מפקד הטייסת לשעבר: "חיל האוויר נפגע מבצעית מהסרבנות"

מפקד טייסת 69 לשעבר, אלוף משנה במיל' מאיר מוסט, שב לשוחח עם אורנה ישר בפודקאסט "זווית ישרה" לאחר שיצא בעבר נגד מתן הפרס ל"אחים לנשק" ע"י נשיא המדינה

אלוף משנה במיל' מאיר מוסט בראיון עם אורנה ישר

בתחילת השיחה התייחס מפקד טייסת 69 לשעבר, אלוף משנה במיל' מאיר מוסט לאמירה הנפוצה לגבי חברי הארגון על כך ש"הם עשו גם דברים טובים": "האמירה הזו היא כדי לצאת ידי חובה על מנת להגיע לעיקר. העיקר הוא שהם פגעו בביטחון מדינת ישראל ובכשירות של צה"ל ושל חיל האוויר ועוד בתקופת מלחמה והם ממשיכים עם הדבר הזה".

בהמשך הדברים טוען מוסט כי יותר מאשר פגעו "אחים לנשק", פגעו המפקדים: "המפקדים נתנו לדבר הזה לקרות. המפקדים בחיל האוויר, מפקד חיל האוויר והמפקדים שמתחתיו, האלופים בצה"ל, הרמטכ"ל, חליווה, שר הביטחון – כולם נתנו לדבר הזה לקרות".

אלוף משנה במיל' מאיר מוסט שם את הדברים על דיוקם: "סרבנות פוליטית קבוצתית זה מרד וככה היה צריך לטפל בזה, בצורה משמעתית. עד היום הדבר הזה לא טופל. כל מי שהיה צריך לטפל בדבר הזה – גם הוא צריך להענש ולעוף מתפקידו. כולל כל האלופים, כולל הרמטכ"ל, כולל מפקד חיל האוויר חייבים לעוף רק על הדבר הזה שלא טיפלו ולא מנעו את הסרבנות".

אומרים אחרים כי הטייסים התייצבו לבסוף ולכאורה הכל תקין, אומר מוסט: "זה לא נכון – הייתה סרבנות. אותם סרבנים שלא הגיעו ללחימה חייבים לעבור איזושהי הכשרה, הם צריכים באמצע לחימה לעזוב את העניינים המבצעיים ולעסוק בהכשרה שלהם".

באשר לאמירתו של מפקד חיל האוויר על כך שחיל האוויר היה בכשירות מלאה בשבעה באוקטובר, אומר מוסט: "זה לא נכון, הוא בעצמו אמר, הוא סותר את המציאות. זו אמירה שקרית. חיל האוויר נפגע מבצעית מהסרבנות הזו חד משמעית".

מוסט התייחס לאחד מראשי "אחים לנשק", סא"ל במיל' רון שרף שממיין לוחמים ליחידות עילית: "אני לא מבין איך הוא עד היום לא הועף ממילואים. הם מסיתים לסרבנות והוא ממשיך לשרת במילואים. על פי אילו קריטריונים הוא ממיין?"

לסיום, אומר אלוף משנה במיל' מאיר מוסט: "אם לא נהיה מאוחדים אנחנו נהיה בבעיה. המדינה תלך. חייבים להתאחד במלחמה. אם ראשי הצבא היו יוצאים כנגד הדברים האלה, לדעתי, הכל היה מתיישר. אם זה לא קורה, חייבים להחליף אותם אפילו שאנחנו נמצאים בזמן מלחמה. כל יום נוסף שהם בתפקיד זאת תקלה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *