גנץ, בצד של מי אתה?

בני גנץ אוהב להיות "ממלכתי", ששם את טובת המדינה "מעל הכל" אבל בשטח, הדברים נראים אחרת לגמרי

שומר על עמימות, נעדר מישיבות, מתנהל עצמאית. גנץ באירוע הפרדה במטכ"ל מראש הממשלה בנט. צילום: דובר צה"ל

מודה, גנץ קצת מזכיר לי את ג'יימס בונד. מדוע נזכרתי בסוכן ההוא עם הקוקטייל המנוער והלא מעורבב? משום שיותר מכל הנסיעה הזו של השר בני גנץ לארצות הברית נראית כמשימה של סוכן רק שלא ברור מיהו המפעיל.

עם ישראל על לוחמיו המסכנים את חייהם התעורר להודעתו של גנץ כי הוא ״נוסע לפגישות בארצות הברית״ אלא שאז הסתבר כי הוא נוסע על דעת עצמו, ללא תיאום וללא אישור, ולא רק שלא ביוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם בניגוד לדעתו. כזה הוא בני גנץ, ממלכתי.

יש אשר יאמרו וכי מה פסול בנסיעת חיזוק אל ידידתה הטובה ביותר של ישראל בעת המשבר הקשה ביותר בתולדותיה?

הם מחמיצים את הפרט הלא קטן ולא שולי – יש ראש ממשלה במדינת ישראל. הוא מקבל את ההחלטות ולפעול כנגדו זה לא ממלכתי, לא מועיל גם בזירה הבינלאומית שמביטה בראש ממשלה שלא סרים למרותו וגם מסוכן שכן בכל רגע עלולה להתלקח הזירה הצפונית או זו שביהודה ושומרון ובני גנץ מהווה שליש מקבינט המלחמה.

שליש שהצטרף כדי ״לשאת את האלונקה״ אך נראה שמתפלל כל רגע שהפצוע ייפול ממנה. הוא מתבטא נגד ראש הממשלה, למשל בתגובתו לגבי התרגיל שנערך בפיקוד מרכז בו דימו חטיפת ערבי על ידי מתנחלים שתויגו כאויבים. נתניהו מודר כמיטב המסורת הצה״לית עוד לפני השבעה באוקטובר ולבני גנץ היה חשוב לומר שנתניהו פוגע בצה״ל כאשר הוא מותח ביקורת. גנץ אף אמר שדברים נבדקו ומסקנות הוסקו בשלב שבו לא אירע עדיין דבר מן התהליכים הללו.

מאז התמנה לשר, נעדר גנץ מחלק מישיבות הממשלה וסירב להופיע יחד עם נתניהו במסיבות עיתונאים שהיו אמורות להיות משותפות. אבוי לאלונקה שכך סוחבים אותה ״יחד״.

נראה שגם לשותפו הבכיר בסיעה, גדעון סער, לא נוח עם ההתנהלות הזאת, אם להסתמך על דבריו:

״כל ההתנהלות בעניין הזה היא כואבת לי. היא לא מתאימה לנורמות שאני מאמין בהן – ולא למצב המלחמה שאנחנו מצויים בו. שליחות מדינית דורשת את תקנון הממשלה, זה לא עניין של פרוצדורה, זה עניין של נורמה ממלכתית בסיסית שמאפשרת תיאום בעבודה המדינית. לפי דעתי אם הדבר הזה לא קרה, ויכול להיות שבני הוטעה, זו טעות״.

כאמור, השר גנץ טס לארצות הברית בניגוד לתקנון המחייב אותו לקבל אישור מראש הממשלה ולהציג לו את תכנית הנסיעה. בתגובה הורה ראש הממשלה נתניהו לשגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, שלא לטפל בביקורו של השר גנץ בוושינגטון ולא להתלוות אליו לפגישות רשמיות. נציגי השגרירות האחרים גם הם לא ילוו את הביקור.

גנץ ונתניהו בימי ממשלת האחדות. אופוזיציוניות בלתי נגמרת צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

מסתיר מדינה פלסטינית

בני גנץ מקפיד לשמור על עמימות לאורך שנים באשר לעמדתו לגבי הקמת מדינה פלסטינית אם מתעלמים מכך שאירח את אבו מאזן בביתו ואולי דווקא מתוך אותה עמימות ניתן להבין מהי עמדתו. יתכן שנח לו פוליטית להסתיר אותה שכן 99 חברי כנסת ישראל, כולל הוא עצמו, הצביעו לפני מספר ימים נגד הכרה חד צדדית במדינה כזו.

מכאן עולה שיתכן כי גנץ נוסע להרגיע את האמריקאים שלא יסיקו מסקנות מהצבעתו ולהזכיר להם שהוא נוסק בסקרים ללא הרף וכדאי שישתפו איתו פעולה. בינתיים עלתה הנסיעה את חמתם של אישים בימין. מירי רגב הודיעה ש״הוא עושה סיבוב פוליטי. […] אני מצפה ממנו לא לנסוע בימים קריטיים כאלה". השר אמסלם היה חריף לא פחות: " נכנסת לממשלת החירום כדי לייצר קונצנזוס בזמן המלחמה – ולא כדי לעצור את צה"ל" וגם חבר הכנסת עמית הלוי היה תקיף ביותר: " השר בני גנץ הצטרף לממשלה הזאת כחלק מהמאמץ המלחמתי, וטוב עשה […] באיזה עולם בא שר ומנהל מדיניות מקבילה? זאת ממשלה בתוך ממשלה?"

גורמים שונים טוענים כי גנץ ביקש לתאם פגישה עם הנשיא ביידן אך ללא הצלחה. יתכן שגנץ מקווה לראות לפתע את ראשו של ביידן מבצבץ כאשר דלת החדר בו יקיים את אחת הפגישות תפתח. למשל החדר בו יפגוש את סגנית הנשיא קמלה האריס או את היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג׳ייק סאליבן או את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, אותו שמתבטא ללא הרף בעד פתרון שתי המדינות ואף מגלה פחות ופחות סובלנות כלפי פעילות צה״ל בעזה.

אם חששתם שמא גם הגברת האריס בעד שלטון הרשות הפלסטינית בעזה ביום שאחרי, הרי שאתם יכולים להירגע – היא תומכת ברשות הפלסטינית המתחדשת שזו בוודאי תהיה רשות אחרת לגמרי, שוחרת שלום שאינה משלמת את משכורותיהם של רוצחי יהודים.

 

תמיד לעומתי

התנהלותו האופוזיציונית של גנץ בתוך ממשלה אינה חדשה, כך נהג גם בימי ממשלת האחדות כאשר ישב בה תחת נתניהו והפעיל לחצים בלתי פרופורציונליים כדי להתמנות לשר המשפטים, עד כדי מצב בו הבאת החיסונים נגד קורונה הייתה בסכנה.

סימני השאלה בדבר התעקשותו להתמנות דווקא לשר המשפטים יכולים להוביל לפרשה הלא ברורה עד תום עד לרגע זה המכונה ״המימד החמישי״ ואולי אף לפרשות נוספות שקשורות בו.

גנץ מצליח להיחלץ כל פעם מחדש על ידי גורמים משפטיים ועל ידי תקשורת מאתרגת, אולי כחלק מההפיכה המשטרית שלא פסקה לרגע, גם אחרי הטבח הנורא בשבת שמחת תורה. האיש שסיכן את חייהם של לוחמי גולני במבצע ״צוק איתן״ הולך הפעם ״בגדול״ ויתכן כי במלחמת חרבות ברזל הוא מסכן את עם ישראל כולו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. א.מי שרוצה לדעת את עמדתו של גנץ בנוגע למדינה פלסטינית פשוט צריך להסתכל על מה שהיה לפני שהוא נכנס לפוליטיקה ושכר יועצים שלימדו אותו על עמימות.
    https://mida.org.il/2019/02/16/%d7%92%d7%a0%d7%a5-%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%92%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%9e-%d7%9b%d7%9a-%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%9d-%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%98%d7%9b%d7%9c-%d7%92%d7%a0%d7%a5-%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99/
    ב.זה גם מדגים כמה מסוכן האיש כשהוא פועל בזירה הבינלאומית על דעת עצמו.
    ג.לגבי ביום המאמר-ראוי להזכיר שלפני הסיכונים של ״צוק איתן״ גנץ גם הספיק (כמפקד אוגדת יו״ש) להיות חלק משרשרת הפיקוד שהפקירו את מדחת יוסוף הי״ד.

    1. איזו קטסטרופה. איך מביאים את "מאוכזבי הליכוד" הנאיביים ששוקלים להצביע לו להבין לאן זה יוליך אותנו?

  2. עוד מהלך מבזה שתוכנן כנראה על ידי האמריקאים ושלל היועצים השמאלנים שלא מבינים שהם למעשה כבר מזמן סוכנים זרים. בפועל הוא מצופה לקשקש בזנב בכניעה ולקבל בתמורה חטיף.

    1. אכן נכון. ולכן הייתי מהמר שנתניהו למעשה נתן לכך את ברכתו בסתר בינהם ובכך השאיר את גנץ, טירון פוליטי, לשוב ארצה עם "הישגים" חסרי תכלית, אך עם חותמת "מורד במלכות" בדרכון.

    2. תגובה לאייל: גנץ אינו טירון פוליטי אלא אדם מלוכלך מוסרית שפועל כאדם חסר כל יושרה הגיב:

      לגנץ אין שכל ואין הבנה בשום דבר והוא שמאלן קיצוני שטוף מוח שכלל לא מבין את תוצאות מעשיו ונזקיהם.

      הוא גרם נזקים עצומים למדינת ישראל בתחומים רבים כמו הרס הצבא,מסירת מידע סודי לאויבינו באמצעות המימד החמישי שעד היום לא יודעים בידי מי המידע, באמצעות פעילות חתרנית רמאית בקבינט המלחמה ועוד לפני כן כשחבר לליכוד באמצעות מינוי לא ראוי שגרם לימין נזק כבד.

      הטיפוס הזה צריך להיעלם מהזירה הציבורית יחד עם אייזנקוט המזיק השני שהרס את צה״ל בלי להבין כלום ושום דבר על מציאות חיינו.

      שני מסוכנים וסוכני כאוס שפוטים של שונאי ישראל הרבים בעולם. טמבלים שהגיעו למישרות חשובות בגלל שיטת מינויים פושעת של חבר טמבל מביא עוד חבר טמבל.

      לא יאומן כי יסופר.

  3. בני גנץ מסוכן לישראל. הוא יהיה הבובה שאמריקה כל כך חפצה….

  4. בני גנץ הוא האיש שבתקופת כהונתו כרמטכ"ל וכשר ביטחון, סגר 6 אוגדות ו-4 חטיבות שריון תוך שהוא מדבר על קיצוצים הכרחיים בתקציב, כאשר במקביל הוא נאבק להגדיל את הפנסיות של בכירי צה"ל שפרשו.
    ♦️בני גנץ היה הרמטכ"ל שקיצץ 600 טנקים מהסד"כ של צה"ל. ובזמן כהונתו כשר ביטחון אישר קיצוץ של 500 טנקים נוספים.
    ♦️ בני גנץ היה הרמטכ"ל שאישר למסור לירדן טייסת מסוקי קוברה במתנה. שר הביטחון היה אז בוגי יעלון.
    ♦️ בני גנץ היה הרמטכ"ל שסיכן את לוחמי גולני כדי למנוע "פגיעה בבלתי מעורבים"…😡🤯
    ♦️ בני גנץ הוא האיש שכרמטכ"ל במבצע "צוק איתן" ניסה להמעיט בערכן של מנהרות החמאס ומנע מאלוף פיקוד הדרום דאז האלוף סמי תורג'מן לדבר על הנושא בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון שאישר להעביר לאוקראינה את החימוש הרב שאיחסנה ארה"ב בישראל לזמן חירום, מבלי שדאג להצטייד בחימוש אחר, וכך הגענו למצב בו חסר חימוש לצה"ל בתחילת המלחמה הנוכחית ונוצרה תלות בארה"ב.😱
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון שדחף למינוי הבלתי תקין של הרצי הלוי כרמטכ"ל שבוע לפני הבחירות, כאשר הוא גם הגיש לבג"צ מסמך שהצדיק את המינוי הזה בטענה שדחיפות המינוי נובעת מ"מצב ביטחוני חמור"…😡
    ♦️בני גנץ היה זה שמינה את אהרון חליווה כראש אמ"ן.👎
    ♦️ בני גנץ היה זה שמינה את האלוף ירון פינקלמן כאלוף פיקוד דרום, תוך שהוא מעדיף אותו על פני תא"ל עופר וינטר הוותיק יותר והמוכשר יותר.👎
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון שבזמן כהונתו נלקחו כלי הנשק מכיתות הכוננות ביישובי עוטף עזה!!!😭😭😭 דרך אגב, אלוף פיקוד הדרום באותה תקופה היה אחד הרצי הלוי…
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון, שיחד עם ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, הכניס לתחומי מדינת ישראל 18,000 "פועלים" מעזה!!!😡😡😡
    ♦️בני גנץ היה שר הביטחון שבזמן כהונתו התאפשר, בסיוע בג"צ, למחבלי החמאס להגיע ממש עד הגדר!!!🤯
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון של-א נענה לדרישתו של אלוף פיקוד הדרום דאז אליעזר טולדנו, לצאת למלחמת מנע נגד החמאס כאשר נחשפה התכנית המדוייקת של החמאס לפלוש לתחומי ישראל! 😭
    ♦️ בני גנץ היה שר הביטחון שבזמן כהונתו הופסקה פעילות בלוני ולווייני התצפית של צה"ל המכוונים לעזה בשל תחזוקה לקויה!!! 🤯 והם לא תוקנו מסיבות תקציביות ולכן גם לא פעלו ב-07/10!!!😭😭😭
    עכשיו אזרחי ישראל היקרים, נראה אתכם מסתפקים בלייק עלוב, ולא משתפים את המסר החשוב הזה! 🤔 ה"ממלכתי" הנערץ הנוסק בסקרים הוא "הזמר בתחפושת", שמקריא מפרומפטר כמו בובה על חוט את הנאומים שכותבים לו יועציו… גנץ הוא שמאל על מלא, שהזמין לביתו את מכחיש השואה, הסרבן לשלום המתמיד, מממן השהידים, שעד עכשיו ל-א גינה את הטבח של ה 7 באוקטובר- הלא הוא אבו מאזן- יקיר ה0מאל!!! 😡 גנץ הוא תקוותם של ממשל ביידן הפרוגרסיבי להקמת מדינת חמאסטן לצד מדינת ישראל!!! ☝
    היזהרו והישמרו מהחנון הנאור הממלכתי שמשחק אותה "מרכז"!☝
    המסקנה המתבקשת: גנץ מסוכן לביטחון ישראל!☝
    💥 כל שיתוף יבורך ויחזק את התקווה בת שנות האלפיים: "להיות עם חופשי (ובטוח) בארצנו, ארץ ציון ירושלים"! ✌
    בני הדחליל והמחדלים
    בני טלפרומטר והכישלונות
    בני והביזיונות
    בני מסוכן לישראל.

    1. יפה!
      אוסיף:
      -בני גנץ היה מפקד האוגדה שהפקיר את מדחת יוסוף הי"ד.
      -בני גנץ היה הרמטכ"ל שהורה על ביטול נוהל חניבעל(ואייזנקוט היה זה שחתם על הצו הסופי).
      -בני גנץ היה ממייסדי הממשלה שהכשירה את רע"מ.

  5. האם בלינקן מודיע לנו שנפסיק את המלחמה אחרי מפגש עם גנץ, דבר שלא היה קורה אילו הריקן לא היה טס לשם הגיב:

    קמלה האריס מתנפלת עלינו אחרי שגנץ שם פס על הממשלה ומגיע "להיפגש" עם האנשים האלה

    מי לחש למי מה? מי פגע בחוסן הלאומי של ישראל?

    נזק גדול הסברתית והתחייבות לאמריקנים עם 8 המנדטים שלו על רשות ערבית בעזה.

    כשאין לו שום סמכות.

    וגרירת הרגליים בקבינט המלחמה של גנץ ואייזנקוט עם רפיח שהזיקה לישראל ועכשיו הוראות אמריקניות לישראל לעצור.

    כלי ריק שכל מטרתו לא לאפשר נצחון ישראלי בראשות נתניהו.

    להקיא

  6. יש פה שינוי לרעה משמעותי מאוד של העמדה האמריקנית.

    עד כה הממשל *התנה* הפסקת אש בשחרור החטופים.

    כעת בלינקן הופך את היוצרות ורוצה הפסקת אש כדי (כביכול) להביא לשחרור החטופים.

    זה גם הנוסח שארה״ב מציעה עכשיו למועצת הביטחון, על פי רויטרס.

    זו התפתחות חמורה. למעשה הממשל מוביל להחלטת מועבי״ט שתעצור את המלחמה חד צדדית, בלי שהושגו אף אחת מהמטרות: לא שחרור חטופים ולא חיסול חמאס.

    t.me/Ariel_Kahana
    /8794
    3.3Kviews
    Ariel Kahana
    ,
    Mar 6 at 06:24

    תגוביות:

    1.כפיה על ישראל הפסקת אש זמנית ותודה לבני גנץ.

    2.בניחותא. תמיד לזכור שאריאל שרון לא הסכים לצאת למבצע חומת מגן ביו"ש עד שלא הזיזו את הליצן הזה מתפקידו – העדיף להילחם עם מפקד חדש בתפקידו וללא נסיון מאשר עם בני גנץ, יצחק גרשון. בזכות המהפך שהוא ביצע בהתנהלות צה"ל באיו"ש התאפשרה יציאה לחומת מגן.

    3.בני גנץ כנראה מאוד הרשים את האמריקאים. הם הבינו עם מי יש להם עסק ולא פלא שזה מה שאנחנו מקבלים מיד בתום ביקורו ההירואי בארה"ב.

    4.לדעתי האמריקאים מכורים לשקט ובני גנץ נתן להם להבין שהעם נגד עמדת נתניהו. מי שלא מבין שיש קשר בין הביקור החתרני שלו לבין השינוי הזה בעמדת ארה"ב, הוא אידיוט. הם מאמינים לסקרים שגנץ עם 41 מנדטים והלקקן כבר מכר את כולנו. יש כאן רצון להפיל את נתניהו ולהכשיל אותו, כדי שלא יעמוד בהצהרותיו על השמדת החמאס.

    5.הודות לחתרן גנץ עזה תשתקם תוך שנתיים שלוש גג, כמו אחרי כל סבב. ואם המלחמה נגמרת עכשיו הם ניצחו בענק במובן האסטרטגי.

    הם עוררו מחדש את הנושא הפלסטיני כמרכזי בעולם אחרי שכמעט נעלם.

    הם התחילו תנופה בעולם המערבי להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

    הם הביאו לגל אנטי ישראלי ואנטישמי בעולם שלא היה כמותו.

    הם הביאו את ישראל למצב שהיא מואשמת ברצח עם, מה שיקשה אפילו על בעלי ברית לספק לה נשק.

    הם הצליחו להפריד במידה רבה בין ישראל לארה"ב.

    ובעיקר, הם הראו לכל הסביבה ולכל העולם שאפשר לעשות לישראל את הדברים הכי נוראיים – ולא רק לשרוד אלא גם להצליח, לקבל תמיכה בעולם, לקדם את המטרות שלך ולהתחזק.

    6. יש כאן אובססיה של ערוצים 12 ו- 13 באמצעות גנץ וביידן כמובן… להכשיל את נתניהו, ובעקבות כך להכשיר את גנץ להיות המנהיג הבא. כעת ברור מה הייתה מטרתו של ביקור גנץ.

    7.תודה לבני גנץ ששבר את השורה והזמין כירסום בחוסן המשילותי הישראלי.

    8.התהליכים להקמת מדינה נאצית עולים שלב וצוברים תאוצה. תודה לגנץ.

    הפסקת אש ממושכת

    בחירות בישראל

    קואליציה של השמאל עם החמאס והערבוטרוריסטים

    הקמת מדינת הרייך הפלסטינאצי

    השמדת ישראל

    9.בני גנץ הראה לאמריקאים שאפשר לחבוט בממשלה.

    10.אוי גנץ, תראה מה נהיה ממך! חבר אתה לאיש משחית – ברק, יחד עם שאר הרמטכ"לים בדימוס – מופז, יעלון, חלוץ, שכולם לא השאירו חותם של עשיה בזמן שירותם. וכבר כמה שנים עוסקים במרץ בקעקוע יסודות המדינה עד תום. יש לי הרגשה שזאת הייתה דרישה של גנץ. גנץ נציג ארה"ב בקבינט.

    11.זה משתלב עם הטענה של ד"ר קידר שגנץ הוא מינוי של האמריקאים וכך גם כל בכירי הצבא שמונו על ידו כולל חליוה, הלוי ופינקלמן.

  7. זה מנהיג זה???
    בדרך של ברק לאולמרט מוביל לאסון.
    אבא תרחם, אבא תרחם .

  8. גנץ הוא סוס טרויאני בממשלה- חותר תחת נתניהו ופועל להפלתו… בובה על חוט של ממשל ביידן …