ד"ר גדי טאוב: המניפולציה שהצליחה להוציא אלפים לרחובות

ד"ר גדי טאוב, יוצר הפודקאסט 'שומר סף', התארח לשיחת עומק עם שניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' לשיחת עומק על המצב בישראל בתקופה האחרונה

ד״ר גדי טאוב באולפן כור הכיתוך

ד"ר גדי טאוב, יוצר הפודקאסט 'שומר סף', התארח לשיחת עומק עם שניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' לשיחת עומק על המצב בישראל בתקופה האחרונה. הוא מדבר על התהליכים שעברו על המדינה מאז הקמתה, הקרבות בין המעמדות בישראל, המלחמה על הזהות היהודית של המדינה, סיפור חייו האישי, השפעת ספרו 'המרד השפוף' וההצלחה המדהימה של פודקאסט 'שומר סף' בהגשתו.

במהלך השיחה, סיפר טאוב על ספרו 'המרד השפוף' שמתח ביקורת על הפוסטמודרניזם: "הרב טאו המליץ על הספר לתלמידיו. זה קצת הכעיס אותי, כי לא רציתי שהספר הזה ישמש את הדתיים להתקפה על החילונים ולהוכחה לכך שהעגלה של החילונים ריקה".

"חשבתי שהפוסט־מודרניים הלכו בנתיב שהוא ללא מוצא", הוא אומר, "אבל לא חשבתי את זה על עצמי ועל הציונות שלי, שהייתה שמאלית מתונה, מפלגת העבודה".

 

ד"ר טאוב מספר בגילוי לב: "הייתי הירושלמי הזה שלא היו לו את כל ההתפרעויות של התל־אביבים. רציתי להטיף להם מוסר וגם להתקבל על ידם באמצעות הספר. היו אנשים שקלטו את זה ולא הבינו: אתה מתנשא עלינו? אתה מטיף לנו? אבל לאבחנות שכתבתי בספר היה תוקף".

טאוב משתף בשיחה רגע סוריאליסטי שהתרחש לפני כמה שנים כשהשתתף בכנס סודי משותף ליהודים וערבים. לדבריו, הסודיות נשמרה כדי שהערבים המשתתפים בו לא ייפגעו. "זה היה כשעוד עישנתי, ומכיוון שהיהודים התרבותיים כבר לא מעשנים, אז רק אני והערבים עישנו. עמדנו ופטפטנו. באסם עיד, אדם מקסים, פעיל זכויות אדם נגד הרשות הפלשתינית, אמר לי בקול הבס שלו: אתם הישראלים תמיד מדברים על סיום הכיבוש, אבל למה שניתן לכם לצאת? אמרתי לו: מה זאת אומרת, אתם לא רוצים עצמאות? הוא אמר: מי ישמור עלינו? הבנתי שאנחנו נרקסיסטים שחושבים מנקודת המבט שלנו, וכל החבר'ה האלה חושבים שאם ישראל תצא, יאכלו אותם. הם מדברים במונחים אחרים לגמרי. כתבתי את זה ב'הארץ' ומאוד התעצבנו עליי".

טאוב אמר כי "המאבק של האליטה הניידת נגד הלאומיות הוא כפפת משי שמכסה אגרוף ברזל. הוא עוטף את הסנטימנט האנטי־דמוקרטי בשפה הומניסטית. זה הולך כך: ההמונים הם גסים והלאומנות שלהם מסוכנת. זו עריצות הרוב, ולכן לא צריך לתת להם יותר מדי כוח. בפועל יש פה אליטה שאיבדה את השלטון, שלא מצליחה להחזיר אותו בקלפי ומנסה בדרכים עקיפות לשמר אותו בידה".

"כרגע השמאל נמצא בעמדת נחיתות אינטלקטואלית", קובע טאוב. "הדעות בשמאל ממוחזרות, הן מחוממות במיקרו. המטחנה הפוסט־מודרנית שמכניסים לתוכה את אותם רעיונות ומוציאים מצידה השני את אותם רעיונות, זה עניין משמים. מנגד, הימין חווה לאחרונה פריחה, הוא תוסס ומעניין מבחינה אינטלקטואלית והוא כבר לא מפחד שינזפו בו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *