מבחן הכושר הקרבי ממשיך את השערוריה בשם השוויון

קביעת סף כשירות שונה ללוחמים ולוחמות יוצרת פערים מבצעיים ותפגע בתפקוד הצבא בשדה הקרב

צילום: דובר צה"ל. למצולמים אין קשר לכתבה

העלנו את הרמה ב50%: הכירו את בוחן הכושר המשודרג של צה"ל"

כך בישרה כותרת באתר צה"ל לפני מספר שבועות. על פי הכתבה, בצה"ל החליטו לשדרג את בוחן הכשירות הקרבי הישן. "הבוחן טוב אבל הוא לא מכין את הלוחם לדרישת הכושר בזמן אמת", הסביר ראש מחלקת כושר קרבי.

לפיכך הוחלט להתאימו למאפייני הלחימה בעת הזו, כך שיכלול התמודדות עם אתגרי שדה הקרב הצפויים ללוחמים וללוחמות, כפי שנכתב בכותרת המשנה: "הוא חוצה את גדר הגבול בריצה, רואה את המטרה ומגביר את הקצב, בלי לחשוב פעמיים הוא פותח את הדלת ומתחיל לרוץ בחלל הצפוף, מפלס את הדרך, דוחף ומרים מכשולים – כל זה, בדקות ספורות".

בוחן הכושר החדש "מדמה בצורה הגבוהה ביותר את זירת הקרב העתידית, אל היעד, ועל היעד", קבע ראש המחלקה והוסיף: "כשאנחנו כותבים את תפיסת הכושר הקרבי, אנחנו גוזרים הכול מהפן המבצעי. המטרה היא לאמן את הלוחמים שידעו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם אתגרים פיזיים ביום פקודה".

כמו כל דבר בצבא, גם הבוחן החדש מורכב משלושה שלבים, אשר כל אחד מהם בוחן מרכיב כושר נדרש אחר. השלב הראשון בוחן את המרכיב האירובי וכולל ריצת 3,000 מטר, המדמה את תנועת הלוחמים מהגבול ועד ההגעה למטרה. הציון הנדרש מלוחמים עומד על 14:29 דקות לפחות, בעוד שלוחמות נדרשות לציון של 18:42 דקות לפחות.

השלב השני בוחן את המרכיב האנאירובי וכולל ריצת 150 מטר פעמיים, שמדמה לחימה בתוך היעד וריצות קצרות של כוח מתפרץ במקומות צפופים. ציון הסף הנדרש מלוחמים עומד על 1:01 דקות, בעוד שלוחמות נדרשות לסף של 1:09 בכדי לעבור שלב זה בהצלחה.

מתוך אתר צה"ל

השלב השלישי בוחן את מרכיב הכוח וכולל מספר תחנות: מתח (7 עליות מתח לפחות ללוחמים עם תוספת של 7 ק"ג לגופם, בעוד שלוחמות נדרשות לארבע עליות בלבד, ללא תוספת משקל ועם סיוע של גומייה המקלה על תנופת העלייה), מקבילים (7-8 חזרות ללוחמים וללוחמות לפחות כאשר ללוחמות מוגש סיוע בדמות אותה גומיית פלאים המסייעת בעלייה), והרמת משקלים מהקרקע (8 חזרות ללוחמים הנדרשים לתוספת משקל של 60 ק"ג ולוחמות רק ל-40 ק"ג).

רמ"ח כושר קרבי מבהיר כי מעת לעת מעלים את רמת הקושי של הבחנים בהתאמה ללוחמים וללוחמות, כפועל יוצא מאחוזי ההצלחה ומתוך רצון "להתפתח, להשתפר ולדרוש יותר, כל הזמן".

מציאות או אשליה?

שדה הקרב והאתגרים אותם הוא מציב בפני הלוחמים משתכללים ומתעדכנים כל העת. הדבר דורש הכנה מקצועית ותובענית להתמודדות מוצלחת, כפרטים וכמסגרות כאחד, בכדי לעמוד בכל משימה, להתגבר על מכשולים ולנצח כל אויב.

התאמת תכניות האימון ובהן גם תכני ובחני הכושר הקרבי לצרכי השעה ואתגריה הינם הכרח מחייב, וטוב עשה הצבא בהובלת רמ"ח כושר קרבי בנדון. עם זאת אין להקל ראש, או חלילה לעשות הנחות למן דהוא או היא, משעה שהוגדרו התרחישים, הוצבו הדרישות ונקבעו מדדי הכושר והכשירות המחייבים. שדה הקרב אינו מבחין בין גברים לנשים, המכשולים "לא עושים הנחות" לניצב מולם והאויב אינו מרחם.

המקום היחידי בעולם בו מכשולים עושים הנחות ללוחמי צה"ל נותר לפיכך בצה"ל עצמו. בין אם יקראו למבחן הכושר "בר-אור" או "בר-אורה" לכאורה, הדבר לא ישנה את העובדה כי הפער בין הדרישות מלוחם ללוחמת, המשרתים לעיתים באותה מסגרת, שערורייתי, אינו ראוי ואפילו מגוחך.

הדבר גובל בשערורייה מבצעית, נוכח הפער בדרישות המבצעיות בין לוחמים ללוחמות הנדרשים לפעול שכם אל שכם בביצוע משימות מבצעיות נוכח פני אויב. סף כשירות, ליחידה ולמסגרת משנה בה, צריך להגדיר באופן אחיד את כשירותה, על כלל המשרתים בה, ללא הבדלי גיל, מגדר וכיו"ב. הווה ידוע כי חוזקה של שרשרת נמדד לפי החוליה החלשה בה ומכאן שיחידה לוחמת בה נדרשות לוחמות לתוצאות כמפורט בבוחן הכשירות היא יחידה פחות כשירה מיחידה המושתתת על גברים לוחמים בלבד. במילים אחרות, יחידה מעורבת הינה יחידה שרמת כשירותה פחותה מרמת כשירותה של יחידה לא מעורבת, עובדה שהוכחה בניסוי מקצועי ויסודי שנערך בארה"ב ופורסם כבר בשנת 2015.

סוגיה נוספת וכאובה קשורה להכשרה ולהסמכה של לוחמים, מפקדים וקצינים. בעוד שלוחם או מפקד הרץ 3000 מטר ב 14:30 דקות ייכשל, לוחמת תזכה לציון עובר גבוה, שהרי הסף לו נדרשה עומד על 18:42 דקות. לוחם שיבצע שש עליות מתח עם 7 ק"ג לגופו ייכשל אף הוא בבוחן, בעוד שחברתו הלוחמת שתבצע רק ארבע חזרות ללא תוספת משקל – תעבור את המבחן בהצלחה.

משמעות הדברים היא כי לוחמים, מפקדים או צוערים שעמדו בתנאי הסף של לוחמות, מפקדות וצוערות – יכשלו ולא יוסמכו לתפקידם, יודחו מהקורס ואף תמנע מהם קבלת דרגה. זאת שעה שלוחמות, מפקדות וצוערות המשרתות לצדם בקורס או במסגרת לוחמת יצלחו את המשוכה, יזכו להערכה ואף לדרגה ולתפקיד המיוחל. באופן זה אפשר לסכם ולומר: רציתם שוויון – קיבלתם שערורייה. כיצד יכול מפקד, ועל אחת כמה וכמה מפקדת, להדיח לוחם במסלול או צוער בקורס קצינים על אי עמידה בהישגים גופניים, שעה שאפשר/ה ללוחמת או צוערת לסיימו בהצלחה עם אותם הישגים ואף למטה מהם?!

סיכום והמלצות

בוחן הכושר הקרבי החדש הינו הוכחה ניצחת לכך שצה"ל מכיר במשמעויות המבצעיות ובפערי הכשירות, הנובעים מההבדלים המובנים בין גברים לנשים.

צה"ל, בהיותו ארגון לוחם במהותו, נדרש להביא תוצאות וניצחונות בלי תירוצים ובלי הנחות. על צה"ל לזנוח את אג'נדת השוויון המדומה, באותם מימדים הפוגעים בחוסנו, בכשירותו וביכולתו לנצח, ולדבוק בהגדרת השונות הרלוונטית, שהוגדרה בפסק דינו של בג"ץ אליס מילר בזמנו.

צה"ל, באמצעות מיצוי כלל יכולותיו האנושיות, הטכנולוגיות והאחרות, ישיג ניצחונות בשדה הקרב האמיתי. כניעה בשדה הקרב המשפטי- אקדמי- תאורטי, או "עשיית חסד" לאג'נדות פמיניסטיות-שוויוניות המנסות לקדם נשים כלוחמות במסגרות מעורבות עם הקלות מפליגות, תהפוך את משימתו של צה"ל לקשה, מסוכנת וחלילה מדממת יותר.

שילובן של נשים במקצועות לחימה ראוי שיעשה במסגרות נפרדות, חד מגדריות, שעברו התאמה במדדיהן וכשירויותיהן, העומדות בהלימה למשימות ולדרישות המבצעיות בגזרות השונות.


אל”מ במיל׳ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי, בעל תואר שני בלימודי צבא וביטחון, ביצע שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות לוחמות, שירת כמג״ד, כמפקד בה״ד ורמ״ח איסוף הקרבי. חבר בתנועת ׳הביטחוניסטים׳.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

59 תגובות למאמר

  1. "בוחן הכושר הקרבי החדש הינו הוכחה ניצחת לכך שצה"ל מכיר במשמעויות המבצעיות ובפערי הכשירות, הנובעים מההבדלים המובנים בין גברים לנשים."-
    האמת היא שאין פה כל חידוש, המבחנים לפני גם לא היו שווים והגיוניים.

    1. ראוי היה שצהל לא יפלה בדרישות הפיזיות בין גברים לנשים. אבל שכן יאמץ הגדרות כושר כמו הגדרות רובאי.
      כלומר "כושר-3", כושר-5" כושר-7" והלאה.
      כולמר שליחידת לחימה שעוסקת בשמירת הגבול הדרומי, מספיק "כושר-3 ורובאי-5". ליחידה שעוסקת בשטחים צריך "כושר-5 ורובאי-5" וליחידה שעוסקת בפעילות קרבית חודרת צריך "כושר-7 ורובאי-7".
      וכך הלאה.

  2. בנות לא צריכות להיות לוחמות, או קרביות. וזאת, בניגוד למה שחשבתי בעבר.

  3. Some notes to consider:

    Women bring a different set of skills and experiences to combat training that can be valuable for mission success. For example, women may excel in communication, emotional intelligence, and critical thinking, which are essential in high-stress situations.

    : Including women in combat training can foster a stronger sense of teamwork and camaraderie among service members, regardless of gender. This can lead to improved unit cohesion and more effective mission execution.

    There are many examples of women serving effectively in combat roles in militaries around the world, demonstrating that women are capable of serving in these roles when given the opportunity and support they need.

    Gender separation can limit social interaction between men and women, which can hinder the development of social skills and relationships between individuals of different genders. This can lead to misunderstandings and stereotypes, and can make it more difficult for individuals to work effectively in mixed-gender environments.

    it's important to consider the potential negative effects of gender separation

    1. first if all, you admited yourself they woman may bring some values but there is no certainty. For there is not enough data.
      And even if there are benefits, who’s to say there worth the cost? there is a reason most armies does not recruit women.
      Secondly, if you read the article carefully, you might have noticed it did’nt call to not allow women to serve in general, nor did it call to not allow them to serve in combat roles. just require them to face the same challenges.
      Finally, the scar about gender separation at the end is nonsense. Religious people spend most of their life in ‘separate’ environment and guess what?When they grow up and go out they adapt quickly. Thats because there is no such thing as 100% separation, we all have mothers, sisters etc. And that would be extra true for non religious man.

    2. What???

      How exactly, hold *everyone* to exactly *the same* standards, is any kind of so-called "separation"? Huh?

      Maybe we (as a society) should give away surgeon licenses, based solely on what's there between your legs and not accordingly to an individual skills? Should we? Would you agree to surgery by such "surgeon"? Why not? It is wonderful gender integration.

      Why do you mind loosing some body parts so much, in the name of inclusion? We should get more women surgeons, shouldn't we, you bigot?

      In short, either you hold everyone to the same standards or you just spewing out your personal prejudices. And just more one thing – the only negative effect there's, is your stereotypical views of people. People in their 20s, don't need their "social interaction skills expanded" at the expense of *not doing*, what defense forces are actually exists for – public security.

      So please leave all the pseudo-social mumbo jumbo to yourself! Neither the society nor any person should compromise such important enclave of our social contract, which personal and societal security are obviously is, simply in order to fulfill "interpersonal coherent gender matrification, limited but not restricted to versapersonal singularity in gramritraction cosmos by symbiosis dance theory" (yes, I made up some words).

      Simply hold everyone, to the same standard regardless of their sex (and yes, I'm also not buying the b*llshit assertion, that sex is somehow different from your biology – I put a Porsche sticker at my Subaru, but lo and behold – it still a Subaru). It's as simple as it gets.

  4. לא ככ ברור, איך מבחינת צה"ל, לאירוע קרב, היכולת לרוץ 3,000 מטר ב 18 דקות, מספקת, אבל מגברים – דורשים תוצאה טובה יותר.
    אגב, מי שלא בכושר טוב, ונדרש למאמץ מקסימאלי כדי לעמוד ב 14:29 ל 3 ק"מ, יפגין את הסבולת האנאירובית שלו, ולא ה "אירובית". הפקת אנרגיה במסלול האווירני (בנוכחות חמצן) תלויה ברמת המאמץ. בדופק 180-200, זה לא "אירובי".

  5. האם בצבא רוסיה או אוקראינה כרגע יש "לוחמות" או שהם מוותרים עליהן כי הם באמת נמצאים במלחמה ואין להם זמן לשטויות , אם זה היה יעיל תסמכו על פוטין וזלנסקי שמזמן הם היו מגייסים ללחימה את כל הבנות שאפשר

  6. יש קבוצת לוחמים מעורבת.
    הם רצים 3,000 מטר לגדר הגבול.
    ואז הלוחמים יגיעו תוך 14 דקות ויחכו עוד 4 דקות עד שיגיעו הלוחמות.
    נשמע לכם הגיוני ? כי לי זה נשמע מטומטם

  7. השמאל הקיצוני שמקדם את ההזיה הזאת מלכתחילה לא מאמין בציונות, מדינות לאום, ובכלל בזכות של המערב להמשיך להנהיג את העולם. אלו אותם מקורות כספים שמממנים את ההגירה ההמונית בכל העולם, את דת האקלים ואת התנועה הטראנסג׳נדרית. הכניעה להם ולאג׳נדות שהם מקדמים מועילה רק לאוייב.

  8. אתה חמוד. הבנות לא מיועדות לגולני צנחנים לכן ביום פקודה הן יתקפו יעדים רכים יותר. צה"ל עושה נכון ומקבל מקסימום מנשים ומקסימום ומגברים . אין כאן הורדת רף לכולם . יש כאן התאמת רף

    1. גם אם נשים יתקפו יעד "רך" יותר, הן ילחמו נגד גברים, ולכן מספר האבדות יגבר, ולא קצת. מדינה, התומכת בזכויות פרט וחירויות, לא תשלח נשים להילחם בזמן אמת, כי שימוש בבני אדם כבשר תותחים (כמו התקפת גל אנושי) זה מוצא אחרון. בנוסף, זה לא מוסרי לגזול את חירותהן למען תועלת נמוכה ככ וסיכון גבוה ככ.

    2. תקרא שוב: המאמר לא קורא לאי גיוסן של הבנות אלא רק להפרדת יחידות.
      לכל הפחות אל תשימו בנים המסוגלים ליותר ביחידות המיועדות למטרות רכות(זו בדיוק פיסקת הסיום) ותחמיצונאת הפוטנציאל שלהם.
      וכמובן שלאותן יחידות רכות אין סיבה לא להכניס בנים שעומדים בתוצאה הנדרשת מהבנות גם אם הם לא עומדים בתוצאה הנדרשת מהבנים בילידות אחרות.

    3. חשוב להוסיף על דברי אנונימי שצה״ל לא ישלח בנות להילחם בזמן אמת גם בגלל שאם אחת תיפול בשבי המחיר ששילמנו על גלעד שליט יראה מאוד זול.

    4. אבסורד כזה כבר הרבה זמן לא קראתי.

      כבודו יכול בבקשה לחלוק עם הסטודנטים בקהל, אתה שיטה אותה הוא מצא לקבוע האם המבחן יהיה רך או קשה?

      ככה שגם הם יוכלו להתאים את הרף למבחן שמצפה להם?

      אתה לא חייב. פשוט אם מצאת דרך לנבא את העתיד, אתה יכול לעזור להרבה יותר אנשים, מאשר לוחמים/ות צה"ל בלבד – רק בכך שתגלה כיצד אתה עושה זאת.

      נב. ועל מנת שתגובתי לא תחשב למתבססת על ציניות בלבד, אזכיר רק את קרב החווה הסינית, כדוגמא ראשונה להבדל בין הערכות לבין אמת. יש סיבה מדוע חי"ר מוכשרים, כיצד שמוכשרים – נכון שיש מדרג, אני מדבר על המינימום – אם ניתן להכשיר פחות, היו כבר מזמן עושים זאת. גם כרגע אף אחד לא מכשיר את לוחמי גולני, כמו סיירת מטכ"ל. המדרג הנוכחי תואם את איומי היחוס של צה"ל, לא את מין המתגייסים. אפשר ואין כל בעיה להכשיר נשים לתפקידי לחימה – אך הדרך שאתה מציע והנימוק שלך, מדוע לעשות כהצעתך זה טוב – איך נאמר, לא בדיוק הנימוקים החזקים. אם תמצא נימוק טוב יותר, תודיע.

    5. ועוד משהו שנזכרתי בו עכשיו:
      אם צה״ל כל כך שומר על הנשים שהוא מגייס לתפקידי לוחמה:
      איך זה שחיל השריון התחיל לשלב נשים רק ב2020, 20 שנה אחרי חיל האוויר והחי״ר? זה מוכיח שהייתה בהילות דווקא לתפקידים קשים יותר!

  9. אז למען השם, בשביל מה יצאנו להפגין ביום השוויון אם אין שוויון בבוחן לגברים ונשים? לא ברור!

    1. השמאלנים יצאו להפגנות למען השיוויון, כי השיוויון הוא ערך פאשיסטי.
      מה שהימנים לא הבינו הוא שהשמאלנים מאמינים ודורשים פאשיזם.
      נשמע פרדוקסלי, אבל זה לא פחות פרדוקסלי וצבוע מאשר מאשר מישהי מסוימת שמתלבשת בהפגנתיות כמו שפחה למטרת רביה, דוגלת בהוצאת כל הילדים מחזקת הוריהם וחינוכם רחוק מהבית (מחנה לחינוך מחדש?!), ואז קונה, פעמיים, ילד מרחם להשכיר (סוחרת בבני אדם?!) ומגדלת את הילדים בביתה עם משכורת שמנה על חשבוננו.

      אתה ואני לעולם לא נהיה שוים. יש בינינו מאפיינים ותכונות משותפות, אבל אנחנו לא שוים זה לזה. להגדיר אותנו שוים, זה לכפות רעיון חולני על המציאות.

    2. כי אתם מאמינים להזיות שמוכרים לכם אנשים שלא טובת המדינה בראשם.
      ואתם יוצאים כמו עדר להפגנה שאתם בכלל לא מבינים מה מטרתה האמיתית.אבל כשיפלו לוחמות בשבי אתם תבינו טוב טוב שכל הטמטום של שיוויון ממש לא היה שווה את זה.

    3. יש הבדל מהותי ולא ניתן לגישור בין:

      1. שוויון אמיתי וערכי (בכל אדם נוהגים בחסד באשר הוא אדם, ללא קשר לכמה הוא גבוה או כמה הוא נמוך) ושוויון הזדמנויות (ניידות חברתית, מריטוקרטיות מרוסנת, שלא דורסת את העיקרון הראשון של חסד לכל אדם באשר הוא אדם).

      2. השוויון™ של הנאורים, שמהיום הראשון היה פשוט תירוץ להשמיד ולמחוק את המצב הקיים, ולעצב את המציאות מחדש בדמותם של הנאורים. לא מדובר בתורת מוסר כלשהי, מדובר בתירוץ פסאודו-מוסרי שכל מטרתו להכשיר שנאה, הרס והשמדה. הגרסא הראשונה הייתה השוויון™ הבולשביקי של פעם, שעוד ניסה להעמיד פנים שהוא בעצם שוויון אמיתי וערכי (חסד) או שוויון הזדמנויות. הגרסא הזאת מוחלפת בשנים האחרונות ב-equity. פשוט כי עם הרעיון של equity אפשר לתרץ יותר הרס, השמדה, וחורבן.

      (הגרסא החדשה כבר לא מדברת על חסד לכל אדם באשר הוא אדם, או אפילו שוויון הזדמנויות חומרי, היא מדברת על מחיקה, בכוח, של כל מה שמבדיל אדם אחד משכנו. זה לא שגם לגבוה וגם לנמוך צריך לתת חסד, זה לא שגם לגבוה וגם לנמוך צריך לתת הזדמנות להוכיח את עצמם, זה בוא ננסר בכפייה את הרגלים של הגבוה, ונדחוף הורמני גדילה בכוח לנמוך, עד שהנמוך יהיה גבוה, והגבוה יהיה נמוך. כפי שאפשר לראות בקלות, הרעיון הפושע הזה יכול להצדיק הרבה יותר הרס וסבל, אז ברור שהנאורים מראים לו העדפה לעומת הגרסא הישנה).

  10. פשוט בדיחה, רוצים שוויון שיעמדו באותם מטלות.
    השאר זה קישקושי מגדר, צבא נועד למלחמה לא לייצר מטרות חשובות כגון שוויון מי שלא יכול לעמוד במשימה שלא יהיה שם.

  11. הבוחן נועד ליחידות חי"ר. נשים עדיין לא לוחמות חוד בחטיבות החיר. גיוס הנשים הוא צורך צבאי ולא למען שוויון מגדרי. משרתות בטיס,חובלים,נ"מ תותחנים ועוד ועוד בצורה מופלאה.כושר נשיאת משקל הוא מבחן חשוב אך ממדל רק חלק קטן במרכיב הלוחם. העיקר הוא האחריות,הרצינות אמינות ומקצועיות שבהן לא רק שהנשים לא נופלות מהגברים אלא עולות עליהם.

    1. אין שום צורך צבאי בגיוס נשים ליחידות לוחמות. אתה נותן הסבר פרקטי שנתפר בדיעבד למטרה שהיא פוליטית מיסודה ונשארה כזאת.

    2. הבוחן הוא גם לקורס מפקדים בהגנ"א שבו יש גם נשים

  12. מתח ומקבילים עם גומיה זה לא מתח. בואו נגיד את האמת נשים יותר חלשות פיזית מגברים וזה בסדר. אין להם מה לעשות בתפקידי לחימה. ומי שרוצה שתוכיח אחרת ותעשה את אותו המבחן של גברים נקודה

  13. מטרת הצבא היא לנצח קרבות שמאיימים על שלום אזרחי המדינה. אם צירוף נשים לצבא ו/או צימודם לגברים מוריד מהכוח המבצעי, אין להתעקש להביא אותן. אני לפחות ראיתי את התצפניות עושות עבודה שגבר לא יכול לעשות

  14. הצרפתים אמרו שהתרופה הטובה ביותר לכאבי הראש זה גיליוטינה.

    שוויון זה אחד הערכים של החברה בה אנונו רוצים לחיות. תפקידו של צהל להגן על הערכים. ללא אותם הערכים צהל מיותר.

    1. 1. שוויון™ בולשביקי הוא לא "ערך", הוא תירוץ לעקור, להשמיד, ולמחוק את הקיים.
      דרך אגב, תמצא תירוץ חדש חברי הנאור, זה לא שנות התשעים, השוויון™ כבר לא מעניין אף אחד, אנחנו רוצים equity. מזל שאין תרגום למילה הארורה בעברית… יהיה בקרוב, זה טבעם של הנאורים לייבא לפה את הטרלול המערבי.
      2. תפקידו של צבא ההגנה לישראל, הוא להגן על עם ישראל, וארץ ישראל. או במילים פשוטות יותר, להרוג ערבים. אם הוא לא עושה זאת (ואכן קרב היום שזה יהיה המצב) צה"ל מיותר.

    2. אמירת אמת,

      היא ללא ספק גם אחד הערכים של החברה בה אנונו רוצים לחיות. תפקידו של צהל להגן על הערכים. אז אתה מציע שנגלה כמה טילים בליסטיים יש למדינת ישראל, היכן הם מאוחסנים ועל איזו צוללת? אם לא, אתה בעד לשקר?

      אלה היו 10 שניות על הכשל הלוגי, בו אותה מילה חוזרת בכמה משפטים – במשמעות שונה בכל בכל משפט, אבל המכשיל "לא שם לב" לשינוי המשמעות.

      כולם באינטל צריכים לקבל שכר זהה? גם המנקה וגם המהנדס הכי בכיר (זה שיש לו מספר תארי PhD בכמה תחומים וחשיבה חדה ששומעים רק מזוכי פרס נובל)? מה לא?

      ואלה היו 10 שניות, על הסיבה מדוע במשפטים שנה א', לומדים ששיוויון זהו ערך סתום. קרי, המונח שיוויון לא כולל בתוכו הגדרה מדויקת. למשל, יש מדינות שלמות הטוענות כי הבדל השכר לעיל (בין מנקה למהנדס בכיר) אינה שיוויון (דהיינו, זו אפליה כמונח חוקי/מוסרי) ויש מי שיטען שההבדל לעיל תקין. הגדרה מדויקת מה בדיוק מהווה שיוויון, השתנה כ"כ הרבה פעמים (גם בחקיקה המודרנית) בדיוק כיוון שזהו מונח סתום. זו גם הסיבה מדוע כל השרלטנים הבולשביקים השתמשו ומשתמשים בו – כי זהו ערך שקל מאוד להזדהות איתו אך אין שום דרך חד-חד ערכית להגדיר אותו (הדוגמא הקלאסית לעיל).

    3. תאמין לי, גם דוברי אנגלית ברמת שפת אם ואמריקאים מלידה לא מבינים את פרוש המושג equity בהקשר הסוציולוגי שלו. המציאו דת חדשה עם כללים הזויים שאף אחד לא אמור להבין אותם, שיטה מעולה ליצירת פחד, חוסר ביטחון ותחושת אשמה תמידית.

    4. לא נכון.
      תפקידו של צה"ל הוא לדאוג לביטחון המדינה ואזרחיה על מנת שגופים אחרים יוכלו לדאוג למטרות אחרות, כל גוף ותפקידו(במקרה שלנו: פעילים חברתיים למיניהם).
      לטעון שמי שאמונים על ערך הבטחון חייבים לדאוג גם לכל שאר הערכים זה כמו לטעון שכל חייל חייב לדאוג גם לרוץ עם רובה, גם להטיס מטוס, גם להשיט סטי"ל, גם לנהוג בטנק וגם… כדי שכל המשימות יבוצעו ע"H החברה צריך לחלק אותן בין אנשים שונים, איש איש ומומחיותו.

    5. איש אינו חולק על הצורך בשמירה על ערך השיוויון.
      השאלה היא מה קורה כשערכים מתנגשים(במקרה שלנו בטחון ושיוויון)-את מי הקדים ולמה?
      ואולי נכיר בנקודה שאחמד העלה ונבין שהפרשנות של הערכים היא דבר גמיש ולכן אפשר פשוט לשנות את המשמעות של אחד הערכים באופן חלקי למשהו שעובד יותר טוב?

    6. אולי שיוויון אומר שגם המנקה תוכל להרשות לעצמה קורת גג וקילו ענבים וטיפול שיניים וגם הבן של המנקה אם קוראים לה מסעודה סווטה או פאטמה יוכל להיות מהנדס בכיר באינטל, שופט בעליון או ראש הממשלה.

  15. It's Not a Bug, It's a Feature
    אין לנאורים כל עניין בשוויון™ או שקר-כלשהו אחר, הפגיעה בכושר הקרבי של צה"ל היא לא תוצר לוואי מצער של מדיניות הפרוגרס, היא, היא המדיניות.
    אם זה לא היה פוגע בכושר הקרבי של צה"ל ומבזה את עם ישראל לא היה להם עניין בזה.
    וכנ"ל לגבי כל עיוות מוסרי אחר שהם מנסים לקדם.
    (ואם הם לא מצליחים לקדם אותו, הם פשוט כופים אותו בכוח בכל מקרה.).

  16. איזו טעות מרה לעשות הבדלים בין לוחמות ללוחמים כשזה מגיע לכושר קרבי!
    אני מכיר נשים שעושות מתח בכמויות וקצב שמבייש מטכליסט ותיק!
    נשים שמשאירות אבק לגברים בריצה.
    אין שום צורך להנחות פה.
    מה שקורה פ זה ניסיון להכשיל את הבנות האמיצות שרוצות לתרום את השרות שלהםביחידות קרביות.

    1. ועם כל מה שכתבת, נבחרת כדורגל הנשים של ארה״ב הפסידה לנבחרת הנוער…
      בסופו של דבר ה״נשים האמיצות״ יצטרכו להלחם נגד גברים חזקים, אכזריים ומהירים מהן. זאת הביולוגיה והעולם לא יכול להתנהל על פי סופרוומן bad ass אחת שהכרת.

    2. יש פה גם ניסיון לעצור את המים מלהיות רטובים, מדשא להיות ירוק ובעיקר, ניסיון למנוע משמש לזרוח דווקא במזרח.

      הם כולם נגד דמוקרטיה אינהרנטית מונוליטית של פרוקסמנים טולרנטיים, במקרה של מוזבקה פרוטוטופית של נשים אומצות ובילטרליות.

      בקיצור, כמו שהבנת – תשאיר את כל סיסמאות מאמבו ג'אמבו לעצמך.

      הדרישה כאן היא פשוטה ביותר ושיוויונית מאין כמוהה – כל הלוחמים, צריכים לעמוד באותו סטנדרט.

      זה שאתה מחלק את האנשים לסוגים, זו בעיה שלך בלבד.

  17. להבנתי בוחן הכשירות אמור להתאים לצרכים המבצעים של צהל ולא להיות מותאם למגבלות המובנית של חיילות….אף אחד לא יתחשב במין החייל העומד מולו בזמן אמת….ובנוסף חיילת לא עשירה מבצעית יכולה לסכן את חייהם של חברייה

    1. רבותיי, אם הייתים יודעים כמה בלגאן לוגיסטי זה אישה ביחידת שדה, לא בהכרח לוחמת אני אומר לכם שהייתי מבינים כמה זה לא כלכלי לגייס נשים לתפקידים בגדודים. אז לוחמות זה בכלל בזבוז.
      בלי קשר יצא לי לא מעט כגולנצ'יק לצאת לפעולות עם נשים, וזה מבאס. זה הדבר הכי פחות כיף להיות בייביסיטר לבחורה במהלך מעצר באיוש בגלל שאיזה קצין רוצה להשמע טוב בחדשות, ויותר גרוע כשזה פוגע בתוצר הסופי של כלל הגדוד. הלוואי והקצינים יבינו את הנזק שהם עושים רק על זה שהם נותנים לנשים תפקידים שלא מתאימים להם. והבראור ככה היה כבר שנים, לא שינו כלום, רק הדגישו כמה הוא שונה בין נשים לגברים. אם היה שוויון אמיתי כמו שהם רוצים אז בוא נראה את הגברת שסוחבת מקלר בתרגד במשך שבוע שלם.
      כשתדעו איזו אינטרקציה גרועה יש בגדודים בעורבים, כמו למשל כמות יחסי המין הלא הגיונית ולא מקצועית בתוך היחידות, היחס הזה של רק צד אחד עובד והשקריות הצבועה שנשים לוחמות מציגות את עצמן זה לא נורמאלי. גברים שבוזים שם כי הם סוחבים את כל הציוד ונושאים בנטל כפול – שלהם ושל חברותיהן, ואז הנשים מציגות עצמן כעושות הכל כי את כל המשימות שאין כוח כבא לגברים הם פשוט משאירים להן, כי להקים ציליה יותר קל מלסחוב פקל במשקל 15-20 קילו בנוסף לציוד אישי וקרמי. ובואו נראה מה יהיה כשתהיה צניחה בגיוס בקרב הציבור הדתי לאומי, שהם רוב הכוח הלוחם ביחידות שדה אמיתיות. כי ברגע שהם יפגעו כולנו נפגע, הרי כל מי שהיה פה בקרבי אמיתי יודע שאין מצב שאין איתו בכיתה לפחות דתי אחד – שתיים, ואיזה שניים שלושה קצינים חובשי כיפה, שמוכנים לתת את הלב והנשמה למדינה שמוכנה למכור אותם לשם ערכים שהם לא של אף אחד מאזרחי המדינה הזו.

  18. כל עוד זה לא קשור ליחידות מתמרנות ומיוחדות לא רואה חשש מפגיעה ביכולות ביומיום ובזמן מבצעים ממוקדים. מה שכן, במקרה ובו תתקיים מלחמה רב זירתית סטייל יום כיפור וגדודים מעורבים יצטרכו להשתתף בתמרונים בניגוד להגדרת תפקידם, אנחנו באמת נהיה בבעיה. הבעיה פה זה לאו דווקא עניין אידאולוגיית השוויון בכל מחיר, אלא שאם צה"ל לא יגייס גם נשים לתפקידי לחימה "רכים" יותר, כדי לפנות גברים ליחידות מתמרנות, אז פשוט לא יהיה מספיק כ"א. ממילא יש פגיעה קשה במוטיבציה להתגייס לצה"ל ובפרט לתפקידי לחימה ו40-50 אחוז מכל מחזור גיוס לא מתגייס כבר היום. עושים לימונדה מלימונים. אין ברירה.

  19. הפמיניזם הקיצוני השתלט על החברה ויהרוס אותה כי זכרים רועדים מפחד,של עלילת מין או מתקפה בתיקשורת.
    הפגיעה בכושר הלחימה של צה"ל לא מעניינת אף אחד,כי מה שחשוב זה מימוש האג'נדה הפמיניסטית ותיקשורת תומכת.
    מתקפה פמיניסטית בתיקשורת,תחסל את קידומו של כל קצין מוכשר.

  20. היום הסף לקבלה לקרבי הוא נמוך כי אחוז אלו שבאמת רוצים להיות שם נמוך מאוד, עכשיו…
    מתוך אלו רוצים להיות שם רק אחוז קטן עומד בקריטריונים הנ"ל.
    החלק הגדול מגיע לקרבי ללא כושר מספק, מספיק או בכלל אבל צה"ל מגייס כי אין לו ברירה ובעזרת תוכנית אימון וסרגל מאמצים מביא את הלוחמים לרמה הנדרשת וגם זה בקטשי ולא תמיד מצליח!.
    הכתבה הנ"ל כאילו מרמזת שכל מי שמגיע לקרבי יכול לעמוד במבחנים הנ"ל אחרת לא יגויס וזו פרופוגנדה זולה!.

  21. ועוד נקודה אחת:
    גיוס נשיפ הוא אחד הדברים שהופך את השירות לאתגר קשה מדי מבחינת החרדים.
    לכן כל הטיעונים על הצורך בכח אדם ועל שיוויון הם פשוט מגוכחים, לא יותר הגיוני לדרוש שיוויון בנטל עם אלה שמסוגלים פיזית לעמוד בדרישות ולא להמר על יכולת צה״ל להתמודד מול האויב?

  22. ליחידות מעורבות אין אותו ייעוד כמו יחידות רגילות.
    קרקל לא תתבקש לכבוש את בנת גבל אל דאגה.

    הם שומרים על קווים פחות חמים בשביל זה לא צריך להיות בסיירת גבעתי או במגלן.

    בנוסף זאת סתם כתבה מתריסה. לוקחים תיאור של שינוי הבוחן מסלול ואז דוחפים אליו אגנדות מסוימות.

    תמיד היו קריטריונים שונים בין גברים לנשים וגם יש קריטריונים שונים בין יחידות שונות.
    לדוגמא בבוחן קצין, חירניק ושיריונר לא נדרשים לעמוד באותם ספים.

    עוד משהו קטן אף אחד לא רץ 3 קמ אל היעד. פורקים יותר קרוב או שהולכים לאט ובזהירות.

    1. ניסיון פתטי להסיט לנושא אחר.

      בתוך אותו תפקיד בדיוק, תהיה מטרתו לכבוש את בנת גבל או אותך, דרישות הסף צריכות להיות זהות. עכשיו, אתה יכול להמציא שמטרתם זה לשמור שהמים יהיו רטובים, אותו תפקיד = אותן דרישות סף לכולם. זהו, זה עד כדי כך פשוט.

      בבחינות לרישיון רפואה, אנחנו צריכים להנמיך את ציון המעבר לנשים? לא צריכים, כי עלינו לבחון את ידע הסטודנט ולוודא שהנו מעל הרף הנדרש (ידע הסטודנט, כן? לא האיבר בין רגליו, נכון?) או כי תמיד עשינו ככה? (כי אם אתה חושב שמשך זמן בו משהו קיים זהו נימוק לנכונותו, אז גם אני יכול?)

      ועוד משהו קטן, אף רופא לא עובד היום ללא גישה לאינטרנט. מקסימום יוצאים מהניתוח ועושים חיפוש קטן בטלפון, נכון? ואם זה מוביל אותך למסקנה שניתן לבטל את בחינות ההסמכה כי אין צורך להכיר בע"פ את מה שניתן תוך דקות למצוא בקלות באינטרנט, אז עכשיו אתה כנראה מבין (האדם הסביר במקומך, בוודאות מבין), עד כמה מגוחכים ה"נימוקים" שהמצאת.

  23. וואו. מפתיע מאוד חוסר ההבנה לעומק של מישהו שנראה מאוד משוקע בעולם הצבאי. עבדתי שנים ארוכות בצבא ועם יחידות מעורבות. החיילות ביחידות המעורבות מותאמות מאוד לתוצאות ולמשימות הנדרשות מהיחידות האלו. כל קשר בין זה לבין בוחן הבראור הכללי (שהוא כללי!! לכל היחידות) לא קיים בהחלט. אין כאן שום פרוגרסיביות בגישה של הצבא. רק ראיה לעומק ועבודה עם הפרטים הקטנים – שמשנים הכל .

    1. ציטוט למתקשה הוואו, מהקישור במאמר לו הוא "מגיב" (מה שאומר שמתקשה הוואו, גם לא טרח לקרוא את המאמר ו/או את הסימוכין בו, להם הוא "מגיב"):

      "מי לא שמע על בוחן ה"בר-אור"? שמו הולך לפניו, הוא נמצא כמעט בכל הכשרות הטירונים של צה"ל וכולל ריצת 2,000 מטרים ושכיבות סמיכה. במערך הכושר הקרבי הבינו שאולי זה לא מספיק. "הבוחן טוב, אבל הוא לא מכין את הלוחם לדרישת הכושר בזמן אמת", מציין רמ"ח כושר קרבי, אע״ב אבי דהן.

      ולכן במערך הכושר הקרבי החליטו לקחת אותו מספר רמות מעל, ולבנות בוחן חדש – בוחן הכש"ג. "הוא מדמה בצורה הגבוהה ביותר את זירת הקרב העתידית, אל היעד, ועל היעד", קובע אע״ב דהן."

      אז תמשיך לעבוד על חבריך בחמאס על התעמולה, כי עלינו על השקרים שלך.

      הפרטים הקטנים איתם עובדים הישראלים, אומרים ש"כל קשר בין זה לבין בוחן הבראור הכללי (שהוא כללי!! לכל היחידות) לא קיים בהחלט" – זהו שקר ובוחן החדש (הכש"ג), מחליף את הבר-אור.

      לכן, מסור לאיסמעיל שלוחמי צה"ל, נבחנים לפי מדדים זהים ולא לפי הפרוגרמה של החמאס.

  24. התייחסות מקצועית:
    הבוחן לא מדמה שום דרישה מבצעית ולא מותאם לשום תרחיש מבצעי. הוא משקף את רמת הכושר הגופני הבסיסי בלבד וגם זה באופן חלקי מאוד.
    כל ניסיון לקשור בינו לבין מוכנות מבצעית או יכולת לחימה גובל בדילטנטיות, חוסר הבנה וחוסר מקצועיות בתחום.

    1. מה בדיוק הקשר בינך לבין מקצועי? כי כתבת? זהו? גם לשקר אתה לא יודע.

      והאמת פשוטה מאוד: תמציא מה אתה רוצה על מטרות, יעדים ושליטתך על הכיוון ממנו זורחת השמש – רף ציונים בכל מבחן חייב להיות זהה לכולם.

      כאשר זה יקרה, תוכל להמשיך לשקר שהסטודנטים לרפואה מבצעים ניתוח לב פתוח בתור מבחן קבלה ללימודי רפואה. כל מבחן בכל מקצוע, ממש לא מורכב מביצוע פשטני של התפקיד על הנייר ואם לככבודו המקצוען, "לא ברור" כיצד כושר גופני קשור למוכנותו לפעולה של לוחם חי"ר – אנא מסור לחבריך בחמאס, שהישראלים על התעמולה שלך.