תגובה: דרך קרן וקסנר הפכתי לעובדת ציבור טובה יותר

תפסיקו לזלזל באנשים בוגרים שמכהנים בתפקידים בכירים במגזר הציבורי והביטחוני. הם לא באמת ישנו את תפיסת עולמם כי למדו שנה אחת בהרווארד. הגיע הזמן לעבור לשיח חדש ומאחד, של אחרי ה-7 באוקטובר

משכן הכנסת. צילום: Chris Yunker

קראתי בתדהמה ובצער גדול את מאמרו של עקיבא ביגמן שפורסם לאחרונה באתר מידה ופתאום הבנתי שאני הבעיה, חלק מקונספציה. אני, שבכל חיי המקצועיים שימשתי בתפקידי ניהול בכירים במגזר הציבורי, עם מחויבות עמוקה למדינה, לחברה הישראלית ולמגזר הציבורי.

אינני נוהגת להגיב כלל על מאמרי דעה ואני חורגת כאן ממנהגי בשל הדברים החריפים שפורסמו במאמר הבוטה והמנותק מהמציאות, ובעיקר בשל התקופה המחייבת אחריות ושיח אחר.

20 שנה שימשתי כמנכ״לית ברשויות המקומיות, מתוכן 10 שנים כמנכ"לית של מועצה אזורית שומרון. הייתה זו תקופה מורכבת וקשה, שכללה בין השאר התמודדות אזרחית עם טרור האינתיפאדה השנייה, שגבה מחיר כבד מנשוא מתושבי המועצה. בנוסף וכחלק מתפקידי, הייתי שותפה במאבק ובהיערכות אל מול תוכנית ההתנתקות ופינוי 4 מיישובי המועצה. לאחר מכן, כיהנתי 7 שנים כסמנכ״לית במשרדי ממשלה –  במנהלת תנופה וברשות מקרקעי ישראל. משם יצאתי ב- 2015 למחזור הראשון של תוכנית הבכירים של קרן וקסנר. בשנים שלאחר מכן ועד היום אני משמשת כיועצת עצמאית, בעיקר במגזר הציבורי בתהליכי שינוי וצמיחה מגוונים, ליוויתי ומלווה לא מעט רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ ומכל המגזרים של החברה הישראלית.

התפתחתי להיות מי שאני ברמה האישית והמקצועית על בסיס בתי הגידול בהם גדלתי והתחנכתי. במהלך השנים עסקתי בתפקידי ניהול בכירים בסביבה מורכבת ומאתגרת עם מנהלים ושותפי תפקיד בעלי יושרה אישית וציבורית, ציוניים, ובעלי מחויבות ואומץ נדירים.

ליאורה טושינסקי.

השותפות שלי עם קרן וקסנר הייתה ועודנה נדבך חשוב ומשמעותי עבורי. באמצעות הקרן רכשתי היכרות רחבה עם המגזר הציבורי בארץ ובעולם, נחשפתי לשיטות וגישות ניהוליות ומקצועיות עדכניות, הבנתי טוב יותר את הקשרים והיחסים עם יהדות העולם ובעיקר הכרתי אישית ומקצועית עשרות רבות של משרתי ציבור מסורים במגוון התפקידים והמגזרים הציבוריים, ממשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, צה"ל, גופי הביטחון ועוד. כולם מאמינים בשירות ציבורי ישראלי, ערכי, מקצועי ואיכותי שמשרת את אזרחי המדינה.

מקריאת המאמר, אני נדהמת מהזלזול באותם בכירות ובכירים. האם באמת מישהו חושב שאנשים בוגרים, שתפיסת עולמם התגבשה זה מכבר – בבית, במערכת החינוך, בצבא ובתפקידי ניהול ופיקוד ומצטרפים לתוכניות מנהיגות וניהול ציבורי, ויש לא מעט כאלה, משנים לפתע את תפיסת עולמם כי הם נחשפו למרצים ליברליים מהרווארד?! נו באמת.

לתוכניות אלה מגיעים משתתפים בוגרים ומגובשים. בחלק מהתוכניות, כמו זו בה אני וגם חלק מהקצינים הבכירים המוזכרים במאמר השתתפנו, מתוך תפקיד ניהולי ופיקודי בכיר. המשתתפים מגיעים לתוכנית עם ידע, אג'נדה ו"עמוד שדרה" אישי, ניהולי ומקצועי. הלמידה ותוכן התוכנית מסייעים בהעמקת הידע והיכולות לטובת עם ישראל כולו.

אנחנו נמצאים באחת התקופות הקשות והמאתגרות של מדינת ישראל והחברה הישראלית. שנים של שסע בחברה הישראלית ומהלכי בחירות חוזרים ונשנים, חודשים ספורים אחרי המחדל (כנראה יותר מאחד..) הכואב שפגע בנו בשמחת תורה, בתוך מלחמה הרואית של חיילינו ובמאמצים להשבת החטופים.

יש מה לבקר וחובה לבקר את הצבא. אין ספק שלא מעט מערכות כשלו ב-7 באוקטובר. אך בין זה לקרן וקסנר אין ולא כלום. זהו השיח של ה-6 באוקטובר. שיח של הטחת האשמות ויצירת מחלוקות, תיוג של אנשים וזהויות. שיח שממשיך ומפרק את החברה הישראלית.

כל אחד מאיתנו ולא משנה אם מדובר בפוליטיקאי, איש תקשורת, עובד ציבור או אזרח מודאג, חייב להיות חלק משיח חדש, מאחד, מחבק, המאפשר ניהול מחלוקות מתוך כבוד, וזאת בין היתר כלקח מכל מה שאירע כאן טרם ה-7 באוקטובר. רק כך נצליח  להתמודד עם המציאות הקשה, המורכבת והמאתגרת של חיים יחד במדינה הזו שכולנו כה אוהבים, רק כך נצליח ביצירת מרחב ציבורי שמאפשר תיקון ושיפור ולמען חברה ישראלית חזקה.

ליאורה טושינסקי כיהנה בעבר כמנכ"לית מועצה איזורית שומרון. בוגרת תוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר, תושבת שערי תקווה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

36 תגובות למאמר

  1. בפאראפרזה על יאן הוס: "הו, היתממות קדושה". אנשים בוגרים אכן אינם משנים לפתע את תפיסת עולמם כי הם נחשפו למרצים ליברליים מהרווארד, אלא זו הקרן שבוחרת את מי שלדעתה מתאים לה להשקיע בו. את תוצאות מדיניות הבגידה במדינה היהודית ואזרחייה אנו חווים מדי יומביומו בשכול ובכשלון.

  2. בלי לזלזל. שנה של קרן וקסנר כן יכולה לשנות השקפת עולם. גם בוגרים משתנים ונתונים להשפעות.

  3. כשהתחלתי לקרוא את המאמר חשבתי לרגע שאולי יש אמת בדבריה של הגברת.
    אבל אז הגעתי לרצף הסיסמאות על ׳שיח של השישי לאוקטובר׳ והבנתי שמדובר על עלה תאנה שנבחר כדי לאפשר לקרן להיראות כאילו היא לא מנסה לקדם אנשים מתפיסה ספציפית.
    ורק כדי להוכיח את זה יותר מתברר בסוף שהיא יושבת בתפקיד בו לא ניתן לאייש איש שמאל וממנו ברור שיהיה מספיק מי שימנעו קידום לתפקיד בכיר יותר(אפליית מתנחלים היא עובדה ידועה בחלקים אלן של העם).

  4. למה היא חושבת שעם ישראל מטומטם?
    בחרו פרזנטורית לקרן וקסנר…זלזול
    באינטליגנציה

  5. שנה אחת של שטיפת מוח ומיליון שקל וקצת היחשפות ל"עובדות החיים " יכולים מאוד לעזור לכל אחד "לצאת מן הבועה" ולהתחיל לראות את הצד הנחמד של המטבע ולהבין באיזה צד מרוחה החמאה

  6. אני מציע לכותבת המאמר את הבחינה הבאה:
    איפה בהחלטותייך ״טובת הדמוקרטיה״ עלתה בחשיבותה על ״קידום המעשה הציוני״?!…
    כי אם נשווה להחלטות של דור-המייסדים נוכל גם אנחנו (העיוורים) להבחין בפגיעה האנושה של ה-״דיפ-סטייט״ (ובוגרי קרן וקסנר) בכל מרקם חיינו.
    7/10 התאפיין בשפיכת-הדם ממש אך יש לנו 7/10 בכל רקמות חיינו, מערכת-המשפט, שמירת-החוק, השתלטות על קרקעות-המדינה, הפרקליטות וגניבת האמל״ח מבסיסי-צה״ל.
    הכל התנקז ביום אחד ל-7/10 .
    לי ולך על הפרצוף.

  7. אני מציע לכותבת המאמר את הבחינה הבאה:
    איפה בהחלטותייך ״טובת הדמוקרטיה״ עלתה בחשיבותה על ״קידום המעשה הציוני״?!…
    כי אם נשווה להחלטות של דור-המייסדים נוכל גם אנחנו (העיוורים) להבחין בפגיעה האנושה של ה-״דיפ-סטייט״ (ובוגרי קרן וקסנר) בכל מרקם חיינו.
    7/10 התאפיין בשפיכת-הדם ממש אך יש לנו 7/10 בכל רקמות חיינו, מערכת-המשפט, שמירת-החוק, השתלטות על קרקעות-המדינה, הפרקליטות וגניבת האמל״ח מבסיסי-צה״ל.
    הכל התנקז ביום אחד ל-7/10 .
    לי ולך על הפרצוף.

  8. עם יכולת הנמקה כזו,

    הרשי לי להיות מסופק מאוד, ש"דרך קרן וקסנר הפכתי לעובדת ציבור טובה יותר".

    מדוע? (על המשקל, נאה דורש (נימוקים), נאה מקיים).

    אתחיל טיפה מרחוק: התלבטתי, האם להגיב על המאמר המקורי של עקיבא ביגמן. לא מהסיבה, שאני חושב שהוא טועה. להיפך, אני מאמין באותה מסקנה בדיוק (כמוהו). אלא מהסיבה, שזו מסקנה אישית. אסביר: כאשר עוסקים בשאלה מסוג "האם לאירוע X, השפעה Y?", בד"כ לא ניתן להוכיח לוגית, כמו במתמטיקה, את המסקנה. זו אגב, בעיה, של כל מדעי החברה. בני אדם הם יצורים מורכבים ולמעשה, (תהי הסיבה אשר תהי, מורכבות או מה לא), אין דרך מדעית להקים שרשרת לוגית, בבחינת סיבה ותוצאה – כאשר מדובר על פסיכולוגיה אנושית.

    זו הסיבה, בגללה מר ביגמן, הרבה במאמרו להראות את הקורלציה בין הרכב האחראים על מחדל 7.10.2023 (יום שיזכר לדיראון עולם, יום שמאחד המוני עזתים עם הנאצים, ימח שמם – וזו לא ובדיוק מחמאה לתושבי עזה) לבין הרכב הבכירים, אשר ביקרו בחממת האנטישמיות – הידועה גם בשם, אוניברסיטת הרווארד. קורלציה כידוע, היא אכן הכלי המחקרי העיקרי, ככל שמדובר במדעי החברה – כך שגם אם מדעי החברה אינם מתמטיקה: (א) המתודה של מר ביגמן, נכונה ו(ב) איך נאמר … במבחן התוצאה, המון בוגרי "תוכנית הבכירים", לא היו בכירים כ"כ (וזה עוד בעדינות). כך שעם המסקנה של מר ביגמן, אני מסכים.

    אבל, אני מגיב למאמר שכותרתו ותוכנו, עוסקים בטענה המרכזית "דרך קרן וקסנר הפכתי לעובדת ציבור טובה יותר". מדוע אני מטיל בך כדבריי, ספק רב מאוד? כיוון שלא עשית, כותבת נכבדה ולו את המאמץ המינימלי ביותר, לנמק ו/או להוכיח את עמדתך!

    נתחיל מזה שאין ולא נברא במאמר המקורי, לו את "מגיבה", "זלזול באותם בכירות ובכירים". מבחינה לוגית יבשה, זהו בכלל כשל לוגי ידוע – פנייה אל הרגש. לפני שהגבתי כאן, קראתי שוב את המאמר המקורי (בבחינת, אולי זכרוני מטעני ואינני זוכר אותו כשורה) ואין בו כאמור, שום "זלזול באותם בכירות ובכירים". כך שזו כבר, לא התחלה מרשימה מצידך.

    אבל נעזוב את זה, לא כולם תמיד נצמדים לכללי הלוגיקה, עד הפסיק האחרון ובמדעי החברה כאמור, זה גם לא אפשרי. אז מה חיפשתי במאמר שלך? היעדר של מה, גרם לי לומר כי "עם יכולת הנמקה כזו, הרשי לי להיות מסופק מאוד …"?

    התשובה פשוטה: דוגמא או חיזוק כלשהו לדברייך! במשך כל המאמר, את נשארת ברמה של הסיסמאות. הבכירים והבכירות לא משנים … מנהלת יותר טובה … ידע, אג'נדה ו"עמוד שדרה" אישי, ניהולי ומקצועי … וכמובן (איך לא?) … "שיח חדש, מאחד, מחבק, המאפשר ניהול מחלוקות מתוך כבוד" – הסיסמא האופנתית התורנית.

    נכון, מדעי החברה אינם מדע מדויק, אבל דוגמא כלשהי לבסס כיצד "דרך קרן וקסנר הפכתי לעובדת ציבור טובה יותר"? כן, זו תהיה אנקדוטה (קרי, דוגמא בודדת) אבל מינימום יושרה אינטלקטואלית דורשת לבסס טענות בדרך שזמינה ואנו יכולים.

    אין לי מחקר ש"דרך קרן וקסנר הפכתי לעובדת ציבור טובה יותר"? הנה דוגמא (עשיתי X, למדתי שזו טעות, התחלתי לעשות Y ו-Z היא הסיבה, מדוע אני חושבת שהתוצאה טובה יותר). עם כל הכבוד ל"שיח חדש, מאחד, מחבק, המאפשר ניהול מחלוקות מתוך כבוד", ללא נימוקים ואפילו המינמליים ביותר שזמינים (מה שזמין – לא תמיד יש בנמצא את ה"נימוק הנמצח", כל פריצה לוגית/מדעית מתחילה מנימוק "קטן" אי שם, במורד הדרך) – אז ללא נימוקים ואפילו המינמליים ביותר שזמינים, שום שינוי לא יתחולל בשיח. בוודאי, כאשר מערבבים בזה גם "זלזול באותם בכירות ובכירים". רגש, הוא לא תמיד יועץ טוב. זה יכול להיות לכל היותר, הטריגר שגורם לך להגיב – אבל זה *לא יכול להיות* בין הנימוקים בדברייך.

    אז כאמור, חיפתשי ולא מצאתי, בתגובתך, את הנימוקים לעמדתך – מוזמנים להצביע עליהם, אם טעיתי.

    עכשיו, רק דבר אחד – אם כתבתי שהתלבטתי, האם להגיב למאמר המקורי של מר ביגמן. מה גרם לי להגיב עכשיו? רק בשביל להצביע על העובדה, שלא הבאת נימוקים תומכים לדעתך?

    גם אם נניח שאני צודק (אני כמובן חושב שכן), מה הצבעה כזו תורמת לשיח הציבורי? נניח שבאמת לא כתבת נימוקים לעמדתך, כיצד זה בדיוק מקדם את השיח הציבורי (מעבר למינימום, לפיו עמדתך אינה מנומקת אבל זהו רף נמוך ובעיקר, לא תורם לכלל הציבור – שלדעתי, זו מטרתו של השיח הציבורי)?

    אז התשובה פשוטה: מבלי להתייחס (מודה) לא למאמר המקורי של מר ביגמן ולא למאמר התגובה (שלך), אני נוטה לחשוב שיש משהו פסול מאוד, בדרך בה קרן ווקסנר פועלים/פעלו. מדוע?

    לפני כמה ימים, פורסם באתר זה מאמר, אשר עסק במילה שהסמול גנבו לשימושם – המומחים.

    זו מילה שתשמעו הרבה בתשקורת ובפאנלים השונים בשיח הציבורי. אתה חושב שאין להחלטות החונטה בגלימות (זו עם כל הסבירות ביקום להחלטה, אך ללא שום אחריות לתוצאות מעשיהם, גם לא לישירות ביותר) שום השפעה על הטבח הנורא של 7.10.2023? את חושב שאלילי המשפט רוצים להכין מצות מדם של תושבי הדרום? אתה נגד המומחים?!!!

    אז כפי שכתבתי שם (ודגש זה חשוב גם , כי בהתאם להשתק משפטי, זה לא יכול להיות נכון שאחליף את דעתי בכל מאמר אחר – פעם אטען שא' נכון וב' שגוי ופעם אחרת, שב' נכון וא' שגוי – כך שטענותיי תמיד קוהרנטיים, חשוב לא פחות), מומחיות לבדה היא שגויה. קרי, כאשר מומחים שבויים בתיבת תהודה – אין שום ערך למומחיותם. מצב, הידוע בישראל בשם הגנאי: קונספציה.

    אך מה הקשר בין שימוש שגוי המומחיות לבין מה שכתבתי מעלה – יש משהו פסול מאוד, בדרך בה קרן ווקסנר פועלים/פעלו? וכיצד דעתי זו, תורמת לדיון ציבורי?

    אלמנטרי: (וכבר רמזתי על כך למעלה) על מנת, שהכשרה כלשהי תהיה מועילה ולא תהפוך ברבות הימים, ל"קונספציה" – ההכשרה חייבת (!!! אין לי מספיק סימני קריאה 🙂 להתבצע במקומות שונים! לשמוע דיעות שונות!

    שליחת כל הבכירים, לאותו מקום, בכל זמן (דהיינו תמיד), לשמוע את אותם הדברים, אותן השיטות, העוברות באותה מתכונת – יש לזה שם אחר: אינדוקרינציה!

    ולזה, גב' טושינסקי, כלל לא נדרש "משנים לפתע את תפיסת עולמם". זה רק בסרטים, מראים אינדוקרינציה בגרמניה הנאצית, כהמוני "נוער ה*טלראי" (ימח שמם) צועקים "הייל ה*טלר" (ימח שמו). כמו ברוסיה של פולטר, יש מי שצועק "אמא רוסיה בסכנה" ויש מי שכותב ספרים ומצטט בהם אריסטו, צ'כוב ודוסטוייבסקי. תעמולה ואינדוקרינציה, הם אף פעם לא מקשה אחת – תמיד נדרשת חלוקה, בהתאם לרמות באוכלוסיית היעד. למי נדרש "אמא רוסיה" ולמי נדרש צ'כוב.

    בנוסף, אני מביא כדוגמא את גרמניה הנאצית, לא כ-רדוקטיו אד היטלרום (שם של כשל לוגי) אלא כדוגמא לכך, שגם אנשים בוגרים, במדינה מתקדמת ביותר (גרמניה בתחילת המאה הקודמת, היית בין המדינות המתקדמות ביותר בעולם! גם מדעית!) פגיעים לאינדוקרינציה. נכון, זה לא ישמע כמו "מיין קאמפ" אלא דווקא כמו הדוגמא הסובייטית – הנאצים, מעולם לא התחבאו מאחורי רעיונות ליברליים (באופן ממש מופגן, יש לומר). רוסיה הסובייטית לעומת זאת … דווקא כן ומאוד.

    אז כפי שאת רואה, גב' טושינסקי, אינדוקרינציה דווקא יכולה מאוד להתחבא כ"מתבבססת" על רעיות ליברליים. או שתרצי לטעון, שרוסיה סובייטית לא היית קיימת? ושהמציאות לחיים בה, לא היית גרועה עוד יותר, מגרמניה הנאצית? (באופן כללי, מודעות לאינדוקרינציה ולנעשה ברוסיה הסובייטית, חסרה מאוד בחברה המערבית).

    אז זו הבעיה בעיניי הפרטיות, עם תוכניותיה של קרן וקסנר. לו באמת רצו "לשפר" את השכלת הבכירים בשירות הציבורי בישראל וע"י כך, "לקדם" את השירות לאזרח בישראל – היו חייבים לשלוח את חברי התוכניות השונים, למוסדות לימוד שונים!!!

    לשלוח את כולם, למוסד לימוד יחיד, יכול רק מי שלא למד היסטוריה. זה צחוק הגרול, עצוב לדעתי, אבל מוכיח את דבריי, שבאוקטובר 2023 הודיעה קרן וקסנר על ניתוק קשריה עם אוניברסיטת הרווארד, עקב תגובתה הרפה של האוניברסיטה לטבח במתקפת הפתע על ישראל[13]. וכן בעקבות סירובה של אוניברסיטת הרווארד לחשוף סטודנטים מהאוניברסיטה שתמכו בחמאס (ציטוט מוויקיפדיה, כמובן).

    מי שלא לומד מהיסטוריה, באמת נועד לחזור עליה.

    1. תגובה מצוינת.
      אוהב את החשיבה שלך.

    2. אחלה תגובה!!!
      כרגיל אצלך….
      אני אוהב את התגובות המבוססות והמנומקות שלך באופן כללי.
      שאפו!

      הכותבת הנל מייצגת לדעתי את הזיהום הנטפליקסי שפשה במחוזותינו זה מכבר….
      מתן ייצוג ובולטות לדעה אישית מסויימת שמתיימרת להיות חזות הכל ולפי זה אנשים קובעים דעה.

      לא שונה בהרבה משלל הבורים והנבערים שלומדים היסטוריה, יהדות, יחסים בינ"ל או אפילו מתכונים דרך יוטיוב😆😆😆

    3. תשלח את התגובה הזו כמאמר נגד למאמר הזה. התגובה שלך צריכה יותר חשיפה!

    4. כל הכבוד על התגובה היפה והחשובה.
      תמיד נהנה לקרוא את דבריך.

  9. "נו באמת" זה לא טיעון.

    למעשה, לא הוצג פה אפילו טיעון אחד או תגובה רלוונטית.

  10. הפוך גוטה, הפוך. קרו וקסנר בוחרת למי לתת מילגה על סמך דעות פוליטיות. אותם אנשים חוזרים עם תואר, מה שנוטה לקדם אותם בתוך המערכת, במקום את אלה שלא נשלחו להארוורד. כך נוצרת הטיה מובנית בתוך המערכת, כאשר אותם יקירי הקרן שקודמו מגיעים לעמדות השפעה.

  11. כשהתחלתי לקרוא את המאמר שלה לרגע היה נדמה כי יש אמת בדבריה, מסתבר שהשמאל הפרוגרסיבי שקרן בכל רמח איבריו וחושב שהיהודים ציבור מטומטם. אסור בתכלית האיסור לשתף פעולה עם הקרן הזה שמטיפה ופועלת בכל כוחה למדינת כל אזרחיה.

  12. שימוש חלול בסיסמאות נבובות
    כנראה שהכותבת הייתה "תלמידה" מצטיינת בקרן וקסנר
    מה זה "עובדת ציבור טובה יותר", מה הקריטריונים, מי קובע ואיך
    הפסול ברעיון של קרן וקסנר הוא יצירת מסלול הכשרה לקידום כאשר המניע לכל התהליך אינו ערכים אלא הרצון להתקדם על ידי נשיאת חן בעיני המערכת (ומכאן גם הקונספציה)

  13. חחחחחחחח
    זה הרי ברור לכל בר דעת שהקורס הווקסנרי מיועד בעיקר לבעלי תפיסת עולם שמאלנית פרוגרסיבית עכורה מבית המדרש הרפורמי האמריקקי.

    השורה התחתונה מדברת בעד עצמה, כל מי שעבר בווקסנר ייצג בתפקידיו את דעות השמאל העולמי שתומך בשאיפות הלאומיות של האויב הערבי בתחומי ארץ ישראל על חשבון הבעלים האמיתיים של האדמה – עם ישראל.

    אז עם כל חוסר הכבוד לדעילית – ויש טונאז' עצום מהחוסר כבוד הזה – הרי שדבריה משולים לגמגומים של קלודין גיי בקונגרס.

    גילוי נאות: לא קראתי מילה מדבריה. אין למה.
    בדיוק כפי שלא התעמקתי בפרטי עדות האופי שנתנה זהבה גלאון לעזרא נאווי הארור שר"י.

    הראיות מהעבר שנוגעות למרבית בוגרי ווקסנר מייתרות את ההקשבה לעדות האופי הלא אובייקטיבית בעליל שהובאה כאן.

    קוזאקים גזלנים עם דמעות תנין

    ובביאת משיח צדקנו ננוחם

    1. ולאחר רפרוף מהיר בדברי הנל…

      מסתבר שהיא חושבת שזה תקין לייבא כל סחלה ניהולי מבית מדרשו של השמאל העולמי (שהרי הפקידות ברובו המוחלט של העולם המערבי מלאה בשמאלנים עכורים ומבאישים)

      לא מפליא בכלל שחוש הסיקורת העצמית לא קיים אפילו ברמז😆😆😆

  14. האם כל מי שעבר בקרן וקסנר הוא בהכרח רע? ממש לא.
    א-בל.
    א. כן, אנחנו רואים את התוצאות של חלקים גדולים מבוגרי הקרן…
    ב. "האם באמת מישהו חושב שאנשים בוגרים, שתפיסת עולמם התגבשה זה מכבר – בבית, במערכת החינוך, בצבא ובתפקידי ניהול ופיקוד ומצטרפים לתוכניות מנהיגות וניהול ציבורי, ויש לא מעט כאלה, משנים לפתע את תפיסת עולמם כי הם נחשפו למרצים ליברליים מהרווארד?! נו באמת" ובכן, כנראה שכן… מי? הקרן עצמה. הם לא משקיעים מתוך אלטוראיסטיות מוחלטת. הם באים להשפיע על סדר היום הציבורי במדינת ישראל, והם יודעים איך לעשות את זה. שוב, זה לא אומר שבהכרח כל אחד ואחד מבוגרי התוכנית הוא רע, ואת כותבת המאמר איני מכיר. אבל אי אפשר להתעלם מכך שהקרן באה להשפיע, ושהם לא אנשים מטומטמים.
    אגב, התיוג של כל שיח מהותי כ"שיח של 6 באוקטובר" משמש כאחלה טיעון לסתימת פיות ל—אנחנו יודעים איזה צד במפה הפוליטית.
    ושוב, איני מדבר על כותב המאמר שאיני מכיר אותה כלל.

  15. מצטערת אבל כאשר רוב הבכירים שמאיישים את המטכ״ל הם בוגרי תכניות הלימודים של קרן ווקסנר, אם לוקחים את הטענה שלך שהלימודים הללו תרמו באופן מהותי לתפקוד שלך, יש מקום לבדוק גם השפעות שליליות.
    זאת לוגיקה פשוטה שסביר להניח שלא הייתה חלק מהסילבוס שלכם.

  16. קשקוש בלבוש. איך זה שאין אף יוצא קרן וקסנר שהוא ימני? למה ״במקרה״ יש בוגרי וקסנר רק במפלגות השמאל-מרכז? למה אין אף בוגר בליכוד? בעוצמה יהודית? למה בכלל אלוף בצבא שפיקד על אלפי חיילים צריך קורס במנהיגות? צריך להיות מאד מאד תמים כדי לא להבין ששוטפים שם לאנשים את המח ומכווינים אותם להיות שליחים של המפלגה הדמוקרטית בישראל.

    1. השאלה היא מה ג'פרי אפשטיין חברו הטוב של לזלי וקסנר תרם ל"שכנוע" של אותם גברים בגיל העמידה…

  17. ליאורה היקרה, כמי שפגש אותך ונחשף לעבודתך יודע שאת עושה עבודה טובה, אבל אין פה קשר לביקורת של ביגמן.
    א. כנראה שהיית עובדת טובה לפני התכנית.
    ב. לא כולם משנים את דעתם בתכנית וחושבים שהפקידות היא המנהיגות, היא הקובעת, היא מחוללת השינוי – אילו הסיסמאות שמחדירים בקרן שגם אני קיבלתי דרך תכנית מנהיגות דומה. בסוף הם עובדים על מאסה וסטטיסטקה.
    ג. יכול להיות שהם מראש מאתרים את מי שיותר פגיע להשפעה שלהם, האם חשבת על כך?
    ד. שנינו מכירים עוד מנהל בכיר ברשויות המקומיות, חובש כיפה שגם עבר תכנית שלהם ולא השתנה. האם זה משנה במשהו את הניסיון שלהם להחדיר תכנים אנטי דמוקרטיים? ושוב, יש סיבה שהם פנו אליו כמו שהם פנו אליך, כפי שנחשף במגוון תכניות אחרות של הקרן החדשה לישראל (פועלים בשיטה דומה) שרוצים לפנות לדתיים, ימניים לייט.
    ה. החשיפה עצמה לתכנים היא מבורכת אבל כשאתה נמצא ביחד עם אנשים דומים לך שמראש כנראה אותרו על בסיס היותם פגיעים להשפעה אנטי דמוקרטית אליטיסטית, ברור שאתה תתחיל לחשוב כמוהם.
    בקיצור יכול להיות שאת עדיין דמוקרטית אבל התכנית עצמה מעודדת תכנים אנטי דמוקרטיים במסווה של "מקצועיות" חרטה ברטה של מדעי הדשא, ואני כותב זאת בתור אחד שהיה חלק מהדבר הזה של תכניות מנהיגות/צוערים/ניהול של המגזר הציבורי

  18. הסיפור של קרן וקסנר מזכיר לי מאוד את הספר "ניידים ונייחים".

    השנה הזאת בהרווארד נועדה לייצר מעמד, מילייה, קבוצת אנשים מהעולם שמכירים זה את זה. עם הזמן האנשים האלה ירגישו יותר מחוייבות והזדהות רגשית עם עמיתיהם מהארץ ומחול, מאשר עם עם ישראל. עם ישראל שלח את האנשים האלה לעבוד בשבילו. עם ישראל מצפה מעובדי ציבור לעבור למען רווחתו וביטחונו.

    כמו שראינו, העולם לא כל כך אוהב אותנו, אז מה עושים כאשר הקבוצת עילית הניידת הזאת מעמתת את הישראלי עם שאלות קשות? הישראלי מנסה לענות להם. הוא מרגיש מחוייב לרצות אותם. משם באה הבוגדנות כלפי עם ישראל וכלפי הצרכים הביטחוניים והאזרחיים שלנו.

    עצם יצירת הקהילה העולמית הזאת באה על חשבון האינטרסים הלאומיים שלנו.
    לכן, הכשרות צריכות להיות מקצועיות וממוקדות.
    שיטות עבודה, מחקרים, ניסיון ניהולי, ובלי אינדוקרינציה, פוליטיקה ואג'נדות.
    אפשר להביא לכאן מומחים לקורסים קצרים, במקום לייצר את המעמד הזה בחול

  19. תודה לקרן וקסנר, אני בטוח שהכל נעשה בלב שלם וללא זדון.
    אין מצב שהשמאל הפרוגרסיבי שעומד מאחוריה רוצה להשפיע על נבחרי הציבור ואנשי המפתח בפוליטיקה הישראלית, ואני בטוח שאם היתה יוזמה כזו מהימין השמרני הממשלות לדורותיהן והתקשורת הישראלית היתה מתייחסת לכך באותה פתיחות וקבלה.

  20. אם כך, אז מדוע ללכת להרווארד ולשמוע את הדעות הליברליות האלה? אם אין בכך כל השפעה על תפיסת עולמם של אותם פקידים, למה לקרן וקסנר כל כך חשוב שאנשים יעברו דרך הקורסים הללו בהרווארד?
    לא הזמינו אותך לשבת על שולחן עגול ולהשמיע את דעתך, אלא לספוג מהאוויר הקדוש של היכל הנאורות. תספרי לנו כמה במה היתה שם להשמיע את דעתך במידה והיתה לך התנגדות לדברים שנאמרו. (לפי הדמות שאת מנסה לצייר את עצמך, אם נאמין לך, אז היית אמורה לכאורה להתנגד).
    ובכן, הכח החזק של הפוסטמודרנה הוא הטלת הספק בכל. אין צורך במסר חיובי – מספיק לערער על כל מה שברור. והטלת ספק שנעשית במעטה אקדמי עם רושם מכובד יכולה להשפיע גם על אנשים בוגרים ורציניים. זה מספיק בשביל לסדוק את האמונה בצדקת הדרך. בשביל לשאול את עצמך מחדש – לשם מה? אם אתה מודע לזה מראש, אתה יכול להפיק מזה אמונה יותר גדולה בצדקת הדרך. אבל אם אתה מגיע נאיבי, כמוך, הסיכוי לצאת ללא פגע הוא אפסי.
    הפרוגרס המבוסס על הטלת הספק בכל הוא וירוס שמקנן ופוגע בכולנו. ויש אנשים רעים בעולם עם וודאות כל כך גדולה שהרוע שלהם הוא מצוות אללה. אין לנו פנאי להיות בספק. מול הוודאות המטורללת של האיסלאם צריר להעמיד וודאות יהודית גדולה אף יותר. מציון תצא תורה. הטוב העולמי יצא מירושלים. על זה המלחמה ואסור להוריד לרגע את היד מההדק. גם לא בהרווארד.

  21. עצוב. לא היית צריכה את קרן וקסנר כדי "להפוך" לעובדת טובה יותר. היית צריכה להיות טובה ונאמנה כשהתחלת את השירות הציבורי, ומשם לשפר את עצמך. לא חסרות בארץ מסגרות שמלמדות מנהל ציבורי, ודרכן יכולת ללמוד לשפר את הניהול שלך.
    את אולי "סלע איתן" בדעותייך ובהשקפת עולמך, אבל קשה להאמין שלאחר כל ההרצאות שספגת, יעמוד בך הכוח לשחות נגד זרם שמטיל ספק, כל ספק. וזו הבעיה האמתית, ולא אם שינית את השקפת עולמך. ט

  22. אגב עוד אלמנט מפחיד בקרן שצוינה כבר היא עבודתם ביחד כמו במועדון סגור להגן אחד על השני .הגברת הזאת בסיכוי גבוה ביותר "נשלחה " כדי לכתוב כאן מאמר יחד עם אדם יקר קרוב למגזר שנשלח לכתוב מאמר בערוץ 7 לטובת הקרן וחבריה .הפעולות האלה בסגנון הבונים החופשים לא מגדילות את האמון .

  23. חס ושלום לא מזלזלים רק שוכחים שהם יהודים לני הכל וזו צריכה להיות מדינת היהודים ולא מדינת וקלר או mit או פורד שכולם משלבים ידיים להפוך מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה כלומר מדינה פלסטינית המצאת המאה שמעולם לא היית ולא תהייה

  24. כדאי להוסיף כמה עובדות שהן בבחינת הפיל שבחדר. פיל עצום מימדים:

    קרן וקסנר הוקמה על ידי לזלי וקסנר, חברו הטוב של ג'פרי אפשטיין הפדופיל וסרסור הנערות לרבים משועי העולם, מקלינטון דרך הנסיך אנדרו ועד ל"חמצוואר" של אהוד ברק, לכאורה. וקסנר הוא גם הבעלים של "ויקטוריה סיקרט", מפעל בגדי הים ומאגר הנערות החתיכות מכל העולם שמשוועות לבוק דוגמנות ומוכנות לעשות לא מעט בעבור זה.

    עשיתם אחד ועוד אחד, או שעוד לא?

    אז כשרוצים לשכנע גברים בגיל העמידה להצטרף לארגון הפוליטי החתרני האנטי ישראלי, מה נותנים להם בתמורה? לא צריך שנה. מספיק לילה אחד, עם תיעוד נסתר, והם שלך, נסחטים לנצח ומתוגמלים מעת לעת במושאי חלומותיהם הסודיים. ששש… ויקטוריה? סיקרט!

    נ"ב
    ליאורה? צריך גם עלי תאנה ל"מפעל השכנוע העמוק" הזה.