בלי פחד: עכשיו תור הימין למשול

אחרי שזכתה לרוב גדול, תיקון מערכת המשפט והשבת הביטחון צריכים להיות הצעדים הראשונים של הממשלה הלאומית החדשה

עמוס בן גרשום | לע"מ

לאחר שתמונת המנדטים התייצבה בפער גדול והימין הלאומי עומד להרכיב את הממשלה חדשה, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולחשוב שעשינו את שלנו. זה הזמן לנצל את ההזדמנות הנדירה של קואליציה רחבה ולמשול. למשול בלי פחד, למשול ולהגשים את הערכים אשר בשמם נבחרו נציגי הציבור שלנו.

אם יש דבר אחד שהממשלה היוצאת לימדה אותנו זה איך מושלים. אחרי שלטון ימין ארוך שנים עלתה ממשלת שמאל, ממשלה שעשתה הכל כדי להגשים את ערכיה: מינתה בעלי תפקידים, התעלמה מחוות דעת משפטיות, חילקה את ועדות הכנסת כך שלאופוזיציה לא יהיה ייצוג משמעותי, חתמה על הסכמים בינלאומיים ללא אישור הכנסת ובניגוד לחוק, העלימה את מושג "ממשלת מעבר", ולמעשה ללא מחלוקות בתוכה הייתה יכולה לעשות כאן ככל העולה על רוחה.

פתאום בממשלת השמאל נעלמו להן כל הביקורות על תפקודי הממשלה; התקשורת השתתקה וכלבי השמירה של הדמוקרטיה יישרו קו, היועצים המשפטיים שכחו שיש להם שיניים וזעקות קץ הדמוקרטיה נשמעו רק נגד האופוזיציה.

אנחנו צריכים ללמוד ולפעול כעת בדיוק באותו אופן. במשך שנים התרגלנו לכך שממשלת ימין לא מצליחה למשול. בכל תעד ושעל צצו להן מניעות משפטיות וחוקתיות ושלל עתירות לבג"צ, הכל כדי שהממשלה לא תוכל להגשים את ערכיה שאינם תואמים את דעות אנשי מערכת המשפט. עכשיו הזמן של ממשלת הימין למשול, לא לפחד לשנות ולקיים את הבטחותיה.

ראשית, על הממשלה החדשה לשים דגש עיקרי על תיקון מערכת המשפט, מערכת שמשרתת צד פוליטי ולוקה בחוסר הגינות ואמינות. מערכת שהתאהבה בכוח שנטלה לעצמה. שינוי שיטת מינוי השופטים והוצאת השופטים מהוועדה, פיצול תפקידי היועמ"ש, קידום פסקת התגברות וחוק יסוד החקיקה, וחיזוק הביקורת על הפרקליטות והשופטים – אלה הם המהלכים הראשונים לתיקון המערכת.

למה דווקא זו המשימה הראשונה? אמנם ישנם נושאים חשובים רבים הצריכים תיקון מיידי, אך הניסיון מראה לנו שללא התיקונים הדחופים של מערכת המשפט, לממשלת ימין יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבצע כל פעולה אחרת.

שנית, צריכה הממשלה לפעול להחזרת הביטחון לתושבי ישראל, לקידום ההתיישבות ביו"ש והחלת הריבונות שם, לסגירת המנהל האזרחי ועצירת השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי יו"ש.

עליית הלאומנות הפלסטינית בשנים האחרונות, אותה ראינו בשיאה במאורעות מאי 2021, לא זכתה למענה ראוי. על ידי אכיפה נגד בניה לא-חוקית, מלחמה בפשיעה חקלאית, מעצר תומכי טרור ומתן עונשים ראויים יהיה אפשרי לעשות שינוי. כמובן שיש חשיבות גם לחינוך כדי לטפל ביסוד הבעיה, אך העדיפות המיידית היא החזרת תחושת הביטחון.

בפני ממשלת הימין קיימות עוד משימות רבות שמטרתן חיזוק ערכי הלאום היהודי והציוני במדינת ישראל וקידום המשילות והדמוקרטיה, משימות בהן הפורום המשפטי למען ישראל שמח לעמוד לצד השרים וחברי הכנסת כדי לקחת חלק ולעזור להגשמתן. אך כדי שנצליח להגשים את ערכינו צריך לזכור שהדבר הכי חשוב הוא שאסור לנו לפחד. הגיע הזמן שגם הימין ילמד למשול ואם קיים יועץ משפטי סורר, אז זו לא מילה גסה: לפטר.


עו"ד יותם אייל הוא מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. קודם כל רציתי לומר תודה לכל פעילי הימין המסורים ולכך שגוש הימין ידע להתאחד. צריך להעמיד לדין ללא רחמים את כל המעורבים בתפירת התיקים לנתניהו, להכריז באופן ברור לעולם שהסכם הגז עם חיזבאללה אינו חוקי וגם לומר לאותו עולם שאנחנו לא שואלים אותו עם מי להקים קואליציה ואת מי למנות לשר. ויש עוד דברים. נצטרך לחנך את השמאל להפוך לגוש נפחד שלא יעז יותר להרים ראש. פעם ראשונה אחרי 125 שנות ציונות

    1. שכחת את אחד הדברים החשובים ביותר כיום- מי שולט וישלוט בחינוך הילדים. אם תשאיר את השמאלנים (אנשים, ולא סתם 'שמאל') במערכת החינוך, אפילו אם רק בתפקידי נקיון במוסדות, בעוד 10-20 שנה תראה פה שלטון שמאלני ללא טיפת יהדות.
      השמאלנים עושים תרגיל לימנים – בזמן שהימנים עסוקים בבטחון, בכספים, ביהדות וכד', השמאלנים הקימו ומקימים פה דורות של שמאלנים חסרי דעת וחסרי דת (למשל מנהל שמאלני קיצוני של בי"ס תיכון בת"א, ומורים שמאלנים קיצונים בבתי ספר רבים בארץ, מפמ"רים ומפמ"ריות במקצועות כמו אזרחות והיסטוריה).
      גוש הימין צריך לתת את משרד החינוך לאדם שמרן, שיעיף מיידית את כל השמאלנים מהמשרד, תוך שימת Z על מערכת המשפט, ועם פניות להורים עם הסברים לפעולה ובבקשה להיות אקטיבים נגד השתלטות השמאלנים על נפשות ועתיד הילדים.

      זו הדרך היחידה למנוע את חזרת השמאלנים לשלטון והרס מדינת היהודים מבפנים

    2. שבוע טוב ומבורך לכולנו. דיברתי רק על קצה המזלג. לא שכחתי את החינוך. אני בעד כבר עכשיו ללמד בבתי ספר על פשעי השמאל. בנוסף כמובן לתנ"ך, היסטוריה שלנו וכו'. אני אפילו בעד הקמת מוזאון להצגת פשעי השמאל.

  2. עו"ד יותם אייל כל מה שכתבת לא יקרה. הימין לא יכול לשלוט כי אין לו גיבוי של האליטות בתקשורת באקדמיה במערכת המשפט ובמערכת הביטחון. בלי הגיבוי הזה בן גביר יכול להמשיך לצרוח במליאה ונתניהו יכול להמשיך לקשקש, שום דבר לא ישתנה. ובנוסף ראש המחנה בנימין נתניהו כבר הוכיח שהוא איש חלש בלשון המעטה, וכוחו בדיבור ובמניפולציות. לשלוט הוא לא יודע. לכן הסיכוי שמשהו ישתנה אפסי. למרצ שלא עברה את אחוז החסימה יש יותר השפעה מלכל הקואליציה החדשה.

    1. נכון

      אבל אם מקשיבים לנתניהו מבינים שהוא גם לא אומר שהוא יעשה איזשהו שנוי
      לא עם הסכם הגז, לא במערכת המשפט ולא בשום דבר

      עצוב שהזדמנות כזאת, כשרוב העם מבין את הבעייה – מתפספסת

  3. לעבוד באותו האופן? חס וחלילה!
    אחד האסונות הגדולים שהביאה ממשלת בנט-לפיד היה איום על הדמוקרטיה.
    שנים של חוסר פרופורציה בהרכבת הממשלה הגיעו לראש ממשלה עם 7 מנדטים על הנייר והרבה פחות בשטח, האופוזיציה שותקה בכל דרך אפשרית, ראש ממשלה אחר הרשה לעצמו יציאה למבצע ללא אישור הקבינט וחתימת הסכם ללא 80 ח״כים או משאל עם.
    כל זה יצר תקדימים מסוכנים.
    גם אם הימין יצליח לתקן את מערכת הבטחון, מערכת המשפט, התקשורת, האקדמיה ועולם התרבות-אם זה יעשה בהתנהלות שכזו, יצא שכרנו בהפסדנו.
    חשוב לקדם את מטרות הימין אך גם להכיר בכך ש4 שנים זה עדיין לא מספיק זמן להשיג הכול ושהאצת תהליכים תמיד באה עם מחיר יקר ולכוון ציפיות בהתאם.

    1. השמאל כן יודע לקבוע עובדות בשטח ולשנות מצבים מקצה לקצה תוך זמן קצר או קצר יחסית. למשל, ההתנתקות (אף שנעשתה בידי אדם שנבחר בשם הימין אך היה למעשה קבלן ביצוע של השמאל). אין סיבה שגם אנחנו לא נדע להפוך מהר את המציאות מקצה לקצה. אין דמוקרטיה מול מחנה לא לגיטימי ואנטי מוקרטי. אז, כן, לעבוד באותו האופן (גם בלי לשקר או להתפשט בהפגנות:)). ההפסד של התנהגות כזו של הימין והנזקים יהיו של השמאל ועם זה אין לי בעיה. ההפך, שילמד לקח לדורי דורות.

  4. לפני כ- 4.5 חודשים כתבתי תגובה שמובאת בשנית להלן בסוף תגובה זו (תגובה 6 לכתבה: https://mida.org.il/2022/06/21/%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A7/).

    לאותה נקודת זמן שאלתי האם מר"ץ תעבור את אחוז החסימה. לא היה לי ברור אם הבחירות יגמרו עם 4 מנדטים או אפילו 5 מנדטים למר"ץ או אי מעבר של אחוז החסימה.

    כל זה לא משנה כלל אלא העובדה כי רבים וטובים שואלים האם בג"ץ הוא סניף של מר"ץ. לא צריך להציץ לשופטים בקלפי אלא רק לקרוא את פסקי הדין שהם פוסקים. מה הדעה השלטת בפרקליטות? בצמרת המשטרה? במנהל האזרחי? ובקרב הפקידות הבכירה?

    ולא, אינני מבקש לאסור הצבעה למר"ץ או שאנשים עם הדעות הללו לא יאישו משרות בשירות הצבורי. אני פלורליסט ובעד רבוי דעות. הבעיה היחידה היא ההיקף של האנשים הללו עם הדעות הללו במוקדי קבלת ההחלטות שדעתם רחוקה מרחק מזרח ממערב מרצון הצבור שבא לכדי בטוי בכנסת שמעניקה בהמשך אמון בממשלה ובמדיניותה. האם מי מכם יפול מהכסא אם בקרב 15 שופטי ביהמ"ש העליון לו היינו יכולים לצפות בהצבעה שלהם בקלפי היינו מקבלים 10 פתקי מר"ץ, 3 עבודה, 1 חד"ש ו- 1 מחנה ממלכתי? כמובן שהתוצאה יכולה להיות אחרת, מי שיכול לדמיין התפלגות אחרת זכותו.

    האם נראה לכם סביר כי גנץ ואיזנקוט ויאיר גולן לא באו מאותו בית גידול? הכיצד יתכן כי אם הצבור ימני ברובו בדגש על האוכלוסיה הצעירה. יש בקרב הקצונה הקרבית הזוטרה רב מובהק לאנשי ימין והחל מדרגות הרס"ן, בטח סא"ל רק אנשי שמאל מקודמים? מי מסנן את הקצונה כך שבשלב בו מפסיקים להתרוצץ בשטח בסכנת חיים בשכר נמוך ומגיעים אל המנוחה והנחלה עם שכר גבוה מאוד ביחס למשק, קביעות בעבודה עד גיל 42 ואז פנסיה מפנקת – מקודמים רק אנשים שאחוז התמיכה בדעותיהם הוא רק 10-20% מקרב הקצונה הזוטרה הקרבית?

    הקצונה הבכירה במעשייה פועלת להעברת יו"ש לערבים תוך שהיא הורסת בניה יהודית. מחפשת במפות עתיקות סימנים שחמור עבר בשביל לפני 90 שנים וכעת 40 שנה לאחר שהבית נבנה יבקשו להרוס אותו ליהודי וכל זאת לצד השתלטות על נקודות מפתח בידי ערבים ואלפי דונמים של שטחי C. ע"פ האלוף בריק שמבין דבר או שניים בצבא. הקצונה הבכירה ב- 20 השנים האחרונות יצרה צבא קטנטן, לא מאומן, לא מתוחזק, שקרן, חסר משמעת, ללא העברת ידע וציוד ליחידות המילואים גם הבכירות והצעירות שבהן. אם דבריו נכונים ולו ב- 10% המשמעות היא שהממשלה הקרובה צריכה לפטר מאות קצינים בדרגות רא"ל – אל"מ ולהציב אנשים אחרים תחתיהם. עם לאחר כל הוצאות העתק כולל תוספת הרמטכ"ל שגנץ פעל להוציא לעשרות שנים קדימה מתקציב המדינה – למי שלא זוכר ראו לינק: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001403234

    הממשלה להערכתי חייבת להעביר את כל נושא הפנסיות התקציביות, תוספות הרמטכ"ל, גמלאות נכים מידי משרד הבטחון לידי משרד האוצר שיהיה אמון על הטיפול בתחום. כל הכספים הללו ומדובר בעשרות מיליארדים בשנה אינם תורמים לבטחון בהווה או בעתיד אלא רק התחיבות עבר. כשזה המצב, תנו למוסד לבטוח לאומי יחד עם משרד האוצר לטפל בזה.

    כך שנדע, שאם לדוגמא התקציב השנתי של משרד הבטחון יעמוד על 30 מיליארד ש"ח נדע שזה מה יש ברמה השנתית.
    בכסף הזה, יש לשלם דלקים, תחמושת, שכר אנשי קבע, חשמל, ארנונה, שכר אנשי מילואים, מזון, הוצאות שכר לימוד לקצונה הבכירה בארה"ב, ……

    מה לגבי הקצאת המשאבים במשטרה? האם העומדים בראשה ראויים לתפקידם אם כאלף איש עבדו על תיקי נתניהו שממה שקורה במשפט הראיות המוצגות נראות כמו בליל של רכילות מאת עדי תביעה שנשמעים יותר כמו עדי הגנה?
    איך הקצו את המשאבים כך שהמשטרה לא מסוגלת לטפל במשימות הקלאסיות של משטרה אבל הוציאה מאות מיליונים על רגולציה ממשלתית? הצבור צריך לצפות למנוי מפכ"ל שיהנה מאמון של השר לבטחון פנים ובתורו ישחרר מאות קציני משטרה וימנה אחרים תחתיהם שבתורם יקצו אחרת את המשאבים כולל שחרור ענק של מטות ומחוזות במדינה זעירה כמו ישראל.

    לגבי הפרקליטות? האם שר הפנים העתידי לא מבין שאם אלו התוצרים שלהם משך 10-20 שנים לכל הפחות יש לפטר מאות אנשים ונשים ולמנות אנשים עם ראיית עולם התואמת את דעת הצבור שבחר בכנסת שנתנה את אמונה בממשלה?

    מציע לכולם לראות את הסרטון בו מוצגת התכתבות whatsApp של מר"ץ – בסרטון עמית סגל מראה לכולנו כיצד זהבה גלאון יודעת למשול. כיצד "יש לפטר מפכ"ל כי הוא מנוי של אוחנה וביבי".
    https://www.srugim.co.il/724104-%D7%A6%D7%A4%D7%95-%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%A1%D7%92%D7%9C-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A1-%D7%90%D7%AA-%D7%96%D7%94%D7%91%D7%94-%D7%92%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9F

    על כן, המסקנה היא שהימין שמייצג כ- 64 מנדטים לכל הפחות, התוצאה הזאת לא כוללת 6 מנדטים של המצביעים לליברמן שדעתם אינה של אנשי שמאל. אחד הדוברים בסדרא המצויינת של ד"ר גדי טאוב דיבר כי את ליברמן מחזיקים במקום רגיש ולדבריו הוא מבין היטב כי קיים סכוי גבוה שיפשירו איזה תיק בפרקליטות אם יזוז פסיעה מהקו הברור לכולם. אם נוסיף חלק מהמצביעים לרשימה של גדעון סער ואנשיו – הימין בישראל הוא בגודל של 70-80 מנדטים. והמספר הזה עוד יעלה מטעמי דמוגרפיה של האוכלוסיות השונות בישראל. יש לשים לב, כי באופן נדיר ראינו אחוזי הצבעה חריגים במגזר הערבי וגם כך, הנצחון של הימין הוא ברור ומובהק. הרב של הימין יתקרב ל- 80-90 מנדטים בעוד כעשור.

    השאלה היחידה שהימין חייב לשאול את עצמו: האם הוא הגיע לשלטון בשביל כתבות מלטפות בעיתון הארץ או YNET. האם הוא יעביר 4 שנים שבהן לא יקרה כלום והפקידות עם ראיית עולם לעומתית תקבל מאות החלטות ביום מבלי לשאול את השר\ה.

    תחת המדיניות הזאת, הנגב והגליל ויו"ש יופקרו. ישובים יהודים יעמדו על 400 משפחות מזדקנות עם מגרשים בעלות של 2M ש"ח בישוב יהודי אל מול 20K ש"ח במרחק של 500 מטר משם בישוב ערבי. היהודים ישוכנו בערים רובן במרכז הארץ עם 95 שכנים לדונם ברבי קומות עם דירות זעירות ויקרות להחריד והערבים יגורו בווילות ענק בעלות אפסית בישובים שמתפרסים על ק"מ רבים.
    המדיניות הממשלתית תעודד הקמת תשתיות, אוניברסיטאות, תעשייה בשכר גבוה, בתי ספר מצויינים "במרכז הארץ" ולנוון את שאר המדינה – כי זו המדיניות של משרד האוצר וממשלות ישראל ב- 30-40 השנים האחרונות.

    תחת המדיניות הזאת, נשים המסיעות 3 ילדים לא תוכלנה לנסוע בדרכים בשל אבנים במשקל 200גרם האחת המושלכות עליהן. חייל או שוטר שיעז לעצור מפגע או חלילה להשתמש בנשקו על מנת להגן על האוכלוסיה היהודית ימצא את עצמו שהנשק נלקח ממנו ובזוי במעצר עד תום ההליכים בעלות של עשרות אלפי ש"ח לעו"ד שהוריו ישכרו לו. לאחר מכן כל החיילים ביחידתו יחליטו שלהשתמש בנשק הם לא ישתמשו בשום מצב. על בריחה יקבלו כתבה מלטפת "בתשקורת" על הצלה של יהודי\ה הם ימצאו את עצמם בחקירת מצ"ח או מח"ש.

    כפי שראינו, השמאל יודע לשלוט, זהבה ראש מר"ץ יודעת לכתוב בפורום פנימי של מר"ץ שיש לפטר פקיד משטרה כי הוא מנוי של אוחנה וביבי. השמאל יודע לא לתת לימין יצוג בוועדות הכנסת. השמאל יודע לפעול ומהר. השמאל יודע למנות מאות מינויים בכירים גם כשהם ממשלת מעבר (דוגמא: גנץ מינה רמטכ"ל רגע לפני הבחירות כשהרמטכ"ל הנוכחי בתפקידו עד ינואר 2023). השאלה היחידה היא האם הימין מבין את הדרוש כאן ועכשיו ובזמן קריב. האם הימין יקבל תכתיבים של פקידים או שיפטר אותם ומהר לפני שיעשו נזקים לממשלו. האם הימין יסגור את בג"ץ ויותיר את ביהמ"ש כערכאת ערעורים? האם הימין ישנה את הוועדה למנוי והדחה של שופטים או שיתן למשוכפליו האידאולוגיים של אהרון ברק להמשיך ולקדם את הדומים להם כפי שמתרחש כבר כ- 30-40 שנים? האם הימין ישנה את חוק יסוד השפיטה ויכתוב מפורשות שאין לביהמ"ש בשום ערכאה רשות לפסול חקיקה של הכנסת – קל וחומר לדון בחוק יסוד. האם בחוק יסוד השפיטה יעוגן הצורך בהכרח בזכות עמידה של הפונה לביהמ"ש או שנמשיך לקבל בליל של עתירות של ארגונים הממונים בידי ממשלות זרות ומשמשים להבנתי כסוכנים זרים שמבקשים לשנות מדיניות ממשלתית לא דרך הממשלה הנבחרת אלא דרך ביהמ"ש שיש מי ששאל האם בג"ץ הוא סניף של מר"ץ? האם הימין יסגור את המנהל האזרחי ביו"ש? האם הימין יאגד את המכללות בפריפרה ל- 2 אוניברסיטאות חדשות על מנת לתת השכלה טובה (ומחקר!) גם בגליל ובנגב או שירכז את כל המשאבים במרכז הארץ (אונ ת"א, בר אילן, רייכמן, מכון ויצמן)? האם הימין ישנה את אופן הוראת ההסטוריה והאזרחות בבתי הספר – כולל האינדוקטרינציה הנבטת מהטקסטים ואופן הצגת השאלות? האם כשאני ממלא את הטפסים בבתי הספר אמשיך לחשוב אם אני הורה1 או הורה2? האם התלמידים בבתי הספר היסודיים ידעו פחות תנ"ך מהמעט שאותי למדו לפני שנים רבות? האם השכר למורים בתחילת דרכם יהיה כה נמוך אל מול שכר גבוה למורים בני 50+ על מנת שמדינת ישראל תזדקק להחזיק עשרות מכללות להכשרת מורים על מנת שמורים צעירים יפרשו לאחר שנה ראשונה או שניה ואת כל השמנת נשאיר לשכבה הוותיקה שהסכוי שתעזוב לפני הפנסיה אפסי?
    דבר אחרון (להיום) – הייתי ממנה את העיתונאי ברדוגו כמפקד גלי צה"ל עם הנחייה לפטר לכל הפחות עשרות אנשים בימים הראשונים לכניסתו לתפקיד ולמנות אחרים תחתיהם – כאן ועכשיו.

    להלן: תגובתי הרואה פני עתיד:
    ————————————————————

    נו באמת הגיב:
    21/06/2022 בשעה 22:48
    לטעמי,

    שורש הבעיה הוא אובדן הכח הפוליטי של קבוצה שבניה מאיישים את רב המשרות הבכירות בישראל – אי הכרה של קבוצת מיעוט זו שאת כמות המנדטים שהם מייצגים כנראה ניתן לספור על אצבעות יד אחת מתוך 120 (מי אמר שבג"ץ הוא פורום מרץ? האם מרץ תעבור בבחירות הקרובות את אחוז החסימה?) האם ראוי כי קבוצת מיעוט של פקידים ממונים תנהל מדיניות "נאורה בעיני עצמה" שהצבור שמסכים לעולם ערכים אלו הוא בגדר אחוזים בודדים מקרב הצבור במדינה?
    מה בהכשרה של תואר ראשון (או אפילו שלישי) במשפטים מסמיך אדם למשול על מדינה? אלו כלים הוא קיבל על מנת להוריד הנחיות לכל שאר דרגי המדינה? פעם בג"ץ בשבתו כראש אכ"א – ע"ע בג"ץ אליס מילר עבור בבג"ץ כשבתו כשר הפנים – ע"ע המסתננים וזכויות הכניסה והשהיה בישראל.

    הבחירות האחרונות הראו כי גם לאחר שעטנז של "ישראל הראשונה" עם הרשימה האיסלאמית, עריקים פוליטים אידאולוגיים כמו סער, בנט ושקד, ליברמן ואנשיהם (למי שמבין זאת אחרת זכותו) המבנה הזה עמד על כרעי תרנגולת וללא רב בכנסת ובעיקר ללא תמיכה צבורית. גם כאשר ה"תקשורת" הלבינה כל מחדל לבל "האינדיאנים" יראו מה מתנהל.

    ע"פ פרופ' מאוטנר: בג"צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת!
    סימוכין: https://rotter.net/forum/gil/27789.shtml.

    אתם הגדרתם זאת: "התסכול הגובר בקרב האליטה הישראלית המזוהה עם השמאל מחוסר היכולת להדיח את נתניהו בשיטה דמוקרטית קונבנציונאלית ולגיטימית, הביא את השמאל להפעיל נגד נתניהו (במאמץ משולב של מספר קבוצות בתקשורת, במערכת המשפטית ובמערכת הפוליטית) פרקטיקת חיסול משפטית שכבר יושמה בהצלחה בעבר נגד "אוייבי המערכת", כמו פרופ' יעקב נאמן, הנשיא לשעבר רובי ריבלין, הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן, גיבור ישראל אביגדור קהלני תא"ל גל הירש ועוד."

    בריש גלי, אתם מספרים כי קיימת פרקטיקה של הפקידות להדיח את הדרג הנבחר שלא מציית להוראותיה. שר משפטים או שר משטרה שלא מתאים לאגנדה לדבריכם מודח בבושת פנים, חלקם הולכים לעולם בטרם עת משברון לב או סרטן.

    אם בעבר היה מי שרצה להחליף את העם בעקבות המפלה של 1977 – ההגמוניה החליטה שפשוט יותר להפוך את ממשלות ישראל וכנסות ישראל לילדת בת מצווש שלא מחליטה שום דבר.

    ולכן כל ממשלה עתידית שנשענת על רב של 61 ח"כ ומעלה חייבת להחליט האם היא ילדת בת מצווש או שהיא שליחה של הרב בדמות מיליוני בוחריה. האם היא רוצה לרקוד לפי החליל של שופטי הבג"צ (שיש מי שקרה להם פורום מרץ וע"פ הסקרים האחרונים זו שאלה אם מר"ץ תעבור את אחוז החסימה), הפרקליטות וצמרת המשטרה – או שהם יבצעו מדיניות עצמאית ומדיניות עצמאית משמעותה שליטה במינויים, שליטה בחקיקה, הדחה של כל מרעילי הבארות שלדעת השלטון לא מבצעים את הוראותיה.

    צעד ראשון וחשוב הוא חקיקה שמחזירה את המצב לכך שיועץ משפטי הוא מנוי של הממשלה והוא מפוטר וממונה על ידה בהחלטת ממשלה ללא וועדת איתור של שופטי העליון. מאחר והוא יועץ ולא מושל או מפקח מטעם (לפחות זה שם תאור התפקיד) – יש להפריד מהתפקיד את תפקיד התובע שלדעתי יו"ר הכנסת צריך למנות ולפטר כראות עיניו ללא כל ועדת איתור. יש להפריד מהתפקיד גם את יצוג הממשלה בערכאות – במשרד ממשלתי השר\ה ימנה יועמ"ש למשרד שיהיה משרת אמון של השר\ה – היועמ"ש ייצג את המשרד בערכאות לפי רוח המפקד של השר – את מחלקת הבג"צים יש לסגור.

    צעד נוסף הוא חקיקה שתסגור את בג"ץ – צעד שראוי שיעשה באיחור של כמעט 3 דורות. איך אפשר לנהל הליכים ללא ראיות ועל בסיס "צדק" שמבוסס על עולם הערכים של השופט ותו לא? מנגנון זה נבנה בכל העולם על מנת לבסס את השליטה של האימפריה הבריטית על הילידים. הגיע הזמן שכנסת ישראל תפנים שהיא לא "ילידים" או "צחצחים" או "לא משלנו" או כל דמוי אחר שברור לכולם.

    לצד זאת, ניתן לנצל את המעמד על מנת להקטין את מספר שופטי ביהמ"ש העליון ל- 3 כשכנסת ישראל תבחר מי אלו ה- 3 שישארו בתפקידם וכל השאר ישחוררו לאלתר.

    בהמשך לשנות לחלוטין את הוועדה לבחירת שופטים ולהוציא ממנה את השופטים ואת לשכת עו"ד ולתת לממשלה (דרך שר המשפטים) להמליץ על בחירה והדחה של שופטים ולכנסת (דרך וועדת חוקה) לאשר או להדיח.

    עד אז, זה לא באמת משנה מה תהינה תוצאת הבחירות, מי יהיה שר הפנים או שר המשפטים – את ההחלטות יקבלו המבוגרים ולא ילדת הבת מצווש.

  5. מאמר מצויין ולכן צריך כל אזרח נאמן לדאוג היום ממה שאמר עושה דברו של נתניהו הנגבי ביום שישי בערב בחדשות 12. הוא מיחזר שם שוב את ההבל של הגרעין האירני כאילו שם תמונה הסכנה הגדולה לישראל ולא במוקדי השחיתות המשפטית. יש לקוות שהמבוגר האחראי היום בממשלה, איתמר בן-גביר, לא יאפשר לנתניהו להמלט מהצורך לשלוט למחוזות ההזיה האיראנית.

  6. מי שיפעל נגד נתניהו (שמייצג את היהודים במדינה הזאת על כל גווניהם )
    זה : עמותות "שלום", בג"ץ , אקדמיה, תקשורת , צמרת משטרה , ופקידות גבוהה, כל אלה עובדים ביחד ושולטים בתודעת הציבור ובמשאבי המדינה והם קובעים את דעת הקהל וחלוקת המשאבים , למי יתפרו תיק ואת מי ישחדו ואת מי ימחקו ואת מי יחסלו (אחר כך יעשו לו יום זיכרון ממלכתי ), אלה יודעים לעשות ומתכוונים ורוצים לעשות ויש להזהר מהם