המסית הלאומי: לפיד נחוש להשאיר אדמה חרוכה

התשובה להשתוללות רה"מ היוצא מאז הובס בבחירות צריכה להיות בהקמת ממשלת ימין אמיתית ולא מתנצלת

צילום מסך מתוך חדשות 13

ביום רביעי בשבוע שעבר ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד השתתף בטקס האזכרה הממלכתי לדוד בן-גוריון, אך הדברים שנשא שם היו בדיוק ההפך ממושג הממלכתיות. את מרבית נאומו באירוע הזיכרון הקדיש לפיד דווקא להשתלחות פרועה בממשלה הנבחרת תוך מחזור מיטב קלישאות הפלגנות בהן הוא מצטיין.

למחרת לפיד כבר עבר לפעולה, כאשר במכתב מתוקשר לראשי רשויות קרא שלא לשתף פעולה עם היחידה במשרד החינוך עליה אמור להיות מופקד ח"כ אבי מעוז ממפלגת 'נועם'. אז מה קרה לפתע שלראש הממשלה, שאפילו לא טרח להשלים תעודת בגרות, כל כך אכפת ממערכת החינוך בישראל? התשובה פשוטה: לפיד הובס בבחירות וכעת עושה הכל כדי להשאיר למנצחים אדמה חרוכה. אותו האיש ממש שהזהיר מכך שהימין "לא יקבל את תוצאות הבחירות" כעת עושה זאת בעצמו ומהמקפצה הכי גבוהה.

כזה הוא יאיר לפיד: מדבר על "דמוקרטיה" אבל פועל באופן הכי אנטי-דמוקרטי שניתן להעלות על הדעת, כולל השתקת יריבים וכל דעה אחרת; מטיף ל"אחדות" אבל לא מפסיק להסית ולפלג; שופע נבואות זעם על עתיד המדינה בזמן שהוא עצמו מתנהל בחוסר אחריות משווע ורשלנות מחפירה כמעט בכל פעולה.

למרות שציבור מצביעי ישראל הבהיר לו שוב ושוב איזו ממשלה הוא מעוניין לראות ומי יעמוד בראשה, הדמוקרט הדגול פשוט מסרב לקבל את המציאות ולהפסיד בכבוד. למרות שנכשל כישלון חרוץ בתקופת כהונתו הקצרה, הוא עדיין מסרב לפנות את מקומו בשקט וממשיך להזיק. הוא עדיין בטוח שמדינת ישראל צריכה להתנהל כמו מפלגת היחיד שהקים לעצמו: שלטון יחיד ללא עוררין תוך השתקת כל התנגדות או רעיון שונה.

יחסית לאדם נעדר בושה, נראה כי הדבר היחיד שמטריד את יאיר לפיד הוא להיתפס כנעלה מוסרית על אחרים. את כל זה הוא עושה כאשר הוא מפגין אפס חרטה או בדל דאגה מההשלכות האפשריות של דבריו. יאיר לפיד פשוט אינו מגביל את עצמו לגבולות המוסר של האדם הסביר, שאינם תכונה מולדת אלא תוצאת ניסיון חיים ולמידה. מוסר חייב להיות דבר שמתפתח כי אחרת הוא פשוט אינו עובד, אבל יאיר לפיד הרי נולד עם מצפן מכסף בפיו.

בקמפיין ההסתה המתמיד אותו מנהל לפיד, הוא לא בוחל בשום אמצעי. החל מקריאות לציבור שלא להישמע להנחיות הבריאות בשיאה של מגפה עולמית, דרך קריאות למרד של ממש ועד לביזוי זכר ראש הממשלה הראשון ומייסד מדינת ישראל. ואם כבר עוסקים במשחק ההשוואות האהוב על לפיד, רק נזכיר כי בן-גוריון היה מדינאי פרגמטי ומחושב, ויחד עם זאת בעל חזון, ערכים דמוקרטיים וציוניים ורקורד של עשיה מוכחת. אולי הדבר הכי רחוק מיאיר לפיד.

לגופו של עניין, את דברי ההבל של לפיד אין צורך אפילו לטרוח ולהפריך. התשובה להשתוללות הפראית שלו, שרק גברה מאז ליל הבחירות, צריכה להיות בהקמת ממשלת ימין אמיתית, שתתחיל לתקן את הנזקים הרבים שגרם לפיד ותוביל מדיניות לאומית ולא מתנצלת. כל יום בו יאיר לפיד ממשיך לאכלס את לשכת ראש הממשלה הוא יום שלא רק מביש את המוסד ואת המדינה כולה, אלא גם מהווה סכנה ממשית. אנחנו דורשים מנבחרי הציבור של הימין להביא את המצב הזה לסיום ולאלתר.

לפיד וחבריו בוודאי ימשיכו להסית בעוז, אך בדיוק כפי שבכהונתו כראש ממשלה לפיד הקפיד לדרוס כל נוהל דמוקרטי מקובל, ככה לממשלה החדשה אסור להתרשם מקמפיין התעמולה הדמגוגי. בשמאל ימשיכו לריב ולפלג, וממשלת הימין תצטרך למשול. יאיר לפיד יוכל להמשיך ולנאום ולאיים באולפנים, וממשלת הימין תעשה את מה שטוב לישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. זו תשובה אחת.
    התשובה החשובה באמת היא העמדה לדין בעבירת המרדה.

    1. בנוסף צריך להעמידו במקומו ע"י העברת חוק יסוד שיחזק את הדמוקרטיה בתוך מפלגות(זה לא חוק פרסונלי אם זה מתייחס לבעיות שנפוצות במפלגות רבות). משהו שיחייב פרימריז, העמדת יו"ר מפלגות לבחירה, פיזור הסמכויות בתוך התנועה ויצירת גוף המייצג את הבוחרים ומחזיק בסמכויות על חברי המפלגה(מרכז מפלגה).

    2. רק על זה?? הפשע החמור ביותר – בגידה במולדת העברת שטחים לאויב. זאת תוך עכיפת הכנסת. על אף חוק מפורש שהעברת שטחים תעשה רק בהסכמת 80 חברי כנסת ומעלה.

      זה כמובן חוץ מגניבת 20 מליונים מכספי המדינה לטובת שיפוץ ביתו הפרטי.

  2. לפיד עבד נרצע של הפרוגרסיבים וחבריהם…אם הם ירמזו לו לצאת עם בגד ים למצעד הגאווה נראה לי שגם את זה הוא יעשה….

  3. מסכן ואומלל. המסית לא הצליח להקים ממשלה אז עכשיו מנסה ללכלך. מי שרודף אחרי הכיסא הכסא בורח ממנו. לא צלח להביא קולות שיצביעו בעדו שימשיך למשול. עצוב מאד ששורפים הכל . בביתי הצביעו לכל המפלגות לביבי ללפיד לגנץ ולבן גביר . ןאנחנו חיים באהבה ובשלום. אנחנו אחים. דיי עם ההסתה והרשעות שמביאה לפילוג

  4. החלול והנכדה של קסטנר החלו במסע ההסתה וההמרדה,שניהם לא הפנימו שהציבור סולד מהם,ומממשלת השינוי ההזויה שלהם ומכל מה שהם מייצגים.הם עדיין מלקקים את הפצעים שגרם להם הציבור הזועם.מבחינת הציבור שסולד מהם מלאכת חיסולם הפוליטי ,עד לכדי אידוי,המלאכה לא הושלמה וכל האמצעים כשרים.

  5. כל אדם משדר את פנימיותו על פרצופו. ללפיד יש פרצוף שמשדר רוע, טיפשות, אגרסיביות, וכיעור הגיב:

    לא יאומן שהוא נמצא בעמדת ראש ממשלה. זה מעיד על עם ישראל שהוא עם טיפש מטופש בעצם שתמיד מביא על ראשו את החורבן וכורה לעצמו את קיברו במו ידיו.

    ועכשיו כל קריאותיו הבלתי יאומנו לחסל את המדינה בעצם.

    לטמטום האנושי אין גבול והיצור הזה מדגים זאת היטב וכנ"ל כל בוחריו העלובים.

    ואותו דבר ניתן לכתוב על גנץ וכל שותפיו ובוחריו.

    אנשים מפחידים והכל לצורך שליטה.

    1. "לא יאומן שהוא נמצא בעמדת ראש ממשלה. זה מעיד על עם ישראל שהוא עם טיפש מטופש בעצם שתמיד מביא על ראשו את החורבן וכורה לעצמו את קיברו במו ידיו."-
      להפך, העם לא טיפש.
      העם לא טיפש ולכן לא בחר ביהיר לפיד ולא נתן לו מנדט. ובגלל שהוא לא הצליח להטעות מספיק מהעם, לפיד היה חייב להתבסס על גנבי הקולות של הימין החדש ושל תקווה חדשה כדי להגיע למשרד ראש הממשלה.
      אך העם לא טיפש והלחץ הציבורי הכריע מספיק מחברי הקואליציה כדי לגרום להם לנטוש ולהפיל את הממשלה ושתי המפלגות גנבות הקולות איבדו כל כך את התמיכה שהם נאלצו להתפרק ולהיעלם.
      והבוחרים? מספיק מהם היו חכמים מספיק כדי להסיק את המסקנה ולהבין מי באמת נאמן לרצון העם ולדרך הימין ולחזור לגוש המפלגות הנכון מה שהביא להם את קואליציית הימין הראשונה בישראל.
      נקווה שינצלו את ההזדמנות כי העם לא טיפש ואם הם לא ישיגו מספיק עד הבחירות הבאות-הם גם יינטשו.

    2. לימני: בכל זאת הרבה הצביעו עבורו עבור אותו פוחז נבוב ואחריו עבור הבלגנץ – בני גנץ. יחדיו יש יותר קולות מאשר לליכוד. זה מעיד על טימטומו של העם.

  6. אם החיל,שקרא בן גביר יעשה פה סדר, נשפט ל-10 ימים מחבוש בגלל עירוב פוליטיקה בצבא, אז הקצין, שמחה בפני לפיד על מדיניות הממשלה הנכנסת, צריך להשפט לשנה מחבוש בגלל עירוב פוליטיקה בצבא.

  7. כל הדוגמאות המובאות במאמר ובתגובות,

    וכן, כל הפרטים הידועים לנו על לפיד – כמו הניסיון למנות קרובים ללא מכרז למשרות בכירות ושקריו אודות עברו – מספקים סיבה מספקת לתיקון חוק יסוד: הממשלה,

    כך שאדם חסר תעודת בגרות, לא יכול להתמנות לתפקיד ראש הממשלה.

  8. בד.נ.א. הליכודי מובנה ימין חששן מתנצל ומשקשק, ולא חשוב כמה הוא צודק או מנצח,
    לא זכור לי ליכוד זקוף בעל עמוד שדרה זקוף מול השמאל בארץ

    1. למשתמש האנונימי: אתה צודק. תמיד העומד בראש מנסה לדבר על לב היותר בשמאל. כך החזיר את דן מרידור ואת בני בגין המזיקים. אז הוא מתפלא שבינתיים הוא מרגיז את המחנה הלאומי, שהרבה ליכודניקים אינם מצביעים ליכוד.

  9. הבעיה הגדולה: בנימין נתניהו אינו באמת איש ימין והוא חוסם את היכולת להקים ממשלת ימין אמיתית ולא מתנצלת.
    גם עכשיו הוא עושה ככל יכולתו למנוע שינוי במערכת המשפט.
    הלוואי שיריב לוין לא יתפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת ויפוצץ את הבלון הזה שנקרא בנימין נתניהו