הפופוליזם המסוכן של יאיר לפיד

בתקופה בה נגיפים מתפשטים במהירות כמעט כמו חדשות כזב, פוליטיקאים צריכים לגלות אחריות ולהניח את הפוליטיקה בצד לכמה רגעים

נאום היסטרי וחסר אחריות. ח"כ לפיד | צילום מסך

ממשלת ישראל נאבקת בשבועות האחרונים במשבר החמור ביותר שפקד את המדינה ואת העולם כולו מזה עשורים. שרים ואנשי משרדיהם עושים לילות כימים כדי למצוא פתרונות מתאימים למגפה המתפשטת, והציבור כולו נדרש להישמע להוראות ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים. אך יש אדם אחד שנראה שיש לו סדרי עדיפויות שונים בתקופה המאתגרת הזו, ולכן החליט דווקא אמש לפרסם סרטון היסטרי וחסר אחריות בדף הפייסבוק שלו ולהפיץ אותו בציבור. על רקע תפאורה שנראית כמו מרתף חשוך בו מסתתרים מנהיגי המחתרת, ח"כ יאיר לפיד פנה לאומה בנאום נרגש, אותו נפריך מיד משפט אחר משפט.

"אזרחי ישראל, אני יודע שכולם מתעניינים רק בקורונה"

באמת מוזר למה כולם מתעניינים בנושא השולי הזה של מגפה עולמית קטלנית.

"נכון להיום, יום שלישי ה-17 במרץ, אתם כבר לא חיים בדמוקרטיה"

משפט מפוצץ מאוד מפי מי שהקים מפלגה דיקטטורית למעשה בה מעולם לא התקיימו פריימריז, והעומד בראשה שינה את התקנון כדי למנות את עצמו למנהיג עד שנת 2023. לפרטים נוספים על הדמוקרטיה המפוארת ב'יש עתיד' ניתן לפנות גם לח"כ לשעבר עדי קול. לפחות התאריך היה נכון.

"לפני ארבעה ימים באישון לילה הממשלה סגרה את בתי המשפט וביטלה את משפטו של ראש הממשלה"

פשוט לא נכון. ההחלטה לסגור את בתי המשפט התקבלה על ידי הנהלת בתי המשפט ובתיאום עם היועמ"ש, כחלק מן המעבר לעבודה במתכונת חירום בכל המגזר הציבורי מחשש להתפשטות נגיף הקורונה. אותו חשש התממש היום כאשר התברר כי שופט בית משפט השלום בראשון לציון נדבק בקורונה ונכנס לבידוד יחד עם כל הנוכחים בדיון האחרון שניהל. הדיון אגב עסק בעתירה של תושבי ראשון לציון נגד הקמת מרכז לטיפול בחולי קורונה בעיר, עתירה בה הביע תמיכה יאיר לפיד במפגש שערך איתם לפני הבחירות. גם דחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה נעשתה על ידי השופטים עצמם, והוא לא "בוטל" כדברי לפיד אלא נדחה למועד מאוחר יותר כמו בתיקים רבים אחרים.

אזרחי ישראל אני יודע שכולם מתעניינים רק בקורונה. אבל נכון להיום, יום שלישי, 17 למרץ, אתם כבר לא חיים בדמוקרטיה.

Posted by ‎Yair Lapid – יאיר לפיד‎ on Tuesday, March 17, 2020

"יושב ראש הכנסת הלא נבחר סגר את הכנסת ולא נתן לרוב להפעיל אותה לטובתכם"

עוד אמירה חסרת אחריות ביום בו התגלה כי לפחות ארבעה חברי כנסת, ביניהם שני חברי מפלגתו של לפיד, נדרשים להיכנס לבידוד לאחר ששהו במחיצת חולה קורונה. האם לפיד סבור שהמשך הפצת הקורונה בקרב באי הכנסת הוא צעד רצוי? בכלל, הדאגה לסגירת הכנסת נשמעת משעשעת כאשר היא מגיעה מאחד משיאני ההיעדרויות מהכנסת, ומי שנקנס בעבר בשל היעדרויות בלתי מוצדקות מישיבות המליאה והוועדות השונות.

"לא תהיה ועדת חוץ וביטחון שתוודא שהשב"כ והמשטרה לא עוקבים אחריכם"

הוועדה כבר דנה השבוע בבקשת הממשלה להפעיל אמצעים דיגיטליים כדי לאכוף ביעילות רבה יותר את הבידוד, דיון שהתמשך ועיכב את המהלך. לכן פנתה הממשלה באישור היועמ"ש להפעלת תקנות לשעת חירום לזמן קצוב, כפי שמתבקש במצב המשבר בו אנו נמצאים ובמטרה להציל חיי אדם. במקביל, כמה ארגוני שמאל כבר מיהרו להגיש עתירות לבג"ץ בעניין, עוד תחביב של יאיר לפיד, מה שדי מבטל את כל הסיפור של אישור בכנסת. חוץ מזה חשוב לזכור שרוב הוועדות בכנסת לא פועלות כבר כשנה בשל מערכות הבחירות, אז למה לפיד נזכר דווקא עכשיו למחות?

"לא תהיה ועדת כספים שתוודא שהכסף שצריך להגיע למפוטרים ולאנשים שיצאו לחופשה יגיע"

בזמן שלפיד מקליט סרטונים, משרד האוצר כבר פרסם תכנית להתמודדות עם משבר הקורונה, הכוללת צעדים לייצוב המשק וסיוע לעסקים, שכירים ועצמאיים. ועדות הכנסת עצמן לא הוקמו עדיין כי לא הושגה הסכמה בין הצדדים כפי שמקובל. בינתיים מי שמנסה להשתלט על הכנסת היא דווקא מפלגתו של לפיד, ולא כדי להיאבק בקורונה אלא כדי לדחוף שורת חוקים פרסונליים להדחת ראש הממשלה.

"לא תהיה ועדה לענייני הקורונה שתטפל בצוותים הרפואיים ובכל ההשלכות של המגפה"

עוד מפגן של חוסר הבנה בתהליכי השלטון בישראל. הטיפול במגפה כבר לא קשור לכנסת המשותקת בשל החשש מהתפשטות ואי-ההסכמה, ונמצא בידי הרשות המבצעת שהיא הממשלה, אותה ממשלה אליה סירבו לפיד וחבריו להצטרף רק לפני כמה ימים גם לאור מצב החירום הנוכחי ובשלל תירוצים חסרי-אחריות.

"יש ממשלה בלתי נבחרת בראשותו של אדם שהפסיד בבחירות"

בני גנץ קיבל השבוע את המנדט להרכבת הממשלה, מדוע אתם לא מקימים אחת כזו?

"זו לא דמוקרטיה והיא הודיעה לכם היום דבר אחד – שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באיזו מדינות (הטעות במקור) ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים שאסור להם לצאת מהבית"

על פי החוק בישראל ממשלה מכהנת עד אשר קמה ממשלה חדשה שתחליף אותה, משימה המוטלת כעת כאמור על כתפי לפיד והקוקפיט. על פי החוק, עד אשר קמה ממשלה חדשה הממשלה הנוכחית נושאת בכל הסמכויות הרגילות. מעבר לעובדה שאף באמת לא באמת אוסר עלינו לצאת מהבית אלא מנחה אותנו שעדיף פשוט להישאר בו, מספיק להציץ ברשימה ההולכת ומתארכת של מדינות בעולם שמטילות הגבלות תנועה קשות על האזרחים כחלק מהמאבק בקורונה. האם לפיד מציע שנהיה כמו איטליה או איראן בהן המגפה עושה שמות? האם לפיד מעודד אזרחים לצאת מהבית למרות המצב, להדביק ולהדבק ולהגדיל את העומס על מערכת הבריאות?

עד כאן נאום יום הדין. במשך שנים התרגל יאיר לפיד לפזר הצהרות בסגנון דומה שהדבר העקבי היחיד בהן הייתה העובדה שהיו מלאות בחצאי אמיתות וכשלים לוגיים. הפופוליזם הזה הביא להצלחה פוליטית מסוימת, אם כי מוגבלת, אך יש לו גם השלכות שעלולות להיות הרות גורל בימינו. בתקופה בה נדרש מכולנו שיתוף פעולה מול איום חסר תקדים, לפיד ממשיך באותה דרך מפלגת ומפיץ את אותה דמגוגיה בגרוש כדי לגרוף כמה לייקים בפייסבוק. כללי המשחק הפוליטי הרגיל אינם חלים בימי משבר גלובלי, אבל יאיר לפיד מעדיף להתעלם ממנו בחוסר אחריות ופזיזות. בימים כאלה הציבור צריך הנהגה אחראית שמסוגלת לספק מידע ולנקוט בצעדים הכרחיים בכל התחומים החל מבריאות ועד לכלכלה. הציבור מצידו צריך להאמין ולבטוח במנהיגיו כדי שביחד נוכל להתגבר על המשבר ולצאת ממנו מחוזקים. יאיר לפיד מתנהג בדיוק ההפך ובכך הוא מסכן חיים. נקווה לטובת כולנו שיתעשת בהקדם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

55 תגובות למאמר

    1. ח"כ לפיד תפתח את המגילה משבוע שעבר ותקרא "מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"
      אתם יכולים להיכנס להיסטוריה אם תצתרפו ולו למספר חודשים תעזבו את הכל בצד ותצילו את המדינה.

    2. מעיון מעמיק ומעקב רצוף בעיקר בחודשים האחרונים בא לידי ביטוי קלסתר מסוכן ואפילו אויב הדמוקרטיה בדרכים בהם הוא משתמש כאשר אינו בוחל בכל אמצעי והכל מונע משנאת חינם אי אהבה עצמית אגוצנטריות מרחיקת לכת רצון לנקום ולהתנקם ומעבר לכך לאחר כמה שנים כ חכ לא מודע ולא מכיר את חוקי הכנסת ולא אחת הוא מנסה להתיימר כאילו הוא היחידי שבין בהליכים משפטיים וזה באמת חופף את החפיפקיות שלו בכל נושא ותחום האיש הוא האחרון אשר יכול להלין על שבירת הדמוקרטיה כאשר הוא הפך את מפלגתו " יש עתיד" לדיקטטורה אשר אף אחד משם לא יכול להגיש עצמו לבחירות אלא רק אדם אחד ששמו יאיר זה לדעתי עניין של זמן על מנת שבוחריו יבינו את גודל החרפה ויתפכחו מהאיש המתיימר להטיל אימה על הציבור אבל לדעתי האיש אינו יסודי במהותו נכון להיום הוא סיים כלום החל ממבחני בגרות ועד בעיתון מחנה ואפשרי גם להצליח ללא תעודות אבל הקו שעובר כאן האיש שטחי לא מעמיק צרחני ואנוכי

    1. ניתוח חכם ואמיתי, אבל עדין מדי. משום
      שכבר לא מדובר בפוליטיקאי טיפש ריקן ושקרן פתולוגי. כרגע מדובר בפושע , עברין שמסכן את בריאות הציבור בפועל! וצריך להתיחס אליו
      כמו אל אחד הטרוריסטים חביריו.

  1. אתה רוצה שיאיר'קה שלנו יתעשת? הוא כבר התעשת. תאמין לי. כך האיש מתנהג כשהוא במלוא עשתונותיו. מפחיד לחשוב מה הוא עלול לעשות ביום בו יאבד את עשתונותיו. וזה בהחלט יכול לקרות, אם הבחור יקום בוקר אחד ויגלה שאסון מחריד כלשהו פקד אותו. למשל שהתסרוקת לא מסתדרת לו, או משהו נורא כזה.

    1. איש מסוכן ומפלג את כל המערכת ועם ישראל.
      אסור לתת ליאיר לפיד את התענוג המפוקפק להנהיג מפלגה של איש אחד.

  2. יאיר לפיד מעורר חמלה, מילה אחת : לעולם לא תהיה ראש ממשלה גם לא מתאגרף איש קטן

  3. מגעיל ומבחיל ושקרן מועד. קודם כל הממשלה הקיימת לא חטפה את השלטון היא נבחרה. עדיין לא הוקמה ממשלה חדשה וזו תקופת מעבר בה הממשלה הנבחרת מקודם מנהלת ביד רמה את המדינה. שנית הליכוד דוקא קיבל רוב. שלישית במדינות דמוקרטיות אחרות ישנו סגר עם פיקוח משטרה – לא כמו אצלנו.

    מעל לכל זה חמור מאוד בשל התככנות יהיו אנשים שיקחו דבריו ברצינות ויחמירו את המגפה עד להוצאת השליטה. לא מעניין אותו להביא לאסון או אפילו לשואה. זהו אדם חסר ערכים הוא בן בליעל אדם מסוכן. המקום המתאים לו ביותר הוא מאחורי סורג ובריח.

    1. מסכים עם כל מילה, הבן אדם אידיוט מושלם חסר אחריות ומלא שינאה וקנאה לנתניהו והליכוד, איך פח אשפה כזה מקים מפלגה…😳😠

    2. הוא לא הקים מפלגה, הוא לא עושה שום דבר על דעת עצמו, הוא מריונטה של כוחות אפלים שמשתמשים בו תמורת אתנן מהסוג שהכוחות האלה מעניקים לנהנתנים מושחתים ונרקיסיסטיים

      https://conspil.com/2019/10/lapid-2/

      https://conspil.com/2018/12/ial-protest-and-lapid-are-agents-for-the-iran/

      https://conspil.com/2018/05/lapid-rosh-mifleget-ha-deep-state/

  4. אדם שאין תוכו כברו
    מונע אך ורק משנאה ,
    זורע הסתה ושנאה מעל כל במה
    איתו ועם חבריו אם אפשר לקרא להם חברים
    אנחנו והמדינה נלך לאבדון,
    דיקטטור הזועק דמוקרטיה
    פתאטי מזה כבר אין.

  5. מתביישת שבחרתי בכם!!!
    שיקרתם בפרצוף שלנו וחברתם לטרוריסטים!!!
    צעקתם שהכל ספינים אבל בסוף זה בדיוק מה שעשיתם.
    הלוואי עוד בחירות, תיעלמו מהמפה!!!

    ציבור שלם שמרגיש מרומה יבוא אתכם בחשבון.
    זאת הבטחה..

    1. העניין הוא שכמו פראיירים גם מטומטמים לא מתים, רק מתחלפים.
      בכל בחירות יהיו את "מצביעי הימין" שינטשו את המחנה ויזרקו את קולם למתמרכזים(שמאל המתחזה למרכז לצורך גניבת קולות).

      ראו בחירות 92.

  6. יאיר רחמנות עליך בלי סיגרייה טובה אתה מאבד את היהדות שלך למצטרף לשינאה של אבא שלך אתה יודע מה נשאר ממנו בפוליטיקה כך יקרה לך

    1. יאיר לפיד הוא בן למיוחסי ישראל קסטנר שהסגיר את 700,000 יהודי הונגריה לידי הנאצים שנשלחו למשרפות אושוויץ. בגידת ישראל קסטנר באחיו שמכר את נשמתו לשטן כמאמר השופט עליו טבועות בדמו של יאיר לפיד ויפקיר את בטחון ועתיד מדינת ישראל והעם היהודי על מנת למלא את נקמתו ושנאתו לימין ובעיקר לדתיים וליהדות המזרח.
      גם גנץ נצר לאותם מיוחסי קסטנר שמוכן לחבור לנציגים הערבים תומכי הטרור השואפים לחסל את מדינת ישראל כמדינת היהודים להיות שותפים בממשלה שתערער את יסודות הציונות עליה קיימת המדינה.
      זה המשך לבגידתו של ישראל קסטנר?

    2. מה ללפיד ולקסטנר?
      התבלבלת עם מרב מיכאלי.

      במקרה שלו אי אפשר להאשים את החינוך. טומי לפיד מתהפך בקברו.

  7. תתביש לך יאיר לפיד . על מה אתה מתחשבן? נכנסנו למצב קריטי אנחנו בקבוצת סיכון מתים מפחד שלא נמות . נשמעים להוראות משרד הבריאות . ואצה פופוליסטי מתעסק בפוליטיקה . דמוקרטיה? על מה אתה מדבר ? דע לך שאני מצטערת גנץ בחר אותך כשותף .אין לך חמלה עלינו .אף ךעם לא התקרבת אלינו אתה רק דואג לכסא שלך . אני מצטערת שבחרתי בגנץ…..

  8. כמה חסר אחריות מ צד פוליטיקאי ב זמן קשה בישראל בעת מגיפה קורנה יוצא ל תקשורת אדם שמו יהיר (יאיר ) לפיד מלא שיהיה ל נתניהו מדבר ל ציבור כאילו הוא מושיע ל מחלה דיי להטיף רוע לך חפש לך הרפתקאות עם חברים שלך נמאס דווקא עכשיו צריך לאחד את עם אבל כחול לבן עדיין חיים בסרט

  9. לא משנה מאחורי איזו מפלגה כל אחד מאיתנו מסתתר
    החיים והמוות ביד הלשון
    זאת אחת הבעיות הגדולות של העם שלנו
    בגלל זה אנחנו שמים מסכות
    ובגלל זה ההיסטריה לרכוש נייר טואלט
    זה מאוד פשוט
    נשמור על שפה נקיה כולנו וזה המעט שאנחנו יכולים לעשות
    בושה וחרפה לעם שלנו שמתנהל ככה

  10. על לפיד אמר החכם מכל אדם"אל תענה כסיל באיולתו…"לפיד אדם מושחת מכף רגל ועד ראש בהמה מתהלכת על שתיים הוא הולך כאילו הוא נמצא בזירת איגרוף שגם בה נחל כשלונות הוא חומץ בן יין לא למד מאביו מאומא אדם חסר תרבות.פויה עליו

  11. על לפיד אמר החכם מכל אדם"אל תענה כסיל באיולתו…"לפיד אדם מושחת מכף רגל ועד ראש בהמה מתהלכת על שתיים הוא הולך כאילו הוא נמצא בזירת איגרוף שגם בה נחל כשלונות הוא חומץ בן יין לא למד מאביו מאומא אדם חסר תרבות.פויה עליו

  12. יהיר לפיד חייב להתנצל ולהתפטר
    לא ראוי שימשיך בפוליטיקה

  13. שמעתי את גנץלך אומר
    "מעולם לא הוצאתי דבר שקר מפי" וזה השקר הכי גדול שהוציא מפיו ! אך ! גנץ !
    מכיר את הפתגם "ארוך כמו שרוך וטיפש כמו נע."

  14. "במינוי … לראש הממשלה, מסרת את ארצנו הקדושה לאחד הדמגוגים הגדולים בכל הזמנים. אני מנבא לך שאיש רע זה יוביל את הרייך לתהום ויגרום לחורבן אומתנו. הדורות הבאים יקללו אותך בקברך על פעולתך זו",
    כתב אז גנרל לודנדורף להינדנבורג.
    לודנדורף ידע על מה הוא מדבר. רק תשע שנים לפני מינויו של …, עמדו לודנדורף ו… כתף אל כתף בניסיון המרידה המכונה "הפוטש במרתף הבירה".
    לודנדורף היה אז גיבור המלחמה, מפקד הצבא האגדי, והשליט בפועל של המדינה בימי המלחמה. … ואילו … היה אך תועמלן נודד ממוצא מפוקפק, איש ללא שם וללא מקצוע. מאז עמד לודנדורף היטב על טיבו, ומכתבו להינדנבורג היה מבוסס על ניסיונו האישי המר.
    ואכן, בתוך מספר חודשים פירק … את היסודות הדמוקרטיים והליברליים.
    https://mida.org.il/2020/03/18/%d7%94%d7%a4%d7%95%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%96%d7%9d-%d7%94%d7%9e%d7%a1%d7%95%d7%9b%d7%9f-%d7%a9%d7%9c-%d7%99%d7%90%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%93/

    כידוע לכל "יש עתיד" היא מופת של דמוקרטיה…
    ו"העומד בראשה" מחזיק בסמכויות נרחבות ובלעדיות "כמו-ארדואן" אבל מציג את עצמו בדיוק להיפך…
    אז שימו לב ואל תשכחו את הציטוט הויקיפדי לעיל
    תועמלן מפוקפק שחבר למפקד צבא בנסיון פוטש ולאחר מכן סילק גם את אותו מפקד צבא
    מי זה היה ? ומה זה מזכיר ?

  15. אדם הזוי מעניין כמה חצי אמיתות כתב כשהיה כתב זוטר בעתון במחנה. סביר שאדם כמותו לא היה חביב בסביבה שלו אך אפשר לאהוב אדם רדוד שכמותו. מלא שנאה וחסר דעת.

  16. רודף שררה ושלטון בכח ועסוק בעצמו יותר מידי עדיין לא הפנימו שביבי ינצח בכל מצב

  17. הקורונה היא שולית? הבן אדם נואש. האיש, העיתונאי, שהתחפש לאדם חמוד, לבבי וחם, התגלה כרודף כבוד ושררה. איש,של שקרים והסתה. אם גנץ לא ינוסהעל נפשו, זה סופו הפוליטי.

    1. הוא לא שום דבר ממה שכתבת
      הוא רק אוטיסט
      ודי-משעשע לראות את הציבוריות הישראלית חסרת התבונה והשיפוט המינמליים מכדי להבחין באוטיזם הברור והגלוי שלו

  18. ללפיד מותר הכל לשקר לרמות לשחד ובעיקר לשכנע את אזרחי המדינה למרוד. הוא בנה סביבו קציני משטרה לשעבר המגוננים עליו. הוא שייך לשבט החזק השולט על כל המוסדות במדינה. ולכן הוא מרשה לעצמו לירוק על 70% מאזרחי המדינה היהודים שאינם אוהבים את דרכו

  19. היש חדש תחת השמש!? הרי התפוח לא נפל רחוק מהעץ! גם אביו זכותו תגן עליו היה כזה!
    אדם מחרחר ריב ומדון שכל היום עסוק בהשמצות ושקרים!

    1. אביו היה סוקרטס לעומתו – אדם אינטליגנטי, בעל הומור, פובליציסט שנון – אבל מה לעשות? נהנתן, רודף תענוגות ובעל הערכה עצמית מופרזת. את שלוש הסגולות הראשונות אדם אינו יכול להוריש לבניו, וזה תלוי בגחמות ה-DNA, ואת שלוש החולשות האחרונות אדם אינו יכול למנוע מבניו, כי הם חיים איתו באותו בית והוא מהווה להם דוגמה חיה.

  20. אחת הכתבות היותר איכותיות שקראתי לאחרונה. יישר כח.
    ענייני וקולע. בנוסף, מאיר אור גדול על השיטה בה יהיר לפיד משתמש בכדי להטעות את הציבור. חצאי אמיתות וכו'.

  21. אםילו אבא שלו מתהפך בקיברו, יאיר לפיד יבלת על גבו של גנץ, בלעדיו מזמן היתה ממשלה

    1. גמד עם אגו של גוליבר. לך לעשות תחילה בגרות פסכומטרי ואוניברסיטה ואחר חזור לפוליטיקה. עם מוח כמו שלו בראשו של יתוש היתוש היה משתגע מטימטום.

  22. יאיר כך כרטיס לכיוון אחד לאירן,לך תנוח שם,ובשביל לא להיות לבד קח איתך את שלח,בילוי נעים .

  23. יאיר, אתה מחשיך, לפיד, כבה.
    תתכנס לחדר במקום להחריד.
    שב, תנוח, אל תירא, ותבין שמקומך
    לא בפוליטיקה, מקסימום אתה יכול
    להיות סביבון בחג החנוכה.
    סליחה מראש ב.ל.ב

  24. גמד עם אגו של גוליבר. לך לעשות תחילה בגרות פסכומטרי ואוניברסיטה ואחר חזור לפוליטיקה. עם מוח כמו שלו בראשו של יתוש היתוש היה משתגע מטימטום.

  25. לך תנפיח שרירים לפיד יש בך והשותף שלך יהעלון שניאה חינם בראש שלך יש גרגיר חומוס לא יותר מזה, לא תגיעו לנעליים של ביבי,מה שביבי עושה בשעה אתה והחבר שלך בעשר שנים לא תעשו, תן לראש הממשלה המדהים שלנו לנהל את המדינה מספיק רמתים את הבוחרים שלכם, מקווה שגנץ ואשקינזי יצטרפו לביבי וסיימו את התרלול שלך ושל יהעלון

  26. קוראת ולא מאמינה. מילא מה שהכותב מקליד במקלדתו, אבל צאן מרעיתו, כל הטוקבקים כאן שמסכימים ומגדילים בדבריהם נאצות כנגד יאיר לפיד, אתם רק מתעלמים מעובדות פשוטות: נתניהו, האיש שביזה את ערכי ישראל, הוא האיש שזוכה לתמיכתכם. כל דברי הקלס נגד לפיד ואחרים, נועדו לרומם את האיש שרמס ורומס ברגל גסה את מוסדות המדינה, את המשטרה את בית המשפט. ראו רק את מערכת הבריאות בתום למעלה מעשר שנות שלטונו. פני מערכת הבריאות כפני המדינה בה שולט שלטון ללא מצרים, אדם שכל מעייניו הם תאוותו לשלטון ורדיפת בצע. הכל כשר בדרכו להשגת יעדיו. כמו דיקטטורים אחרים בהיסטוריה, הוא לא בוחל בהפצת שנאה, בהסתה פרועה שכבר המיטה אסון ברצח ראש ממשלה בישראל, אירוע שחלק מכם רואים צעד לגאולת עם ישראל. האיש שהפך מחצית מהעם לאויבי המחצית השניה. האיש שלא מהסס להטיל רפש בכל אדם שאינו מתפלש לעפרו ומעלה על נס את יכולותיו כמנהיג. האיש שהזנה את הפוליטיקה בישראל מתחילת שנות התשעים, כשהפציע בשמי הפוליטיקה של ישראל. אבל הרשימה לתיאור מעלליו ארוכה ארוכה ולא אכנס אליה. התדהמה הגדולה היא התמיכה של מי שרואים עצמם נעלים ובעלי ערכים יותר מכל מי שאינו שותף לאמונתם. כלומר הדתיים. אם פעם חשבו שחברה חובשי כיפות הם מלח הארץ, הם טובי בניה ולא נורא שהם דורשים מאיתנו להתגמש מול דרישותיהם, לשמור שבת, להתאים עצמנו לאמונתם. כי מה רע בכך שקצת מסורת וקצת ערכים. להיפך. רק טוב יצא לנו מכך. בשנים האחרונות מתגלים אותם מתנשאים, אותם בעלי ערכים, כעגלות ריקות, שהערכים שלהם מתחת לכיפה ולשביס, אינם טובים ממי שאינו חובש כיפה ושביס. לתמוך במי שנושא 3 תיקי אישום? לתמוך במי שבועט, פוגע, משפיל מי שאינו תומך בו, גנב שקרן מסית ומדיח….לא היסוס וללא פקפוק אותו ציבור נותן תמיכתו לאיש שמביא למפלת ישראל. מנהיגיכם, בנט ודומיו, גם אחרי השפלות גידופים גירוש מ" העדן", חוזר למערכת וללא בושה מביע תמיכה במעשיו של האיש הנלוז הזה? יוצאים בחירוף נפש להגן על האיש שכל מטרתיו להישאר בשלטון לצורך השררה וצבירת נכסים. שהרי אלו הן מטרותיו האמיתיות. ראו את משרדי הממשלה, כמו משרד הבריאות שציינתי בהתחלה, כולם מדולדלים ממשאבים, ראשיהם נשלטים והם למעשה בובות של נתניהו. אין אף איש מקצוע כראש מערכת. ליצמן שר בריאות, אפילו אינו מצליח להגות נכון את שם הנגיף שתקף את העולם. שר הבטחון – מה לו ולבטחון לפשיסט הזה . לכל השרים אין ולו שמץ מקצועיות בתחום עליו הופקדו. כולם קשורים לחוטים בידיו של נתניהו. זה האיש שאתם תומכים בו. אינכם עגלה מלאה, אתם עגלה ריקה. איני מאמינה למילה שנאמרת על ידי מנהיגיכם. איני מאמינה לתדמית שיצרתם לעצמכם, היא נועדה לתמימים ופתאים. אל תתנשאו מעלינו. אין לכם שום יתרון ערכי או אחר. להיפך! אתם מציבים בראשכם רבנים ששולטים בכם, אינכם מטילים ספק בנאמר ואתם עדר שהולך אחר הצאן. כי כך חינכו אתכם במוסדות החינוך שלכם, לציית ולהתבטל בפני סמכות . לראות את הצעירים שממלאים אחר ציווי רבנים בעיוורון מוחלט ובצייתנות ולמות מפחד. כיצד אנשים צעירים אינם שואלים שאלות, מטילים ספק בדברי הרב? גם יגאל עמיר מילא אחר ההסתה של רבניו. אז אתם שרואים עצמכם נעלים, מתנשאים מעלינו, עגלה מלאה לעומתנו העגלה הריקה, אין אמת בכך. הבל הבלים ורעות רוח. כל הטוקבקים שמגיבים פה ותומכים, אולי שמישהו יחשוב אחרת? לא….. אין סיכוי. אמרתי כבר כמו עדר!

  27. לפיד שקרן כרוני. הוא בטוח שהעם אידיוט ויקנה את שקריו כי הוא לפיד. חתיכת אידיוט. דיקטטור במפלגתו. שקרן ומגלומן.

  28. איך נותנים ליאיר לפיד להרוס מדינה שלמה!!!!!! איבדנו מיליארדים בבחירות חוזרות בגללו!!!!!!! ועכשיו הוא הולך להפיל את האחדות וללכת לבחירות חוזרות רק בגלל שהוא רוצה להעביר חוקים חדשים הזויים!!!!! איך נותנים לו לעשות את זה!!!!

  29. זה לא יהיר! הוא רק הפרזנטור עם הפוזה ושיער הג'ל. המוח מאחוריו ויצרן הרוע הוא עופר שלח! ליהיר אין מספיק שכל כדי לייצר ספינים שחקבלו תהודה. שלח תקע מקל בישבנו של היהיר ומסובב אותו לכל הכוונים. אבל אין רע בלי טוב. כנראה שגנץ אינו יכול להרכיב ממשלה. אילו היה יכול היה כבר רץ לנשיא. לכן לדעתי, סיבוב הבחירות הבא בפתח. לא רק אורלי לוי התפכחה מאשליית קוסמי כח"ל. גם חלק לא קטן מבוחריהם התפכח. לשלח יש תיק מוכן להפעלת דיקטטורה והוא צריך רק הזדמנות. לאחריה לא תהיה תקומה לדמוקרטיה בישראל. הוא יותר מסוכן ממפא"י ההיסטורית, זו של יוסף אלמוגי עם פלוגות הפועל-המיליציות הכוחניות שהפעיל כנגד מתנגדי המפלגה ויותר מאיסר הראל שלא בחל ברצח כדי להסיר איומים על בכירי מפא"י. (קסטנר).

  30. מיותר להתייחס לחירטוטיו של יאיר לפיד הנבער (אפילו בגרות אין לו), שצבר קילומטרז' אדיר בהפצת בדיות, כזבים ורמאויות (הסטיריקן השנון ב. מיכאל ותוכנית הטלוויזיה "גב האומה" חשפו אינספור גילויים של שקרים שיצאו מפיו של הננס לפיד, כולל פרטים ביוגרפיים מפוברקים), וגם "משנתו הפוליטית" מסתכמת במטרה כדלקמן:
    אני, יאיר בן טומיסלב לפיד רוצה להיות ראש ממשלה. למה? כי ככה אני רוצה.
    לפיד הוא כל מה שרע בפוליטיקה הישראלית, דווקא בגלל שרלטנותו הגורמת לאידיוטים רבים כל כך לראות בו את "המושיע". לאמיתו של דבר הוא אינו אלא מהדורה גמדית של ראש משפחת הפשע מושחתיהו, מינוס ה"רעיית" הכעורה וחולת-הנפש שרה-פרה.