"אין ברירה אחרת": אהוד ברק הוא משיח השקר החדש-ישן של השמאל

הרצת רה"מ לשעבר כמנהיג החדש של השמאל בישראל מלמדת על הייאוש שאוחז במחנה שמוכן להתעלם מכל כשלונות העבר עבור הסיכוי להפיל את נתניהו

נכשל באופן מוחלט. אהוד ברק | צילום מסך

שלושה חודשים עד ליום בו יערכו הבחירות החוזרות, נראה שהמערכת הפוליטית עדיין נמצאת בתנומת הקיץ לפחות בכל הנוגע להתנעת קמפיין הבחירות, אך בשמאל הישראלי כרגיל נרשם חוסר מנוחה. לאחר שנים ארוכות בהן לא הצליח לתפוס בחזרה את מושכות השלטון למרות שלל שמות נוצצים ורשימות חדשות שהבליחו לרגע, השם המוזכר יותר מכל בימים האחרונים הוא דווקא אהוד ברק.

בלון הניסוי לחזרתו של ראש הממשלה לשעבר לחיים הפוליטיים מרחף באוויר כבר מזמן, ובשבועות האחרונים נראה שהקמפיין תפס תאוצה מחודשת עם רמזים שברק עצמו פיזר ועם דיווחים על כוונתו להתמודד שוב במפלגת העבודה, להקים מפלגה חדשה או לרוץ בראש גוש שמאל מאוחד.

כך למשל, בטור שפרסם אלדד יניב ב'הארץ' ביום חמישי הציע "לוחם השחיתות" רשימה די מוזרה של מנהיגים שלדבריו יכולים "לסחוף את המדינה לניצחון": עמירם לוין, עוזי ארד, לימור לבנת, ירון זליכה וזהבה גלאון. אך מבין כל השמות האלה מצביע יניב על אדם אחד אשר לטענתו "נתניהו מפחד ממנו יותר מכל" – אהוד ברק.

קריאתו של יניב לברק היא דוגמה מצוינת, שכן מי כמו יועצו לשעבר יכול להעיד עליו מקרוב. הרי יניב עצמו היה זה שבראיון מפורסם באותו עיתון לפני שבע שנים פרס בהרחבה כיצד סייע לברק לטייח סיפורים מפוקפקים כמו פרשת העמותות ותרומת המיליונים ממרטין שלאף. אז מה קרה עכשיו שאותו אדם "ציני, אכזרי וכפוי טובה" הוא הראוי בעיניו לעמוד בראש הנהגת המדינה לאחר כל הטעויות והאכזבות? כפי שיניב ציין בטורו מסוף השבוע: "אין ברירה אחרת".

כהונה כושלת

אהוד ברק נכנס ללשכת ראש הממשלה ביום ה-6 ביולי 1999 לאחר שניצח בבחירות הישירות את בנימין נתניהו. פחות משנתיים לאחר מכן, ב-7 במרץ 2001, הוא יצא ממנה בפעם האחרונה, קובע שיא שלילי לכהונה הקצרה ביותר של ראש ממשלה בישראל בטרם הובס בבחירות מול אריאל שרון.

תקצר כאן היריעה כדי לפרט את שלל כישלונותיו אך לטובת הצעירים שבינינו רק נזכיר אירועים כמו הנסיגה החפוזה מלבנון, הפארסות בקמפ-דיוויד ובשיחות טאבה, התפרקות הקואליציה שהקים לגורמים ופריצת האינתיפאדה השנייה, כולל מהומות אוקטובר, הפקרת מדחת יוסוף והתגובה הרפה ללינץ' ברמאללה. לכך יש להוסיף חשדות לשחיתות חמורה כמו בפרשת העמותות והחנינה למארק ריץ', וסיפורים מוקדמים יותר מחייו כמו אסון צאלים או עכשוויים כמו הכספים שקיבל לכאורה מקרן וקסנר.

באמצע הצליח ברק להביא לחיסולה הכמעט מוחלט של מפלגת העבודה, לערוק ממנה ולשבת במשך שנים בממשלות נתניהו ולהסתכסך עם הרמטכ"ל אשכנזי, רק כדי להפוך בערוב ימיו לצייצן היסטרי ומביך ומרואיין מבוקש בכל פעם שיש צורך לחבוט בראש הממשלה, אותו ראש ממשלה לו החמיא בנדיבות כאשר שירת תחתיו כשר. וכך זכינו למחזה האבסורדי בו ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל ממהר להתייצב בכל אולפן ממוזג כדי לחלק עצות על ניהול המדינה.

אך נניח לרגע לנפילות העבר ונשאל שאלה אחרת: איזו בשורה חדשה מביא עמו ברק? מהי התקווה שהוא מציע לעם ישראל? ובכן, ממעבר על חשבון הטוויטר שלו ומהראיונות שהעניק בתקופה האחרונה עולה תמונה חד-ממדית. כך למשל, מתוך 13 ציוצים שפרסם בחודש יוני, שמונה עסקו בתקיפת ראש הממשלה נתניהו. בחודש מאי פרסם ברק שמונה ציוצים, שבעה מהם נגד נתניהו, ובחודשים מרץ-אפריל 22 מתוך 29 הציוצים כוונו נגד נתניהו.

במילים אחרות, אהוד ברק מסמל בדמותו את התפיסה החלולה שהשתלטה ללא עוררין על השמאל הישראלי בעשור האחרון – רק לא ביבי. אין כבר רעיונות, הצעות למדיניות או שום מראית עין של דיון. המטרה היחידה היא להפיל את שלטון הימין בראשות נתניהו, מטרה שהוכיחה את עצמה ככושלת שוב ושוב.

יש לציין שאהוד ברק ספג בשנותיו בפוליטיקה, וגם לאחר שפרש ממנה, ביקורת קשה מקרב חלקים בשמאל. דן שילון למשל הגדיר אותו כאדם "חסר בושה" ומתעתע ש"מפיץ מצגי שווא", בעל דפוס התנהגות של בריחה מאחריות וזגזוג. ציפי לבני טענה בנאום ידוע בכנסת כי ברק "עשה את הונו הפוליטי דרך גיוסי כספים לעמותות" ואת הונו הפרטי "דרך הקשרים הפוליטיים", אותה לבני שכעת מוזכרת כמועמדת להצטרף למפלגה בראשותו.

המשיח התורן

אז מה הופך את ברק לפתע שוב ליקיר השמאל, על אף כשלונו המוחלט וחוסר התאמתו הברור לתפקיד ראש הממשלה? התשובה לכך היא לא כמיהה למנהיג הדגול או הערצה לאדם מבריק. כמיטב המסורת של כת "רק לא ביבי", אהוד ברק הוא פשוט המשיח התורן בו נתלות כל התקוות לסילוק נתניהו ולסלילת הדרך של השמאל בחזרה לשלטון.

מי שמסמל אולי יותר מכל את תסמונת משיח השקר הוא עיתונאי 'הארץ' אורי משגב, שבשנים האחרונות תלה את יהבו בכל פעם בדמות אחרת, כמו נרקומן שמכור לחלום לראות את נתניהו מובס ורק מחפש את המנה הבאה.

הרשימה החלקית של אהוביו לרגע של משגב כוללת את יובל דיסקין ("האיש הנכון בזמן הנכון במקום הנכון"), גבי אשכנזי ("המועמד המושלם"), בוז'י הרצוג ("ירכיב את הממשלה הבאה") ואבי גבאי ("המועמד הנכון"). לפני הבחירות האחרונות פרסם משגב טור בו תיאר את ממשלת החלומות שלו בראשות בני גנץ, שלושה חודשים בלבד לאחר שהציע "חשיבה מחודשת" לגבי מועמדות של ברק, ממנו כמובן "נתניהו מפחד".

מבחר מטורי אורי משגב

משגב כמובן כשל בכל תחזיותיו אך הוא דוגמה טובה לייאוש שאוחז בקרב רבים בשמאל, שמוכנים להתעלם מהמציאות ומההיסטוריה בשם סיכוי קלוש להפיל את בנימין נתניהו, וממהרים להלבין את כל חטאי העבר רק בשל התיעוב לראש הממשלה הנוכחי.

מצד שני, עם פליטות פה מביכות כמו של יאיר לפיד, נאומי "ניצחון" הזויים כמו של בני גנץ, התככים שנחשפים בצמרת 'כחול לבן' וההתרסקות המביכה של מפלגת העבודה, אולי באמת סחורה משומשת כמו של ברק הוא הטוב ביותר שיש להם להציע. לא נותר אלא לתהות מה זה אומר על מצבו של השמאל בישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. לבסס את הטענה שהוא המועמד החדש של השמאל על בסיס טור דיעה אחד שפרסם אלדד יניב זה הזוי בערך כמו הרעיון למועמדות עצמה.
    כפוליטיקאי הוא מאוס על שמאל וימין כאחד ואין סיכוי אמיתי שיסכימו לקבלו בעבודה, מתוך ההבנה שהוא כנראה יוריד מנדטים ולא יוסיף

    1. אלדד יניב הוא רק דוגמה מתאימה בשל היכרותו העמוקה את ברק
      הוא ממש לא היחיד שכתב את זה, בנוסף לרמזים שברק עצמו שותל

  2. מה דעתם של אוהדי אהוד ברק, על הרעיון שלו למסור את הגולן לאסד ?

    1. דעתם נשארה זהה, למסור את הגולן לאוייב זה רעיון מצויין.

  3. ברק חוסיין אובמה.
    ברק אהרון
    ברק אהוד
    מו-ברק חוסני

    כל הברקים חסרי הברק,
    ויותר מכך – כולם הם אסון לעמם ומדינתם.

  4. צריכים ב"מידה" לעשות מאמר על מורשת אהוד ברק מהימים שגדל בקיבוץ מעגן דרך מבצעיו הנועזים בסיירת , כניסתו למטה הכללי , היותו בתור רמטכ"ל כמבקר חריף על ממשלת אוסלו(שהיה אמור להצטרף בכלל לליכוד ולא להיות בעבודה), והקים את ישראל אחת ופירק את המוסדות המפלגתיים והלך על גישה קפטילסטית יותר מנתניהו(מחבריו למפלגה), ועד חזרתו ב2007 וחתירתו נגד ממשלת אולמרט.
    מייחסים לאיש גאונות יתר מראש הממשלה, אבל מה אפשר להגיד על האדם שניצח את ביבי בקרב הבחירות הישירות והפסיד במערכה על משחק שחמט?

    1. ספר-מחקר על "מורשת" אהוד ברק ועל דרכו מהימים שגדל בקיבוץ ועד היום כבר נכתב ע"י ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין (http://www.uri-milstein.com/about-27.html).
      והנה כמה ציטוטים :
      1) שר הביטחון שלנו הצליח "לעבוד" במשך עשרות שנים על מרבית הישראלים ועל רבים בעולם * הוא שכנע את כולם שהוא 'חייל מספר 1', 'מר ביטחון' ו'מצביא מהולל' למרות שנכשל בכל פעולותיו הצבאיות
      2) אהוד ברק – נוכל ברמה היסטורית
      3) אהוד ברק התחמק מחקירת מצ"ח וממשפט צבאי, על שפקוד שלו נהרג כתוצאה מהתרשלותו
      4) ברק ניצל את תפקידו כמפקד סיירת מטכ"ל כדי להחניף לראשי המדינה וצה"ל להשגת מטרה אחת ויחידה והיא לקדם את הקריירה שלו;
      5) מבצעי הסיירת בפיקודו של ברק גרמו נזק לצה"ל;
      6) אהוד ברק היה אחראי להכנות הלקויות של הסיירת שבפיקודו לקראת מבצע "אביב נעורים";
      7) ברק הפגין תפקוד לקוי במבצע "אביב נעורים" (הפר את הפקודות בזמן המבצע) ובעקבות שיבוש חקירת האמת מצידו קיבל עליו צל"ש;
      8) ברק עבר במהירות מתפקיד לתפקיד בצה"ל בלי הכשרה, בלי ניסיון ועם חוות דעת שליליות אפילו של הרמטכ"ל;
      9) ברק מונה לסגן מפקד הגיס הצפוני למרות שמפקד הגיס זלזל בו;
      10) הוא תכנן באופן לקוי את מהלכי הגיס הצפוני במלחמה הצפויה בלבנון;
      11)ברק היה שותף כראש אגף תכנון בהכנות הלקויות למלחמת לבנון הראשונה

      יש עוד הרבה אבל נעצור כאן ונסתפק בציטוט הבא מפי אחד הלוחמים בסיירת מטכ"ל יצחק סיבוש (פרק 4) כמסכם את אופיו של האיש:

      "הוא התגלה כבולשביסט החושב את עצמו לחכם מאוד. מניע אותו אגו אישי. אידיאולוגיה היא עטיפה חיצונית. מבחינתו הכל מותר, אין היסוסים. יש מטרה שמקדשת את האמצעים והמטרה היא אהוד ברק, וליתר דיוק, האגו של אהוד ברק. או שאתה משרת אותו, כפי שדורשים הבולשביקים: בנאמנות, באדיקות, בלי סטייה, כמו בספר 'אפלה בצהריים' של ארתור קסטלר, כמו שהבולשביקים דורשים, או שאתה בכלא לוביאנקה. אין מצבי ביניים."

  5. תלוי בקהל הבוחרים
    לכן נראה לי שכל הסיפורים ומופעי האימה של אהוד ברק מכוונים לקהל גדול מסוים שלדעתו יהיה מוכן לשנות כיוון ולתמוך בו אם רק יצליח למצוא מילים מתאימות כדי לחדור לקהל העלום הזה. אין כאן היגיון רב העובדה שמפלגת כחול לבן קיבלה כל כך הרבה קולות מציעה תקווה לכל מיני חסרי השגים מדיניים למשוך קולות אליהם רק אם ימצאו את המילים המתאימות. לי נראה לי שזאת התקווה של אהוד ברק ולכן הוא יוצא בכל מיני הרצאות הזויות עם כל מיני נבואות עוד יותר הזיות ומקווה שאולי איזה קבוצת מילים תפגע במקום הנכון ואז יבחרו בו.

    בסופו של דבר כשבוחנים את הצלחתה של מפלגת כחול לבן ממש לא ברור מה דוחף אנשים להצביע עבורם.
    מדובר באחד שהפקיר לוחם לחסדי האויב ואשתו מציקה לחיילים במחסומים, אחר ששמו נקשר בנסיון למנוע ממישהו להיות רמטכ"ל אחר חסר השכלה ואחר לא היה רמטכ"ל טוב. כל המפלגה נראית כמו דיקטטורה שאחד מחליט מי יהיה חבר כנסת וכל המצע מסתכם בלא ביבי ולא דתיים. אז מה מושך אנשים להצביע עבור המפלגה הזאת?

    לכן נראה לי שלאהוד ברק יש תקווה שהוא יצליח כמו כחול לבן. בסופו של דבר הוא היה רמטכ"ל ואפילו יותר מזה, ראש ממשלה גרוע. כלומר יש לו את תנאי ההתחלה של מפלגת כחול לבן לכן יש לו סיכוי ולכן הוא ממשיך.

    כך זה נראה לי ולכן חשיבה הגיונית כפי שמציע כותב המאמר לא מתאימה לעניין.

  6. אהוד ברק נכשל סופית כראש ממשלה כעבור חצי שנה לכהונתו – פרשת הלינץ'. היה ברור שיש להורידו מהשלטון וכך פעלו. אלא שהוא הצליח למשוך את הזמן עוד שנה שלמה. הבחירות נערכו כעבור שנה וחצי. כך שלמרות משיכת הזמן אהוד ברק כיהן כראש ממשלה שנה וחצי ולא שנתיים. ראוי לחקור כיצד למרות כשלונו המוחלט כעבור חצי שנה, נשאר עוד שנה בשלטון.

  7. נכנסתי לכתבה הזאת דרך גוגל,ואני לא יודע מי הכותב,ולאיזה זרם הוא שייך,אך אני מעריך שהוא שייך לזרם הימני ואולי אפילו החרדי,גם אני חושב שברק לא יהיה זה שיעיף לנו אנשי המרכז ימינה וגם לאנשי השמאל,את ביבי מהעניים,אתם צריכים להבין,שביבי זאת מטרה,וחוץ ממה שעשו לרבין,אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי שהוא לא יהיה ראש ממשלה,אפילו להסכים לרוטציה בין גנץ לבן סער כשעבר בראש ראשון.אנחנו כבר מקנאים מהמושחת הזה שלדעת רבים מאיתנו,הוא ראש משפחת פשע שמסוגל יהיה להביא את ישראל למלחמה כותרות לדחיית משפטו.כל מה שאיי פעם הוא אמר על אולמרט,מתקיים כנגדו.ברק חוזר לפוליטיקה רק בשביל עצמו,כדי להפיג את השיעמום,ואולי להביא לעבודה עוד מנדט או שנים,שגם עמיר פרץ יביא אם יתמודד

    1. יש כמה שגיאות מקלדת,1 )רוטציה בין סער גלנץ כשסער ראשון.2 ואנחנו כבר מקנאים המושחת הזה שלדעת רבים מאיתנו

    2. אין שום דמיון בין העבירות של אולמרט לבין התיקים של נתניהו. אולמרט ניהל פעילות מאפיונרית:
      היתה לו כספת במשרד, ושני עוזריו – המזכירה שולה זקן ועורך הדין האישי אורי מסר, התעסקו במעטפות המזומנים. בנוסף, הפרקליטות הגישה נגד אולמרט רק כחמישית מכתבי האישום שהיתה אמורה להגיש והתעלמה מפרשיות כמו "הבית ברחוב כרמיה" (שוחד של מאות אלפי שקלים), התמונות עם קליפות הביצים שאשתו עליזה "מכרה" לקבלנים בעשרות אלפי שקלים לתמונה (שוחד של מאות אלפי שקלים) וה-500 אלף שקל שעברו לאחיו של אולמרט, יוסי אולמרט, כשוחד.
      כל התקשורת, בתחילה, התגייסה למען אולמרט, הפרקליטות לא נקפה אצבע, ורק לאחר סדרת חשיפות של עיתונאי יחיד – יואב יצחק, התחילה הפרקליטות לעבוד, בקצב של צב. מול נתניהו המצב הפוך: נתניהו לא ניהל שום פעילות פלילית והמשטרה והפרקליטות רודפות אותו על כל שטות. כך למשל, בעניין הקשר בין פוליטיקאים לכלי תקשורת, יש לגביו אכיפה בררנית בוטה הנגועה ברדיפה פוליטית, וכבר אמר אחד משופטי בית המשפט העליון באחד מפסקי הדין שלו: "אכיפה בררנית היא רשע".

    3. בהמשך לתגובה 2
      א. בהרכב של שלושת שופטי המחוזי במשפט אולמרט, ישב גם השופט יעקב צבן שהיה בקשר ידידות רבת שנים עם משפחת אולמרט. לא זו בלבד שהוא לא פסל את עצמו הוא גם לא טרח לדווח על כך לפרקליטות: (https://news.walla.co.il/item/2549023).
      התוצאה: "הטיוטה הראשונה בהכרעת הדין בפרשת טלנסקי שהוציא השופט צבן תחת ידיו הייתה כל-כך מבולבלת ומפוזרת, שגם לחבריו להרכב מוסיה ארד ומשה סובל היה קשה לעכל אותה." (מתוך הבלוג המשפטי "ידיעה שיפוטית" של יובל יועז).
      זוכרים? לפי השופט צבן מסתבר שכספי השוחד שדורש ומקבל פוליטיקאי הנאגרים בקופתו הם כספים "פוליטיים" עפ"י הודאתו הרי הם כשרים. ואף מילה על כך שמדובר בשופט (היום בדימוס) שדן בעניינו של חברו.
      2. אהוד אולמרט קיבל במשך השנים מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי הנאמד ביותר ממיליון דולר, כולל מאנשי עסקים שביקשו את התערבותו ועזרתו במשרדי הממשלה
      אולמרט לא הבדיל בין נותני המתנות. מכולם לקח. על-פי החשד, בתפקידיו הקודמים כשר, מ"מ ראש ממשלה ויו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל, קיבל מתנות מאנשי עסקים ומגורמים נוספים. מדובר בעיקר בעטים נובעים לאספנים (ומדובר במאות עטים), שערכו הכספי של כל אחד מהם מגיע לאלפי ש"ח, ושל חלק מהם אף לאלפי דולרים.
      (https://www.news1.co.il/Archive/0018-D-17874-00.html)
      בעקבות החשיפה הורה היועמ"ש (מני מזוז) על פתיחת חקירה בסופה החליט היועמ"ש להסתפק בהערה לאולמרט (זהו!) על שסייע במנהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר למרות שקיבל ממנו מתנה זמן קצר לפני התערבותו: עט נובע שאותו רכש טסלר ב-1,750 דולר.
      פרשה זו אחת מיני רבות לא הניבו דבר במישור הנורמטיבי ודאי לא במישור הפלילי.
      זאת בניגוד ל"פרשת מתנות הסיגרים וכו'" (שכולם מוצרים מתכלים) של נתניהו…. והחלטת היועמ"ש שמדובר בפרשת שוחד כלומר בפלילים.

  8. כתבי אתר מידה לידיעתכם –
    בימים האחרונים עיתון הארץ באינטרנט הסיר את הראיון עם אלדד יניב "בעתיד המאוד לא רחוק יכניסו אנשים לכלא על דברים שאני עשיתי" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ייתכן ולקראת הרצתו לראשות הממשלה
    ה ש ח י ת ו ת של השמאל הישראלי הולכת וגוברת.
    הלינק לכתבה:
    https://www.haaretz.co.il/magazine/1.1688031
    היא הורדה בימים האחרונים.

  9. ברר לוקח בהליכה כל "מנהיג" ימני כולל הנוכל מספר אחד נתניהו. ברק הוא רב זכויות ולא יעזור לאפסים מהימין ש-20 שנה הם תוקעים את ישראל במלחמות ושכול אינסופי.

    1. המקסימום שברק לוקח זה אקמול לראש כואב.אין לו שום סיכוי בשום מפלגה.נא לדייק..ברק היה בעל זכויות בתור חייל,בתור פוליטיקאי הוא אפס.לגבי הכינוי "אפסים" מהימין אתה מבזה את העצמך,וכנראה זה לא ברור לך.רוצה לנהל דיון עקרוני וחף מעלבונות?בבקשה.רוצה יחס רציני?תקבל במידה ותתן.תרפש את בעלי האידיאולוגה המנוגדת לך,תקבל אותו הדבר ישר לפרצוף.מבין בוזגלו?

    2. ב 20 השנה האחרונות – היו כאן שתי מלחמות
      מלחמת אוסלו – שהשמאל הביא עלינו
      ומלחמת לבנון השניה – שתוצאותיה עדיין בוויכוח
      אבל מי שפתח בה הוא אהוד אולמרט שבאותה תקופה
      כבר היה עמוק בשמאל

  10. מה רוצים מהבנאדם? סך הכל רוצה להשלים רשימת הישגים. חסר לו V על "להיות ידוע כראש ממשלה מוצלח". מגיע ליעד בכל מחיר ושילך כל השאר קיבינימאט.

  11. לפי הכתבה הימין מפחד מאד מברק. מי שהפיל את ברק זה השמאל שפחד מצעדיו.הנסיגה מלבנון היתה צעד מנהיגותי אמיץ שחסך לנו הרבה קרבנות. רק מי שלחם שם מעל 100 ימים יודע זאת.
    ברק אשם באירוע שכם בדיוק כמו שביבי אשם בחטיפת שלשלת הנערים זל. היד. זו תעמולה שיקרית מבית מדרשו של הקיסר. שלא אחראי על כלום ולא נכשל בכלום. גם לא בנעשה ברצועה…

    1. "הנסיגה" של ברק הייתה חד צדדית,תוך הפקרת צד"ל..זו לא הייתה צעד מנהיגותי אמיץ כלל אלא,צעד פוליטי קר ואכזר ומאכזב מאוד.וכן..הצעד הזה ממש פתר את המצב שם נכון?איך אתה יכול לקרוא לזה צעד מנהיגותי אמיץ שמאז המדינה טווחה ולאחרונה גילתה מנהרות מאותו הצד שהראש שממשלה הכושל ביותר ביצע בצעד מנהיגותי מאוד אמיץ???אתה חי בלה לה לנד?אין עתיד למדינה כמו שאין לאדם עתיד שנמצא במצב שהוא/היא מתגוננן כל הזמן ואינו נלחם על העתיד שלו.

    2. א. הנסיגה החפוזה כגנבים בלילה תוך הפקרת חיילי צד"ל וציוד יקר ערך איפשרה את השתלטות חיזבאללה על דרום לבנון והקמת בסיס צבאי איראני על סף גבולה הצפוני של מדינת ישראל.
      ב. הנסיגה הזאת היוותה את הטריגר הישיר למתקפת הטרור של ערפאת ("אינתיפאדת אל-אקצה").
      ערפאת העריך שאם החברה הישראלית לא מוכנה לעמוד במחיר שגובה ממנה השמירה על ביטחון ישראל כשכוחות צה"ל נמצאים ברצועת הביטחון יש להמשיך במלחמת טרור בשיטת חיזבאללה. כלומר לרצוח אזרחים ישראלים.
      ג. להערה שלך "הנסיגה מלבנון היתה צעד מנהיגותי אמיץ שחסך לנו הרבה קרבנות". אז בוא נבדוק כמה קרבנות זה אכן חסך:
      ב-15 שנות הישיבה של צה"ל בלבנון (בין השנים 1985 -2000) היו לצה"ל – 559 הרוגים, 840 פצועים. 7 אזרחים הרוגים. (נתונים עפ"י ויקיפדיה)
      מנגד ב-5 שנות אינתיפאדת אל אקצה (2000 -2005) נהרגו 1090 ישראלים, מתוכם 70% אזרחים, וכן, 5,598 פצועים מתוכם 82% אזרחים .
      במילים אחרות אם מחשבים את כמות הקרבנות זה אומר שהמהלך של ברק, אותו "צעד מנהיגותי אמיץ" הזניק את כמות הקרבנות בערך פי 6 בממוצע השנתי בהרוגים. ובערך פי 20 בכמות הפצועים פר שנה. ועוד לא דיברנו על הקרבנות הפלסטיניים!!
      אגב מעניין להיזכר בהקשר הזה של החיסכון בקרבנות בדבריו של האלוף בני פלד מפקד חיל האוויר הישראלי בשנים 1973–1977: "אתה לא יכול להיות אזרח במדינה ריבונית בלי להתחייב להגן על מדינתך עד מוות..".
      ד. כידוע יש להבחין בין מהלך טאקטי לבין איסטרטגיה. מהלכים טאקטיים אמורים לשרת את האיסטרטגיה. נשאלת השאלה לאיזו מטרה איסטרטגית נעשה המהלך הטאקטי של אותה הנסיגה בידי ברק? מכיוון שהוא לא שירת איסטרטגיה של מדינית של ישראל המסקנה היחידה שהוא שירת איסטרטגיה הפרטית של ברק להישאר בשלטון לאור פעילות המחאה של תנועות כמו אימהות בשחור וציבור מצביעי מר"צ בעלי אתוס דפנסיבי שאינם מוכנים לשרטט קו על המפה של שטח במדינת ישראל שעליו יהיו מוכנים "למות בעד ארצם" כי הרי המשפט של טרומפלדור הוגחך זה מכבר ע"י אותם החוגים עצמם.

  12. גם בימין המצב לא משהו,בוא נודה..בצד השני המועמדים גודשים את הכיסא היחיד,ובימין?אין אף מועמד לצד הימני?אתה קורא למה שקורה בשמאל,יאוש,אני קוראת לזה הזיות ואיבוד עמדות פוליטיות..אגב אותה מפלגת עבודה תרשה לברק לשוב לאחר שהראתה לו את הדלת??

  13. אל תקראו לברק אהוד "משיח-שקר"

    קראו לו רק…………. שקר.

    חדל אישים עלוב.

  14. או שאולי המממנים מקרן וקסלר רוצים תמורה עבור הכסף שהם השקיעו…

  15. טוב יעשה אתר מידה אם יפסיק לחטט בענייני המחנה שכנגד ויתמקד במחנה הכושל שאותו הוא מייצג

    1. כשכל שאר ערוצי התקשורת יתמקדו במחנה הכושל שהם מייצגים

  16. אתם יכולים להשמיץ את ברק , הסיבה ברורה, אתם מפחדים.כי ידוע לכם היטב שאין מקל חובלים חזק יותר , יעיל יותר על מנת לסלק את נתניהו ושותפיו המשיחיים , מאשר אהוד ברק.

    1. לדעתי אם הוא ירוץ זה יהיה בתיאום עם ביבי. עוד נראה אותו שר הביטחון בממשלת נתניהו הבאה. התירוץ יהיה שהוא נכנס כדי למנוע ממשלה קיצונית.

  17. ועוד
    כרמטכ"ל נכנס בסערה "צבא קטן וחכם" פיטר אלפי אנשי קבע והביא למשבר קשה בצבא.
    היה הרמטכ"ל את האבחנה בין צבא לפוליטיקה התראיין וברבר תחת כל עץ רענן וכך גם כל החיילים ממנו ומטה. הפך את עצמו ואת הצבא ,במדים , לארגון פוליטי ופילס לעצמו מקום להמשך. בני גנץ ויאיר גולן הם תולדות של זה . קצינים שמדברים פוליטיקה במדים תוקפים ומתלקקים במדים.
    החזיק עובדת זרה בניגוד לחוק כלומר עבריין שעבר על החוק ( במגדלי היוקרה בעוד הוא יו"ר מפלגה סוציאליסטית שוויונית…מפלגת הפועלים)
    על בסיס הקשרים המדינאים שלו ופגישות מדיניות בהיותו שר בכיר אישר לאשתו נילי לנהל עסק פרטי של ייעוץ תוך שהקשרים הציבוריים והמדיניים והמפגשים שמשו לה פלטפורמה.
    איפה ועדת החקירה לחקור למה מרטין שלאף הכריז שאם ברק יהיה שר ביטחון הוא שלאף יפתח את הפה ?? למה אלדד יניב נסע במיוחד לרכך ולפייס את שלאף שהיה חם מאוד על ברק? איפה הכסף ששלאף נתן לו וברק לא החזיר?? מה הסיפור של קרן וקסנר?? איזה מחקרים הוא עשה?? איך הוא לכלך וטרפד את ביבי אצל ברק אובמה וחתר תחתיו בהיותו שר הבטחון תוך סיכון מדינת ישראל וחיילי צהל?

    1. אהוד ברח, ענק בארץ הגמדים, אשר עתידו, הרבה מאחוריו והיות ואין בוכים על חלב שנשפח, לא מתייחסים לספינים דמיוניים.

  18. סחורה ממוחזרת השבה לשדה הפוליטי בו נחלה כשלון חרוץ . חזרתו תביא ליתר פילוג בשמאל הישראלי ותשיב את " כחול לבן " למימדיה הטבעיים. זה מה שיש לשמאל " למכור " . סחורה ראויה יותר אינה בנימצא.

  19. ממה שאני למדתי מהתורה משיח השקר הוא יהיה אדם שכולם אוהבים אותו הוא יעשה שלום עם אוייבים שלנו הוא ישלוט בעם ישראל הרבה שנים כל העם יעריץ אותו ואז יתגלה הפרצוף האמיתי שלו של הסיטרא אחרא .ואיך שאני לא מנסה לחשוב על אדם כזה תמיד בא מולי בחלום סבא שלי עם תמונה של בנימין נתניהו .זה מפחיד אותי ואני לא יודע מה זה אומר גם .סבא שלי ז"ל היה צדיק גדול וידוע .מישהו כאן אולי יכול להסביר את החלומות האלה.