ביקורת בימין האמריקני נגד ביידן: "נוטש את ישראל"

החלטת ממשל ביידן להימנע ולא לעצור החלטה גרועה לישראל במועצת הביטחון גררה ביקורת חריפה מצד הימין האמריקני. מבחר תגובות

מועצת הביטחון בהצבעה. צילום מסך

תגובות חריפות נרשמו בימין האמריקני להחלטת ארצות הברית להימנע בהצבעה במועצת הביטחון, הצבעה שקראה להפסקת אש, בלי להתנות את קיומה בשחרור החטופים ללא תנאי. הגינויים למהלך של הממשל הגיעו מכל רחבי הימין, ונפרסים מקיר אל קיר, מצד פוליטיקאים מכהנים ולשעבר.

הסנאטור טום קוטון מארקנסו כתב בחשבון הטוויטר שלו:

"ג'ו ביידן ממשיך לרצות את האגף הפרו-חמאסי במפלגתו על ידי חתירה תחת ישראל בשדה הקרב ובאו"ם. הדרך שבה המלחמה צריכה להסתיים היא בהשבת החטופים לביתם וחיסול החמאס מעל פני האדמה".

הסנאטור טד קרוז מטקסס, שנודע כתומך עקבי ונחרץ של ישראל התבטא בקצרה אך בחריפות: "ביידן יכל לעמוד לצד ישראל ובחר להימנע. מביש".

חריף לא פחות היה הסנאטור ריק סקוט, מושל פלורידה לשעבר, ומועמד מוביל לתפקיד מנהיג הסיעה בסנאט:

"עברו שמונה ימים מאז שביידן הזכיר את החטופים, בהם אמריקנים, שמוחזקים בידי החמאס כבר מאה שבעים ואחד יום. במקום זאת, הוא נוטש את ישראל באו"ם כדי לרצות את השמאל הקיצוני ולזכות בקולות מתומכי חמאס. זה מביש ופחדני".

גם בקרב פוליטיקאים לשעבר המהלך התקבל בביקורת עזה.

סגן הנשיא והמתמודד לנשיאות לשעבר מייק פנס כתב:

"זה מביש. מועצת הביטחון של האו"ם מעבירה החלטה שקוראת להפסקת אש מיידית בלי להזכיר את החמאס או השביעי באוקטובר, וממשל ביידן נותן לה לעבור בלי וטו. אחרי ההתקפה החמורה ביותר על יהודים מאז השואה יש לתת לישראל להילחם עד שחמאס יושמד אחת ולתמיד. אמריקה עומדת לצד ישראל".

גם מייק פומפאו התבטא בחריפות, נגד ההחלטה ונגד סגנית הנשיא קאמלה האריס, שהתבטאה מוקדם יותר על "השלכות" אפשריות שיהיו במידה וישראל תיכנס לרפיח: "סגנית הנשיא טועה לחלוטין. נותנת לחמאס להישאר ברפיח ובשלטון. ישראל צריכה לסיים את העבודה".

גם מושל מרילנד לשעבר לארי הוגאן שמתמודד לסנאט בימים אלה במדינתו שנחשבת כחולה, היה חד משמעי: "קריאת האו"ם להפסקת אש ללא תנאי תותיר את חמאס בשלמותו ותאפשר לו לתקוף שוב" צייץ בטוויטר.

איש התקשורת המוביל מארק לוין כתב: "מלחמתו של ביידן בישראל ובגידת היהודים ייזכרו לעד."

גם המתמודדת לסנאט ומגישת הטלוויזיה קארי לייק הגיבה למהלך וכתבה:

"החלטת האו"ם נגד ישראל היא תועבה שרק תשלהב טרוריסטים ותתדלק עוד טרור. העובדה שממשל ביידן איפשר לה לעבור גרועה לא פחות. פעם נוספת ממשל ביידן נוטש את בעלות בריתה של אמריקה כדי לרצות את אויביה".

במקביל, ביקורת חריפה לא פחות נשמעה דווקא מהסנאטור ג'ון פטרמן מפנסילבניה, חבר מפלגתו של ביידן שהתבלט מאז החלה המלחמה כתומך ישראל נלהב ובלתי מתפשר. בציוץ שפרסם פטרמן נכתב:

"זה מחריד שארצות הברית אפשרה להעביר החלטה שלא מגנה את החמאס. האו"ם מעולם לא היה מוכן לגנות את חבורת הטרוריסטים, האנסים והפחדנים הזאת. עלינו לעמוד לצד ישראל ולהפסיק לרצות את השוליים הפוליטיים ומצדיקי החמאס".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. העמדות של הימין בארה״ב ובמערב בכלל הן אותנטיות והוגנות בעוד השמאל עסוק בהנדסת תודעה ובהפצת שקרים על מנת לקדם עולם חסר גבולות, ללא דת, ללא הבחנה בין יכולות, ללא הבחנה המינים וללא הבחנה בין תרבויות. גן עדן לסוטים, לגנבים, לעצלנים ולמוסלמים.

  2. במלחמת יום הכיפורים המזימה (קונספירציה בין דיין, קיסינג'ר וסאדאת) היתה לתת למצרים ניצחון קטן שיעלה במעט אבדות כדי להחזיר את הכבוד לצבא מצרים ולהגיע להסכם שלום. ב-7 באוקטובר המזימה הייתה לאפשר לחמאס הישג קטן שהתגלגל לקטסטרופה כדי לסלק את נתניהו מן השלטון. ובשתי המלחמות המזימה יצאה משליטה בגלל ליקויים אג"מים וצבא ישראלי לא מקצועי. דווח ברשתות שקציני מודיעין משמידים מסמכים המורים לכאורה על יותר מרשלנות פושעת. אז מספרים לנו פתאום שקצין ניהל רומן אם קצינה ורק עכשיו הוא מודה. וכן הוא מספר שהוא השמיד מסמכים, לכאורה מסמכים שקשורים אליו. קשקוש לדעתי.

    1. מרתק.
      נשמע נכון.
      לכן לא עדכנו את ראש הממשלה.
      זו בגידה לשמה. גם בגידה במדינת ישראל וגם בגידה בממשלה ובעומד בראשה.

  3. הפריץ מעבר לים בבל של ימינו נוטש את כל בעלי בריתו יודע שאת ארהב אי אפשר לכבוש ע"י צבא כי מבודדת ולכן נטשה את אפגניסטן עירק אוקראינה סעודיה ועכשיו אותנו טייוואן הבאה בתור

    1. הפריץ מעבר לים זאת המפלגה הפרוגרסיבית על זרועות האכיפה שלה כמו הסי אי איי והאף בי איי והם מחדירים לארה״ב צבא של מצביעים, מפגינים ופושעים אלימים שיפילו אימה על המדינה בדיוק כמו שהם מממנים את ההפגנות השמאלניות בישראל. כבר היום מתנהל מסע תעמולה ודיכוי נגד אזרחים אמריקאים לבנים, שומרי חוק שמעזים להביע את דעתם או להגן על עצמם ועל הילדים שלהם.
      גירסת הביתא בתקופת הקורונה הצליחה מעבר למצופה, ההצבעה בדואר והזיופים הנרחבים עברו בלי שום ביקורת ומי שמעז לפתוח את הפה מואשם כ״מכחיש בחירות״, ״מכחיש חיסונים״ ואוייב הדמוקרטיה. רק ניצחון מוחץ של הרפובליקנים בבחירות הבאות יציל את המדינה הזאת מכיבוש ללא קרב וזה יקרה רק אם הפערים יהיו באחוזים ניכרים. אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות זה יהיה הסוף של ארה״ב כמדינה חופשית.