ללא מורא וללא משוא פנים

מול קמפיין הסתה ושקרים משמאל, שר המשפטים לוין נראה נחוש לקדם את התיקונים הדרושים במערכת המשפט

שר המשפטים לוין | דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאור איבוד העשתונות הכללי בשמאל הישראלי בשבועות האחרונים, תהליך שרק הולך ומקצין ונראה כי עוד צפוי להגיע למחוזות מטרידים, מי שמפגין קור רוח יוצא דופן במחוזותינו הוא שר המשפטים יריב לוין. לאחר שהציג בשבוע שעבר את קווי היסוד לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, פרסם לוין אמש (רביעי) את הצעות החוק הראשונות בעניין, שעיקרן עוסקות בהסדרת הליכי חקיקה, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול 'עילת הסבירות'.

כמו בכל הצהרה מצד שר המשפטים החדש, ההרעשה תקשורתית הכבדה מיהרה להגיע כאשר האתרים מתחרים ביניהם בשלל נבואות אפוקליפטיות. "סירוס בית המשפט העליון", "מהפכה שלטונית" ועוד נבואות זעם כיד הדמיון, יחד עם עידוד של המחאה הצולעת נגד הממשלה. כל שופרות השמאל התגייסו להטיח בשר את הרפרטואר הקבוע של שקרים, ספינים ואיומים, אבל עד כה נראה שלוין לא מתרגש. דוגמה טובה לכך ניתנה מוקדם יותר אתמול, בדיון בכנסת בו הציג יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן את תהליך העבודה בנוגע לחקיקת השלב הראשון ברפורמה.

למרות שאחת הטענות העיקריות של ראשי האופוזיציה נגד הרפורמה הייתה שהעניין לא מובא לדיון והסכמה רחבה, מקהלת הח"כים הצווחנים מאותן מפלגות בדיוק ממש לא הגיעה אתמול לדון או לנסות להגיע להסכמה. במקום זאת הם סיפקו את מופע הקרקס הרגיל עבור המצלמות, קטעו כל ניסיון לדיון אמיתי וחלקם גם השיגו את מטרתם והוצאו מן האולם אחר כבוד.

בין צרחה לפרובוקציה היה ניתן גם לשמוע את דבריו של שר המשפטים, שהסביר בפשטות את השקפתו לפיה הרפורמה "הכרחית לקיום הדמוקרטי והשבת אמון הציבור". לוין הוסיף כי נחוש לקדם אותה "ולא חשובים האיומים, הם לא ישפיעו ולא ירתיעו". וכך הודגש ביתר שאת ההבדל בין לוין ובין חברי האופוזיציה הרועשים.

מצד אחד שר ביצועיסט שעובד בשקט ובאופן שיטתי, ענייני מנומק וממוקד, מבצע את רצון הציבור שבחר בו ומקדם משנה סדורה. בניגוד ליריביו, לוין אינו מתלהם, לא מתרגש מכותרות ומשלטי הסתה, ופשוט עושה את עבודתו בשליחות הציבור לתיקון העיוותים הבסיסיים במערכת המשפט. כך התנהל לוין בהצהרותיו הפומביות, בראיונותיו באולפנים וגם בוועדות הכנסת.

מנגד, במיטב המסורת של השמאל ההיסטרי, לא נשמע שום טיעון או ניסיון לשכנע ובוודאי לא הצעות לחלופות. רק בליל צעקות ורעש לבן של אותן סיסמאות לעוסות, אך כאלה שמגיעות כאמור גם למחוזות מסוכנים. במקום לגלות אחריות ולהנמיך את הלהבות, לפיד, גנץ ושות' ממשיכים ללבות את האש עבור רווח פוליטי מפוקפק וקצר מועד וכמה כותרות בעיתון, אך נראה שהפעם בחרו במטרה הלא נכונה.

אז המסיתים ימשיכו להסית, הפופוליסטים ימשיכו לפלג, והשופרות ימשיכו לתקוע. התשובה הטובה ביותר לפסטיבל השנאה בשמאל תהיה בהמשך קידום החוקים להצלת הדמוקרטיה הישראלית, ללא מורא ומבלי לסטות מהדרך. כפי שהסביר השר לוין אתמול, הציבור הלאומי הגדול בישראל סומך עליו ומעניק לו את כל התמיכה לביצוע התיקונים הדרושים. כך מושלים וכך מתנהל נבחר ציבור אמיתי, שיודע מה צריך לעשות ואיך עושים. אם בדרך הוא יזיז כמה גבינות לכמה אנשים זו הבעיה שלהם. את הרעש והדמגוגיה נשאיר לשמאל וממשלת הימין תמשיך לעבוד. בהצלחה לכולנו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. ״אחת הטענות העיקריות של ראשי האופוזיציה נגד הרפורמה היתה שהעניין לא מובא לדיון והסכמה רחבה״-
    מישהוא צריך להזכיר ליו״ר האופוזיציה לפיד שלא מזמן ראש ממשלה שהוא מכיר היטב קבע שהסכם נסיגה משטחים יכול לעבור ללא הסכמה רחבה (למרות ששם יש חוק מפורש שדורש 80 ח״כים או משאל עם) כי האופוזיציה ׳מתנהגת בצורה מופקרת׳.

  2. מי יכריע: שלטון הכרעת הרוב למול שלטון מדינת המשטרה???

  3. שר המשפטים, יריב לוין הגיע לתפקיד שר המשפטים, לאחר שנים של למידת מערכת השיפוט והמשפט.
    לוין, הגיע עם משנה סדורה ולמידת טיעוני המתנגדים לה על השימוש הנלוז בסיסמאות ריקות מתוכן.
    לכל אלה, נוסיף את אישיותו המוצקה ומזג רוחו הרגוע, את שורשי משפחתו הנטועים עמוק בהיסטוריה של המדינה.
    בקונסטלציה פוליטית בה יש לימין רוב מוצק, אין מנוס מביצוע כל השינויים אליהם נדרשת מערכת השיפוט והמשפט.
    לך בכוחך זה והושע את ישראל מהעוולות ומהרמיה.