עטא פרחאת: ״אנחנו הדרוזים לא עוזבים בית ולא מוסרים אותו לאויב״

ראש המועצה הדרוזית הציונית עטא פרחאת בפודקאסט "זווית ישירה" עם אורנה ישר, מדבר על התגובה הראויה אחרי הטבח, על העמידה על הקרקע ועל המצב בצפון

הטבח מחייב תגובה ראויה. עטא פרחאת

ראש המועצה הדרוזית הציונית עטא פרחאת הגיע לשוחח עם אורנה ישר בפודקאסט "זווית ישירה" אחרי הטבח הנורא בו נרצחו ילדים במג'דל שמס. פרחאת התייחס לסוגיית סירובם של הדרוזים להתפנות מבתיהם שבאיזור הצפון: "אנחנו העם הדרוזי לא עוזבים בית ולא מוסרים אותו לאף אויב. אנחנו נשארים איתנים בקרקע, זו הקרקע שלנו. המלחמה על הבית צריכה להיות מחוץ לגבולות ישראל".

באשר לתגובה הנדרשת של ישראל כנגד חיזבאללה הוא אומר: "אנחנו לא צריכים להגיב מהבטן ולא מהלב, אנחנו צריכים להגיב מהראש, מהשכל, לחשוב. התגובה צריכה להיות חכמה וכואבת לאויב… אני מצפה שהדרג המדיני יאפשר לצבא לפעול בנחישות, כמובן בשכל רב, בהסברה מתאימה, בהכרעה ובהשבת מלחמה… אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שכושר ההרתעה שלנו ייפגע ואנחנו נהיה כלעג במזרח התיכון שמבין את שפת הכוח… הצורר שנקרא חיזבאללה לא עושה הבדלה בין יהודי לבין דרוזי – בשבילו אנחנו כולנו אויב".

פרחאת התיחס בהמשך לחשש מפני התפתחות תגובה של ישראל לכדי מלחמה רב איזורית: "הצורר הגדול הוא איראן. הצבא של סוריה מפורק, הצבא של עיראק מפורק, ירדן לא תילחם איתנו יש לנו הסכם שלום וגם אין לה את היכולות להילחם, מצרים, 80 מיליון איש בקושי אוכלים… המלחמה תבוא אם מדינת ישראל תגרור רגליים, המלחמה תתרחק אם מדינת ישראל תהיה נחושה ותגיב באש ובתמרות עשן".

עטא פרחאת מסביר כיצד רואה אותנו האויב לאור הגירוש מגוש קטיף: "כשאריק שרון גירש את היהודים מחבל עזה, אין ספק שחבל זה הוא חלק מארץ ישראל, לפי התורה היהודית ארץ ישראל היא מתת מהקדוש ברוך הוא לעם ישראל. איך מסתכל על זה האויב? אם היהודים ויתרו על צדקת הדרך שלהם וכפרו בתורה שהם צריכים להאמין בה – אנחנו ננצח אותם".

ראש המועצה הדרוזית הציונית התיחס לסוגיית חוק הלאום שעולה בכל פעם בה מתרחש אירוע הקשור לדרוזים בעיקר מקרב גורמים שמבקשים ליצור קרע בחברה הישראלית: "כל סטודנט שנה א' במשפט חוקתי מבין שאם אנחנו עושים שוויון לאומי במדינת ישראל – המדינה הזאת מפסיקה להיות מדינתו של העם היהודי והופכת להיות מדינת כל לאומיה… כל תשעת מיליון הפליטים מאז 1948 ועד היום יעלו למדינת ישראל ויהרסו אותה מבפנים".

לסיום, הוא קורא לממשלת ישראל "לנטרל את העשבים השוטים השמאלנים של הקרן החדשה שיש בעדה על ידי טיפול נקודתי אחרת אנחנו נלך לאבדון".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. ברוך ה' שנשארו עוד אנשים שפויים עם ראש בריא ושכל ישר! דברים כדורבנות! התייחסות נבונה וכנה לגביי כל תחום בלי לחפש למצוא חן ולהשמיע רק את מה שרוצים לשמוע. יבורך

  2. קול שפוי שמבין היטב איך צריך לנהוג בשכונה.

  3. הגיע הזמן ש"החכמים"מבינינו בעיני עצמם ילמדו חכמה מפי העדה שחכמתה גדולה מחכמתם.
    משוררנו הגדול נתן אלתרמן ז"ל כתב על הדברים שאמר עטא פרחאת:"אין עם הנסוג מחפירותיו חייו"בשירו
    "זמר הפלוגות".