"לא מוכן לשקר": אריאל דנינו פותח הכל

פעיל הימין אריאל דנינו ישב לשיחה נוקבת עם תמיר דורטל וטל קופל על המעצר המנהלי הארוך

דנינו בראיון ל'על המשמעות'. צילום מסך מתוך יוטיוב

בפרק חדש של הפודקאסט "על המשמעות", עו"ד תמיר דורטל וטל קופל מארחים את אריאל דנינו, פעיל ימין ששהה במעצר מנהלי במשך חודשים ארוכים בעקבות פעילותו בתקופה הראשונה של המלחמה. הריאיון נערך לאור שחרורו של דנינו מהמעצר, ומטרתו לחשוף את סיפורו האישי ואת מה שלדבריו מהווה "מערכת חשוכה של משטרה חשאית" הפועלת נגד פעילי ימין.

במהלך הריאיון, דנינו מספר על הקמת חמל מודיעין אזרחי ופועל למלא "חור" שזיהה בפעילות המודיעינית של המדינה. הוא מתאר כיצד העביר מידע לצה"ל ולמתיישבים, ומתייחס לאירועים ספציפיים בהם היה מעורב, כמו פרשת הפיצה בחווארה והלוויית מחבל בציר 60. דנינו מתאר את מעצרו בלילה: "מגיעים בעצם יורדים מהרכבים האלה בערך 15 שוטרים רעולי פנים עם נשקים ארוכים מקיפים את הבית כאילו אני איזה שהוא מחבל מסוכן" (0:15:46).

הוא מספר על החקירה הקצרה בה לא נמסרו לו פרטים על החשדות נגדו, ומשווה את סיפורו לדמותו של יוסף ק. בספר "המשפט" של קפקא, בה מתעורר גיבור הסיפור יום אחד במעצר מבלי לדעת במה הואשם. בהמשך, מתאר דנינו את ההלם כשקיבל צו מעצר מנהלי: "אני מסתכל ואני רואה שכתוב שמה כתוב צו מעצר מנהלי בשמו של שר הביטחון יואב גלנט" (0:30:49).

דנינו מתאר את התנאים הקשים במגרש הרוסים ואת המעבר לכלא דקל לאגף תורני, שם זכה ליחס טוב יותר. הוא חושף את תחושת הבגידה שחווה מצד המדינה: "גם בתנך אנחנו מכירים את הסיפור על זה ש שאול המלך בסוף ימיו תוך כדי מלחמה עם פלישתים הולך ונלחם בדוד… אני לא משווה את עצמי לדוד המלך אבל אני גם לא משווה את יואב גלנט לשאול" (0:37:31).

דנינו מספר על ניסיון השב"כ לשבור אותו בכלא: "מתחילים ככה לאיים עליי לצעוק להגיד א דנינו אתה תסבול אתה לא מבין מה אתה עושה אתה תישאר פה עוד כמה עוד הרבה חודשים יש לך אישה יש לך ילדים תחשוב עליהם" (1:04:59). הוא חושף את ההדלפה השקרית לתקשורת על ניהול פעילות טרור מתוך הכלא, וטוען שמדובר בקמפיין מתוכנן על גבו. דנינו מותח ביקורת נוקבת על ספר שפרסם העיתונאי רועי שרון בנושא "הטרור היהודי", וטוען כי מדובר בספר "דוברות" שמטרתו להציג נרטיב שקרי.
בסיום הראיון, דנינו קורא להגביר את הביקורת הציבורית על השב"כ ועל התקשורת, ולתמוך בפעילי ימין הנמצאים במעצר מנהלי.

עקבו אחרי הפודקאסט 'על המשמעות', בספוטיפיי, באזזספראוט, ויוטיוב. תמכו בתמיר וקחו חלק בהצלחה של פודקאסט מעמיק ומרתק באמצעות מנוי באתר מידה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. כלי המעצרים המנהליים חייב להיעלם מחיינו.
    ככה לא מתנהלת דמוקרטיה.
    גם לא דמוקרטיה מתגוננת.

    הזכות להתמודד מול ההאשמות בפני גורם בלתי תלוי כביכול, היא אבן יסוד בכל חברה אנושית המתיימרת להיות מושתתת על ערכי הצדק.

    בטח ובטח במדינה המתיימרת להיות יהודית עם מערכת משפט בזיקה למשפט העברי.
    נותר רק לחשוב מה נביאי העבר היו אומרים על ממלכה עם מנהגי משפט שכאלו….