הלפידיזם מזיק לישראל

יו"ר האופוזיציה עסוק בעיקר בתקיעת מגלות בגלגלי הממשלה ומספק רוח גבית לגל הסתה לאלימות

מסיתים ומאיימים. ח"כ לפיד ועו"ד חודק | צילום מסך מתוך כאן11

לפני כחודשיים, בעודו מכהן עדיין כראש הממשלה הזמני ולאחר שהובס בבחירות באופן חד-משמעי, יצא יאיר לפיד לטיול קצר עד המחלף הסמוך לביתו בבוקר יום שישי שמשי. על רקע דליל של קומץ מפגינים ומול עדשות קומץ הכתבים, הוא הכריז כי ממשלת הימין שעומדת לקום היא "ממשלה משוגעת", אשר לדבריו "אינה אירוע נורמלי" ו"אפילו לא מייצגת את תוצאות הבחירות".

זו הייתה יריית הפתיחה לקמפיין פופוליזם והסתה שרק הלך והתגבר מאז שנודע כי ממשלת הימין מתכוונת לממש, ר"ל, את מדיניות הימין אשר בשמה נבחרה. מאז כבר שמענו כמעט הכל: החל מקריאות ל"מרי אזרחי", דרך איומים בהפסקת תשלום מיסים, העברת השקעות לחו"ל ושיבוש החיים במדינה, ועד שגרירת לפיד בצרפת שנעדרת מקבלת הפנים לראש הממשלה נתניהו ועוד מתגאה בכך בפומבי. מכיוון שלצד המפסיד צורך תמידי ללבות את המדורה ודרישה אינסופית שלא לחרוג מן השורה, הלהיטים החדשים בקרב מחנה השלום הם איומים באש חיה במקרה של השלמת הרפורמה והסתה נגד נשיא המדינה רק משום שהעז להציע פשרה.

לכל צורות התקף הזעם האינפנטילי וההיסטרי הזה מכנה אחד משותף: חוסר יכולת של המיעוט לקבל את ההפסד בבחירות, וחוסר רצון לעכל את העובדה שכעת הרוב המנצח הוא שמנהל את העסק. במחשבתם הפשטנית של לפיד ודומיו זה דבר שלא יעלה על הדעת; וכאשר הלפידיסטים אינם נמצאים בשלטון, הם פשוט מתעקשים להפוך את המדינה לבלתי-ניתנת לניהול.

גם המילים איבדו משמעותן. נבחרי ציבור המתעקשים למסור לחבורת פקידים בלתי-נבחרים את הסמכות שהעניק להם העם, בטוחים שהם עושים זאת בשם "הדמוקרטיה". קריאות מפורשות לאלימות הפכו ללגיטימיות במסגרת ה"מחאה" והשתקת כל דעה שונה הפכה לשגרה בקרב המחנה ה"נאור". מצד אחד מתלוננים שהרפורמה מתקדמת ללא "דיון והדברות", ומצד שני מחרימים את דיוני ועדת החוקה בהם דנים ברפורמה. ומה לגבי מושג הבחירות הדמוקרטיות, אלה המבטאות את רצון העם ובהן אתה לעתים מפסיד ולעתים מנצח? גם הן כבר חסרות חשיבות, או כפי שהגדיר זאת ההוגה הדגול רם בן ברק: "אז מה אם היו בחירות?".

גם כאן הלפידיסטים לא המציאו דבר. כבר לפני יותר משבעה עשורים, ג'ורג' אורוול שחזה מקרוב באימי התקופה הזהיר מפני ריקון תוכנן של מילים, ומניצול לרעה של השפה ומונחים כמו 'דמוקרטיה' בידי פוליטיקאים. "השימוש במילים מהסוג הזה הוא לעתים קרובות לא-ישר במודע. כלומר, לאדם המשתמש בהן יש הגדרה פרטית משלו אבל הוא מאפשר לשומע לחשוב שהוא מתכוון למשהו שונה לגמרי", הוא הסביר, והוסיף כי הן "נאמרות כמעט תמיד עם כוונת הונאה. מילים אחרות שמשתמשים בהן במשמעויות משתנות, ברוב המקרים פחות או יותר באופן שאינו ישר".[1]

וכך דו"ח של בנק השקעות הממליץ להשקיע בישראל למרות החשש מפני רעש המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, הופך בכותרות החדשות לאזהרה מפני הרפורמה עצמה. כך כאשר הבורסה יורדת ליום אחד האשמה נעוצה כמובן במזימות נתניהו, וכאשר היא מזנקת שוב במשך מספר ימים, הסיבה היא חולשת נתניהו. כך יאיר לפיד שהעיד על עצמו כי אינו מבין דבר בכלכלה, הפך לפתע למרצה בנושאי השקעות בינלאומיות שנשמע יותר כמו פעיל BDS.

בכל הנוגע ליאיר לפיד עצמו הרי שגם בכך אין חדש. בתור יו"ר האופוזיציה הוא ממעט לבקר בכנסת, המקום שבו באמת מתקבלות ההחלטות, ובין הקפיצות לחו"ל מעדיף להיאבק על ה"דמוקרטיה" באמצעות פרסום ציוצים וסרטונים. על הניסיון לשכנע את הציבור הוא ויתר מזמן ובמקום זאת עבר לשיטת האיומים.

במובן הזה, ובהיעדר המוחלט של כל מבוגר אחראי אחר בשמאל, יאיר לפיד הוא רק הפנים של מגמה מטרידה: האופוזיציה הפכה לאופוזיציה למדינה, וראשיה ממשיכים להגביר את רטוריקת המרמור והדמגוגיה נגד מוסדותיה. מי שרק לפני שנה הטיפו על "ריפוי" ו"איחוי" כעת מובילים מאבק למען "הדמוקרטיה" אשר מאיים על הדמוקרטיה עצמה. הם אינם מעוניינים בפשרה או בהתקדמות אלא אך ורק בתקיעת מקלות בגלגלי הממשלה. הכל ישרף בשביל כמה לייקים בטוויטר. הלפידיזם הזה מזיק לישראל.


[1] מתוך: מתחת לאף שלך, מבחר מאמרים מאת ג'ורג' אורוול בתרגום יועד וינטר-שגב, הוצאת דביר 2005.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. בית הנבחרים האמריקני העביר החלטה המגנה את הסוציאליזם

    בית הנבחרים העביר החלטה המגנה את הסוציאליזם
    בית הנבחרים האמריקני העביר החלטה המגנה את הסוציאליזם ברוב חוצה מפלגות של 327-86. כל הרפובליקנים ו-109 דמוקרטים הצביעו בעד, 13 דמוקרטים נמנעו.

    הצעת החוק הוגשה על ידי חברת הקונגרס מריה סלזאר שגדלה בקובה תחת שלטונו של פידל קסטרו וחוותה מחסור במצרכים בסיסיים, דבר אופייני במדינות הסוציאליסטיות.

    סלזאר טוענת בהצעת החוק שהסוציאליזם מנוגד לעקרונות היסוד של ארה"ב ושהאידיאולוגיה הסוציאליסטית מחייבת ריכוז כוח שהתדרדר פעם אחר פעם להיווצרות משטר קומוניסטי, שלטון טוטליטרי ודיקטטורות אכזריות.
    לדבריה, הסוציאליזם הוביל שוב ושוב לרעב, מעשי רצח המוניים, והביא למותם של יותר מ-100 מיליון בני אדם ברחבי העולם.

  2. כתבה של אוסף גיבוב שטויות המתעלמת מהפיל שבחדר
    התנגדות האזרחים – לפחות על אחד מהם אני יכול לדבר בגוף ראשון –
    היא

    שנאשם בפלילים
    א. מכהן כראש ממשלה
    ב. מנסה לשנות את מערכת המשפט תוך היותו נאשם בפלילים

    שני דברים אלו לא יעלו על הדעת כל השאר,
    כמו הכתבה הזאת זה מסך עשן

    1. רפאל,
      התנגדות האזרחים שאתה מדבר עליה היא התנגדות של אספסוף מוסת וחסר חשיבה ביקורתית המובל באף ע"י סוכני הבורות והשנאה (להלן התקשורת הממסדית).
      אנסה לגרום לך לחשוב קצת.
      א. אין מניעה חוקית לכך. ואם אתה מדבר על מוסר אז קרא את כתב האישום התקדימי בעולם והתעמק במשפט. שם תמצא את העבריינים האמיתיים.
      ב. הרפורמה אינה קשורה למשפט נתניהו ואינה עוסקת בשום היבט שיכול להשפיע על תוצאתו.

    2. מותר לך להתנגד, עכשיו תנסה בבקשה לשכנע את חבריך האזרחים בצדקתך, זכה לרוב ותגשים את המדיניות שאתה רוצה. כשהמערכת ממציאה יש מאין סטנדרטים חדשים לאישום בפלילים וחוקרת בצורה מגמתית, אין לכותרת אישום בפלילים משמעות יתרה. המימד החמישי, V15, אהוד ברק ואי סדירותו הסידרתית, סיקור אוהד לכל מי שהיה קשור לחוק ישראל היום בצד השני של המפה, שחזור עסקת הצוללות במחיר כפול על ידי גנץ ושאר ירקות העונה דורשים שמועצת החכמים תבטל את כל הכנסת, לא רק את החלק החשוך שלא מייצג את הציבור הנאור. אם לא היו לך סטנדרטים כפולים לא היו לך סטנדרטים. מותר לך לא להסכים, אלחם על זכותך למחות ולהפגין, אבל העם אמר את דברו, ו"להציל את הדמוקרטיה" מהעם הוא שיחדש למופת. בית המשפט ביצע לפני עשורים מחטף פוליטי, ובנה אימפריה שיפוטית מהסמכויות שחמס. תיקון העיוות ההיסטורי הזה חיוני למדינת ישראל, ונתמך על ידיד הרוב. כל השאר, כולל הבכי והנהי הוא מסך עשן של אליטה שמנסה להגן על הפריבילגיות שלה אל מול מציאות משתנה.

    3. שלום רפאל. כרגיל עם סיסמאות השמאל, בינן לבין המציאות אין קשר של ממש:

      א. ה״נאשם בפלילים״ מכהן כראש הממשלה לפי חוק היסוד ״הממשלה״, המאפשר לו להמשיך בתפקידו עד להרשעה סופית, כלומר הרשעה לאחר ערעור אפשרי על גזר הדין או הימנעות מערעור. אנחנו אפילו לא בשלב פסק הדין, כך שכהונתו חוקית לחלוטין. עניין נוסף הוא הדברים המתבררים במשפט (אחריו מרבית אנשי השמאל אינם עוקבים כדי שלא יקלקל להם את הסיסמאות), שהם רדיפה של הפרקליטות אחר נתניהו ומקורביו, ועבירות פליליות בחקירות, שתכליתן להרשיע את נתניהו, לאלץ אנשים להעיד נגדו ואף לאלץ אותם להעיד עדות שקר כדי לתמוך בגרסת התביעה. המידע זמין ובשפע, אבל למה לקלקל תעמולה טובה בעובדות, אה?

      ב. רובו ככולו של הימין רוצה לשנות את מערכת המשפט, מכיוון שזו הפכה להיות אוליגרכיה אנטי-דמוקרטית ואנטי-ציונית, לא רק נתניהו. גם אם נתניהו לא היה ראש הממשלה, הקואליציה הנוכחית היתה תומכת ברפורמה. חשוב מכך, וזה עיקר הכשל בטענת סרק זו של השמאל, הוא שאין בשינויים המוצעים דבר וחצי דבר עם משפטי נתניהו. לא רק שנתניהו אינו יכול לצאת נשכר אישית מהרפורמה (לדוגמה: הוועדה למינוי שופטים ממנה שופטים חדשים ולא משפיעה על השופטים בתיקיו, אין ברפורמה דבר שיכול להשפיע על הפסיקה שלהם וכן הלאה), אלא שהמערכת אף תתנכל לו יותר במטרה לעצור את הרפורמה, כך שהיא אפילו מבוצעת בניגוד לאינטרס שלו.

      אין יותר עיוור ממי שמסרב לראות.

    4. לא. מה שמפריע לך זה שקמה ממשלת ימין בתמיכת של רוב מכריע מאזרחי ישראל.
      כי ליברמן המורשע בפלילים לא הפריע לך כל עוד הוא משרת את השמאל.
      אריה דרעי בממשלת רבין לא הפריע לך.
      תיקון חוק יסוד הממשלה על ידי 70+ חכים משמאל וימין לא הפריע לך.
      מסירת שדה גז לחיזבאללה בניגוד לחוק יסוד וללא אישור הכנסת לא הפריע לך.
      50 מיליון למבצר של בנט לא הפריעו לך.
      עינויי עדים וגרירת סבתות לחקירה לא הפריעו לך.
      חלוקת ג'ובים למשפחה של לפיד לא הפריעה לך.
      מיליארדים לאחים המוסלמים לא הפריעו לך.
      שוחד פוליטי לזועבי לא הפריע לך.
      פשוט תודה שזה פוליטי ומי שמפזר את המסך העשן הוא אתה
      אם אתה רואה בהפסד בבחירות הצדקה להסתה לרצח – הבעיה היא אצלך וזה כבר בתחום הפסיכולוגיה.

    5. תודה למגיבים, ולתגובות המענינות,

      כדי לא להכנס למלכודת טשטוש הפיל שבחדר –
      לא אנסה להכנס לסבך ההנחות והטענות של המגיבים.

      ביבי אמר דברים דומים לדברי
      כאשר אולמרט עמד למשפט –
      בפשטות הוא תבע את התפתרותו טרם כל דבר אחר.
      זה דבר בסיסי.

    6. מסבירים לך על החוק (הו החוק הקדוש!) ואתה שוב הולך ל"ביבי" עם חצי ציטוט מסכן מלפני 15 שנה
      אגב ביבי ניצח בגדול בבחירות ממש עכשיו. אולמרט התפטר כי הייתה לו אפס תמיכה ציבורית. דמוקרטיה

    7. מר רפי נראה שהפיל בעיקר בראש שלך.
      אתה מגיע לטור שלא עוסק בנתניהו, לא קשור לנתניהו בשום צורה לא מזכיר את נתניהו במילה.
      וכל מה שיש לך להגיד זה ביבי ביבי ביבי
      כמו שחששתי, אנחנו בתחום ההפרעה הנפשית

    8. ביבי אמר לאולמרט להתפטר-כי כך דרשו מצביעיו וחברי מפלגתו של אולמרט. מי שאין לו מנדט מהעם לא יכול להיות ראש ממשלה, ללא קשר לחשדות כאלה ואחרים(שאגב, לא צריכים להשפיע היות ויש משהו שנקרא 'חזקת החפות').
      מול זזה, נתניהו לא איבד כלל את תמיכת חברי מפלגתו ובוחריו ואם כבר דווקא מחזיק בתמיכה הגבוהה ביותר מכל המועמדים לראשות הממשלה ואף הצליח להקים קואליציה סביבו.

    9. נתניהו אמר לאולמרט להתתפטר ולעמוד לבחירות כי כתב האישום הוגש אחרי הבחירות. מה זה קשור לעניננו?

    10. ראש הממשלה המכהן אינו"כוס התה שלי".אבל,עצם העובדה שכל סעיפי האישום עד היום מתבטלים
      אחד אחרי השני,מזימים את האישום בפלילים.כל נאשם חף מפשע,כל עוד לא הוכחה אשמתו!!!!!!!!!!!

  3. ל"רפאל" הנכבד

    שקר אשר חוזרים עליו 1000 פעמים הופכת להנחת-יסוד בטיעוניהם של דמגוגים ו/או חסרי כישורים/יכולת לבצע בדיקה עצמאית, אבל זה עדיין אינו הופך את השקר לאמת. עד כאן מוסכם?

    השקר הוא שנתניהו "תבע את התפטרותו [-של אולמרט] טרם כל דבר אחר" – (ציטוט דבריך).

    האמת היא שנתניהו כלל לא תבע, או ניהל תעמולה, שאולמרט יתפטר בגין החקירות הפליליות שהתנהלו נגדו.
    נתניהו אפילו לא התמקד ספציפית באולמרט שהוא צריך להתפטר, נתניהו רק חזר שוב על המנטרה הקבועה שלו (ושל כל ראש אופוזיציה) שעל הממשלה ללכת הביתה!
    ולבסוף, נתניהו לא היה מבקר את אולמרט על ניהול המו"מ עם סוריה למסירת הגולן כשהוא בחקירות [ – זה היה נושא הראיון עם נתניהו] אילו היה אולמרט מציג לציבור לפני הבחירות את עמדתו שיש לנהל מו"מ עם סוריה על מסירת הגולן.

    להלן הציטוט המדויק של דבריו:

    "ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים כי קיים חשש אמיתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו [בדיוק כמו שקרה עם קודמו אריאל שרון, שמכר לשמאל את עקירת גוש קטיף תמורת אתרוג רשמי וגלוי להגנה מתיקיו הפליליים. ה.נ.], ולא לפי האינטרס הלאומי. הדבר הנכון לעשות הוא שהממשלה הזו תלך הביתה"

    טרחתי וכתבתי כדי להעמיד אותך על האמת ולכן אעריך את התייחסותך לדברים בתגובה חוזרת.

  4. למה לפידיזם , לפידיוטיות
    אלקטוראט שמורכב מנבערים חסרי תעודת בגרות

  5. אילן האקדמאי,
    תתפלא אבל האקדמיה מלאה בתומכי חסר תעודת הבגרות (ואני לא מדבר על סטודנטים).
    מה זה אומר על האקדמיה? אשאיר לך להחליט.