איך הפכו המומחים לליצני החצר של רפיח

הפער בין נבואות הזעם ההיסטריות לבין ההצלחות בשטח מעולם לא היה גדול יותר. מסע בין כוכבים

חיילי ביסל"ח עומדים מעל גופתו של סינוואר. שימוש לפי סעיף 27א

"רפיח היא ספין"?!

התמונה בה ניצבים חיילי צה"ל מעל גופתו המאובקת והפצועה של אדריכל הטבח הנורא יחיא סינוואר היא ללא ספק תמונת ניצחון לה ייחלו רבים. ספק אם היינו מגיעים למעמד זה אילו הקשבנו לשלל פרשנים ופוליטיקאים מהארץ ומהעולם שהזהירו מפני כניסה לרפיח, לא ראו בה כל טעם או קראו למהר לצאת ממנה.

במרץ 2024 התראיין אלוף במיל' ישראל זיו, מי שכיהן בעבר כראש אגף המבצעים, ברדיו FM103 ואמר: "אם רפיח כל כך חשובה – למה לא נכנסו בתחילת המלחמה? כי היא לא כל כך חשובה". בהמשך דבריו ציין כי חשיבותה של הפעילות ברפיח היא לגבי הברחות הנשק בציר פילדלפי וכי מינופה כשיא המלחמה הוא פוליטי.

כחודשיים לאחר מכן, באותה תחנת רדיו, אמר האלוף זיו: "רפיח היא ספין והיא עוד תעלה לנו ביוקר. אני לא חושב שרפיח יכולה לתרום לנו באופן דרמטי מבחינה צבאית, והיקף הנזק וההסתבכות מבחינה מדינית – לא משתווה להישג הצבאי בכל מקרה". בהמשך דבריו חזר על משנתו כי מדובר באילוץ פוליטי ובמסגרת השאלה הנצחית שעולה ללא הרף מתחילת המלחמה על "היום שאחרי" או בתצורתה הנוספת "מהי האסטרטגיה?" או בגרסתה השלישית "מהו הניצחון המוחלט?" סיכם: "על איזה ניצחון מדברים פה? אתה לא תישאר ברפיח. מה, תישאר לשלוט במיליוני אנשים? צריך לפתוח את העיניים".

האלוף במיל' נועם תיבון ששימש כמפקד אוגדת איו"ש וכמפקד הגיס הצפוני הצטרף גם הוא למקהלה ואמר באפריל 2024 בראיון ברדיו 103FM: "כל מה שקשור לרפיח – סוג של ספין".

"שום תמונת ניצחון לא מחכה לנו ברפיח", ביקש לנבא הפרשן בן כספית בטור שפרסם ב"מעריב" במאי 2024, "זו פסאדה, מקסם שווא, פטה מורגנה, תעלול אופייני של שרלטן" כתב ובעת ובעונה אחת התלונן כמו רבים אחרים לגבי ההתמהמהות בכניסה אליה: "שלושה חודשים מבטיח נתניהו את רפיח. גם תאריכים, כחול אשר על שפת הים בעזה, הוא מפריח. בינתיים, הגיוני יותר שיבוא משיח". לבסוף טען כי אם אכן תתבצע פעולה ברפיח יהיה זה אך ורק תרגיל יחצ"ני כלשהו ומזכיר כי הוא "בסך הכל עיתונאי. לא נבחר ציבור. אין לי שום השפעה על המדיניות. אני לא מקבל החלטות". לבן כספית אמנם אין השפעה על המדיניות אבל יש לו השפעה על דעת הקהל, על המורל הציבורי וגם על כך ראוי לקחת אחריות.

אבי בניהו שהיה בעבר דובר צה"ל הציף את אחת המסקנות החשובות ביותר שעולה מתוך המלחמה והיא חשיבותו של צמצום התלות של ישראל בארצות הברית באשר לנשק ולחימושים, ככל שתצטמצם התלות הזו, כך יתרחב חופש הפעולה שלנו ולמדנו לראות בסיטואציות רבות כל כך רק בשנה האחרונה כמה קריטית החרות הזו. אבל בניהו בוחר באמריקאים:

אחד הפרשנים הצבאיים הוותיקים, אלון בן דוד נראה כי בחר לנהל קמפיין של ממש נגד כניסת כוחות צה"ל לרפיח. באפריל 2024 הזהיר כי כניסה לרפיח תהיה טעות בעיקר מדינית וכי נתניהו, אם יבחר לנקוט בה, הרי שיעשה זה מטעמי הישרדות פוליטית. בתחילת מאי 2024 כתב בן דוד כי רפיח היא "לא האירוע המכונן שיקבע את תוצאות המלחמה" ומיהר להספיד שהתמהמהנו ועכשיו כבר מאוחר מדי לכך. בסופו של אותו חודש מאי, כתב אלון בן דוד כי גם אם נכבוש את רפיח הרי שההישג לא יקטין במאומה את האיום הנשקף על ישראל.

נראה כי לא צריך להרחיב במילים כדי להסביר כי חיסולו של יחיא סינוואר מקטין בהחלט את האיום המדובר.

"בשביל מה הוא נכנס לרפיח?" שאלה הפרשנית דפנה ליאל, אתמול היא קבלה לפחות סיבה אחת.

הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק אמר לפני הפעולה ברפיח באולפן חדשות 12 כי "פעולה ברפיח היא שגיאה אסטרטגית קשה מאוד שעלולה לעלות לנו ביוקר… פסע מכישלון מוחלט… האיום האמיתי על סינוואר הוא לא כוח צבאי…"

ראש ממשלה לשעבר נוסף, הלא הוא אהוד אולמרט שטח גם הוא את העדפתו הברורה בין פעולה ברפיח לבין כאוס חברתי:

מי שעומד בראש מפלגת העבודה כיום ו"זיהה תהליכים" כאשר שימש כסגן הרמטכ"ל כינה את הפעולה ברפיח "הסחת דעת" וטען כי פעולה כזו לא תשנה את תמונת המצב העגומה, לדבריו, משום שתליית גורל המלחמה ותוצאותיה במבצע ברפיח הוא פייק.

אם בפוליטיקאים עסקינן הרי שגם חבר הכנסת מתן כהנא הביע ספקות באשר להתכנות הפעולה ברפיח ונקט אף הוא בגישת הספין הפוליטי.

גם מעבר לים נשמעו קריאות נגד פעולה ישראלית ברפיח, הקדים לעשות מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שכבר בפברואר 2024 הביע דאגה באופן קיצוני מפני פעולה ישראלית ברפיח ש"תגדיל באופן משמעותי את מה שכבר כיום הוא סיוט הומניטרי בעל השלכות אזוריות".

במרץ 2024 הזהיר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כי פעולה ברפיח תגרור אחריה בידוד מדיני של ישראל. כחודשיים לאחר מכן איים כי פעולה כזו תפגע בקידום הנורמליזציה עם סעודיה.

בסוף מרץ 2024 היתה זו סגנית הנשיא קמלה האריס שהזהירה כי פעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה, איימה שעלולות להיות לה השלכות וקינחה בטיעון שהיה אמור לשכנע אותנו סופית "הסתכלתי על המפות. אין שום מקום לאנשים האלה ללכת אליו".

צריך להזכיר כי רבים הזהירו את ישראל מפני פינוי קשה וממושך מאוד של האוכלוסייה ברפיח אך בפועל גילו תושבי המקום תושייה רבה והתפנו בהמוניהם במהירות עם תחילת הפעולה.

בתחילת מאי 2024 היה זה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכבודו ובעצמו שאמר בראיון ל-CNN שינקוט בסנקציות באשר לאספקת נשק לישראל אם זו תבחר להיכנס לרפיח: "אנחנו לא נספק את הנשק ואת פגזי הארטילריה… לא תקבלו את התמיכה שלנו אם תכנסו לאזורים מאוכלסים".

ובכן, למורת רוחם של הנזעקים, כוחות צה"ל נכנסו לרפיח, פעלו ופועלים בה מזה מספר חודשים, לא ניתן להפריז בחשיבות הפעולה הן בהיבט הפסקת העברת הנשק והאמל"ח תחת ציר פילדלפי (סוגיה שנדרש אליה רבות לאחר המלחמה בהיבט היחסים עם מצרים) והן בהיבט פגיעה במחבלי חמאס, חשיפת מנהרות, השבת חטופים חיים או גופותיהם וגם חיסול יחיא סינוואר שיתכן כי אינו הניצחון המוחלט אך בוודאי משרטט קווים חדשים בתמונת המזרח התיכון שמצייר נתניהו לאור שורת החיסולים האחרונים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

46 תגובות למאמר

  1. תודה על סקירה נאמנה.
    נשאלת השאלה הפשוטה,למה?
    לצערי,שאלה רטורית.
    לימים של טוב.

    1. חייבים לחשוף את המניעים, שעומדים מאחורי, האג'נדות של כל הלשעברים, הפרשנים וידועי הסוד, למיניהם.
      הרי לכולם יש אינטרסים, אם הם פוליטיים, כלכליים או תפקידים עתידיים.
      לפחות הציבור ידע, שלאותו, לשעבר, עמוס בתארים, יש מניעים סמויים, לפרסם את משנתו ולהחפיש את האחר.

  2. מדהים, נכון פרשנים מטעם עצמם אבל
    אנחנו מעל שנה וסוף סוף תפסנו את סינוואר. למה לא נכנסו ב10 באוקטובר?
    הרגנו את סינוואר ו…..
    מתי נצא משם ןנפסיק לעשות 240 ימי מילואים. מה עם התואר שלי ושל רבים מחברי או העסקים של החברה העצמאים? הלכנו לי שנתיים ובנתיים חצי עם לא מזיז לו כלום ולממשלה עוד פחות

    1. צודק, אבל מה לעשות אנחנו נלחמים על קיום המדינה שזה למעשה הקיום שלנו ושל משפחתנו.

      בנתיים המדינה פיצתה את כל אנשי המילואים במענק של 28,000 שקל שזה שווה ערך לשנתים וחצי שנות לימוד אקדמיות.

    2. מה עם התואר שלך? לא מתבייש לשאול על תואר כשיש 101 אנשים שלא רק שלא יכולים להמשיך את התואר שלהם, אלא בקושי אוכלים, אין להם אפילו שירותים??? תואר אתה שואל???? אז הלכו לך שנתיים של אוניברסיטה?!!! לילדי ביבס הלכו שנתיים של מעון וגן!!! תתבייש!!! רק שמאלן אגואיסט שמוכן להקריב אלפי אנשים כדי להוריד מהשלטון פוליטיקאי יכול לכתוב הודעה אכזרית, מגעילה ואגואיסטית כזאת!

    3. לצערי בגילי ומנסיוני הגעתי למסקנה שמי שבא מולך בכוח את/ה צריך להפעיל יותר כוח. זאת השפה במיוחד מול האוייב. כי כמה שתראי/ה יותר פחד ורפיסות ככה האוייב יקבל כוח ותיאבון לחסל אותך. לדעתי מדינת ישראל היתה בעמדת הרפיסות ורדיפה אחרי השלום לאורך קיומה מסתבל ששפתנו היא לא שפת האוייב. הגיע הזמן להלחם בכוח ובשפה שמבין האוייב רק כך נשמור על מדינתנו היחידה.
      די לשנאה והתחרות בנינו נתאחד כולנו כי זוהי שעה קשה לנו. נחזק את חיילי צה"ל את כל המפקדים את רה"מ וכל מי שידו עוסקת בהגנה על המדינה שלנו האחת!

    4. תרגיע ותירגע עם עצמייך אתה לא בן יחיד ולא היחיד שנילחם . המלחמה הזאת תמשיך עוד שנה עד שלא יהיה זכר לשום כלב להרים את הראש . נראה לך שבלבנון אנחנו נפסיק דרך איזה עסקה אז אל תדמיין שם גם זה ימשיך עוד שנה עד שלא ישאר להם שום טיל שיאיימו לשגר עליינו איראן ? דבקה שם זה יגמר מהר מה שצריך לעשות הפצצת הכור שלהם ושדות נפט וכמה מאות תשתיות וזהו . ברגע שנתחיל זה יקח שלושה ימים כל הסיפור

    5. לא אתם הרג.ם את סינואר
      אלר חיילי צה"ל, בהוראת המפקד העליון

    6. א. כי באמת אתה לא מילואמניק ומעולם כנראה לא הייתה שקרן כן
      כי אם היית מילואמניק כמוני בפנים הספיק לי חודשיים לחימה ברפיח להבין איך ישראל נתנה מנדט למצרים ולחמאס על הציר הזה של מנהרות
      הברחת עזתים תחמושת רכבים דאונים ממנןעים
      המציאות הקיימת

    7. איך הגעת לשנתיים וחצי ?
      בכל מקרה, יש חטופים שהלך להם נידמה לי יותר מהתואר שלך ויש הרוגים שהלך להם ודאי יותר מהתואר שלך ויש פצועים שהלך להם בהחלט יותר מהתואר שלך ויש את בני המשפחות של כל אלה שהלך להם יותר מהתואר שלך !!!
      את המלחמה לא אנחנו יזמנו, לצערנו אנחנו מוקפים באויבים שלא מעניין אותם התואר שלך אלא רק הגויה שלך !!!
      את מהלכי המלחמה הצודקת שלנו באויבים, קובעים אלה שמבינים ומופקדים על העניין !!!
      סמוך עליהם ותתאזר בסבלנות !!!

    8. מתי "נצא משם",

      יקבע עפ"י מגוון שיקולים, כאשר "התואר שלי ושל רבים מחברי או העסקים של החברה העצמאים" אינו אחד מהם.

      זו פנייה מיותרת אל הרגש ולא טיעון לוגי. שים לב שאין כוונתי לכך, שאין לבצע את ההתאמות הנדרשות במוסדות הלימוד או פיצוי העצמאים. כוונתי שזו מלחמה שנכפתה עלינו. אפשר וצריך לדבר, כיצד אנו כחברה, מתגמלים ומסייעים לכל מי שנפגע מכך וזה כולל כמובן, גם את משרתי המילואים- אך (א) זו שאלה נפרדת מזו בה עוסק המאמר ו(ב) למעט מצב קיצון, ממש אינה רלוונטית בפרט לשאלה "מתי נצא משם".

      הניסיון לכרוך בין 2 נושאים נפרדים אלה, שקוף ביותר.

  3. שנזכה לראות את האדם היקר. ביבי לשנים. רבות ראש ממשלה בישראל וכל המקטרגים הללו יעלמו מעל. בימת מדינת ישראל. ביבי אוהבים אותך לנצח נצחים. עם ישראל חי.
    .

  4. השנאה של השמאל לנתניהו לצערי יותר חזקה מהשנאה לסינאוור

  5. חחחח
    הם לא הפכו לליצני חצר, הם תמיד היו ליצני חצר סייעני
    חמאס חיזבאללה ואיראן בישראל , באיצטלה של פרשנים.
    הליצנים האלה הם חלק מהפרוקסי של ארה״ב במזה״ת ובישראל בפרט נוסף לאיראנים לחמאס ולחיזבאללה , ערוצי התועמלנות הישראלית.

  6. אי אפשר להבין את התגובות והאמירות הבוטות האלה
    אלא אם תפשפשו קצת בתכנית ״האקדמית״ של קרן וקסנר ובצד זה להכיר את ״מומחי צה״ל״ שמתפרנסים יפה (בנוסף לפנסיה החזירית) ביעוץ לכל מיני מכונים שלוחשים באוזנו של הממשל הדמוקרטי.
    בנוסף לכך ראוי שתכירו איך מזמין הצוללת השישית שאולי גם חתך עמלה שמנה הצליח בסיוע תקשורתי מסיבי להאשים אחרים במחדל ובשחיתות

    1. אוי לנו איך שמנו מבטחנו על אנשים כאלו שמילאו תפקידים מכריעים וחורצים את גורל העם קיימות מס' אפשרויות ,שהם בורים בהבנת האירוע ,או ששינאה מעבירה אותם על דעתם או הגרע מכל גם וגם

    2. או שהצוללת תציל את התחת הקפוץ של כול המקטרגים כולל הלשעברים ושופרי התקשורת שהפכו אל ג'זירה היהודי וזה כבר יותר גרוע מהאוייב.
      עם ישראל ראו הוזהרנו!

    3. ישראל זיו .בערוץ הילדים לא הייתי שם אותו הפרשן הכי עלוב שהיה אי פעם בטלויזיה .רק שטויות מדבר ומבלבל לכולם את השכל ומנסה להחדיר פחד לצופים בואו נראה איך מר זיו מתנצל על טעויותיו ועל הפרשנות הדבילית שהוא מעביר לצופים.הגיע הזמן שהצופים יחליטו לבד באיזה ערוץ הם רוצים לראות ולשמוע פרשנויות.

    4. ישראל זיו .בערוץ הילדים לא הייתי שם אותו הפרשן הכי עלוב שהיה אי פעם בטלויזיה .רק שטויות מדבר ומבלבל לכולם את השכל ומנסה להחדיר פחד לצופים בואו נראה איך מר זיו מתנצל על טעויותיו ועל הפרשנות הדבילית שהוא מעביר לצופים.הגיע הזמן שהצופים יחליטו לבד באיזה ערוץ הם רוצים לראות ולשמוע פרשנויות.

    5. האויב האמיתי של העם זה השמאל המטורלל והתשקורת הבזויה הם הסכנה האמיתית שלנו יש להם המון כוח רק כדי להזיק .

  7. לא יאומן שהאדיוטים השימושיים האלה שלטו במדינת ורובם עדיין יושבים על השיברים וחולבים את המדינה איזה מזל שיש לנו ראש ממשלה כמו ביבי האחד והיחיד וימותו הקנאים

  8. מילא כל הכתבלבים שבסך הכל שמדקלמים את מה שהאכילו אותם, מילא כל הפוליטיקאים (כולל אנשי שצבא שממשיכים את הקריירה בפוליטיקה) שבסך הכל עושים כל מאמץ לקדם את האינטרסים שלהם, אבל למה ישראל זיו שהיה בתפקיד כל כך בכיר בצבא מדבר כאלה שטויות.
    מה ההוכחה שלו שרפיח לא חשובה, שלא נכנסו אליה בתחילת המלחמה.
    ובכן גם אני לא יודע את התשובה, או שהייתה כאן איזה מחשבה הגיונית שאיננו יודעים שכך עדיף לנהל את המלחמה או שמפקדים בכירים שנגועים בקונספציה פעלו מתוך מניעים פסולים.
    אבל מבחינה הגיונית אם רוצים למנוע הברחת חטופים את מחוץ לגבולות עזה, דבר ראשון שהיה צריך לעשות זה לנתק את עזה מהעולם

  9. אתם מתעלמים התעלמות מוחלטת מהאמירההשהיו צריכים להיכנס לרפיח ולנתק את ציר פילדלפי כבר בשבוע הראשון למלחמה.
    אתם גם מתעלמים מהעובדה שחיסול סינוואר קרה באופן מקרי ולא כתוצאה ממצוד מסודר. הנבל על כפי הנראה כדי להצטלם בכורסה ברחוב. הפעולה הגדולה ברפיח במועד בו נערכה לא הניבה הישג עצום.

  10. אחת הכתבות המעניינות ללא פפשרות וישר במציאות .
    כול הכבוד ליושרה שך הכתבת .

  11. חשוב לזכור היטב את דברי "המומחים" האלו מטעם עצמם ומטעם התקשורת העוינת את צה"ל בכל פעם שפונים לדעתם ובכל פעם שהם מביעים דעת "מומחה". מזלנו שמקבלי ההחלטות לפעמים לא מושפעים מה"מומחים" האלו.

  12. ליצני החצר האלה עוד ממשיכים להשמיע את הפרשנות שלהם בתקשורת ?

  13. האם ליצני החצר הללו עודם מעיזים לתת פרשנות אוילית בתקשורת ?

  14. כל החכמים למיניהם
    אין להם שום מושג מה קורה
    הכל ספינים
    והכל זה רק אנטי ביבי
    הם לא דואגים למדינה
    הם מחפשים להיות צודקים ונגד ביבי
    לצערי כולם חסרי אמונה
    ואין להן ביטחון בהשם יתברך

  15. נתניהו הוכיח לכולם שהוא מזפר 1 והוא עומד מאחורי הכישלון
    כל השאר מדברים ומדברים ומפחדעם ומפחדים ומדברים ומפחדים .

    המזל שלנו שביבי מנהל את המדינה ולא התבוסתנים הלשעברים.

    כולם להתרגל למילה מדינה יהודית !!

  16. כל הפרשנים הקפלנאצים ידועים, ומייד אחרי המלחמה באויבים מבחוץ,חייבים לנהל מלחמה נגד העמלקנאצים הקפלנאצים הארורים שמתחזים ליהודים, אין דברים שנואים עליהם ,יותר מיהדות דת ויהודים, המדינה חייבת להשאר יהודית,ונלחם בכל מי שירצה להופכה לעמלקית .

  17. כתבה טובה.
    מקיפה…עם הוכחות
    יש להדהד אותה

  18. לכל הסוכנים של הבית הלבן, עכשיו, אחרי שכולם יודעים כמה אידיוטים יצאתם, לא מגיע לראש הממשלה התנצלות??

  19. לכל הסוכנים של הבית הלבן, עכשיו, אחרי שכולם יודעים כמה אידיוטים יצאתם, לא מגיע לראש הממשלה התנצלות??

  20. חבל לבזבז זמן על כשלונות. ישראל זיו כשלון בעבר ואהוב אבי בניהו. לקקן לאומי. יאיר מה שמו גזען קשקשן. חבל על הזמן של כולנו. אנשים שהרסו כל חלקה טובה שנגעו בה

  21. חיסול סינוואר עדיין לא הביא לניצחון אמיתי. מי שאוהב "תמונות נצחון" מרוצה אבל עדיין לא הוחזרו החטופים , עדיין לא ברור מה יקרה בעזה בשנים הקרובות , עדיין מפונים מהעוטף ומהצפון לא חזרו לביתם . ובנוסף לא נפתרה אף מחלוקת פנימית אצלנו במדינה. אולי לזה מתכוונים כשאומרים " בנפול אויבך אל תשמח". או " בהשיגך תמונת נצחון לפרסם ברשתות אל תמהר להתלהב" . מקווה להישגים ממשיים.

  22. אוי לנו שאלה היו מפקדנו..כולם אימפוטנטים חסרי מעוף ובטח לא מנצחים..בסוף בסוף הם אלה שהביאו עלינו את ה 7 באוקטובר..
    מי שאין לא חזון. אין לו עתיד..

  23. אלה שהבאת שיצאו נגד הפעולה ברפיח, מחול/מאמריקה, עשו את זה או מתוך דאגה לפלסטינים או מתוך זה שהאינטרס שלהם הוא לסיים את המלחמה (אמריקאים). שני אינטרסים שלא בהכרח קשורים אלינו.
    אלה שיצאו נגד הפעולה ברפיח מהארץ, עשו את זה או מתוך הבעת אופוזיציה לביבי (ללא שום מחשבה מעבר), או מתוך הרצון להגיע לעסקת חטופים גם בתנאים לא טובים – דבר שכניסה לרפיח כמובן תדחה בחודשים רבים.

    לגביך, עצם כתיבת הכתבה, בטיימינג של חיסול סינוואר, נובעת מרצון של "הנה,תראו – הפעולה ברפיח הייתה חשובה". אבל זה שהרגנו את סינוואר כעצמו לא מצדיק כניסה קרקעית לרפיח בכלל. זה רק חלק. מה ההישגים של צהל? איך צהל יכול למנף את ההישגים לתנאים טובים יותר לעסקת חטופים בעתיד? האם בעתיד הברחת הנשק תפסק מציר פילדלפי? זה מה שיכריע אם הכניסה לרפיח הייתה טובה או לא, ואנחנו עדיין לא יודעים את התשובות לשאלות האלה.

  24. להקשיב לדב*לים שמדבררים את עצמם ו/או סוכני קפלן באולפנים,

    זהה להתייעץ עם כלב שפגשת ברחוב, על השקעה בעסק. מדוע? ומה בדיוק המשל כאן?

    אז התשובה על 2 שאלות אלמנטרית: על מנת לקבל החלטה, בן אדם סביר חייב (לא יכול/רשאי, אלא חייב) לדעת את מלוא המידע הניתן אודות כל מה שרלוונטי:

    נתוני צה"ל, יחידות המודיעין, יחסי החוץ של מדינת ישראל, יכולות מדינת ישראל/צה"ל/זרועות הבטחון (כולל המסווגות/החדשות/המפותחות זה עתה) ומצבם הנוכחי של גורמי הביצוע (חימוש/פריסה בשטח/יכולות).

    כל אלה, מיוחד לאור מה שקרה טרם המלחמה, מסווגים ולא נאמרים באולפנים.

    ציטוטים של סוכני שקמה עם כותרות "גורמי בטחון/צבא/מודיעין/קוסמוס/אלוהים" תמיד נטולי כל שם, זיהוי והיסטוריה כמה פעמים טעו בעבר (לכל אדם מוגדר, יש היסטוריה כזו) – זו לוחמה פסיכולוגית של התשקורת בישראל, כנגד ממשלה נבחרת. ממש לא מידע רלוונטי לקבלת החלטות.

    אז איך בכלל אפשר להתייחס ברצינות כלשהי, למלל של כל ה"לשעברים" למיניהם? אם אין להם שום גישה למידע אודות מה שקורה *היום*! ניסיון העבר בכלל לא רלוונטי, כאשר אנו עוסקים בשאלה "מה יש לעשות/לא לעשות *היום*"! זה רק במתמטיקה, תוצאה של כל חישוב תהיה זהה גם היום וגם מחר לפני שבועיים.

    כאשר עוסקים בפוליטיקה (מהלשון policy, דהיינו – מה יש לעשות), מעשה x יכול להיות מוצדק וסופר מתאים בנסיבות y ובנסיבות z, אפילו אסור מוסרית ו/או חוקית. במילים אחרות – אין לניסיון העבר, כל ערך, כאשר אין בידי המדבר את המידע *הנוכחי*, הרלוונטי ל"החלטתו".

    אז רק אדם מאוד לא חכם, בכלל יתיימר להשמיע "החלטה" שהוא קיבל – כאשר אין בידיו את המידע הרלוונטי. ומדוע הדימוי לכלב ברחוב? מכיוון שכלב, תמיד ישיב על שאלתך, באותו האופן. הוא לא באמת "חושב" מה לענות. התשובה של הכלב היא "העתק/הדבק" בכל המקרים.

    היכולת לחשוב, האם יש בידיך את כל המידע הרלוונטי ועל בסיס זה – להבדיל בין מצב בו יש ביכולתיך להשיב תשובה מושכלת לבין מצב בו אין ולפעול בהתאם לכלל במשפט זה – זהו ההבדל בין אדם, לבין בעל חיים ש"תשובתו" זהה לכל שאלה שתשאלו אותו.

  25. הדגנרלים הלשעברים,פרשני התבוסה ושורפי האסמים רוצים את תבוסת ישראל וסילוק נתניהו.שום דבר כולל החטופים ואובדן המדינה לא מעניין את חבורת הכלומניקים.

  26. בס"ד
    כי כולם משתפים של החמאס וסינאוור מרגלים בתוכינו הם לא רצו שיתפסו את וסינאוור חי והוא יספר מי משתפים פעולה איתו

  27. כול הלשעברים האלה מאשימים את הממשלה הקונספציה כאשר הם בעצמם לא למדו כלום, שרויים עדין בתפיסת עולם מעוותת לחלוטין, וצועקים כמו ידענים גדולים… בלי שום נקיפות מצפון על השטויות שפוזרו לכול עבר.

  28. ממש אסון איך אותם שכתשו אותנו בתקשורת והמציאות מוכיחה את ההיפך מחזונם על בסיס מקצועי (כביכול) ממשיכים לשפד אותנו בערוצי התקשורת. די תזרקו את כל אלה. ותביאו חדשים שלא יספרו לנו מה הם חושבים אלא מקצועית למה הם חושבים ככה. להסביר שביבי עושה בגלל שהוא וכו זה לא מקצועי.