לפיד הכריז מלחמה על הדמוקרטיה הישראלית

במאמציו לדחוף הסכם כניעה מסוכן רה"מ הזמני דורס את הכנסת, את החוק וכל נוהל דמוקרטי מקובל

צילום מסך מתוך חדשות 13

"תפקידה של ממשלה אחראית הוא למנוע מלחמה", כך הצהיר ראש הממשלה יאיר לפיד בדבריו לתקשורת לאחר אישור הסכם הגז עם לבנון. לטענתו, ההסכם "מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול החיזבאללה" ולכן "משפר את הביטחון". אלא שיחד עם כניעתו המוחלטת לאיומי ארגון טרור ומסירת שטחים למדינת אויב, לכאורה במטרה למנוע מלחמה, לפיד הכריז על מלחמה אחרת ומסוכנת לא פחות – מלחמה נגד הדמוקרטיה הישראלית.

כתבנו כאן כבר מילים רבות על המחטף החוקתי אותו לפיד מנסה לקדם באישור ההסכם המופקר, אך שוב בקצרה: חוק יסוד משאל מחייב את אישור הכנסת או אישור משאל עם לכל ויתור על שטח ריבוני משטחי המדינה. אלא שיאיר לפיד פשוט מתעלם מהחוק, ובחר להביא את ההסכם לאישור הממשלה בלבד, תוך שהוא מאפשר בטובו לחברי הכנסת לעיין בפרטי הסכם הוויתורים.

הוא עשה זאת כשהוא מתעלם גם מהמלצה מאת היועמ"ש לפיה "לאור האופי המיוחד של ההסכם, והקרבה המשמעותית לתאריך הבחירות, הבאת ההסכם לאישור הכנסת היא האפשרות העדיפה והראויה בראי דיני הבחירות", וזאת בשל "קשיים רבים בחתימה על ההסכם בתקופת בחירות", אשר בין היתר מתעוררים "בהיבטי עקרון האיפוק והריסון, לאור מחלוקת ציבורית חריפה ביותר והתחייבויות מדיניות לגבי תיחום גבולות ימיים שיכבלו ממשלות עתידיות".

במילים פשוטות: ממשלת מעבר זמנית בימיה האחרונים ורגע לפני בחירות, דוחפת בכל הכוח הסכם כניעה בלתי-חוקי בעל השלכות אסטרטגיות שעשויות להיות הרות גורל, ועושה זאת בהליך לא תקין שעוקף כל נוהל דמוקרטי מקובל. לפיד שמונה לתפקיד כממלא מקום זמני למרות שמעולם לא נבחר אליו ורק בזכות עסקה פוליטית מפוקפקת, מנצל את מעמדו הארעי כדי לקדם עסקה מפוקפקת לא פחות תוך שהוא מסתיר מהציבור את משמעותה האמיתית באמצעות מסך עשן של שקרים.

ומהו התירוץ באמצעותו הצדיק לפיד את המחטף? שימו לב היטב לבחירת המילים בתשובתו לשאלת כתבת חדשות 13 מוריה אסרף וולברג: "לאור ההתנהגות הלגמרי המופקרת של האופוזיציה לא חשבנו שנכון להביא את זה להצבעה בכנסת".

וזו כבר הנקודה המטרידה באמת. מעבר להפקרות שבכניעה ללבנון והענקה לחיזבאללה מתנות שמעולם לא חלם עליהן, מעבר לרשלנות המדינית במכירת החיסול של נכסיה אסטרטגיים של מדינת ישראל בתקופת שיא של מתיחות ביטחונית, מעבר לחוצפה הבלתי נתפסת לעשות את כל זה במחשכים, ללא סמכות ובניגוד לחוק – לפיד פשוט בוחר להפר את כל כללי המשחק הדמוקרטיים. אין צורך בדיון ואישור בכנסת, אין צורך לשתף את הציבור ונציגיו, את האופוזיציה ביטלנו, את היועמ"ש נפנפנו ורק אדם מחליט הכל. בכל משטר דמוקרטי מתוקן הממשלה היא זו שחייבת דין וחשבון לבית הנבחרים; בעולמו המעוות של לפיד המצב הפוך.

הספין הדמגוגי בהאשמת האופוזיציה נשמע מגוחך במיוחד כאשר הוא מגיע מאדם אשר בכהונתו כיו"ר האופוזיציה שבר שיאי פופוליזם כאשר גילה חוסר אחריות משווע במהלך התפרצות מגפת הקורונה, הצהיר לאחר מה שהיה נראה כהפסד בבחירות אפריל 19 כי "ימרר לממשלה את החיים" ויהפוך את הכנסת "לשדה קרב, אפילו לא טרח להצביע כאשר הסכמי אברהם הובאו לאישור הכנסת ובאופן כללי התנהל באופוזיציה באופן הרחוק ביותר מסיסמאות ה"ממלכתיות" וה"פוליטיקה הנקייה" להן הוא אוהב להטיף.

לאחר מכן, בשבתו כשותף בכיר בממשלה, לפיד הפך שותף בכיר בקואליציה שדרסה לחלוטין את האופוזיציה, הדירה את חבריה מוועדות הכנסת ואף מנעה מהם להגיש הצעות חוק במשך תקופה לא קצרה. הוא היה שותף בכיר לקידום הצעות חוק פרסונליות ואנטי-דמוקרטיות. מהרגע בו נכנס ללשכת ראש הממשלה העביר להילוך אנטי-דמוקרטי גבוה עם הניסיון (הכושל) להשתיק את ערוץ 14, וכעת עם הסכם הגז המופקר והבלתי חוקי.

כאשר כל זה נעשה במפלגה הפרטית שהקים, זה היה מטריד אבל עדיין בגדר המקובל. זכותו של אדם להקים מפלגת יחיד ולתחזק בה שלטון יחיד מוחלט עד סוף ימיו, וזכותו אפילו להתנהל כך תוך שהוא מטיף לאחרים מהי "דמוקרטיה". אך נדמה שיאיר לפיד מתבלבל לחשוב שהוא יכול לעשות במדינה את מה שעשה ב'יש עתיד' – שררה מוחלטת תוך דריסת כל התנגדות והשתקת כל ניצן של דעה אחרת, והפעם גם בניגוד לחוק יסוד.

אין דרך אחרת לומר זאת: יאיר לפיד הכריז מלחמה על הדמוקרטיה הישראלית והוא משתמש בתפקידו כדי לחתור תחתיה ולפגוע בה באופן הרסני. את התשובות הוא יצטרך לספק בקרוב בבג"ץ אך חשוב מכך – בעוד שבועיים בדיוק תהיה לציבור הישראלי הזדמנות קריטית להשיב מלחמה, לא בשיטות העסקנות וההסתה האהובות על לפיד אלא באופן הדמוקרטי ביותר באמצעות הצבעתו בקלפי. לפיד ילמד בעצמו שיעור בענווה וישוב למעלליו באופוזיציה, וישראל תוכל להתחיל לתקן את נזקיה הרבים של ממשלת בנט-לפיד.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. הממשלה הבאה צריכה להביא את החוזה הזה להצבעה בכנסת (תחת הנחה שהימין יזכה בבחירות)
    ———————————————————————————

    א) אני מניח שקיימת הסתברות שביהמ"ש העליון ידחה את העתירות כנגד חתימת החוזה שמבקשת ממשלת מעבר ושהעומד בראשה הוא מחליף זמני של רוה"מ שהתפטר ושלא זכה לאמון הכנסת. אותה ממשלת מעבר מבקשת לחתום חוזה בלתי הפיך 4 ימים לפני הבחירות תוך הצבעה בממשלה בלבד. אני מניח שגם ביהמ"ש מודע לחוק יסוד משאל העם ושביהמ"ש מודע למה חוקקו אותו. אבל נצא מנקודת הנחה שעם הרבה מלל ועם הרבה אמת לשעתה ונסיבות העניין ביהמ"ש ידחה את העתירה. נניח לצורך הדיון שויתור על מאות או אלפי קמ"ר של שטח (טריטריולי או כלכלי) הם פחות ממנוי של פקיד למשרה – שלא ראוי שממשלת מעבר תמנה.

    מעניינת הודעת facebook של התנועה לאיכות השלטון (לינק: https://www.facebook.com/MQG.Israel/photos/a.117793584900556/2929559143723972/?type=3) :

    "התנועה לאיכות השלטון 3 בדצמבר 2019
    אמיר אוחנה: אתה שר *זמני* בממשלת *מעבר*.

    אתה לא מוסמך להתערב במינוי פרקליט המדינה.

    לפני מספר שבועות, כשניסית למנות את מקורבך למנכ"ל משרד המשפטים, בית המשפט העליון נזף בך והבהיר לך כי כשר זמני בממשלת מעבר, אין לך סמכות לבצע מינויים כאלו.

    במידה ותנסה לכפות על היועץ המשפטי לממשלה מינוי לא ראוי – נפנה לבג"ץ. אנחנו לא ניתן לזהם את הליך מינוי פרקליט המדינה. לא ניתן להשתלט על מעוז שלטון החוק בדרכים מפוקפקות."

    אם נשים את מינויו של פרקליט מדינה מצד אחד אל מול נסיגה משטח מים עצום שמי יודע מה יש שם ומה הטכנולוגיה תאפשר עוד 20 או 50 שנים. אם לממשלת מעבר אסור למנות פרקליט כי היא זמנית והיא ממשלת מעבר או כפי שהגדירה עותרת סדרתית רק ב- דצמבר 2019: "בית המשפט העליון נזף בך והבהיר לך כי כשר זמני בממשלת מעבר, אין לך סמכות לבצע מינויים כאלו." אזי על משקל קל וחומר לא רק שאסור לממשלה לחתום על חוזים עם מדינות זרות אלא גם להביאן לאישור הכנסת – כי הרי הכנסת התפזרה לקראת הבחירות.

    ב) ביהמ"ש רק לפני כמה שבועות זרק מכל המדרגות את הבקשה למנות את מזוז ל- 8 שנים כיו"ר הוועדה למנוי בכירים כי בצדק אין זה ראוי כי ממשלה שעוד רגע מסיימת את ימיה והיא ממשלת מעבר ולא ראוי לחייב את הממשלה הבאה עם מנוי שאולי היא לא תרצה בו – אזי שוב, על משקל קל וחומר עם מנוי זמני ל- 8 שנים מה זה לעומת נסיגה מאדמות מדינה לעולמי עד.

    ג) מעניינת תגובה שקראתי באינטרנט, אחד מציג את עצמו כעו"ד תל אביבי, תומך מר"ץ ולדבריו מה שאכפת לו זה מה קורה בצפון ומרכז ת"א ובגדול שכל המדינה תשרף את ירושלים אפשר לתת לערבים מחר בבוקר מבחינת אותו עו"ד. הוא לדבריו כותב כי אם לקוח שלו היה מביא לו כזה חוזה הוא היה מייעץ לו לא לחתום. את הנכסים אתה מעביר היום לצד שלישי – מייד לאחר חתימת החוזה אבל את מה שתקבל באם תקבל תלוי בהמשך משא ומתן עם גוף שאתה לא יודע מי יהיה וכמה אחוזים מכספי הגז שיופק באם יופק אתה תקבל. וכאן אותו עו"ד תומך מר"ץ צודק. נניח וימצא גז בכמויות. הצרפתים או האיראנים או הרוסים יפיקו בעשרות מיליארדים – ומה? תשלח טנקים לפריז, מוסקבה או טהרן לאכוף הסכמה שלכאורה היתה קיימת ובפועל לא היתה מעוגנת בשום מסמך כתוב?

    ד) אם נחשוב מה סביר שקרה, להערכתי, גם לאמריקאים ברור שב- 1 בנובמבר 2022 הסכוי של השמאל לחזור לשלוט הוא אפסי. גם בהסדרים של ימין ושמאל שלאחר הבחירות הסכוי של יאיר לפיד להיות רוה"מ הוא אפסי. גם להם ברור שלא כל יום עומד רוה"מ ישראלי שלא קיבל תעודת בגרות. רוה"מ שאחרי טירונות שלא ברור אם סיים בסמוך למלחמת לבנון 1982 יש אומרים שאביו שכיהן במנכ"ל רשות השדור של הערוץ היחיד בישראל באותו הזמן דאג שיקבל תפקיד בעיתון בזמן שישראל במלחמה – סימוכין: ""יום אחד קיבלתי טלפון מלשכת ראש אכ"א, האלוף משה נתיב. הפקידה של האלוף הודיעה לי שבתוך כשעה יגיע אלינו חייל חדש בשם יאיר לפיד, וכי עלינו לקלוט אותו ככתב במערכת. כשתהיתי על פשר הפנייה החריגה, שלא תאמה את האופן שבו הגיעו כתבים ליחידה לאחר הליך מיון מסודר, היא השיבה לי: 'אל תשאלו שאלות, פשוט תקלטו אותו. תמצאו לו משהו לעשות ואל תיגעו בו'. התשובה שלה לא סיפקה אותי ומחיתי על כך שהחייל, שכלל לא ביקשנו שיגיע אלינו, יתפוס לנו תקן. על כך נעניתי: 'אל תדאגו בקשר לזה – הוא לא ייספר במצבת התקנים שלכם'. רק לאחר שהגיע ליחידה התברר לי כי מדובר בבנו של מנכ"ל רשות השידור, טומי לפיד"."
    לינק: https://rotter.net/forum/scoops1/763823.shtml

    . ביומו הראשון בתפקיד נסראללה שלח לו הקש בגג בדמות כמה רחפנים שיורטו. לכולם ברור שהחורף בפתח. וצרפת רוצה לשלוט על אירופה דרך שליטה בגז – אם חברה צרפתית תמצא גז בכמויות היא תזרים אותו למי שהיא רוצה ולא תזרים למי שלא ירקוד לפי חליל צרפתי. גם אם זה לא יקרה השנה, באם המלחמה באוקראנה תתמשך אזי גם בשנה הבאה יהיה חורף וגם בזה שלאחריו ובאירופה קר בחורף.

    סביר כי האמרקאים לחצו חזק וכך גם הצרפתים על מנת שלהבנתם רפובליקת הבננות ישראל תוותר על שטח והקרבה של הטלה הישראלי תשקיט את הזאב הלבנוני לזמן מספיק ומקסימום בעוד כמה שנים יבקשו מהיהודים לוותר גם על נמל אשדוד. מה אכפת להם לחתוך עוד פרוסה ועוד פרוסה מישראל? הרי זה בדיוק מה שהם עושים מאז 1979.

    ה) וכאן לדעתי צריכה להיות המסקנה, אם נניח והממשלה הזו תחתום על חוזה ותעביר אי אילו מסמכים לארה"ב או לצרפת או ללבנון. הכנסת הבאה לאחר כינון הממשלה הבאה צריכה להעמיד את החוזה הזה להצבעה בשם הרציפות השלטונית. ואם הכנסת תדחה את החוזה להוציא מסמך לארה"ב, צרפת או מי שלא יהיה כי ההסכם שהממשלה הקודמת חתמה אינו קיים כי החוק בישראל מחייב את אישור הפרלמנט – והנה הפרלמנט דחה את החוזה. שלום ותודה.

    ו) אם נאפשר בעתיד לאמריקאים לתפוס רגע לפני העברת שלטון רוה"מ ישראלי שיהיה רוגז, ממורמר, רוטן, מאשים את כל העולם ואישתו. וידרשו ממנו לחתום כאן וכאן וכאן ולחייב את ישראל עד קץ הדורות – שוב ושוב ושוב – היא תעשה זאת. אם נגיד לאמריקאים ולצרפתים שמדינת ישראל היא לא רפובליקת בננות. כל חוזה או אמנה מחייבים את אישור הממשלה ואת אישור הפרלמנט ואם יש צורך בנסיגה משטח ריבוני (טריטוריאלי או כלכלי) יש צורך ב- 80 ח"כ או משאל עם – אלו הכללים.

  2. כל דיקטטור טוען שמעשיו נועדו לשמור על השלום.

    לפיד בסה"כ מצטרף להיטלר, מוסוליני, פראנקו, פול פוט, סטלין, מאו וקים איל-סונג. כל אחד מהם הפר את החוק הקיים במדינתם, בין אם על מנת להגיע לשלטון יחיד ובין אם לרצוח את מתנגדיו הפוליטיים.

    כך למשל, לאחר שריפת הרייכסטאג, היטלר הכריז על מצב חירום, ושכנע את הנשיא פאול פון הינדנבורג לחתום למחרת על מה שכונה "צו שרפת הרייכסטאג" למען "הגנת האומה מפני האלימות המסוכנת של הקומוניסטים". את משמעות הצו, יודע כל מי שלמד היסטוריה ומי שלא הצליח לקבל תעודת בגרות, כנראה שלא.

    חוק יסוד משאל העם, ממשלת מעבר, כל אלה עקרונות חוקיים, שכל אחד לבדו מונע מלפיד חתימה על הסכם בינלאומי. זה החוק ומחנה ששיקר שיש להקפיד על עקרונות אלה, יכול עכשיו לספר לנסראללה, כמה הוא בעד שלטון החוק, דמוקרטיה ושאר השקרים ששוקן אוהב להפיץ (מעבר למקרה הנוכחי). זה שלפיד רוצה להצטרף במעשיו, ליטלר, סטלין ומאו, באמת צריך לזכור כאשר באים לקלפיות.

    אם לפיד רוצה להיות דיקטטור, שיסע לקוריאה הצפונית. אין למי שמשתין על החוקים מהמקפצה כמוהו, מקום במדינה דמוקרטית.

  3. שימו לב לטענה: ברגע שקבוצת אוכלוסיה מוגדרת כ׳מתנהגת באופן מופקר׳-שהיא הגדרה מדוייקת ואוביקטיביות בדיוק כמו עילת הסבירות של אהרן ברק-ניתן לשלול את זכויותיה החוקיות(במקרה דנן זכות ח״כי האופוזיציה להצביע בנושא ההסכם).
    לא רוצה לחשוב לאן התקדים הזה מוביל…

  4. אפשר לכעוס, אפשר לצעוק, אפשר לכתוב אבל זה לא מזיז לאף אחד. רק הצבעה למפלגות הימין תסיף סוף לממשלה הנוראה והאנטי דמוקרטית הזו.

  5. מי ערב לנו שהדיקטטור יכבד את תוצאות הבחירות? מי ערב שקציני המשטרה והצבא ישתפו פעולה עם לפיד כי "לא יתכן שיבחר ראש ממשלה עם כתבי אישום" או "ממשלת ימין קיצוני עם בן גביר מסוכנת לדמוקרטיה הישראלית".
    אל דאגה, גלי קוניסליירי תאשר ובג"צ יוכל לצווח, אם בכלל יתנגד, עד שיצטרד.
    לפיד יהנה מתמיכה אמריקאית, אירופאית, תקשורתית וכמובן, באקדמיה שכבר כעת מספקת אמתלות לביטול הכרעת הרוב בשם "היציבות השלטונית".

    נראה הזוי? נשמע קונספירטיבי? יותר ממשלה שהוקמה עם 12 עריקים ושוחד מליארדים? יותר מממשלה המבטלת, הלכה למעשה, את הכנסת? יותר מממשלה זמנית, לא לגיטימית וללא רוב בכנסת, החותמת הסכם כניעה מול חיזבאללה?
    יותר מממשלת המדינה היהודית הכפופה למועצת השורא של האחים המוסלמים?

    לאיש אין עכבות ואין מוסר, כולו קלישאות שחוקות ובלון נפוח של שקרים מהבילים. אז למען הדמוקרטיה, למען הציונות, למען השפיות ולמען זכויות אדם, מותר ורצוי להגביל את הדמוקרטיה ולהצילה מעצמה.

    שאלו את פרופ' אסא כשר.

  6. ראש ההשלה אין לך 12 שנות לימוד צבא אבא שלך סידר לך גו'ב איך אתה ראש ממשלה? אתה רומס את הדמוקרטיה אתה נכנע לחיזבלה אתה לא מתאים להיות ראש ממשלה לך לעזזל!!!

  7. יאיר לפיד-הוא בור ועם הארץת אינו יודע מה זו דמוקרטיה, הוא האדם המופקר ויש להעמידו לדין הפקרות לסמכות העם שהו הריבון, ולא מספר המנדטים שיש יקבעו את עתיד מדינת ישראל

  8. לפיד עושה מה שהוא רוצה לא היועמשית ולא העיתונות מאתגרים אותו הם ביכלל עושה דבריו כל מה שהוא אמר שלא יעשה הוא עושה הימין לא נחשבים בעניו רואים שהוא לא פוליטקאי כל מה שהוא נוגע יוצא גרוע אבל השנאה לביבי מעוורת את הבוחרים שלא רועים את טובת המדינה

  9. את התנהלותו של יאיר לפיד האדם החלול אנו רואים ומרגישים ב 18 חודשים אחרונים, הוא חלק מתוך חבורה מסוכנת שהתלכדה ע"מ לנסות להזיז את הימין מהשלטון ואת התוצאות הקשות בכל הפרמטרים אנו חשים עד היום, כלי התקשורת ( למעט ערוץ 14 ) השמאלנים החליטו לצנזר תופעות הרסניות שאותם לפיד החלול וחברו גנץ מנסים לקדם בדיוק כמו במשטרים אפלים, למזלנו ערוץ 14 דאג להעביר את המידע בזמן אמת.

  10. לפיד מסוכן לדמוקרטיה. האיש הזה לא כשיר להיות ראש ממשלה

  11. ההתנהלות האנטי דמוקרטית של לפיד מטרידה אבל לא מפתיעה
    כך התנהג מאז ומתמיד

  12. לפיד מכר אותנו ללבנונים. ביזיון שזה ככה עובר בשקט

  13. לפיד הנוכל ניסה לסגור את ערוץ 14 ועכשיו מנסה להעביר הסכם בניגוד לחוק

  14. האיש הזה,הבולשביקו-פשיסט הזה מסוכן למדינה,לאזרחיה,לחייליה,לשוטריה וליהדותה והיותה של המדינה דמוקרטית ויהודית.והוא מצוין,חלום שמתגשם ממש לאויבי ישראל,לחיזבאללה-שלא חלם לקבל לידיו 100 אחוז משטח המריבה כולל זיקה שתאפשר לו לנטרל את תפעול שדה כריש שנמצא בריבונות ישראלית מלאה,כולל לא סוף הסכסוך הימי אלא רק בסיס למו"מ עתידי על השאריות שנותרו בידי ישראל.הבולשביקו פשיסט הזה הוא חלומם הרטוב של התנועה האיסלאמית שקיבלה הכשר מהממשלה להלבין 80000 בתים שנבנו שלא כחוק ע"י אספסוף בדואי בנגב,הוא חלומם של אספסוף האולפנים המחבלו תקשורתי שממש משמשים כנייר הלקמוס העמיד והאמין ביותר:אם צורר ליהודים נבחר ועולה לשלטון בארה"ב הם צוהלים ועולזים משמחה,ואם אוהב ישראל,פילושמי כמו טראמפ עולה לשלטון הם באווירת נכאים.והוא מסוכן לדמוקרטיה הרבה יותר מאשר כנופיית רע"מ וחבורת חד"ש-תע"ל כי בהתנהלותו תוך רמיסת חוק יסוד הכנסת הוא מביא לקיצה של הדמוקרטיה.תקראו לי לריאיון סופה של המדינה אמר מי שאמר ולא ידע עד כמה הוא צודק,בהבדל אחד:מי שמביא לסופה של הדמוקרטיה הוא חברו לשעבר למפלגה הבולשביקו פשיסט המנוול הזה,שאף אות שיוצאת מלועו הטמא לא נכונה,שקרית ויהירה.מושחת מכף רגל ועד ראש שהתעשר בזכות קשרים מפוקפקים עם מילצ'ן ומוזס.חובה להדיחו בקלפי ועדיף בתוצאה שתבטיח שהבחירות לאחר מכן תיערכנה בתשפ"ח.

  15. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

    1. למה אתה מכתים את האתר בתגובות הזויות וקיצוניות?

    2. הפוך "יובל".

      אפילו תומאס ג'פרסון הבין כי, "עץ החירות טעון השקייה מפעם לפעם בדמם של פטריוטים ושל רודנים."

      הדבר ההזוי היחיד, הוא רודן חסר תעודת בגרות, הבטוח שחוק ישראלי לא חל עליו, בבואו למכור את משאבי הטבע ואת שטחה של מדינת ישראל, בשליחותם של מממניו מסורוס.

  16. אגב, לפיד לא היה חייב להעלות את העניין להצבעה בכנסת. החוק מאפשר גם משאל עם.
    אבל הוא כנראה יודע כמה מנדט יש לו באמת מהעם ומה הסיכוי שלו.
    יש בזה משהו מעודד לקראת בחירות.