"אין דבר רע בסרט עם סוף טוב"

היוצר רועי הורנשטיין ישב לשיחה עם תמיר דורטל על סרטו החדש "קרב אוויר" ולמה יצר סרט ישראלי שלא מתנצל

תמיר דורטל ורועי הורנשטיין בראיון. צילום מסך מתוך יוטיוב

בפרק האחרון של הפודקאסט "על המשמעות", עו"ד תמיר דורטל מארח את רועי הורנשטיין, במאי הסרט "קרב אוויר", לשיחה מרתקת על אתגרי הקולנוע הישראלי והחזון שלו ליצירת סרטים פטריוטיים. הורנשטיין, שסרטו עוסק במבצע "מוקד" במלחמת ששת הימים, פותח צוהר אל עולם היצירה הקולנועית ומציג נקודת מבט נוקבת על התרבות הישראלית.

"הילדים האלה בני 17 משתוללים ומוחאים כפיים" (06:54) מתאר הורנשטיין את תגובתם הנרגשת של בני נוער לסצנת הסיום המרגשת של "קרב אוויר". הורנשטיין, שבחר להציג נרטיב ציוני-גאה ללא התייחסות לצד השני, טוען כי "הגיע הזמן. למה לא לתת את החיבוק, את הליטוף הזה לעם ישראל" (37:03). הוא מותח ביקורת נוקבת על התהליכים הבירוקרטיים בקרנות הקולנוע וטוען כי "זה גיבוש לסיירת בלתי אפשרי" (24:07). הורנשטיין מאמין כי "תרבות פופולרית" (20:32) היא כלי רב עוצמה להעברת מסרים וידע, ומציג את חזונו ליצירת קולנוע ישראלי איכותי שיספר את סיפורם של גיבורי ישראל.

"אני לא אתיימר להציג את הצד השני" (13:10) מצהיר הורנשטיין בביטחון ומסביר את בחירתו להתמקד בנרטיב ישראלי ללא התנצלויות. הוא מספר סיפור משעשע על שימוש בטכנולוגית החלפת שפתיים כדי "לתרגם" ראיון של משה אדרי לאנגלית (26:44), ומדגיש את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשות להוזיל עלויות הפקה ולפתוח את השוק הבינלאומי לסרטים ישראלים.
בסיכום דבריו, הורנשטיין קורא לציבור לתמוך בקולנוע ישראלי ומעודד את המאזינים לצפות ב"קרב אוויר", לשתף אותו עם חבריהם ולארגן הקרנות קהילתיות.

עקבו אחרי הפודקאסט 'על המשמעות', בספוטיפייבאזזספראוטויוטיוב. תמכו בתמיר וקחו חלק בהצלחה של פודקאסט מעמיק ומרתק באמצעות מנוי באתר מידה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. תכלס, סוף סוף מישהו אומר את זה
    יוצרים מנסים לשחק אותה עמוקים אז עושים סוף רע

  2. מישהו ראה את הסרט?
    האם נאמר שם שללא ההתמוטטות והאישפוז של הרמטכל רבין והחלפתו בעזר ויצמן, הרמטכל, כנראה שהמבצע לא היה יוצא לדרך?
    האם נאמר שם שללא מערכת הלוחמה האלקטרונית, רקפת, שזיהתה נתיבי טיסה ניסתרים בין הראדארים הערביים, המבצע היה נכשל?
    אם שתי עובדות הסטוריות אלו שנחשפו ביידי ההיסטוריון הצבאי אורי מילשטיין לא הוזכרו בסרט, הרי זה סרט פגום.

    1. מדוע בהכרח סרט פגום? זה סרט, לא מחקר היסטורי.