גלנט מועל בתפקידו

תפקידו של שר ביטחון בשעת משבר הוא לקיים ביקורת חריפה של מערכת הבטחון ולהוביל רפורמה מקיפה בממסד הצבאי. השר גלנט פועל בדיוק הפוך

יואב גלנט עם חיילי צה"ל בגזרת החוף. צילום מסך

שר הביטחון יואב גלנט דחה היום בוועדת חוץ וביטחון את הטענות שעלו בדבר תהליכי בניין הכוח של צה"ל ופוצץ את הדיון כאשר כמה מחברי הכנסת ביקשו להקשות על גישתו. לגישת גלנט הכישלון היה בעיקרו מודיעיני ומבצעי, ואילו מבחינת בניין הכוח "הכל עמד במבחן".

יתרה מכך, גלנט תקף את דרישת שר האוצר סמוטריץ'  להקים ועדה לפיקוח על תקציב הביטחון והמשיך בקו האופייני לבכירי מערכת הביטחון המציג את הפוליטיקאים כגורמים ציניים הפוגעים בעבודתם של אנשי המקצוע: "מנסים להקים ועדה פוליטית לבדיקה פוליטית שתפגע בבניין הכוח של צה"ל שנבנה כבר שנים בהצלחה".

אחרי זוועות ה-7 באוקטובר חשבנו שגודל האסון יוביל בהכרח לערעור ולשינוי של סדרי עולם פסולים שהשתרשו בישראל לאורך עשורים. כמה טעינו. מדברי גלנט מתברר כי צה"ל ומערכת הביטחון לא למדו דבר והם מבקשים להנציח את העצמאות המופרזת ואת היעדר הפיקוח האזרחי על מערכת הביטחון. מתברר כי שר הביטחון שאמור להיות הגורם האזרחי המפקח, מבקר ומכווין את צה"ל מטעם הממשלה, שותף לגישה הרואה בממשלה ובכנסת גורמים שיש להטיל דופי במניעיהם ולהקפיד על הרחקתם מניהול צה"ל.

במצב דברים זה אין מנוס מלהסביר את גודל וחומרת הכישלון של גישת אנשי המקצוע שהשר גלנט פועל לשמר את חוסר תלותם ואת יכולתם לצפצף ולהתעלם מדרישות המערכת הפוליטית.

הגנרלים שעומדים בראש צה״ל קיבלו מאזרחי ישראל 60-70 מיליארד שקל בשנה, ועשרות אלפי מגויסי חובה שהם כוח האדם האיכותי ביותר בפלנטה, כדי לבנות כוח שיוכל להגן על ישראל מפני תרחיש יום הדין של פלישה בו זמנית מ-4 או 5 חזיתות.

תקציב הזרוע הצבאית של חמאס עומד על כמה מאות מיליוני שקלים, לכל היותר מיליארד שקלים, וכוח האדם העומד לרשותו הוא העלוב ביותר על פני כדור הארץ.

למרות זאת, הגנרלים הכושלים שלנו הצליחו לנהל את צה״ל בצורה כל כך כושלת שארגון עלוב – עם תקציב וחימוש הבטלים בשישים ביחס לצה״ל, ועם כוח אדם בעל דפ"ר מתחתית הטבלה העולמית – ניגב איתנו את הרצפה והצליח לשחוט, לאנוס ולהתעלל באלפי ישראלים במשך יום שלם.

הכישלון של צמרת צה״ל משול למאמן של ריאל מדריד שהיה מקבל את הסגל הטוב בעולם, ותקציב רכש נאה להתמודדות על זכייה בליגת האלופות, והיה חוטף תשיעייה מקבוצת ליגה רביעית בקזחסטן.

קונספציה, כסף קטארי, הערכות מוטעות לפיהן החמאס מורתע, כישלון מודיעיני – הכל נכון והכל חלק מהמחדל. אבל זה לא העיקר. העיקר הוא שגנרלים שקיבלו מאיתנו משאבים כמעט בלתי מוגבלים והיו אמורים לבנות כוח שיגן על ישראל מפני אויבים חזקים לאין ערוך מחמאס, כשלו כישלון מחפיר.

הם הגדילו לעצמם את הפנסיות אבל סגרו אוגדות מילואים וחטיבות שריון וקיצצו בערך בחצי מכוח הארטילריה של צה"ל. הם דיללו את הימ״חים, מכרו לעצמם רעיונות שונים ומשונים על צבא קטן וחכם ו"סוף עידן המלחמות הגדולות" ודיללו אפילו את הכוחות בגבול הרצועה שעה שהם ידעו שהחמאס מחזיק בכוח של עשרות אלפי מחבלים שמתאמנים על פלישה לשטח ישראל.

הם הסתמכו על טכנולוגיות אבל לא טרחו לתקן מערכות שהתקלקלו או להתייחס לאזהרות ולמידע שהגיעו בזכות אותן מערכות, ואם כל זה לא הספיק הם גם הוציאו חצי צבא להדממה. כי ברור שחמאס לא יתקוף בחג כשצה״ל ישן. למה ברור? כי איזשהו גנרל החליט שרירותית שבתאריכים מסוימים חצי צבא זה מספיק. למה? כובע.

ועוד לא דיברנו על עזות המצח של צמרת מערכת הביטחון למדר את הממשלה בלילה שלפני המתקפה, להסתיר מהממשלה את תכנית 'חומת יריחו'; את תרבות השקר שהתפתחה בצה"ל מול ועדות הכנסת ומשרדי הממשלה; את הבחישה הבלתי פוסקת של הגנרלים בפוליטיקה ובסוגיות מדיניות ואת התדרוכים לתקשורת לפיהם "השרים משתלחים בצבא" בכל פעם שפוליטיקאי מבקש להתריע או לקבל תשובות לסוגיות מטרידות.

עזות המצח של הגנרלים שכשלו כישלון כל כך מחפיר והרסני להמשיך ולהיאבק על כך שלא יהיה עליהם פיקוח אזרחי, לתדרך נגד הממשלה ונגד הדרג הפוליטי, להציג את הפוליטיקאים כציניקנים וכמושחתים ואת עצמם כאנשי מקצוע נקיים לחלוטין משיקולים זרים, ולחשוב שתפקידם של אזרחי ישראל הוא לחתום להם על הצ'ק ולהפקיד בידיהם את ילדינו מבלי שלנבחרי הציבור תהיה יכולת להשפיע על בניין הכוח, על המוכנות למלחמה או על המתרחש במערכת הביטחון, עזות המצח הזו הייתה בלתי נסלחת עוד לפני האסון של ה-7 באוקטובר. העובדה שהתועבה האנטי-דמוקרטית הזו נמשכת אפילו אחרי אסון בכאלו סדרי גודל, זה כבר ריקבון שאינו מתקבל על הדעת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. לא ראוי הזלזול בחמאס. החמאס פיתח תעשייה צבאית לתפארת, בנה מערכת מנהרות מרשימה בתקציב אפסי, והצליח בכח המחשבה והאימון לאסוף מודיעין על בכירי צהל ולפרוץ את כל מערכי ההגנה. הנהגת החמאס היא בהחלט משכילה, ומגוייסי כח העילית שלו חדורי מוטיבציה והקרבה, ונלחמים בתנאי נחיתות.

    1. בתקצוב אפסי? מוזרמים אליו כספים אדירים מאיראן קטאר ועוד.

  2. מאמר מדוייק ….חבל שכל הצמרת הממסדית. לא זזה משתנה בעקבות המחדל הנ"ל…
    נראה שיכח עוד כמה שנים ן
    להשתחרר מכבלי הממסד ולרענן באנשים וחשיבה חדשה

  3. גלנט נכנע בסוף מרץ 2023 לאולטימטום משותף שהציגו לו הרמטכ״ל, ראש השב״כ וראש המוסד, כי אם לא יתנער פומבית מהחקיקה המשפטית, הרי שתוך 48 שעות הם יפסיקו לספק הגנה ביטחונית למדינת ישראל, בטענה המופרכת כי צה״ל וכוחות הביטחון מתפוררים להם בין הידיים בשל גל סרבנות שנכנס גם לתוך צה״ל הסדיר וכוחות הביטחון, כך שכביכול הם עומדים לאבד שליטה על אירוע הסרבנות.
    גלנט לא עמד באיום וב-25 למרץ נשא את נאום ההתרסה כנגד נתניהו וממשלת הימין, בנוגע לכיוונים הפוגעים לטענתו בביטחון המדינה, אליהם החקיקה המשפטית גוררת את המדינה.
    כניעתו של שר הביטחון לאיום משותף של החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת, בעת שראש הממשלה נתניהו היה בביקור מדיני בבריטניה, היה האות להפיכה צבאית שקטה, בה הכריזו על עצמם ראשי צה״ל וכוחות הביטחון, כמי שמפסיקים להשמע לדרג המדיני, שהוא אינו לגיטימי כביכול, ויוצר משבר חוקתי, שלא מותיר ברירה לראשי החונטה הצבאית- ביטחונית המורדת, אלא להישמע כביכול ליועצת המשפטית לממשלה ולראשת בית המשפט העליון (רק כביכול, ולמעשה הכרזה על עצמאות, מרי, והפיכה צבאית-ביטחונית שקטה של ראשי צה״ל, השב״כ והמוסד).
    ראש הממשלה נתניהו, כאשר חזר לארץ הבין זאת היטב, ומקורביו כינו את האירוע כ-פוטץ׳. הוא כינס את מקורביו במשרד ראש הממשלה והחליט על פיטורי שר הביטחון גלנט. בה בעת, אספסוף מורדי קפלן, צר במקביל הן על משרד ראש הממשלה והן על מעון ראש הממשלה, תוך שהוא מאיים להתפרץ למעון ראש הממשלה ולעשות שפטים באשת ראש הממשלה, שנותרה לכודה בביתה המוקף המון זועם.
    ראש הממשלה היה צריך לקרוא לעזרת אחד מראשי הקושרים נגדו – ראש השב״כ, אשר נסע למעון ראש הממשלה והצליח לחלץ את אשת ראש הממשלה מהמצור וסכנת החיים אשר הקיפו אותה מכל עבר.
    בסוף אותו ערב של מהומות אלימות, הבין ראש הממשלה כי אין שום כוח ביטחוני אשר הוא יכול לסמוך עליו, וכי הוא קרוב יותר מאי פעם להיעצר על ידי אנשי היחידה לאבטחת אישים, הכפופה לראש השב״כ שהוא מראשי החונטה המורדת. ראש הממשלה נענה לעצת עוזריו, והישעה את משלוח מכתב הפיטורים לגלנט, ובכך עזר להוריד את גובה הלהבות של האספסוף ברחובות שתבע את השארת גלנט במשרתו. כך גם נשאר גלנט, כברווז צולע במשרד הביטחון, כאשר החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת, כביכול נשמעת לו, אבל בפועל ממדרת אותו ואת ראש הממשלה מכל ההתייעצויות וההחלטות הביטחוניות.
    כאשר הגיע ליל ה-7 באוקטובר, אך טבעי היה בעיני הרמטכ״ל וראש השב״כ לא להתייעץ עם שר הביטחון ובטח לא עם ראש הממשלה, על הידיעות המדאיגות על האפשרות לפרוץ מלחמה מול החמאס, שבמסגרתה החמאס עלול לכבוש שניים שלושה יישובים. כך לקחו על עצמם הרמטכ״ל וראש השב״כ את האחריות לקור הרוח היהיר שלהם, ולהחלטה המטופשת ללכת לישון בלי להתריע לאף אחד – לא לדרג המדיני, לא לאלוף פיקוד דרום, לא למפקד אוגדת עזה, לא למפכ״ל המשטרה, ולא לראש המחוז הדרומי של משטרת ישראל.
    כאשר החל טבח ה-7 באוקטובר, לא מיהרו הרמטכ״ל, אלוף פיקוד דרום ומפקד חיל האוויר, לשלוח בבהילות כוחות לסתימת עשרות הפרצות הגדר, ולהדיפת כוחות הנוחבה אשר חדרו לעשרות יישובים ומחנות צבא לאורך גבול רצועת עזה. איש לא יכול להסביר להיכן נעלמו ראשי הצבא ב-10 השעות הראשונות למלחמה, מדוע לא הצליחו לשלוח שום כוח צבאי מעשרות הגדודים שעמדו לרשותם, מדוע אף מטוס קרב לא המריא להפציץ את הפרצות בגבול ואת המוני החודרים דרכם לישראל, מדוע לא היו יותר מ-7 מסוקי תקיפה בו-זמנית מעל כ-60 ק״מ של חזית, ואף אחד ממטוסי חיל האוויר המפוארים.
    אם נצא מתוך הנחה, כי הרמטכ״ל, מפקד חיל האוויר ואלוף פיקוד דרום הם מפקדים קשוחים ומנוסים, שלא נתפשו בשיתוק של פאניקה ב-10 השעות הראשונות למלחמה, ולא התגלו כלא יוצלחים ושלומיאלים מושלמים, הרי שאין כמעט מנוס מלהגיע למסקנה, כי הם גררו רגליים בכוונה (ממש כפי שהם עושים כיום בסירובם להכנס לרפיח), מתוך מטרה לגרום לפאשלה ביטחונית מספיק חמורה שתביא לפיטורי ראש הממשלה ולנפילת ממשלת הימין שלו. הבעיה של ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת הייתה, שהם ברוב טיפשותם ויהירותם לא הבינו את מימדי הכישלון והטבח הנורא שיווצר כתוצאה מגרירת הרגליים שלהם.
    כאשר התבררו מימדי האסון של טבח ה-7 באוקטובר, מיהרו ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת לשוב ולהסתתר מאחורי גב הדרג המדיני, שהוא כביכול האשם במחדל, כי הרי הצבא וכוחות הביטחון הם רק כלים הנשמעים להוראות והנחיות הדרג המדיני שכשל, והרי הדרג המדיני הוא זה שלא הבין כביכול את הסכנות העומדות להתפרץ, למרות שראשי החונטה המורדת כמובן הזהירו אותם.
    מאז ה-7 באוקטובר ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת המליכו כביכול את שר הביטחון גלנט מעליהם, כי הם מוכנים לכאורה להישמע לו, אך בשום פנים ואופן לא לראש הממשלה.
    כך הפך גלנט לעלה התאנה של החונטה המורדת, אשר כביכול מתאם בין הצבא וכוחות הביטחון לממשלת ישראל.
    בפועל היה גלנט אידיוט שימושי, אשר עזר לראשי החונטה המורדת להיראות כאילו הם מאז ומעולם נשמעים לדרג המדיני, ובפועל הם המשיכו לא להשמע לא לשר הביטחון בו זילזלו כמשת״פ שלהם ובטח לא לראש הממשלה, שברור להם שאינו ראוי לנהל את המלחמה.
    כך הגענו לדישדוש של החודשים האחרונים, בהם הצבא גורר רגליים ומסרב למעשה להכנס לרפיח ולסיים את המלחמה בניצחון מוחלט על החמאס.
    חוסר נכונות הצבא להיכנס לרפיח נועד להשיג שתי מטרות עיקריות:
    א. למנוע מנתניהו ניצחון והשגה של מטרות המלחמה אותו הבטיח לציבור הישראלי, ולהשאיר אותו עם הכישלון של ה-7 באוקטובר ועם החטופים בידי החמאס.
    ב. לייצר הפוגה במלחמה אשר תאפשר הגברת הלחץ הציבורי להפלת נתניהו ולהליכה לבחירות, במקביל ליצירת לחץ מצד ממשל ביידן להחלפת ממשלת הימין של נתניהו, ובמקביל ללחץ של היועמ״שית והבג״ץ לפירוק ממשלת בימין בענין גיוס החרדים.
    מסעות גנץ וגלנט לארה״ב בשבועות האחרונים, היו אמורים להוות את המסמרים האחרונים בארון הקבורה של ממשלת הימין של נתניהו, כהמשך ישיר לקריאות ראשי ממשל ביידן להתפטרות נתניהו והליכה לבחירות.
    מאחר ונתניהו הוכיח שרידות פוליטית מופלאה, שהביאה את אויביו הפוליטיים לפעולות להדחתו בדרכים לא דמוקרטיות ששיאן היה ההפיכה הצבאית-ביטחונית (תפירת תיקי משפטי האלפים, יצירת משבר חוקתי על ידי בית המשפט העליון, מתן אפשרות ליועמ״שית ולבית המשפט העליון להכריז על נתניהו כנבצר וכד׳), הרי שבשבועות הקרובים נוכל לחזות במהלכים הבאים להפלת ממשלת נתניהו מצד כל השחקנים המוכרים לנו- ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת, ראשי מפלגת הגנרלים גנץ ואייזנקוט, המייצגים את החונטה המורדת ואת ממשל ביידן בקבינט המלחמה, היועמ״שית הלעומתית לממשלה, בית המשפט העליון שביצע הפיכה משטרית והכריז על עצמו כגוף העומד מעל הממשלה, הכנסת והדמוקרטיה הישראלית כולה, ולבסוף גלנט – הבובה המשת״פית של החונטה המורדת, שיש לו בוודאי שאיפות פוליטיות מרחיקות לכת, אבל שום כוח פוליטי לא עומד לרשותו, ואף אחד במפלגות הקואליציה והאופוזיציה לא באמת מתכוון לתת בו אמון ולתמוך בו אפילו לתפקיד עלוב כמו נהג שר הביטחון.

    1. כפי שכותב התגובה חזה -הם נואשים להפיל את ראש הממשלה ויעשו הכל – הנסיון של המוני פורעים לחדור לבית ראש הממשלה עם לפידים בוערים שכמעט צלח, הוא ניסיון לרצח ראש ממשלה ובני ביתו, בעידוד היועצת המשפטית לממשלה, בכירי ממרידי קפלן, ובתמיכה גלויה של תחנות טלוויזיה ועיתונים מרכזיים בישראל.
      מה עוד צריך לקרות כדי להבין מה קורה פה
      דרוש לראש הממשלה חברת אבטחה פרטית שתגן עליו ועל בני משפחתו באמת בכל עת

  4. שורש הרע הוא העדר התקשורת בישראל, וגופי תעמולה מתוחכמים וזדוניים שנתפסים של ידי קבל תמים כ"גופי תקשורת"

  5. במלחמת יום הכיפורים המזימה (קונספירציה בין דיין, קיסינג'ר וסאדאת) היתה לתת למצרים ניצחון קטן שיעלה במעט אבדות כדי להחזיר את הכבוד לצבא מצרים ולהגיע להסכם שלום. ב-7 באוקטובר המזימה הייתה לאפשר לחמאס הישג קטן שהתגלגל לקטסטרופה כדי לסלק את נתניהו מן השלטון. ובשתי המלחמות המזימה יצאה משליטה בגלל ליקויים אג"מים וצבא ישראלי לא מקצועי. דווח ברשתות שקציני מודיעין משמידים מסמכים המורים לכאורה על יותר מרשלנות פושעת. אז מספרים לנו פתאום שקצין ניהל רומן אם קצינה ורק עכשיו הוא מודה. וכן הוא מספר שהוא השמיד מסמכים, לכאורה מסמכים שקשורים אליו. קשקוש לדעתי.
    דיון בשאלה: האם התפקוד של צה"ל בשבת שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר נבע מחוסר מקצועיות או ממזימה (קונספירציה) אצל אורי מילשטיין. טרום המלחמה: הפסיקו פעילות חצב (איסוף מידע גלוי מעיתונים וכ"ד). הפסיקו להאזין לטלפונים של האויב מבחוץ והכל הלך על מנת להאזין לראש הממשלה. כל שלושת הבלונים של מודיען פתאום ברחו. על אחד שלחו מטוס כי הוא נסחף לכיוון עזה. לפי עדויות התצפיתניות הן הושתקו ואף איימו עליהם בכלא באם ידווחו על תרגול האויב. ארבעה פרצות בגדר לא תוקנו. סיירי גולני קבלו פקודה להפסיק את הסיור 40 דקות לפני פרוץ המלחמה. כוכבי ביטל את יחידה לאיסוף מידע בעזה ע"י סוכנים ואת חצב, איסוף גלוי. טלי גוטליב קבלה מידע ממקור אמין שלושה ימים לפני והתריעה וכל מי שהתעלם אשם. האמריקאים הוציאו, מספר ימים לפני, התרעה חריגה: להתרחק 7 מייל מהדרום. לאחר פרוץ המלחמה. אין תגבורת. גדוד סמוך אמר לקציני הבטחון השטח לא סטרילי. כוחות מצאלים לא הגיעו. טייס מסוק התראיין בשמו ובתמונתו ואמר שלא נתנו לו להמריא במשך ארבע שעות. מה חלקו של קובי שבתאי. צוות טקילה של שב"כ, נשלח לדרום לאחר ישיבה לילית והמשטרה לא בטלה אירוע של 4000 ללא ממ"ד. לא הופעל נוהל מחוז משטרה שכן. משטרת המרכז לא קבלה אישור או פקודה לחבור לחבריהם בדרום. על המחבלים נמצאו מפות אם מקומות אסטרטגיים. הפעלת צוות טקילה מחייב הגנה של כוחות מיוחדים למקומות אלו. גם בזה באופן מפתיע נכשל או לא נכשל, אם מסתכלים ממבט המחאה בקפלן. חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת זה מראה שיש פה יותר מרשלנות.

  6. עוצמת האש של ישראל היא ברובה נשענת על חיל האוויר. הגנרלים שכנעו את עצמם שאפשר להכריע מלחמות רק מהאוויר וצמצמו את צבא היבשה. הם הגדילו לעצמם את הפנסיות אבל סגרו אוגדות מילואים וחטיבות שריון וקיצצו בערך בחצי מכוח הארטילריה של צה”ל. הם גם דיללו את הימ”חים. להפציץ באירן עדיף מטוסים, למרות שיש גם אפשרויות אחרות. מאידך מצריים צוברת טנקים וראינו, שרק מול עזה בלבד היה חסר טנקים. הטנק יכול גם לקבל ממטרות מטוס ללא טיס. הטנק אינו תלוי במסלולי המראה. הטנק ברובו כחול לבן. בעוד שאת המטוסים מאיישים בעקר אנשי שמאל, ראה סיפורו של שי קלח, שנאמנים בראש ובראשונה לממשל הדמוקרטי בארה"ב, את הטנקים מאיישים כל עמך ישראל. יש סיפורי גבורה ממעט הטנקים שהיו בעוטף בשמחת תורה, בעוד שחיל אוויר סרב להגיע במשך שעות (בבקשה, אני מתחננת. הורגים אותי": התחקיר וסיפורי הגבורה מהטבח ברעים) גלנט אידיוט שימושי, אשר עזר לראשי החונטה המורדת להיראות כאילו הם מאז ומעולם נשמעים לדרג המדיני, ובפועל הם המשיכו לא להישמע גם לשר הביטחון ואף זלזלו בו, רץ לוועדות לאשר מיד עסקת נשק. הוא ניסה לכפות קניה מזורזת של 50 מטוסים במיליארדים ונבלם.

  7. ביבי תעיף את המרגל הזה כבר למה אתה מחכה כמה נזק עוד תיתן לשמאלני הזה לעשות לעם ישראל.

  8. יואב גלנט אינו אלא מהשיבוטים שנוצרו בקו הייצור,שנוצרו בו המשובטים האחרים.אנו רואים זאת בהתנהלותו לגבי המתיישבים היהודים ב"שטח סי" ובתכניתו לגבי"היום שאחרי".
    שר ביטחון אינו חייב להיות מהשייכים לקליקה,והוכיח זאת ד"ר משה ארנס ז"ל בכהונתו כשר ביטחון.

  9. אני דווקא מסכימה עם גלנט שהכשל היה מודיעיני ומבצעי. זה פשוט: אם צה"ל היה במקום טבח אוקטובר לא היה מתרחש. אם היה מודיעין נכון צה"ל היה נמצא במקום בשביל לעצור את הפלישה. גם אם המודיעין לא היה נכון, אבל האנשים האחראים להחלטות בשטח בשעות שלפני הפלישה היו לוקחים ברצינות את המידעים מהשטח ומקפיצים את הצבא הפלישה היתה נבלמת. השאלה היא למה התרחשו הכשלים המודיעיניים והמבצעיים והמאמר הזה הוא התשובה לשאלה.

    על עם ישראל להפנים את העובדה שישראל כבר אינה ממש דמוקרטיה. הפתק שלנו בקלפי לא שווה הרבה כי ממסדים לא נבחרים הם במידה רבה השולטים בפועל במדינה. לממשלה ולכנסת אין מספיק כוח כדי להאבק בו זמנית נגד הממסד המשפטי, הממסד התקשורתי, הממסד הצבאי, הממסד המשטרתי, הפקידות והממסד הכלכלי. להמשיך להאמין בקלפי או להאמין בועדות חקירה או בתקשורת שתעשה את עבודתה נאמנה זה נאיבי. יש רק גורם אחד שהוא מספיק חזק בשביל להאבק בכוח העצום של תשלובת הממסדים הלא נבחרים והגורם הזה הוא העם. העם הוא זה שצריך לקום ולדרוש, להפגין ולשבות עד שנקבל את הדמוקרטיה שמגיעה לנו, עד שנחזיר לעצמנו את הריבונות. רק ההמונים יכולים להפחיד אותם מספיק. הממשלה והכנסת זה כלום.

  10. אחד הלקחים הנוספים מה 7.10 הוא שאסור אבל אסור למנות שר ביטחון שהיה בדרג בכיר בצבא . הוא פשוט תמיד יגונן על המערכת וינציח כל עיוות.

  11. הלוואי, הלוואי, הלוואי שכל זה יעלה בוועדת החקירה.
    אפסים (מה חדש?)

  12. משה פיגלין בטח היה מצביע על נתניהו כאחראי על כך שגלנט ממשיך לכהן בתפקידו וטוען שבכך נתניהו משתף פעולה. וכנ"ל לגבי שת"פ עם המערכת המשפטית, לא מסלק את מיארה ומתחשב בבג"ץ. מסתדר עם כולם ושורד.
    לו פיגלין היה ראש הממשלה האם היה מצליח לממש את האידאולוגיה שלו?
    הייתי מציעה לראיין אותו לקראת משדר בשבוע הבא.