שי כהן, מחאת האוהלים והקרן החדשה לישראל

שי כהן מנהיג מחאת האוהלים החדשה מקבל שכר מארגון הנתמך ע"י הקרן החדשה. פעילי שמאל בארגונים נתמכי הקרן מצדדים בירי על חיילים. בקיצור: עסקים כרגיל.

אין חדש תחת הקרן • שי כהן, יוזם מחאת האוהלים החדשה ברוטשילד, מקבל שכר מארגון הנתמך על-ידי הקרן החדשה לישראל • חגי מטר ויוסי גורביץ', הפעילים בארגונים נתמכי הקרן החדשה, טוענים כי ירי על חיילי צה"ל הוא "לגיטימי" • בקרן בחרו שלא להגיב 

Prime minsiter Benjamin Netanyahu
הגם אתה בקרן? שי כהן, מנהיג מחאת האוהלים. ציולמסך

 

הקרן החדשה לישראל, למרות היותה גוף המזוהה עם השמאל, נזהרת לא להציג עצמה כמצדדת במפלגה זו או אחרת על הספקטרום הפוליטי. אך מתברר כי שי כהן, מארגן מחאת האוהלים החדשה בשדרות רוטשילד המעלה ניחוחות פוליטיים מובהקים, נושא תפקידים בכירים בארגונים הזוכים לתרומות נאות מהקרן החדשה: כוח לעובדים, שכהן הוא אחד ממייסדיה ומשמש בה כמזכיר ארגוני, והמכללה החברתית-כלכלית, בה שימש כהן כיו"ר הועד המנהל והיה אחד ממייסדיה.

מתוך סך תרומות של כ-420 אלף שקל אותן קיבלה המכללה החברתית-כלכלית ב-2013, עת כיהן כהן כיו"ר הוועד המנהל, יותר ממחצית מהסכום (כ-240 אלף שקל) הגיע מהקרן החדשה. בנוגע לכוח עובדים, שם משמש כהן כמזכיר ארגוני, אין נתונים על התרומות להן זכה הארגון מהקרן, אך באתר הקרן מתגאים בהישגי הארגון. ב-2013 קיבל כהן, מכוח תפקידו כמזכיר כוח לעובדים, שכר שנתי של 69 אלף שקל ברוטו, לא כולל הוצאות נלוות בסך 16,903 שקלים.

לא מדובר בשכר גבוה במיוחד, וכהן גם לא מציג עצמו כנציג כוח לעובדים או המכללה החברתית-כלכלית במהלך המחאה הנוכחית, אך מצד שני הוא גם לא הציג עצמו כחבר מפלגת העבודה, כפי שחשף אתמול הכתב הפוליטי של ערוץ 10, נדב פרי. היינו שמחים לדעת אם בקרן מתנערים מהקישור בין בכיר באחד מארגוניהם לפעילות המפלגתית המובהקת שלו לקראת הבחירות, אך בקרן בחרו לא להשיב לפנייתנו בנושא.

בערוץ 10 מקריבים סקופ על מזבח 'רק-לא-ביבי'

החביאו לו את האייטם. הכתב הפוליטי של ערוץ 10, נדב פרי; צילום: משה שי, פלאש90
החביאו לו את האייטם. הכתב הפוליטי של ערוץ 10, נדב פרי; צילום: משה שי, פלאש90

הקרן אינה היחידה שמתעלמת מנתונים ומעובדות. הגילוי של נדב פרי בנוגע לחברותו של כהן במפלגת העבודה היה אמור להסיר סופית את המסיכה מעל ה'מחאה' ולראות בה חלק אינטגרלי מקמפיין הבחירות של המחנה הציוני. אך באורח די מדהים, אפילו בסטנדרטים של תקשורת ה'רק-לא-ביבי', האייטם של פרי כמעט נעלם כלא היה.

מקהלת הכתבים, שהמשיכה לתזמן דיווחים ישירים מהמאהל הריק, התעלמה מעברו של מנהיג המחאה, והמשיכה להתלבט בינה ובין עצמה האם מדובר במחאה אותנטית. כחלק מאותו נשף מסכות שקרי, רואיינו דרי האוהלים שסיפרו כי אינם גומרים את החודש, ולא שכחו, כמובן, לדקלם את דף המסרים של המחנה הציוני כי "החיים עצמם הם לא באיראן אלא כאן".

ההתעלמות מהידיעה של פרי לא הגיעה רק מצד גופי התקשורת המתחרים, כמו ערוץ 2, ערוץ 1, רשת ב' וכו'. אפילו במהדורת 'צינור לילה' של ערוץ 10 אתמול לא טרחו להתהדר בסקופ של הכתב הפוליטי של הערוץ בזמן השידור הישיר, כמובן, מרוטשילד.

אגב צביעות, מרגש היה לראות את הסובלנות הפתאומית שנפלה על ראש עיריית תל אביב וחבר מפלגת העבודה, רון חולדאי, שלפתע לא מוטרד מנזקי הרעש והלכלוך שגורמים יושבי האוהלים לתושבים המתגוררים בשדרות רוטשילד וברחובות הסמוכים לרחוב. יכול להיות שהקמפיין של ש"ס היה כ"כ מוצלח, ואפילו המוחים ברוטשילד הפכו שקופים?

הקרן בשירות השמאל הקיצוני

אחת מתופעות הלוואי השקריות והחמורות ביותר שהתקבעו בתודעה בעקבות רצח רבין הוא החלוקה דיכוטומית בין ימנים אלימים וביריונים המנסים לכפות דעתם באמצעים לא-דמוקרטיים, לשמאלנים חלשים וחנונים המנסים לשווא להילחם על דעותיהם בעזרת העט, או מקסימום המגפון. כל חייל, בסדיר או במילואים, שהגן על גדר ההפרדה בבילעין, ניעלין ושות', וספג שם אבנים, סלעים ובקבוקי תבערה מאנרכיסטים ופעילי שמאל אחרים, יכול להפריך בתוך שניות ספורות את הטיעון הדמגוגי והמתנשא כי השמאל, לכאורה, לא נוקט באלימות.

במהלך סוף השבוע האחרון, על רקע ציון עשור להפגנות נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין, התנהל דיון ערני בדף הפייסבוק של פעיל השמאל חגי מטר — סרבן שירות בעברו ועיתונאי באתרים 'שיחה מקומית' ו-'972' הזוכים למימון  גם מהקרן החדשה לישראל — בו הביע לכאורה תמיכה בירי על חיילי צה"ל. "לגיטימי גם לירות על חיילים", כתב מטר בתגובה שצילום מסך שלה מופיע בהמשך. "אני לא חושב שזו טקטיקה נכונה כיום… אבל לגיטימי זה כן". בהמשך פרסם מטר הבהרה כי הוא מתנגד לאלימות מכל סוג שהוא, אך לא הגיב ישירות לשאלות שהופנו אליו בנוגע לדברים שכתב קודם לכן.

מטר לא היה היחיד שהביע תמיכה בפגיעה בחיילים. יוסי גורביץ' — בעלי הבלוג 'החברים של ג'ורג" ועובד במחלקת התקשורת של 'יש דין' הממומן גם הוא ע"י הקרן החדשה — הגיב בפוסט כי "ודאי שזה לגיטימי לירות על חיילים. בשביל זה הם חיילים". בדומה למטר, גם גורביץ' טען כי מטעמים טקטיים, עדיף כרגע לא לבצע ירי על חיילי צה"ל.

הפוסט של חגי מטר
הפוסט של חגי מטר. צילמסך
הפוסט של גורביץ'
הפוסט של גורביץ'

בשרשור של הפוסט ניתן למצוא תמיכה לירי בחיילים גם מפעילי שמאל נוספים, שבאופן אירוני אף מאשימים את מי שחולק עליהם ב"פצפיזם". הפעילים מדמים את הניסיונות של הפלסטינים לפגוע בחיילי צה"ל המגנים על גדר ההפרדה לקרב, ותוהים האם במקום לירות, "הפלסטינים היו צריכים להגיש לחיילים כוס תה וחומוס".

באתר הקרן החדשה לישראל מצוין כי הקרן "מתנגדת באופן עקרוני לרדיפה אישית של בכירים ישראלים" בחו"ל, אך כשתהינו אם היא היא מתכוונת להפסיק את הזרמת התרומות ל'972', 'שיחה מקומית' ו'יש דין' — לא זכינו למענה. אז למי שתהה, בקרן אין כל חדש.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. רגע, אז מותר לי לכתוב שלדעתי זה לגיטימי לירות באנשים שאומרים שזה לגיטימי לירות בחיילים (אבל כרגע זוהי אינה טקטיקה חכמה), או שזה נחשב להסתה?

  2. תזמורת שלמה בחסות השמאל הרדיקלי והקרן החדשה מנסים לצבוע את התודעה הקולטקיטבית בכך שהימין הורס את המדינה , שיחסי ארה"ב וישראל מדרדרים . הכלכלה על הפנים ועוד שקרים..
    לכאורה בלי קשר צצים להם מיני תנועות במין תזמון מוזר לפני הבחירות כמו מפקדים למען שלום נשים למען שלום מחאת אוהלים חדשה , דוחות של מבקר המדינה צצים סמוך לבחירות , סיפורי בקבוקים ופקקים , , באופן מקרי היועץ של אובמה מגיע לייעץ לארגון ניצחון 15. לכאורה אין קשר בין הדברים אבל מדובר בתזמורת מנוהלת ומאורגנת היטב שהקשרים ביניהם לא נראים למי שלא מעמיק לחקור , אבל כולם קשורים אחד לשני ועל פי רוב האנשים שמשתפים פעולה עם הארגונים הללו עושים זאת בתום לב ולא תמיד מודעים לכך שהם אדיוטים שימושים ומשמשים מטרה שאינם מודעים לה.

    1. מתוך מאמר של קלמן ליבסקינד על מחאת 2011
      "סטנלי גרינברג של 2011 מבין היטב את מה שהבין סטנלי גרינברג של 1999. נוכח דעת הקהל הישראלית מול הטרור, מול ניסיון העבר העגום עם הפלסטינים ומול ההסכמים שנחתמו איתם, לשמאל הישראלי אין סיכוי גדול לשוב להנהגת המדינה על כנפי הנושא המדיני. הדרך היחידה אל המהפך עוברת בשדה החברתי. "השיטה הסטנלי גרינברגית", הסביר לי השבוע מי שצבר די שעות עם המומחה, "לא השתנתה. הוא מזהה מצוקות חברתיות אמיתיות, מתלבש עליהן ורוכב עליהן".

      ב- 99' זה עבר מצוין. חבורת ברק זיהתה את המצוקות הללו, הקימה על שמן ערימה ענקית של עמותות ריקות מתוכן, העמיסה עליהן מיליונים ושלחה את הפעילים להבעיר את השטח. כל אחת מהעמותות עסקה בחולי חברתי אחר. החוליים, כאז כך היום, היו אמיתיים. המחאה – לא. גם אז שלטה גישת סטנלי גרינברג, הגורסת שאת הפעילות צריך לפזר לכמה שיותר כיוונים כדי ליצור את הרושם שהמדינה קורסת. כך הוקמה , לדוגמא, עמותת "סטודנטים רוצים שינוי" (נשמע מוכר?). כך הוקמה עמותת המובטלים. כך הוקמה עמותת העולים. כך הוקמה עמותת נהגי המוניות. בוז'י הרצוג הביא מקרנות צדקה בעולם מיליוני דולרים שיועדו לנזקקים ולאוכלוסיות חלשות. זילברשטיין גייס את החברים וארגן את הפעילות.

      המחאה של החיילים הפשוטים בעמותות הללו, ממש כמו היום, הייתה אמיתית. אכן, הייתה מצוקה לסטודנטים, למובטלים ולזקנה במסדרון. אלא שמטה ברק ניצל אותה בציניות כדי לדהור עליה עד למשרד ראש הממשלה. יום למחרת הבחירות הפציע שחר של יום חדש וכל המצוקות נעלמו עד האחרונה. עמותת "סטודנטים רוצים שינוי" הפסיקה לרצות שינוי. עמותת "תנו לעבוד בכבוד" הפסיקה לחפש עבודה. חבורה גדולה של פעילים חברתיים גילו שמישהו עשה בהם שימוש, הפעיל אותם כמו מריונטות, וזרק
      "

      http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=2804

  3. אני לא רואה את הבעייתיות באמירות של חגי מטר ושל יוסי גורביץ'.

    מטר וגורביץ' לא טענו שלגיטימי שאזרחי ישראל ישתמשו בנשק חם מול חיילים, הם בסה"כ הכירו בעובדה שהפלסטינים שאינם אזרחי ישראל רשאים לירות בחיילים כחלק מהמאבק שלהם לעצמאות. לפי ההיגיון של הכותב באתר, חיילי תנועת המרי העברית לא היו רשאים לפעול כנגד השלטון הבריטי הכובש, הממתישבים באמריקה לא היו רשאים לפעול כנגד השלטון הבריטי גם הם, וכן הלאה.

    לדעתי, מדינת ישראל ואיש בתוכה לא יכול להתלונן על חוסר לגיטימציה של פעולות צבאיות שינקטו על-ידי הפלסטינים כנגד חיילי צה"ל. אין זה אומר שעל המדינה לא לפעול כדי שלא ינקטו צעדים כאלה, להפך, מתפקידה ומחובתה של מדינת ישראל לדאוג שחייליה יועמדו בסיכון קטן ככל האפשר במסגרת תפקידם, כל עוד אין זה פוגע בתפקידם.

    הגיע הזמן שבימין הישראלי יבינו שמאבק הפלסטינים לעצמאות הוא מאבק לגיטימי, ושצריך להפריד בין הפעילויות הפלסטיניות הלא לגיטימיות לפעולות פלסטיניות לגיטימיות הפוגעות בישראל. אין זה אומר שישראל צריכה לשתוק למול פעולות לגיטימיות, אך היא חייבת להפסיק להגיד על כל דבר שהוא לא לגיטימי. בסופו של דבר יחס זה של ישראל פוגע בעיקר בעצמה מאחר והוא מונע ממנה כל תגובת נגד תחת הטענה שכל תגובה של ישראל אינה לגיטימית.

    אילו היו חגי ויוסי קוראים לאזרחים יראלים לפגוע בחיילי צה"ל ו/או מביעים לגיטימציה לפעולה כזו אזי שההתרעמות הייתה מוצדקת. על אך שלכל אזרח בישראל (ובכל שלטון) צריך להיות איזשהו גבול שבו הוא אומר שהמדינה אינה מייצגת אותו ושהוא מוכן לפעול כנגדה, הכעס על אזרחים שחושבים שהמדינה עברה את הגבול הזה הוא מוצדק.

    1. "מאבק לעצמאות" עלק. איפה אתה חי? אם הפלסטינים היו רוצים עצמאות, הייתה להם ממזמן מדינה (שאלה קטנה, אילו שטחים רצה הארגון לשחרור פלסטין לשחרר כשהוא קם ב64', לפני שישראל שלטה ביש"ע?).

      המאבק של הפלסטינים הוא מאבק לזרוק אותנו לים. גורביץ' ושות' הם אידיוטים שימושיים במקרה הטוב וגיס חמישי במקרה הרע.

    2. ברברת שמאלנית שכמו תמיד מצדיקה טרור וכמובן מנסה להפריד בין טרור ״לגיטמי״ ובין טרור לא״לגיטמי״ העיקר שאני מתנשא על הימין הטיפש

    3. על פי תגובתך בעצם אתה אומר שימני שמתנגד להשתלטות העויינת של השמאל דרך התקשורת והמשפט יכול בעצם להשתמש בנשק נגד מטר וגורביץ או כל איש שמאל אחר, שכן על פי רוב אנשי הימין ישנו כאן כיבוש שמאלני בכל פינה ושעל ועל מנת להלחם על עצמאותו ועל ערכי הדמוקרטיה שבהם קודם כל הרוב הוא השולט
      ולמיעוט יש זכויות אך אין זכות לחתירה ולפגיעה בשלטון הרוב.

      ואם אתייחס שאין לפגוע באזרחים, אז פגיעה בנציגי השמאל ,חיילים לכל דבר מותרת בעיניך.

      אין בדברים המלצה לפעולה, אלא רק תהיה לדרך החשיבה של אנשי השמאל ובמקרה הזה שלך יהודה…

    4. אתה מבין את ההבדל בין שנות ה40 של המאה הקודמת לבין שנת 2015? או שאתה רוצה לחזור אחורה בהסטוריה למאה ה13 ולדבר על הכיבוש המוסלמי? אולי אתה רוצה לדון על מה שקרה ליהודים במדינות ערב החל משנות ה30 של המאה הקודמת? או שכל עניינך הוא התנהגות הציונות בשנות ה40, כמובן במנותק מהפרעות שנעשו ביהודים (לא חלק מהאצל/ההגנה)בארץ, וכל מה שקדימה או אחורה לכך, מפריע לך בנרטיב?
      שוב צריך לספר לכם על התנהלות העולם בשנות ה40, או שכבר הצלחתם לקרוא ספרי הסטוריה?
      למען הסדר הטוב, גם בשנות ה40, לא היה שימוש מכוון לאוכלוסיה בלבד, מה שלא ניתן לטעון לגבי מה שקורה עכשיו ב2015, על האוכלוסיה היהודית בארץ.

    5. אמיר ש – אתה תוקף אותי על רקע הכוונות של הפלסטינים ושל אש"ף. אני די מסכים איתך בקשר לעמדות אש"ף ואני סובר שהטעות הגדולה ביותר שמדינת ישראל עשתה בתולדותיה היא ההחזרה של אנשי אש"ף לשטחים והפקדת האוכלוסייה הפלסטינית בידיהם. כל זה לא משנה כהוא זה לעובדה הפשוטה שמעמד האוכלוסייה הפלסטינית היום בשטחים הוא בעייתי, ושמאבקם לעצמאות מישראל הוא מאבק קיים ומוצדק, המאבק בבלעין של רקעו הוצג הדיון בו הגיבו גורביץ ומטר הוא בהחלט מקום בו מאבק זה מובא לידי ביטוי ולא המאבק להשמדת ישראל (שכמובן קיים גם הוא).
      לגבי האמירה על גורביץ' ושות' אני מוכרח להסכים, אך "שמע האמת ממי שאמרה".

      Anonymous – אם לפנות להתנשאות על הימין הטיפש, אני לא מאמין שאני באמת מתייחס לתגובה הזו (ציניות). לעיקרו של עניין, אמנם בחוק העונשין טרור מוגדר בפגיעה בגופו של אדם ללא חילוק האם הוא חייל או לא. מאידך גיסא, אותם אנשי ימין הקוראים לכל מעשה של ארגוני הטרור מעשה טרור הם אלו המכחישים את הגדרת תנועות המרי העבריות כתנועות טרור. לדעתי, יש לחלק בין פגיעה באזרחים לפגיעה בשלטון ובאנשיו (לרבות חייליו). בהתאם לדעה זו איני מחלק בין 'טרור "לגיטימי"' ל'טרור לא "לגיטימי"'. אלא בין מעשה טרור למעשה שאינו מעשה טרור. אתה מוזמן לנסות להציג שיטה קונסיסטנטית אחרת, אך כל עוד לא תעשה זאת אמשיך להתנשא על הימין הטיפש. (ציניות, אי-אפשר להעביר טון מחשבה דרך האינטרנט)

      עופר – כפי שכתבתי בתגובה, באיזשהו שלב כל איש יכול לחשוב שהגיעה העת לפנות כנגד השלטון ונציגיו. אם אתה סבור שהגיעה העת הזו, אתה יכול ואף מחויב (בעיקר כלפי עצמך) לפנות כנגד נציגי השלטון באשר הם (במערכת המשפט, הכנסת ועוד). כמו שגם כתבתי בתגובה מאחר והשלטון לא מסכים איתך אתה תהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק באם תבחר לפעול כך.

      ממ- איני מצליח להבין מה אתה מנסה לומר. אני לא מנסה לדון בשורשי הסכסוך, אם כי דיון זה הוא חשוב ויש לעשותו כשרוצים לדבר על פתרון מוסדר. המצב הנוכחי מטריד אותי בהרבה.

      יוסי- לפי ההגיון שלי יש לראות מחבלים פלסטינים שפעלו נגד אזרחי ישראל כפושעי מלחמה ולהוציא אותם להורג. לעומת זאת אל לוחמים פלסטינים שנתפסו בעת מבצע צבאי ושלא ניתן להוכיח שפעלו כנגד האוכלוסייה האזרחית יש להתייחס כשבויי מלחמה, ולפעול בהתאם לחוק הבינלאומי הנוגע שבויי מלחמה.
      אדם אובייקטיבי, או קונסיסטנטי, מגדיר מראש מהי פעולה לגיטימית, בלי קשר לעמדתו בדיון מסוים ואז בוחן האם פעולה מסוימת הנעשית היא לגיטימית. הוא לא מגדיר כלגיטימי כל מה שהוא עושה וכלא לגטימי כל מה שנעשה כנגדו.

      המצב בארץ היום, ללא קשר להיסטוריה הוא שבגב ההר יושבת אוכלוסייה של מיליון ומשהו איש שאינה זוכה לזכויות אזרח ושלמדינה שלי יש חלק במצב הזה. למצב זה יש היסטוריה ענפה ומפורטת, חלקה אמיתית וחלקה מזויפת, חלקה ניתנת לויכוח וחלקה (הקטן) נמצא בקונצנזוס. לדעתי מצב זה הוא מצב רע, בוודאי עבור האוכלוסייה הפלסטינית. מה שאני מנסה לעשות הוא לשפוט האם הפעולות שהפלסטינים נוקטים כדי להפסיק את המצב הזה הן פעולות לגיטימיות. רוב הפעילויות שאני רואה אינם לגיטימיות בעיניי. מאידך, התגובה הפבלובית של חוגים רבים בימין לפיה כל מעשה פלסטיני אינו לגיטימי היא מגוחכת. כפי שציינתי בתגובה הקודמת ישראל צריכה לפעול גם נגד פעילויות פלסטיניות לגיטימיות הפוגעות בישראל. יותר מזה, לדעתי, ישראל אינה מנצלת את היכולת שלה כצד החזק בסכסוך כפי שצריך, ועל המדינה מוטלת החובה לעשות הרבה יותר ממה שהיא עושה למען טובתה וטובת אזרחיה.
      ניתן לחלוק עליי ולהגיד שאין בעייתיות במצב הנוכחי, אני לא אטרח בפורום זה להתווכח עם טיעון כזה.

    6. בקיצור אתה תומך בטרור וההקבלה שעשית לאצל וללחי לא מועילה. אתה יודע ואני יודע וכל עם ישראל שארגוני הטרור פוגעים באזרחים במכוון ,אז תפסיק לפחות לשקר לעצמך אל תשים על הגורילה שמלה ותקרא לו נסיכה

    7. 'יהודה' – אינכם עם, אינכם רוצים מדינה, תפסיק להתחזות ל'שמאל'. עם מי יש לנו עסק:
      אף מילה אמת אפילו לא בטעות, ומחלת התחזות. הטרול הזה 'יהודה' מדגים שאסור לעשות הסכמים אתם, הם אסון למי שמתייחס אליהם במושגים מערביים. האיסלם מלמד להונות ולהתחזות כנשק נגד 'הכופר'. "רוצה מדינה" ובחיים לא יצא לקומם את 'פלסטין', שלא מעניינת אותו בתנאי שתחוסל ישראל שבה הוא חי בכיף ולא מוכן לעבור מדינה. אולי הוא מבין את עצמו, זב"שו.

    8. שוב 'יהודה' הטרול מתחזה לשמאל. מה יוצא לך מההצגה. אינכם עם, אינכם רוצים מדינה. לך תבכה לאנטישמים בעולם ולאירופים ואמריקנים שלא מכירים אתכם. איש לא אחראי למסכנות המבולבלת המתרוצצת בראשכם. אתם אלה שאחראים למצבכם, אבל אינך תופס זאת. זב"שך.

  4. יהודה לפי ההגיון שלך צריך לשחרר את כל האסירים הערבים כי הפעילות שלהם היא בעצם לגיטימית .
    בעולם אוניברסלי אנחנו לעיתים תופסים שהכל הוא יחסי וכל אמת היא אמת יחסית ואז אפשר להבין ולקבל גם את הנרטיב של האויב גם אם הוא בא לשחוט אותך -זה לגיטימי -אתה כובש את אדמתו ולכן מותר לו לשחוט אותך לפוצץ אותך באוטובוסים וכו'. בעולמם של האוניברסלים אין אמת מוחלטת – חוץ מהאמת האוניברסלית שלהם. אז על פי הטיעון הראשי שלך ל גם לחיילי צה"ל וחלק ניכר מאזרחי ישראל יש להם נרטיב שבו הארץ הזו שייכת להם והעם המתקרא פלסטינאי הוא עם מומצא שמורכב ממהגרי עבודה ברובם וחלקם ביחוד אלו שבגב ההר כנראה יהודים שהתאסלמו בכפיה במהלך השנים ואותם ערבים הם ראש החץ במאבק האיסלם במדינת ישראל ולכן לגיטימי מבחינת מי שמחזיק בנרטיב הזה להילחם בטרוריסטים הערבים שתוקפים אותם .

  5. זה לגיטימי לירות על חגי מתר
    אולי לא טקטיקה נכונה, אבל לגיטימי.

  6. הכתבה נכתבת בכזו רצינות תהומית שממש נראה שהכותב מאמין לעצמו

    :גילוי נאות
    אח של כותב תגובה זו גר פעם ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שסמוך לשדרות רוטשילד ששם נמצאת מחאת האוהלים שהעומד בראשה עבד בארגון שמומן על ידי הקרן החדשה

    1. כתבה מצוינת שמבחינה בין בעיה אמיתית לבין ההתלבשות עליה ע"י גורם שמטרתו לחסל את כולנו – הקרן החדשה שזה ממש לא כבוד להימנות על אוכלי לחם החסד המצחין שלה. סבורים שמטרת הקרן החדשה במימון ובהנחיית קרן פורד, להרוס את מעמד העובדים כדי למוטט את ישראל, ולשם כך היא משלמת שכר רעב אקראי ומקנה חוסר בטחון לעובדים תמימים רבים ככול האפשר. רוץ לקבל מ'קו לעובד' שלהם נדבה.

  7. אני לא מאמין שאני מגיב לאסופת השטויות הזאת.
    א – כוח לעובדים הוא ארגון עובדים המייצג 20,000 עובדים הממומן מדמי החבר של 13,000 חבריו ודמי טיפול מהסכמים קיבוציים.
    הקשר היחידי לקרן החדשה שיכולה להתגאות במה שהיא רוצה היא שעובדי הקרון מאוגדים בוועד בכוח לעובדים. כלומר כוח לעובדים יכול להשבית בזמן סכסוכי עבודה את עבודת הקרן. כוח לעובדים גם מאגד למשל את עובדי חברת"אגד תעבורה" ואת "עובדי חברת קווים". גם הם לדעתכם ממנים של "כוח לעובדים".
    לעניין המכללה החברתית כלכלית. שי היה שם חבר הוועד המנהל עד לפני שנתיים. כלומר היום אין לו שם שום תפקיד רשמי ובכל מקרה חבר וועד מנהל אינו מקבל שכר. חוץ שי הוא איש שמאל מוצהר. גם אנשים נוספים ב"כוח לעובדים" הם כאלו. ויש לנו יחס מאוד הון" ומציאה ממש קטנה. מורכב למפלגת העבודה שבעייני היא בסך הכל "מפלגת

  8. מאיר מנדלסון באמת, ילדים מפגרים רוצים להיות מפורסמים!! מצחיקים!! "מחאת אוהלים" …אבל היא לא מתרוממת, חוץ מהבחורות וטוני וספה, נמאסתם, אתם עם חלב האם על השפתיים, , מסכן: בן 40 ואין לו דירה!!….כולכם אשר משתתפים, אתם אידיוטים מושלמים, אין דפוקים אחרים במדינה, פנסיונרים שמקבלים קצבה זעומה!! משפחות שלא גומרות את החודש!!…בן ארבעים..באמת כל החיים לפניך, לא מרוצה עוף מכאן!! זכותך!! אתה מגוחח ונשמע מאוד דבילי!! מאיר מנדלסון בן 68 שנה עם קצבה של 2500 ש"ח בחודש, משלם 2000 לדירה מאוד צנועה ורק התרופות שלי, (גראס רפואי + תרופות מצילות חיים) 640 ש"ח לחודש, אתם מגוחכים, טמבלים ומגעילים!!

  9. לנוער הגבעות מותר להתעלל בחיילים, לקלל, לזרוק אבנים, לדחוף ולירות כדורים ולאנשי שמאל אסור להביע את דעתם???

    1. תפסיק להתחזות לשמאל. אני שמאל אמיתי ומזהה אותך. לא עניינך המתנחלים שלנו. אתם פיגוע תרבותי, אנשים שלא מסוגלים לדבר בשם עצמם, לא מתאימים לחיים במדינה מערבית ודמוקרטית.

  10. בתור קרוב משפחה של שי כהן אני יכול להעיד שלהוריו יש יותר משתי דירות מושכרות באזור חיפה ,אביו עבד בקקל והגיע לתפקיד בכיר .