ישראל החליטה להשמיד את החמאס, אבל לפיקוד הבכיר יש תוכניות משלו

התכנית המבצעית של צה"ל לא התאימה למטרות המלחמה שניסחה הממשלה, ולא בפעם הראשונה. הדרג המדיני חייב ליטול את המושכות

משהו דרמטי קורה כאן. בימים האחרונים אני מנהל שיח עם קצינים שחוזרים מהלחימה ברצועת עזה ועם קצינים שעדיין עסוקים בניהול הלחימה בדרום הרצועה גם בימים אלו. התמונה מורכבת. היא משלימה לי את תמונת המצב שראיתי בעצמי בשירות המילואים שלי בקריה בחודשיים הראשונים של הלחימה בהם המידע המודיעיני והמבצעי היה פרוש לפני.

מתחילת המלחמה אנחנו בנוהל נתק שהולך ונפער בין הדרג הפיקודי הבכיר לבין החיילים במערך הלוחם בשטח, בין קבינט המלחמה לבין העם. פער בלתי נסבל בין הקריה לרצועת עזה. ככל שהמערך הלוחם חווה וראה את המראות בשטח, הפער בתפיסת המציאות הלך וגדל. אפרט על זה בהמשך.

התחלנו את המלחמה כאשר הדרג המדיני הגדיר את יעדיה טוב יותר מאשר במלחמות קודמות. היעדים היו ברורים וחדים וביטאו את הנחישות של הדרג המדיני להביא ניצחון ברור ומוחץ. גם הסדר בו הם נוסחו ביטא את זה.

  1. מיטוט מוחלט של שלטון החמאס.
  2. הסרה מוחלטת של האיום של החמאס ברצועת עזה על אזרחי ישראל לשנים רבות קדימה.
  3. השבת החטופים.

אלא שהצבא, לדעתי במתכוון, לא תרגם את היעדים למשימות עם מדדים להצלחה. במשך שנים ראשי מערכות הביטחון מציגים לדרג המדיני תמונת מצב לא שלמה. הם הציגו תמונת מצב מעובדת עם מסקנות, לרוב עם חלופה אחת בלבד לניתוח המציאות וגם אם הוצגה חלופה נוספת, גם היא תמיד ניתבה את הדרג המדיני לפתרון הנכון והרצוי מבחינת ראשי מערכת הביטחון. לכן גם עם פרוץ המלחמה הצבא לא הגדיר יעדים ברורים להצלחת היעדים שנקבעו. כך הוא השאיר לעצמו, כשיטה על פיה נהג שנים, את האפשרות לתמרן את הדרג המדיני.

בתחילת המלחמה, למרות הגדרות הדרג המדיני הצבא לא העמיד תוכנית מלאה לכיבוש הרצועה. התחילו את המתקפה בצפון, כאשר לא הייתה תוכנית סדורה לכיבוש דרום הרצועה. ראיתי את זה בעיני. מי שיגיד אחרת אשמח להתעמת איתו. להיעדר תוכנית כוללת סדורה לכיבוש כל הרצועה היו משמעויות שליליות במהלך הלחימה.

שלא יובן לא נכון. המלחמה מתנהלת לפי תוכנית וישנן הצלחות אדירות בלחימה, אבל יש פער אדיר בין ההצלחה במישור הטקטי, לכישלון במישור האסטרטגי. במטה הכללי הטקטיקה מובילה את האסטרטגיה ולא להיפך.

קצינים וחיילים בדרגות וברמות שונות שלחמו ברצועה וחזרו הביתה, או חיילים שנכנסו ללחימה בשלבים מאוחרים יותר, מדווחים על פער גדול בין הדיווחים של דובר צה"ל למציאות בשטח. אין משהו שדובר צה"ל דיווח שאיננו נכון. והכל מגובה בתמונות וסרטונים. אבל עדיין ממד היח"צ בצה"ל גדול יותר ממה שקורה בשטח. הלוחמים נלחמים בגבורה, אבל  הפער גדול בין התוצאות שמוצגות לבין התוצאות בשטח. התמונה שצה"ל מציג לא עד הסוף אמינה, לא כלפי הציבור הרחב ולא כלפי הדרג המדיני.

כבר פורסם וידוע לכולם שערב ה-07.10 הדרג הביטחוני לא חלק את המידע שהיה ברשותו עם הדרג המדיני. זה לא מקרה בודד אלא מדיניות עקבית בצה"ל ובמערכות ביטחוניות אחרות. היהירות של הדרג הביטחוני כלפי הדרג המדיני לא נגמרה עם האסון שקרה ב-07.10. לאורך הלחימה הצבא המשיך את מה שהיה לפני ה-7.10 ולא העביר תמונה מלאה לדרג הנבחר. הן בממשלה והן בועדת חוץ וביטחון. זה חמור מאוד משום שהם העיניים והאוזניים של הציבור. משמאל ומימין. הציבור מבין שיש מידע שהוא לא יכול להיות חשוף אליו, אבל הוא מצפה שנציגיו יהיו חשופים לחלוטין למידע ויבקרו אותו.

עדות לשחצנות ולתחושת העליונות של הדרג הביטחוני הבכיר (שכשל, יש לומר) על הדרג המדיני הנבחר, ניתן לראות כל יום על מסכי הטלוויזיה עם התבטאויות של גנרלים לשעבר שמשתלחים בדרג המדיני בבוטות. הלך הרוח המזלזל לא נרכש עם פשיטת המדים – זהו הלך הרוח  שממשיך מתקופת שירותם , זלזול שבא לביטוי גם היום, דרך הדלפות מהקבינט כלפי שאלות נוקבות של נבחרי ציבור

תקיפת חיל האוויר בעזה | צילום מסך

מה יוצר את הפער התפיסתי בין הקריה לרצועת עזה?

החיילים בשטח ראו בעיניים איך כל האוכלוסייה ברצועה היא חלק ממערך הטרור. אין בית שהחיילים הגיעו אליו ולא מצאו בו נשקים, מדים של החמאס, מאגרי תחמושת ותמונות של שהידים. כניסות לפירים של תשתית טרור נמצאו בגני ילדים ובבתי ספר. בארון של מנהל בית הספר מצאו החיילים רובה קלאצ'ניקוב עם כדור בקנה. אין תושב אחד בעזה שלא היה מודע לכך שבונים מתחת לבית שלו עיר טרור תת קרקעית. אין אמא שהביאה את הילדים שלה לגן הילדים ולא ידעה שבחצר יש כניסה למערך קרקע. קצין אחד אמר לי שבפעם הראשונה שהם נכנסו לבית  הם מצאו מדים של החמאס ותחמושת ודיווחו בהתרגשות בקשר שמצאו בית של פעיל חמאס. אחרי שהם עברו 4 בתים ומצאו בכל אחד מהם מדים, נשקים, תחמושת או ציוד אחר, הם כבר הפסיקו לדווח. הם הבינו שבכל הבתים זה ככה. לכן הם מבינים שחייבים לשלוט בשטח. אין משמעות לפרימטר, לאזור חיץ. אין 40,000 פעילי חמאס ברצועה שצריך להתמודד איתם, יש מיליון וחצי. לא יעזור שטח מפורז של קילומטר או שניים, אם לא נשלוט בשטח, בסוף הם ימצאו את הדרך לחזור למראות ה-07.10. מבחינתם היום הזה הוא עדיין יום ניצחון.

את המראות האלה יושבי הקריה לא חוו. המידע הגיע אליהם. אבל הם לא רואים אותו. כמו לפני ה-07.10. המידע נמצא ופרוש בפניהם, אבל הם לא מסוגלים להפנים אותו, כי יש לו משמעויות שהם לא מוכנים לקבל אותן. אולי יותר מזה, הם לא מסוגלים לכך נפשית. לכן הפער בתפיסת המציאות הולך וגדל.

החיילים והמפקדים שלוחמים כרגע בעזה ואלה שעכשיו השתחררו מעבירים מסר חד משמעי. חייבים להמשיך ללחוץ על הגז, להמשיך את הלחץ ולהעצים את הלחימה. כי הם רואים את המציאות אחרת מיושבי הקריה. החיילים צופים בעיניים קרועות על  העזתים שיוצאים בהמוניהם מהמסתור וחוזרים לשטח שכבר נכבש והם הוצאו ממנו. הם יודעים שבמהלך הלחימה הם היו צריכים לכבוש פעם אחר פעם מחדש שטחים שכוחות שכבשו את השטח לפניהם הוצאו מהם. הם יצאו מהרצועה, הביטו לאחור וראו טילים נורים על העורף הישראלי מהמקומות שהם כרגע יצאו מהם. וזה מתסכל אותם מאוד.

כרגע התוכנית של צה"ל היא להביא את רצועת עזה למצב דומה לזה שהיה באיו"ש אחרי חומת מגן. שנכנסים ויוצאים בחופשיות כל פעם למקומות בהם יש קיני מחבלים. זו טעות קונספטואלית שנובעת מקיבעון מחשבתי שממשיכים להיות בו חלקים קטנים מאוד בעם, אבל נמצאים בו רוב האנשים שנמצאים במוקדי ההשפעה. בטווח הארוך הגישה הזו לא עובדת, בייחוד במקום בו אין אוכלוסייה יהודית.

יש השפעה חזקה מאוד של מחנה הקונספציה על גנץ, אייזנקוט והלוי. דרך התקשורת,  מטה רונן צור וגנרלים לשעבר שתפיסתם והתנהלותם הביאה אותנו לשפל הנורא ביותר שידעה ישראל, אבל הם ממשיכים באותה גישה. ביהירות, בבוטות ובחשיבה חד מימדית בעוצמות אפילו יותר חזקות מבעבר.

45% מהחללים במערכה הם מהציונות הדתית, זה משקף את יחסם במערך הלוחם. מקרב דרג המג"דים שיעורם גדול בהרבה. יש במערך הלוחם עוד רבים שנמנים על הימין הישראלי ואינם בני הציונות הדתית. כך שרוב מוחלט של המערך הלוחם הוא עם אוריינטציה ימנית-לאומית. גם רוב העם היהודי בארץ ישראל. גם רבים אחרים המצויים בשמאל הישראלי ראו בעיניים בשטח בעזה דברים שמובילים אותם לצורת מבט שונה מזו של הדרג הפיקודי הבכיר. אבל בפיקוד הבכיר ובקבינט המלחמה, שיעורם של בעלי ראית המציאות השונה זניח. אם בכלל. זה לא עניין של סמנטיקה, זווית ראיה מסוימת על המציאות חסרה שם. יש הכרח עכשיו, בשלב הזה של המלחמה, לשנות את הרכב המטה הכללי ואת הרכב קבינט המלחמה. זה גם לרפורמה בצורת ההתנהלות של המל"ל ושל וועדת חוץ וביטחון.

עד עכשיו היו שני מחנות בקבינט המלחמה. מחנה שמשקף את האינטרס האמריקאי ודוחף לסיום המלחמה ובראשו גנץ ואייזנקוט. ומהצד השני מחנה שמשקף את האינטרס הישראלי ודוחף להמשך הלחימה בעיקר נתניהו וגלנט. הרצי הלוי, שמונה ע"י גנץ, היה עד עכשיו במחנה גנץ ופעל עם ראש אמ"ץ למיסמוס המלחמה ולהגבלתה.

המחלוקת איננה במישור הטקטי. שם אין מחלוקת שיש לפעול בעוצמה רבה, בנחישות וביעילות. המחלוקת היא אסטרטגית ונוגעת לשאלה מהי הגדרת הניצחון. אנשי הקונספציה סבורים שיצרנו אפקט חזק במראות ההרס והמטרה המרכזית היא החטופים ובזה נגדיר ניצחון. הלוחמים, רוב מוחלט של העם ומיצגי האינטרס הישראלי בקבינט המלחמה, מבינים שלא מספיק שאנחנו נחשוב שניצחנו. כל המזרח התיכון וכל העולם צריך להבין שניצחנו. מבינים שעל הכף לא מונח רק עתידם של מעל למאה חטופים, מונח עתידה של מדינה שלמה. לכן צריך להמשיך עד לכיבוש ממשי של כל הרצועה. לכן המערכה חייבת להיגמר עם מחיר בשטח עבור העזתים. ובוודאי שהיא חייבת להיגמר כשרק אנחנו שולטים בביטחון אזרחי ישראל ולא מפריטים אותו שוב בידיים זרות. כאלה או אחרות.

חולשת הדרג הפוליטי

גם נתניהו שבוי בקונספציה משלו. אמנם, נתניהו קורא נכון את המציאות המלחמתית והאזורית – אלא שהוא טועה להאמין שהוא יכול לנצח את כולם לבד. את האמריקאים, את הפקידות והדרג הצבאי הלעומתי, את התקשורת, ואת כל שאר "אנשי הקונספציה". אבל הוא לא יכול לבד. הדרך הזו שלו הביאה אותנו לאסון שהגענו אליו. גם אריק שרון לא האמין בדרג הפיקודי הבכיר. בחומת מגן הוא ירד לשטח לדרג המח"טים, פתח מפות ווידא שהם עושים את מה שהוא אמר לעשות. אבל לאריק שרון היה צוות שליווה אותו. שהיווה עבורו כר לסיעור מוחות לתכנון אסטרטגי ולמעקב אחרי הביצוע. אלא שעכשיו, במלחמה הכי קריטית של עם ישראל מאז מלחמת העצמאות, מי הצוות שמלווה את ראש הממשלה? התשובה המבהילה  היא שאין כזה. הוא פועל לבד. הוא סבור באמת שהוא יכול לנצח את כולם לבד. אבל זה לא עובד.

בין השאר, התוצאה היא, שחסרה תוכנית אסטרטגית של מה עושים עם הרצועה בטווח הארוך. בזה הרמטכ"ל צודק. תוכנית כזו צריכה להגיע מהדרג המדיני ולא מגיעה. גם לא קריאת כיוון. אפילו לא לשלבי ביניים של השנים הקרובות. לציבור אין אמון בראש המל"ל שבונה עכשיו תוכניות. הוא נתפס כחלק מ"אנשי הקונספציה". העובדה שמי שממלא את התפקיד זה צחי הנגבי, זו תעודת עניות לנתניהו.

הציבור רואה בנבחרי ציבור אחרים, כמו יולי אדלשטיין, יו"ר וועדת חוץ וביטחון, בובות על חוט. הקרקס שנקרא וועדת חוץ וביטחון, שראשי מערכת הביטחון לא "סופרים" אותו בשום צורה לא יכול להמשך ככה. נבחרי הציבור בוועדה, משמאל ומימין הם השליחים של כל חלקי העם והם חייבים לשאול את השאלות הקשות עבורנו, לבקר את המערכות ולוודא שמה שצריך לקרות אכן קורה. זה אולי המקום היחיד שאין חלק מחלקי החברה הישראלית שלא מיוצג בו, אם הוא לא יכול לבקר באמת את מערכת הביטחון, אז מי כן?

נחוץ שינוי יסודי במערכות הללו. ראשית נדרש גיוון תפיסתי בתוך המערכת. החלפה של חלק מהפיקוד הבכיר במפקדים צעירים נחושים וראויים, שאינם חלק מחבורת הקונספציה הכושלת. לצד זה הדרג המדיני חייב להחזיר לידיו את הסמכויות בניהול המערכה. הוא חייב להיות הרבה יותר דומיננטי ונחוש. לשאול שאלות ולדרוש תשובות. להיות מסוגל להציב אל מול המערכת תפיסות אחרות ולחייב אותה לפעול בהתאם.

אכן, יותר נוח לצבא שאין  מדדים ברורים להצלחה ולניצחון. כך, ניתן להכריז שרירותית על ניצחון, גם ללא עמידה במדדים שאמורים לבטא את זה. אבל תפקיד נבחרי הציבור להכריח אותו לעשות את זה. האחריות מוטלת עליהם. הם צריכים לוודא שרוח העם, ששלחה אותם לנהל את המדינה בנקודת זמן כל כך רגישה, תבוא לידי ביטוי. הגנרלים חייבים להיות כפופים לעם ע"י נבחריו. המצב הנוכחי לא יכול להמשך.

התלבטתי זמן רב אם לכתוב את הדברים, אבל לא ניתן יותר לשתוק. הבן שלי היה בעזה. בשבוע האחרון הוא היה ברגילה לפני תחילת קורס מפקדים. הוא הלך להר הרצל והתקשר אלי משם. "אני עומד כאן בהר הרצל, יש כאן למעלה מ-80 קברים טריים. אסור לנו שמותם יהיה לשווא", הוא אמר לי. אסור לנו לבזבז את גבורת הלוחמים ואת עוז רוחו של העורף. אסור לנו לשתוק. חייבים ניצחון חד וברור שיהדהד וישנה מציאות במזרח התיכון לשנים רבות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. הפתרון פשוט – להוציא לחל"ת את רוב שופטי בג"ץ ואת המינויים הכפויים שלהם בצבא ובמשטרה.
    מי שצריך להוביל את המדיניות – אלו נבחרי העם.

  2. שטויות של השמאל שיש לו עניין ביצירת דמורליזציה.
    חבל שעדין, בעת המלחמה, התקשורת משמשת שופר של הגיס החמישי .

    1. קריאה לדרג המדיני לאלץ את צה"ל לנצח זו דמורליזציה? אולי תקרא שוב.

  3. ראש המל״ל ההוא צחי הנגבי והוא יושב ישר על יד ראש הממשלה בתמונות של ישיבות הממשלה. צחי הנגבי הצטרף למפלגת קדימה של אריאל שרון של ההנתקות..המלחמה באה בגלל ההנתקות, ההפקרות של מסירת עזה לחמאס. איך יכול אדם כמו צחי הנגבי ליעץ לראש הממשלה על התוצאות של ההנתקות שהוא תמך בה.

    1. זה שצחי הנגבי שקיבל הסמכה של "שקרן" מבית המשפט, מונה לתפקיד "ראש המלל" זה בזיון וכשל גדול של נתניהו.
      אבל עובדה זו כבר נאמרה בכתבה ואין בכשל הזה להוסיף לעניין המדובר…

  4. נתניהו הסכים לקבל רמטכ"ל שמינה גנץ בממשלת מעבר
    —————

    אין לנתניהו להלין אלא על נתניהו בלבד.

    נתניהו לא פיטר את היועמ"שית הלעומתית לכשהפך לרוה"מ.

    נתניהו לא פיטר רמטכ"ל שמינה גנץ בממשלת מעבר.

    לו נתניהו לא רוקד לפי קצב החליל של ה deep state ומפטר פקידים בכירים כמו יועמ"ש או רמטכ"ל עם הגיעו לכס רוה"מ מאוד יתכן וישראל לא היתה עוברת 9 חודשים של מרד גנרלים בממשלה לה הם חייבים לציית ע"פ חוק יסוד הצבא . וניצב של מחוז בגיבוי היועמ"ש סוגרים את האיילון במהדורות ל"ג בעומר לשעות.

    יתכן וגם מתקפת שמחת תורה לא היתה מתרחשת תחת הנחה של ישראל חלשה ומפולגת בעיני האויב.

    נתניהו כבר לא יעשה זאת להערכתי אבל זה מה שיהיה חייב לבצע רוה"מ הבא מהימין.

    ואם יבוא בג"ץ? בהצלחה לביהמ"ש הפוליטי שיקבל החלטה פוליטית לאכוף אותה .

    או כמו שהגדיר זאת אהרון ברק למי ישמעו הטנקים

    במצב שנוצר, נתניהו מראש הסכים שהפיקוד הבכיר לא יסור למרות.

    1. כאיש ימין, אני נוטה להאמין יותר ויותר שנתניהו לא רצה באמת ברפורמה המשפטית היא היא שורש ואם כל חטאת. הוא לא היה all-in בארוע. ישב על הגדר והמתין לראות לאן נושבת הרוח. לא נלחם כפי שלחמו יריב לוין ושמחה רוטמן וע"כ כל השאר הוא כדור שלג ותולדה של הנל

  5. צריך להדפיס בחמישה מיליון עותקים ולחלק בכל תיבות הדואר בישראל

  6. ״יש הכרח עכשיו, בשלב זה של המלחמה, לשנות את הרכב המטה הכללי ואת הרכב קבינט המלחמה. זה גם לרפורמה בצורת ההתנהלות של המל״ל ושל וועדת חוץ וביטחון״-
    הכותב שוכח עוד תפקיד אחד: שר הבטחון עצמו.
    כבר שנים ששרי הבטחון מגיעים מתוך המערכת ובפועל משמשים כסוכנים שתולים של המערכת הצבאית(ראה לדוגמה תגובותיו של גלנט לכל שאלה קשה של מדינאי הימין לראשי הצבא).
    חשוב להזכיר שזה המשרד היחידי שבו ישנה דרישה מוזרה למקצועיות של השר למרות שהמשרד הזה לא מוצלח יותר ממשרדים אחרים בהם שרים למדו תוך כדי תפקיד.
    לא ברור לי למה הכותב שם את גלנט בין מנהיגי צד האינטרס הישראלי ולמה הוא לא מוזכר ליד הנגבי בין נציגי הפסאודו-ימין המהווים תעודת עניות לנתניהו(מזכיר שנתניהו קיבל לפני כשנה תוצאות חלומיות בבחירות אך עם תאריך פוג תוקף של ארבע שנים לכל היותר ובמקום למהר לנצל את ההזדמנות הוא בחר למרוח חודשיים של מו״מ קואליציוני, לסכסך ולהמציא תפקידים ובלבד שלא לוותר על משרד הבטחון).
    אחד מלקחי אסון ה7.10. חייב להיות ההבנה ששר הבטחון חייב להיות אדם שיאתגר את ראשי המערכת ולא אדם שיאתרג אותם.

  7. הרבה מילים, אין צורך, תכתוב רק שכל הקצונה הבכירה הם שפוטים של קרן וקסנר שהמטרות שלה הם לגמרי לא טובת היהודים בארץ ישראל ולכן הם מרמים במודע את הדרג הפוליטי שגם הוא לא מציאה גדולה.
    חבל על כל חיי הצעירים שחירפו נפשם למות בפיקודם של הנבלים האלה.

  8. לסדר בו נאמרו המטרות אין משמעות.
    היה זה ביבי שאמר שמטרת התמרון הצבאי היא לשפר את עמדת ישראל במו״מ על החטופים. הוא לא אמר ״אחת המטרות של״ ומכאן ניתן להבין מה המטרה המרכזית מבחינתו.

  9. קצונה בכירה כושלת,חייבת לתת את הדין על המחדל הגדול שגרם לתוצאות הנוראות בשבת קודש השמיני בעצרת תשפ"ד,ה-7/10/2023.עצם העובדה שקצונה זו מדירה את תת אלוף עופר וינטר,הסוס הדוהר,שפיקד על התרגיל"מעבר לאופק"בקפריסין אומרת הכל.
    רובה של קצונה בכירה זו,נשמעת ופועלת כאילו נוצרה בסרט נע ,שכל קצין בכיר בה הינו תוצרת של אותו פס ייצור.
    הדרג המדיני הבכיר,שרובו שתק לכל ה"הכלות" של טפטופי "חפצים מעופפים",בלוני תבערה והעברת כספים למפלצות במשך זמן רב,שתרם בוודאי לבניית רצועת עזה התחתית,בהיקף שלא נראה כדוגמתו.
    המסקנה הברורה הדרג הבכיר הן המדיני והן הצבאי חייב להתחלף בדרג בכיר אחראי,ואם הדרג הנוכחי המדיני והצבאי מהווה אבן נגף להכרעה סופית של מקור הרשע בעזה ושל המעשים שצריכים להעשות אחרי המלחמה,יש להחליפו אתמול!!!!!!!!!!!!

  10. המלחמה שננצח בעזרת השם , יש להגדיל ראש ולא לחזור בחזרה ל 6.10.2023 , להבהיר להם : "מה שהיה לא יהיה" !

    אלמלא מטכ"ל השמאל שהיא מערכת המשפט בג"צ/מר"צ עוכרת יהודים , חטיבת הפרקליטות הרקובה והמושחתת , חטיבת התקשורת המרעילה בעורמה , הגנרלים השמאלנים הנרססיטים /woke והשמאל במלואו לא היו מסרסים את צה"ל והמדינה לא היינו במלחמה הזאת !

    עליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.

  11. כשהרמטכל וחלק נכבד מהקצונה הבכירה
    עברו את האינדוקטרינציה של וקסנר( המממן של אפשטיין)…..
    אז ברור שהם משרתים את האדונים האמריקקים
    שלהם שמעבירים לפה פקודות בעזרת פגישות
    תכופות עם מפקד סנטקום.
    הפיקוד הבכיר כבר עשרות שנים שבוי באוסלואידיות
    שמשרתת בעיקר את האינטרס האמריקקי
    ומנוגדת לחלוטין לאינטרסים של העם היהודי.

    כלום לא ישתנה עד שמערכת הבטחון תעבור
    טיהור נרחב של כל אלו שקודמו בעזרת
    פרוטקשן כתוצאה מדעתם הפוליטית העבשה.

    לגבי תוכנית אסטרטגית…
    כל תוכנית כזו שתוצג ע"י הדרג המדיני, תודלף תוך
    שניות בודדות בידי הצבא לשם עצירתה.
    זו הסיבה העיקרית שלא משתפים את בכירי
    המערכת הצבאית שכמו שציין הכותב עסוקים
    בקידום אג'נדות אמריקקיות ואירופיות הרסניות.

    חובה לנתק את צהל ובכיריו מהשפעות זרות!!!
    הרמטכל מוזמן לדבר עם המקביל שלו בחדרים
    עם הקלטות קבועות.
    כנל שאר הפונקציונרים הפנסיונים.

    עד שלא ינתקו את צהל מהעטין המצחין והחולני
    של ארהב, אנחנו נמשיך לשפוך מיליארדי שקלים
    על צבא שלא באמת רוצה לעשות משהו לטובתנו
    ומתמקד בלעשות מה שרוצה הפרה מארהב.

    מי שאשם בגבהות הלב של בכירי צהל בעבר ובהווה
    הם בעיקר האזרחים שהתייחסו לצהל כאל פרה קדושה
    וסירבו לבקר את קציניו.
    ככה גדלה היוהרה בה פקידונים במדים חשים
    שהמדינה רשומה על שמם הנאלח בטאבו

  12. לדבר על ״תוכנית אסטרטגית של מה עושים עם הרצועה בטווח הארוך…״
    זה כמו לנסות לפשוט את עור הדוב בטרם ניצוד.
    אין אחד שיכול לדעת מה ילד יום, בטירוף המערכות הכולל סביבנו.
    כשנגיע לנהר נחצה אותו, כרגע עדיף להתמקד במשימה שעל הפרק במיידי.

  13. דיון בשאלה: האם התפקוד של צה"ל בשבת השחורה, 7 באוקטובר נבע מחוסר מקצועיות או ממזימה (קונספירציה) אצל אורי מילשטיין. טרום המלחמה: הפסיקו פעילות חצב (איסוף מידע גלוי מעיתונים וכ"ד). הפסיקו להאזין לטלפונים של האויב מבחוץ והכל הלך על מנת להאזין לראש הממשלה. כל שלושת הבלונים של מודיען פתאום ברחו. על אחד שלחו מטוס כי הוא נסחף לכיוון עזה. לפי עדויות התצפיתניות הן הושתקו ואף איימו עליהם בכלא באם ידווחו על תרגול האויב. ארבעה פרצות בגדר לא תוקנו. סיירי גולני קבלו פקודה להפסיק את הסיור 40 דקות לפני פרוץ המלחמה. טלי גוטליב קבלה מידע ממקור אמין שלושה ימים לפני והתריעה וכל מי שהתעלם אשם. האמריקאים הוציאו, מספר ימים לפני, התרעה חריגה: להתרחק 7 מייל מהדרום. לאחר פרוץ המלחמה. אין תגבורת. גדוד סמוך אמר לקציני הבטחון השטח לא סטרילי. כוחות מצאלים לא הגיעו. טייס מסוק התראיין בשמו ובתמונתו ואמר שלא נתנו לו להמריא במשך ארבע שעות. מה חלקו של קובי שבתאי. צוות טקילה של שב"כ, נשלח לדרום לאחר ישיבה לילית והמשטרה לא בטלה אירוע של 4000 ללא ממ"ד. לא הופעל נוהל מחוז משטרה שכן. משטרת המרכז לא קבלה אישור או פקודה לחבור לחבריהם בדרום. על המחבלים נמצאו מפות אם מקומות אסטרטגיים. הפעלת צוות טקילה מחייב הגנה של כוחות מיוחדים למקומות אלו. גם בזה באופן מפתיע נכשל או לא נכשל, אם מסתכלים ממבט המחאה בקפלן. חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת זה מראה שיש פה יותר מרשלנות

  14. אולי מספיק עם השטויות .
    הגיע הזמן להעיף את הדרג המדיני לכל הרוחות .
    הדרג הצבאי שהוא המקצועי , ומבין דבר או שניחם בניהול מלחמה . אבל הוא מקבל את מה שהדאב המדני משית עליו . למרות הדמויות הליצניות שנמצאות בדרג המדיני .

    1. שכחת שלפני ה7.10. הדרג הבטחוני כולו טען שהחמאס מורתע בזמן שדמויות לא בטחוניות רבות זעקו כבר שנים שההכלה בעזה תתפוצץ לנו בפרצוף.
      אז מי באמת מבינים בבטחון?

    2. הכשלון ב 7 לאוקטובר הוא 100% צבאי.
      מספיק שדרג צבאי אחד בלבד היה עושה את מלאכתו בפן מקצועי,
      אם בהעברת התראה של שב"כ או אמ"ן
      אם בכוננות להגנה ממתקפה של פיקוד הדרום או אוגדת עזה
      אם בהתעשתות מוקדמת של חיל האוויר
      אם בהתעשתות מוקדמת של המטכ"ל והעברת כוחות לגיזרה מגיזרות סמוכות
      כדי להקטין משמעותית את מספר ההרוגים.

      כשלים מקצועיים רבים בתרגולות החיילים , שנכנסים לחדרים מוגנים במקום להתייצב חמושים על הגדרות בעמדות לחימה מבוצרות ועם מקלעים. חיילים מדווחים שירדו מטנקים לחדרים מוגנים.
      כשל מקצועי ומוסרי בלקיחת הנשק מכיתות הכוננות
      כשל מקצועי כשיחידות מיוחדות וחיילים נשלחו ללא רימוני יד באפוד.
      כשל מקצועי בתכנון מערך הגנתי של ביצורים על יחידות וישובים
      כשל מקצועי באישור מסיבות וארועים המוניים קרוב לגבול חם, ולו בגלל טילים ופצצות מרגמה שיוצאות ממנו כל הזמן.
      כשל מיקצועי בהפסקת מנגנוני איסוף מידע אויב
      כשל מיקצועי בסגירת מספר פרצות מוכרות בגדר הגבול
      כשל מקצועי בתרגולות של חיל האוויר להגנה וסיוע קרקעי
      כשל מיקצועי בהזנחת בלוני התצפית
      כשל מיקצועי במתן חופשה למחצית מהחיילים בגזרת עזה
      כשל מקצועי בצימצום כוחו של חיל התותחנים. עד כדי שלא היה אף תותח בגיזרה

      אף אחד מהכשלים הללו לא קשור לדרג המדיני, להפגנות בקפלן, בגץ, אינו דורש טכנולוגיה גבוהה או כספים מרובים או תלוי בקונספציה של החמאס מורתע, או בהעברה של כוחות תגבור ליהודה ושומרון

    3. למשל הרמטכ"ל שקיבל התראה בליל הטבח והלך לישון הוא דוגמא לדרג מקצועי ש"מבין דבר או שניים" אבל כנראה קיבל הוראה מהדרג המדיני ללכת לישון. וגם ראש אמן שקיבל התראות וזלזל בהם והלך לחופשה באילת הוא עוד דוגמא לדרג מקצועי ש"מבין דבר או שניים" אבל קיבל הוראה מהדרג המדיני לנפוש באילת.

  15. השאלה שלי היא מי יוביל את השנוי הנדרש?
    נתניהו חלש בשביל זה,ראינו איך הוא התקפל עם קבירת הרפורמה,עם פיטורי גלנט ועכשיו בנסיגה מכל הכרזותיו בתחילת המלחמה.
    מי יציל אותנו??

  16. יישר כח עידו. חייבים להעביר את הדברים לנבחרי הציבור מיד, כח לא בטוח שהם קוראים מידה

  17. ביבי לא אשם במחדל של 07/10, אבל ביבי אחראי למחדל משום שברפיסות שלו, ובחולשה שלו, ובפחד שלו משינויים, נתן לדיפ סטייט ולחונטה המשפטית להשתולל ללא רסן…. ביבי צריך לפנות את מקומו למנהיג ראוי מהימין שיכול ורוצה לבצע שינויים….ביבי יכול להיות נשיא מצויין אבל בתור ראש ממשלה הוא לא תפקד

  18. אם רוב הציבור בעל דעות ימין והמשך הלחימה, איך לגנץ יש כ"כ הרבה מנדטים?

    1. מי אמר לך שיש לגנץ הרבה מנדטים? אם זה הסקרים תחפש מקור אמין יותר.

    2. הציבור גם בעד אחדות וכרגע גנץ מיתג את עצמו כאיש של אחדות, ברגע שנכנס לממשלת החירום.
      אני נקרע בין השניים:
      מצד אחד האחדות קריטית להצלחה.
      מצד שני גנץ הוא האדם הכי פחות מתאים לשבת בקבינט. המחדל הזה הוא הרבה הרבה על שמו, ויותר מזה – הדיסקט שלו לא השתנה. זה אותו דיסקט של מי שהיה מוכן לסכן את גולני בשביל העזתיים, אותו אחד שהשתתף בטקס זכרון אלטרנטיבי לזכר העזתים והיהודים, שנערך בכפר עזה. אדם שכמעט ל דבר שנגע בו היה אסוני – למשל הנסיגה מלבנון (היה ראש היק"ל).

      כרגע גנץ שותק אז כולם איתו.
      זו אותה טקטיקה שהיתה לו בבחירות הראשונות בהשתתפותו. שתיקה.

      חייבים לחשוף את הבלוף – גנץ מאד מאד מסוכן לישראל.
      אבל לא כרגע. כל עוד הוא בממשלת החירום, צריך להתאמץ לשמור עליה. היא חשובה לעם ישראל.

  19. עוד תקום מדינה יהודית בארץ ישראל. לא התייאשנו מהחלום למרות גלות בג״צ הקשה.

  20. עד שיחוסל שלטון 15 עורכי הדין הקרויים בג"צ ויוחלף בבית משפט תקין, לא תיוושע ישראל. שם קבור הכלב המרושע והמסוכן הגיב:

    כל המדינה הזו מתפרקת בגלל ההפיכות המשפטיות היומיומיות האלה במשך עשורים באמצעות החלטות מופרעות ומסמרות שיער לעם ישראל של מה שמתקרא בהטעיה – בית משפט. זה כלל אינו בית משפט. מדובר במפלגה שמאלנית פרו ערבית מבחינת ההחלטות ופיסקי הדין.

    אין אפשרות לעשות שום דבר בנידון כל עוד לא יחוסל בג"צ במתכונתו הנוכחית והשופטים ייבחרו אך ורק על ידי ממשלות ישראל המתחלפות כמו בכל העולם המערבי – ואך ורק לאחר שימוע עומק בכנסת במהלכו יובהרו עמדות המועמדים ויחסם למדינה היהודית, לציונות, לעם ישראל ולקדימות שרידותו על פני כל אידאולוגיה מכל סוג שהוא.

    כל עוד בג"צ הנוכחי במתכונתו המסוכנת קיים,לא יכול איש לעשות בישראל דבר נגד חיסולה העיקבי והמפחיד כמדינת היהודים והיהודית היחידה בעולם. ישראל באמצעות הבג"צ והמימסד המשפטי הזה כורה את קבר עצמה במו ידיה.

  21. איש עלוב שיושב בשביל משכורת ולא תורם כלום בשום דבר

  22. כל מי שחושב שרצף האירועים הבלתי יאומן בהיסטוריה של מדינת ישראל קרו במקרה, החל ממשפטי נתניהו ועד לאירועי ה-7 לאוקטובר 2023, כאשר התעוזה של מחוללי האירועים והנזקים שנגרמים כתוצאה, הינם מרקיעי שחקים, מוטב שינסה לראות מה החוט המקשר בין כל הנקודות שהתרחשו לנגד עינינו המשתאות:
    א. הפרקליטות, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ובשיתוף צמרת המשטרה ולהב 433 קושרים קשר ומחליטים להפליל את מנהיג הימין בשורה של תיקי האלפים, המתבססים על פיברוק עדויות, מעצרי שווא ועינוי עדים כדי להופכם לעדי תביעה ועדי מדינה. כל מי שעוקב אחר משפטי האלפים, רואה איך התיקים נתפרו ופוברקו בצורה גסה וחובבנית, וכיצד 100% מהעדויות והעדים מתפרקים תחת החקירות הנגדיות של ההגנה, תוך שהתביעה לא מצליחה להוכיח אפילו מיליגרם אחד של עדות מפלילה או תומכת בגרסת התביעה.
    מועדי המשפטים שתוזמרו עם מועדי הבחירות, הרחיקו מנתניהו מאות מיועציו, כל שיחות נתניהו עם יועציו הוקלטו, תוך חשיפת קמפיין הבחירות שלו לקושרים נגדו ב-4 מערכות בחירות. התוצאה הייתה אי-יציבות שלטונית במשך כ-3 שנים, עליית ממשלה הנסמכת על מפלגה ערבית תומכת האחים המוסלמים, ואי הכרה בלגיטימיות של ממשלת הימין הנוכחית.
    ב. כל מפלגות המרכז-שמאל מתבססות על משפטי האלפים כנגד נתניהו, מחרימות את נתניהו ומונעות ממנו להקים ממשלה, בטענה כי הוא מושחת, בוגד ודיקטטור שכל מעייניו זה להציל עצמו מאימת הדין, תוך הפקרת האינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל.
    ג. תקציב בלתי מוגבל מוזרם מגורמים אנונימיים להפגנות בלפור, של מיעוט הרוצה באופן בלתי דמוקרטי לשנות את השלטון שנבחר באופן דמוקרטי, בטענות למלחמה למען הדמוקרטיה.
    ד. רוב כלי התקשורת המרכזיים הופכים להיות כלי תעמולה המגוייסים להפלת נתניהו וממשלות הימין. התוצאה היא הבאשת ריחם של מוסדות הכנסת והממשלה ובראשם ראש הממשלה נתניהו.
    ה. נרקחת מזימה שתוארה חצי שנה לפני הבחירות, בתוכנית המקור בשם "הפרויקטור", להפלת ממשלת הימין באמצעות מפלגה קיקיונית בראשות בנט, אשר תעביר בעורמה קולות מהימין לשמאל, כדי להקים ממשלת מרכז-שמאל-ערבים. כדי לוודא שבנט לוקח קולות מהימין, הוא הציג עצמו כימין מימין לליכוד, והוא אף חתם בשידור חי על הצהרה שהוא לא יקים ממשלה עם יש עתיד ועם רע"ם. התוצאה הייתה הקמת ממשלה המשותקת בכל הקשור למבצעים צבאיים להגנת המדינה, אשר מזרימה מיליארדים ללא בקרה למפגלת רע"ם, אשר חלקם זולג באמצעות רע"ם לחמאס.
    ו. העברת שטח עצום של מים טריטוריאליים ומים כלכליים עם שדות גז לממשלת לבנון הנשלטת על ידי החיזבאללה , ללא אישור הכנסת וללא משאל עם. התוצאה הייתה פגיעה חמורה בהרתעה הישראלית אשר נכנעה לאיומי החיזבאללה לפגוע בשדות הגז של ישראל.
    ז. מינוי רמטכ"ל על ידי ממשלת מעבר שבוע לפני הבחירות, בניגוד לנוהג הקיים במדינת ישראל ובניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה. התוצאה הייתה מינוי רמטכ"ל לעומתי לראש הממשלה, אשר נשאר נאמן למנהיג אופוזיציה שמינה אותו גנץ, במקום לדרג הממונה.
    ח. מסע הפגנות מחאה והמרדה, בתקציב דמיוני ענק ובלתי מוגבל, נגד ממשלת הימין שנבחרה בבחירות דמוקרטיות והוקמה בראשית 2023, תוך שלילת הלגיטימיות שלה על ידי כל האליטות הישראליות וקריאה ליציאה לרחובות של מיליונים כדי לעצור את הממשלה ולהפילה, באמצעות מרי אזרחי (חלק מראשי האליטות אף לא שולל מלחמת אזרחים ושפך דם), ובהם: נשיאת בית המשפט העליון, היועמ"שית, שופטי העליון בדימוס ובראשם אהרון ברק, חונטת הגנרלים במיל. ובראשם אהוד ברק ודן חלוץ, ראשי המוסד והשב"כ לשעבר ובראשם תמיר פרדו ונדב ארגמן, מועדון בכירי המשטרה לשעבר ובראשם רוני אלשייך ומשה קראדי ורוב רובם של כתבי הטלוויזיה בערוצים העיקריים 11,12, ו-13 יחד עם רוב רובם של כתבי העיתונים המשפיעים ידיעות אחרונות והארץ. התוצאה הייתה ערעור החוק והסדר ברחובות מדינת ישראל, ודה-לגיטמציה, הגחכה והשפלה של ממשלת הימין ובראשה נתניהו. אין ספק שהכאוס וההמרדה נראו היטב לאויבי ישראל ופגעו קשות בהרתעה הישראלית.
    ט. לפי עדותה של נגה ארבל חוקרת בכירה במשרד החוץ, כינוס פגישה חשאית ומחוסרת סמכות, של ראשי המודיעין והמחקר של אמ"ן, השב"כ, המוסד ומשרד החוץ ב-INSS (גוף אזרחי הממומן על ידי גורמים בארה"ב ומקורב לראשי הממשל הדמוקרטי), לצורך החלטה שלא לדווח לממשלת הימין הנבחרת שהוקמה בתחילת 2023 על מודיעין גולמי, ולתמרן אותה להחלטות שראשי המודיעין והמחקר מעוניינים בהם, באמצעות הצגת חלופה אחת בלבד לכל נושא או בעיה. התוצאה הייתה עיוור הממשלה מהמצב הביטחוני המתרחש בפועל, הן במישור הטקטי והן במישור האסטרטגי, והכוונתה להחלטות ברוח הקונספציות והאינטרסים של ראשי מערכות הביטחון בישראל.
    י. בתמיכת היועמ"שית והבג"ץ, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הופך להיות עצמאי מהשר שלו ומהדרג הממונה, תוך שהוא מתגאה בראיונות לכלי התקשורת כי הוא לא נשמע לשר בן גביר. כאשר המתפרעים והממרידים לא מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק התומכות בהם (הפרקליטות, היועמ"שית המשטרה), התוצאה הייתה חסימת נתיבי תעבורה מרכזיים, כיתור מפגינים אלימים את הכנסת ומשרד ראש הממשלה, תוך איום על שלומם של חברי כנסת, שרים וראש מממשלה, כיתור מקומות מגורים ומקומות עבודה של מפגינים אלימים תוך פגיעה פיזית בנבחרי ציבור ובעובדי מוסדות מחקר התומכים בימין, כיתור ביתה ומקומות שהותה של אשת ראש הממשלה, תוך איום על שלומה הפיזי, קריאות ראשי החונטה הצבאית ובראשם אהוד ברק, דן חלוץ, בני גנץ וגדי אייזנקוט להוצאת מיליונים לרחובות, למרי אזרחי (המנוגד לחוק) שישתק את המדינה באמצעים כביכול לא אלימים, אבל שעלולים להוביל למלחמת אזרחים ולשפך דם.
    יא. מסע עידוד לסרבנות בצבא, של בכירי החונטה הצבאית ובראשם אהוד ברק ומפקדי חילות האוויר והמודיעין לשעבר, אשר מתרכז בחיל האוויר, ביחידות המבצעים המיוחדים ובחיל המודיעין, תוך קריאה להגיע להישג הנדרש – התפרקות הצבא והצטרפות יחידות סדירות למרי, מניעת יכולת להחליט על תקיפה ישראלית באיראן ללא חיל האוויר ויחידות המ"מ, וקריאה לכך שעד ספטמבר 2023 לנתניהו לא יהיה צבא. תוצאה הייתה פגיעה אנושה בהרתעה הישראלית ועידוד אויבי ישראל לתקוף את ישראל שצבאה מתפורר.
    יב. קשירת קשר של הרמטכ"ל הרצי הלוי יחד עם ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, להכניע את ממשלת ישראל ולעצור את הרפורמה המשפטית, באמצעות אולטימטום שהעבירו במשותף לשר הביטחון יואב גלאנט ב-23 למרץ 2023, כי אם לא יקרא בפומבי לעצירת הרפורמה המשפטית עד למוצאי שבת של ה- 25 למרץ, הרי שביום ראשון ה-26 למרץ, הם לא יוכלו להבטיח לישראל ביטחון, כתוצאה מהתפרקות כביכול של הצבא וכוחות השב"כ והמוסד. התוצאה הייתה שיואב גלאנט נכנע לאולטימטום ונאם ב-25 למרץ את נאום קריאתו להפסקת הרפורמה המשפטית, בטענה שזה מפורר את העם ואת כוחות הביטחון.
    נאום זה שהתרחש בעוד ראש הממשלה בביקור בלונדון, היה למעשה נאום פוטש צבאי-ביטחוני של ראשי כוחות הביטחון ושר הביטחון. ראש שממשלה ניסה אמנם לפטר את שר הביטחון המורד, אך נאלץ לחזור בו כתוצאה מכך שמאחורי גלאנט עמדו לא רק מפגיני קפלן אלא גם ראשי צה"ל, השב"כ והמוסד. התוצאה הייתה תחילתו של עידן הפיכה צבאית שקטה, ללא טנקים ברחובות, בו ראשי הצבא, השב"כ והמוסד שולטים דה-פקטו במדינה.
    יג. הסתערות היועמ"שית יחד עם הבג"ץ על ממשלת ישראל שהוגדרה על ידם כבלתי חוקית, בכדי לשתק את פעילותה, ליצור מצב שבו עלול להיווצר משבר חוקתי, להבאיש את ריחה בעיני הציבור, ולהצדיק את החלטת ראשי כוחות הביטחון להישמע ליועמ"שית ולנשיאת העליון ולא לדרג הממונה, במידה ויווצר משבר חוקתי. הסתערות זו כללה פיטורים תקדימיים של ממלא מקום ראש הממשלה אריה דרעי, ביטול תקדימי וחסר סמכות של חוקי יסוד תוך הפיכה ללא סמכות של מגילת העצמאות למעין חוקה שבדרך, ותוך השארה על כנו של איום הדחת ראש הממשלה על ידי הבג"ץ מסיבות משפטיות שיראו להם, ביטול גורף של החלטות מרכזיות ומינויים של בעלי תפקידים בכירים על ידי שרי ממשלת ישראל. התוצאה הייתה ערעור יציבות הקואליציה, שיתוק פעולות החקיקה ומהלכים ממשלתיים מרכזיים, מתן לגיטימציה חסרת תקדים ותדלוק המחאה וההמרדה של מפגיני קפלן ושל החונטה הצבאית-ביטחונית השלטת.
    יד. תעמולה בלתי פוסקת של כלי תקשורת מרכזיים בישראל על הנתק התקדימי בין נשיא ארה"ב ביידן לבין ראש הממשלה נתניהו, ועל סירובו של ביידן לקבל לביקור את נתניהו בבית הלבן, ועל כך שנתניהו המתעקש לעמוד בראש ממשלת ימין פוגע ביחסים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב.
    טו. דיון לילי של הרמטכ"ל יחוד עם ראש השב"כ ומספר אלופים על איום המתקפה של ה-7 באוקטובר, ללא שיתוף הדרג המדיני של שר הביטחון וראש הממשלה, והחלטה שלא להיערך לאיום, דבר בגורם לכך שהדרג המדיני לא מודע לא לאיום ולא לחוסר ההיערכות מולו. כך נוהגת חונטה צבאית-ביטחונית שאינה רואה עצמה כפופה לדרג המדיני. התוצאה הייתה הטבח ב-7 לאוקטובר שהוא הכישלון הביטחוני הגדול ביותר שהיה למפעל הציוני מאז היווסדו והכישלון הצבאי הגדול ביותר שהיה לצבא יהודי מאז מרד בר כוכבא. כישלון זה מוטט את ההרתעה הישראלית, מוטט את שיחות השלום מול ערב הסעודית, מוטט את אימון הציבור הישראלי ביכולת צה"ל להגן על היישובים לאורך גבולות רצועת עזה ולבנון, ומצריך מלחמה ארוכה רבת קורבנות ומשאבים צבאיים וכלכליים מול החמאס והחיזבאללה, במטרה להחזיר את ההרתעה ואת אימון הציבור בצה"ל, ובמיוחד להחזיר את אימון תושבי יישובי קווי העימות שהפכו לפליטים בארצם.
    הסבירות שכל אחד מהאירועים התרחש ביד המקרה, ללא יד מכוונת הוא קלוש.
    כל כך הרבה אירועים תקדימיים שלא קרו מעולם בישראל, לא יתכן שמקורם ביוזמה של בודדים.
    כדי לעשות פעולות לא חוקיות, נועזות וחצופות, של קשירת קשר והמרדה גלויה וחשאית נגד ממשלה נבחרת וראשיה, כפי שפורט לעיל, יש צורך לא רק באווירה ציבורית מאפשרת, אלא גם באמונה בצדקת הדרך כביכול של השותפים לפעולות אלו, למנהיגים כריזמטיים ובעלי סמכות המובילים לביצוע הפעולות, למימון כספי בלתי מוגבל, ולרוח גבית של בעלת הברית האסטרטגית ארה"ב, אשר לה כל האליטות בישראל מוכנות להישמע.
    המסקנה שלי היא כי בישראל יש מעין ממשלת צללים, בה חברים ראשי האליטות הישראליות, אשר פעלו להפלת ממשלות הימין בראשות נתניהו, בתמיכה ובגיבוי של הממשל הדמוקרטי בארה"ב. בממשלת צללים זו חברים ראשי הבכירים לשעבר ובהם ראשי החונטה הצבאית-ביטחונית, שופטי בית המשפט העליון, בכירי משטרה ופרקליטות, בכירי עיתונאים ומגישים בכלי התקשורת המרכזיים, בכירי חברות פרסום ומייצרי דעת קהל, בכירי תעשייה והייטק, וכד'.
    ממשלת צללים זו בקשר מתמיד עם החונטה הצבאית-ביטחונית המורדת, עם ראשי הפרקליטות ובית המשפט העליון, ועם גורמי צבא וביטחון בכירים בממשל ארה"ב

  23. ישראל מנוהלת ע"י חונטה הון-שלטון
    שמכתיבה את האג'נדה :

    עבודה עברית נמחקה לטובת עבודה ערבית זולה
    (לקידום הכיבוש הערבי)

    ישראל = עסק נדל"ן + עבודה ערבית זולה (תמורת דם יהודי זול)

  24. בכל בית שיש נשק ? לא צריך להיות בית.
    בכל בניין שיש פיר? לא צריך להיות בניין.
    כמו שנאמר- לשטח את עזה.
    אין בתים.אין לאן לחזור.