כשזהבה גלאון מצטטת פסוקים מהתורה

ימות המשיח? ח"כ נחמן שי מלהטט בפסוקים וזהבה גלאון מפלפלת במקראות, בפרויקט 'צהר לחקיקה' של ארגון הרבנים הידוע. והתוצאות?

לארגון רבני צהר נגמרו כנראה הרעיונות כיצד לתקן את העולם, אז הם החליטו להעסיק חברי כנסת בכתיבת דברי תורה אודות חקיקה חברתית שיש לקדם • וכך, מגויס התנ"ך לעזרת זהבה גלאון בנושא הוועדה הגברית מדי למינוי שופטים, וחבר הכנסת רוברט איליטוב מלהטט בפסוקים לטובת חיילים משוחררים שרוצים ללמוד הנדסה וטכנולוגיה • הלל גרשוני תוהה על דרכיו החדשות של ארגון הרבנים החביב 

דרשה מפולפלת על הוועדה למינוי שופטים; גלאון. צילום: פלאש 90
דרשה מפולפלת על הוועדה למינוי שופטים; גלאון. צילום: פלאש 90

פרס חוסר המודעות העצמית לשנת התשע"ד–2014 מוענק השנה לארגון הרבנים 'צהר'. בפוסט שפורסם לאחרונה בדף הפייסבוק של הארגון, התגאו 'צהר' בקידום התיקון לחוק בתי המשפט, שיבטיח ייצוג של כ-50% לנשים בוועדה לבחירת שופטים. וכך כתוב שם, הסכיתו ושמעו:

נשים שופטות לא אמור להיות עבורנו דבר חדש… כבר בתקופת המקרא דבורה הנביאה שופטת את ישראל: "וּדְבוֹרָה אִשָּׁה נְבִיאָה אֵשֶׁת לַפִּידוֹת הִיא שֹׁפְטָה אֶת יִשְׂרָאֵל בָּעֵת הַהִיא" (שופטים ד', ד'). אז מדוע אין מספיק נשים שופטות במדינת ישראל?

כן, זה באמת כתוב שם. שימו לב למהלך הלוגי הצרוף: דבורה הייתה שופטת – אין מספיק נשים שופטות במדינת ישראל – צריך לעשות עם זה משהו.

הטיעון יכול היה להיות קביל אילו, סתם דוגמה, היה אומר שיש צורך לאפשר לנשים להיות דיינות בבתי הדין הרבניים. אך ארגון 'צהר'  – ארגון רבנים, כזכור לכם – מתעלם באלגנטיות מן הנושא הזה וקופץ ישר למדינת ישראל, שהבעיה הנוראה שיש לתקן בה היא שיש פחות מדי שופטות.

אך זה עוד לא הכל. בנקודה זו מפנה הפוסט לטור מלומד של חברת הכנסת החרוצה זהבה גלאון ממרצ, שבבמה המשותפת ל-ynet ול'צהר' מפליאה בדרשנות מקראית ובשליטה במקורות חז"ל (שיש להניח, במחילה מכבוד תורתה של חברת הכנסת, שנתרמו לה בידי אנשיו הנדיבים של ארגון הרבנים), כדי להוכיח באותות ובמופתים שיש צורך לפעול לכך שתהיינה יותר נשים שופטות.

מה אם כן הסיבה לעוול, ואיך מתקנים אותו? התשובה נשלפת בקלות: "היום מכהנים בבית המשפט העליון 15 שופטים, מתוכם רק 4 נשים. למה? התשובה: הוועדה למינוי שופטים". וכך, מתגאה התנועה, בעזרת תיקון הרכב הוועדה, אפשר יהיה להצעיד את העולם לעתיד טוב יותר ומרובה שופטות ממין נקבה.

איזה רעיון נפלא! מדוע לא חשבנו עליו גם בעוד תחומים? הנה, שימו לב כיצד עובדת הלוגיקה של 'צהר' את גלאון:

  • עד כה כיהנו בספר שופטים 12 שופטים. רק אחת מתוכם הייתה אישה. למה? התשובה: הוועדה למינוי ספר שופטים.
  • עד כה כיהנו במדינת ישראל 12 ראשי ממשלות. רק אחת מתוכם הייתה אישה. למה? התשובה: הוועדה למינוי ראשי ממשלות.
  • עד כה כיהנו בארצות הברית 44 נשיאים. אף אחד מתוכם לא היה אישה. למה? התשובה: הוועדה למינוי נשיאים.

בלי נשים, מזרחים וערבים זה לא זה

בית מדרשו של השמאל לימד אותנו, ששוויון הוא שוויון בתוצאה בלבד. עד שלא יהיו 50% שופטות, 50% מזרחים/ות, 20% ערבים וכן הלאה בכל מוסד שהוא, יש כאן אפליה נוראה שחובה לתקנה. מבית מדרשו של הימין אנו למדים שלא כך: יש צורך לפעול לשוויון בתהליכים ובכללים, "השווה הכתוב אישה לאיש לכל עונשין שבתורה" (רואים? גם אני יודע לצטט מהמקורות), אך לאחר שהכללים השווים נקבעו, התוצאות עשויות להיות שונות מסיבות של העדפות אישיות וכיוצא בזה. דרך הטבע.

כך, יש צורך לאפשר לכל מי שרוצה ללמוד פיזיקה, סיעוד, נוירוכירורגיה ואמנות פלסטית ללמוד את אשר הוא רוצה. ואם במקרה התפלגות המקצועות תהיה שונה בין המינים ובין ציבורים שונים, אין זה מלמד אלא על העדפות אישיות ותרבותיות שונות לגיטימיות, שכל ניסיון לקעקע אותן הוא אבסורדי ואווילי. אם יש פחות שופטות משופטים, אולי יש לכך קשר למתאם סטטיסטי של רצון שונה בקרב גברים לעומת נשים להתקדם במעלות מערכת המשפט. אבל השמאל הרי לימדנו שאין לאנשים רצון חופשי, "בכל אשמה החברה", ולכן יש להנדס את כל המערכות כך שיתאימו למיטת הסדום של השוויון בתוצאות.

נחמן שי כפרשן מקראי; צהר לחקיקה
נחמן שי כפרשן מקראי; צהר לחקיקה

אין לי טענות לזהבה גלאון, שזו אמונתה הידועה, רק קצת יש לתמוה על ארגון רבנים מרכזי שממהר לומר "קדוש קדוש קדוש" על כל דעת שמאל אפנתית. בכלל, לא ברור ממתי הפך ארגון צהר מארגון נחמד שעושה חתונות ובריתות חביבות לארגון בסגנון רבנים לזכויות החסה בשטחים, שנהנה לצטט שברי פסוקים ואמרות חז"ל כדי לתמוך באיזה בון-טון.

חומש במדבר בשירות החוק לעידוד לימודי הנדסה וטכנולוגיה

אבל כנראה הפארסה הנוכחית אינה הראשונה; עיון בפרויקט 'צהר לחקיקה' שמשותף לצהר ול-ynet יהדות, ושהטור של זהבה גלאון מהווה חלק ממנו, מגלה רשימת טורים של ח"כים בנושאים שהקשר שלהם ליהדות נע בין הביזארי למקרי:

ועוד כהנה וכהנה מן הגורן ומן היקב. המשותף לכל הטורים הוא שהקשר שלהם ליהדות מתבטא בתחרות הציטטות מחז"ל שאפשר היה למצוא כדי לתמוך בחוק, בעזרתם האדיבה של אנשי "צהר לחקיקה".

ובכן, בתור הפרויקט הבא שלי המבקש את תמיכת צהר לחקיקה, אני מציע את הצעת חוק: תיקון אבובים התשע"ד-2014. לפי החוק המוצע, כל מְתַקֵּן אבובים יוכל לזכות במלגה מטעם המדינה, שכר מינימום של 5,000 ש"ח לתיקון אבוב, והבטחת הכנסה במקרה שלא תיקן אבובים במהלך רבעון. וכבר נאמר במקורות: "לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן" (דברים טו,ז), והאבוב היה כלי נגינה חשוב בבית המקדש (משנה ערכין ב,ג), וכן אמרו חז"ל "אבוב לחרי זמר", כלומר "חליל שהוא חשוב לפני בני חורים זמר נאה וערב" (יומא כ ע"ב ורש"י שם). ובוודאי ראוי לכל מדינה יהודית מתוקנת לתמוך במתקני האבובים. כי זו היהדות! שמירת שבת? כשרות? משפט עברי? עזבו שטויות. העיקר הוא ייצוג שווה לנשים בוועדות, ביטול הקפיטליזם חסר החמלה, וכמובן: תיקון אבובים לכל פועל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. הרג אותי נחמן שי עם אוכלי המן. זאת אומרת מי שכתב לו את זה.

  2. לא מסכימה עם האדון גרשוני. צהר וגופים שונים מקדמים חקיקה דתית משמעותית במגוון תחומים. למשל פתיחת אזורי רישום לנישואים ודירוג הרבנויות (פשוט תקליד בגוגל דירוג רבנויות), חוק הגיור וכן הלאה. פה ושם יש הצעות חוק מטופשות בשם הדת אבל זה לא מאפיל על התהליך כולו. אפשר לחשוב שאין הצעות חוק ממשלתיות או חוקים מטופשים שאין להם הקשר דתי.

  3. אוי לא! שוויון?? ולהשתמש בכך בציטוטים מחז"ל ?מדת ישראל? אנה נוליך את החרפה?
    להכיל? ציבורים שונים? להכיר בכאב של אחר?
    "אם יש פחות שופטות משופטים, אולי יש לכך קשר למתאם סטטיסטי של רצון שונה בקרב גברים לעומת נשים להתקדם במעלות מערכת המשפט" . ברור. ככלל, נשים שואפות שלא להתקדם, שלא להרויח משכורת טובה יותר, שלא להתמודד עם אתגרים רבים יותר. אותן שופטות שהן פחות מ50%? לא נשים . הן שגיאה סטטיסטית בכלל.
    אין תקרת זכוכית, אין ועדה שממנה בשיטת חבר מביא חבר, הצבא הוא לא קרש קפיצה לאף משרה בשירות הציבורי.
    אין אפליית מזרחים, אין אפליית ערבים.

    כמה כיף להיות גבר דתי ואשכנזי.

  4. זה דבר ידוע גם עיתונאים בגלי ישראל תוקפים את עיתון הארץ(שאני לא מאוהביו)על זה שהוא יוצא נגד היהדות
    ואני שואל אותם מה אתם רוצים מעיתון הארץ הרי מה שאתם מצפים מעיתון הארץ זה מה שהחרדים מצפים מכם