קרעי ליועמ"ש: לחקור את לפיד בעברות המרדה

חבר הכנסת מהליכוד בעקבות מכתב רה"מ לראשי הרשויות: "מנסה לחבל בתקינות העברת השלטון ולהביא לסיכול מדיניות של ממשלה נבחרת"

ח"כ קרעי ורה"מ לפיד | יונתן סמיה, דוברות הכנסת

חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי פנה היום (שישי) ליועצת המשפטית לממשלה, בבקשה להורות למשטרה לחקור את ראש הממשלה היוצא לפיד בעברות המרדה, ובהמשך לכך לפנות ליו"ר כנסת ולבקש את הסרת חסינותו של לפיד.

פנייתו של ח"כ קרעי הגיע בעקבות מכתב שפרסם לפיד בערב יום חמישי, ובו הפציר בראשי רשויות ברחבי הארץ שלא לשתף פעולה עם היחידה במשרד החינוך עליה אמור להיות מופקד ח"כ אבי מעוז ממפלגת 'נועם', אשר לדברי לפיד היא "מפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת". עוד כתב לפיד כי "האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם", וקרא לראשי הרשויות  כדי "להפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו", ו"לשמש כעת כשומרי סף".

על פי ח"כ קרעי בפנייתו ליועמ"ש, דברים אלה של לפיד "מכילים את יסודות עברת ההמרדה כמשמעה בחוק העונשין" – קריאה מפורשת לאי-נאמנות לרשויות השלטון והסתה לשינוי דבר שבדין בדרכים לא כשרות.

עוד כתב ח"כ קרעי כי מעבר לניתוח המשפטי "ביצע לפיד דבר מה חמור ביותר: הוא מנסה לחבל בתקינות העברת השלטון ולהביא לסיכול מדיניות של ממשלה נבחרת באמצעות התמרדות ראשי רשויות". לטענת ח"כ קרעי, לפיד מציב בדבריו "תקדים מסוכן המסכן את יכולתה של המדינה לשמר את מוסד העברת השלטון, שהוא כה חיוני למשטר דמוקרטי".

עוד הבוקר נטען על ידי יוסי ורטר בעיתון 'הארץ' כי בשיחה עם אלוף בצה"ל השבוע אמר לפיד בין היתר כי "אינכם מבינים איפה אתם חיים. זה לא מקרי וזה לא ייפסק. הימין הקיצוני בכל מדינה בעולם חותר תמיד להשיג שליטה בצבא".

בתגובה לדברים פרסם ראש הממשלה הנבחר נתניהו פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו כתב כי הוא "מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו".

לדברי נתניהו, "ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה.  חייבים להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום".

נתניהו המשיך וקרא לאופוזיציה לנהוג באחריות: "יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם". לדבריו, "ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. יהיר לפיד אייזנקוט ושותפיו מדרדרים אותנו לכאוס ולמלחמת אזרחים. בדיבריהם ומעשיהם הם רומסים ברגל גסה את הוראת החוק הפלילי האוסרת המרדה. שלטון ומדינה חפצת חיים חייבת לעצור את המגמה הזו מייד. טוב חכם ונבון עושה שלמה קרעי שהניף כרטיס ארום.

  2. הימין צריך לשלוט שלטון מוחלט !!!! לכסאח את כל העוולות שעשה ה "סמאל" וועדות ללא אופוזיציה סגירת ערוצי התעמולה של פלסטין. פיטורי היועמשי"ת ופיזור הפרקליטות ובתי המשפט. ביטול הועדה החסויה לבחירת שופטים . בחירת שופטים על ידי הממשלה הנבחרת – רצון העם – דמוקרטיה במיטבה !!! פיטורי כל השכבה השמאלית של צמרת מוקדי הכח של המדינה. משטרה פרקליטות שב"כ. ביטול ההסכם עם לבנון. החזרת ההרתעה והביטחון בכל הארץ. משילות בכח חסר פרופורציות בנגב ועוד מלא מלא תיקונים שלצערינו השמאל חיבל בכוונה ב 30 שנה האחרונות אך ורק כדי להשמיד את מדינת ישראל היהודית.

  3. אחרי שבמהלך המלחמה בקורונה לפיד הדהד האשמות כאילו התנהלות נתניהו בנידון מושפעת מהתיקים נגדו, דבר שעודד חוסר שיתוף פעולה מהעם ומן הסתם, עלה בחיי המונים-זה באמת קטן עליו.

  4. לפיד צריך לעמוד לדין גם על הדברים שאמר באזכרה לדוד בן גוריון השנה. האיש הזה (לפיד) פשוט לא יאמן…סכנה למדינה.

  5. אגב, גם ההחלטות לצאת למבצע צבאי ללא אישור הקבינט ולאשר הסכם בינ״ל ללא אישור 80 ח״כים (בגלל התנהלות האופוזיציה, לטענת לפיד) ותוך הסתרת מידע מהשרים-פעולות שפגעו בסמכויות המסורות בעדי השרים והאופוזיציה, הן פועלות הגובלות בהמרדה.

  6. אני עכשיו בארוחת צהריים.
    מייד אחרי זה אני חוזרת אליך.
    אם יש לך עוד בדיחות טובות,
    שלך לי בפרטי.