – האם פתרון X לבעיה Y, טוב יותר מפתרון Z? או שלהיפך? אז, תוצאת "ניהולך" יהיה רצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו ולא כל המחמאות על "סאלאם" שהמוקיונים שלך בעיתונות, מחלקים לך (מישהו שאל על סיקור אוהד?)

      מועמד פוליטי, צריך לדבר על היסודות להחלטות עתידיות שלו וכיצד הוא מתכוון לפתור את הבעיות שכבר על הפרק. זה, מה שאנשים בעלי מוח ואינם זקוקים לאישור משוקן לחשוב עצמאית, בוחרים לפיו.

      כל המושכים בחוטים, אשר כפי שנימקתי למעלה, אכן ללא ספק קיימים במקרה שלנו – עושים טובת דוב לישראל וכמו גרמניה הנאצית ופושעי אוסלו, יביאו רק אסון על 2 העמים ולכל המדינות בסביבה.

    2. במלחמת יום הכיפורים המזימה (קונספירציה בין דיין, קיסינג'ר וסאדאת) היתה לתת למצרים ניצחון קטן שיעלה במעט אבדות כדי להחזיר את הכבוד לצבא מצרים ולהגיע להסכם שלום. ב-7 באוקטובר המזימה היתה לאפשר לחמאס הישג קטן שהתגלגל לקטסטרופה כדי לסלק את נתניהו מן השלטון. ובשתי המלחמות המזימה יצאה משליטה בגלל ליקויים אג"מים וצבא ישראלי לא מקצועי.

    3. גם התשה היא אסטרטגיה. תופרי התיקים הניחו שהענינים לא יתבררו בבית משפט, אלא נתניהו יותש ויפרוש בעסקת טעון. זו גם הסיבה שמנעו ממנו לגייס סיוע כלכלי עבור הוצאות המשפט. הם מבצעים בו תקיפה אישית מכל הכיוונים, ומסע בלתי פוסק של השמצות, ועלילות, גם דרך פגיעה במשפחתו ולחץ על מקורביו