טריפ ג'יהאד: אירופה מבועתת מהעתיד

מתנדבי הג'יהאד כבר בדרך מקייטנות המוות והאונס שלהם בסוריה ועיראק. ותודה לאינטלקטואלים הנאורים שהכשירו עבורם את הדרך

הבעיה מתחילה כשהם חוזרים הביתה. מתנדבים בשירות דעא"ש. צילום מסך

צרפת אוגוסט 2014. הם מתחילים להבין. וזה לא רק כל יהודי שאני פוגש – עם דגש על כל יהודי – שמדבר על עלייה קרובה ועל האימה ברחוב. זה הגויים. צרפתים לבנים עם אפים גאלים ושיער בלונדיני. אני יושב במסיבת צהריים בחצר בית בראן, צפון-מזרח צרפת, וההבנה מחלחלת. אין פוליטיקלי-קורקט מסרס בשיחות הללו; אין שיח זכויות, רק פחד מהעתיד והבנה גדולה לישראל. יותר מאדם אחד הסביר לי שאנחנו המחסום האחרון בפני הברברים. עם כל הכבוד לנאורות ולרב-תרבותיות (בא לי להקיא מלכתוב את המילים המביכות והצבועות) הצרפתים שפגשתי מבינים שהמוגלה של אירופה שיצאה לקייטנות מוות ואונס בסוריה ובעיראק תחזור לאירופה כסרטן ג׳יאהדיסטי.

והיום הזה קרוב. זה יקרה בטווח של שנה שנתיים – פיגוע המוני של בוגר דאע"ש והמטוטלת תעבור בקיצוניות מצד ההכלה הנאור והליברלי לעבר לאומנות. אני מדבר איתם וחש באי-שקט הולך וגובר. זה יורגש כבר בבחירות הבאות בצרפת. מארי לה פן מתחזקת מיום ליום. אירופה, עד כמה שאני יכול להבין, מבועתת מהעתיד. נמאס לה לשלם את המחיר הבלתי-נגמר עבור מהגרים חסרי כבוד לתרבות המקור, נמאס לה לממן מהגרים החיים על כספי סעד, גרים בדירות ממשלתיות ומחפשים כל עילה לצאת לפרעות ברחובות. יום הפיצוץ קרוב. הוא יהיה מכוער. השאלה הגדולה, האם זה לא יהיה מאוחר מדי. באנגליה ובבלגיה, השם הנפוץ ביותר הוא מוחמד. בצרפת הם כבר עשרה אחוזים. ותנו לי להפתיע אתכם, אפילו התקשורת הליברלית הצבועה והמתחסדת מתקשה להתעלם ומתחילה לשאול שאלות שפעם צנזרה מרצון. ֿ

לדאע"ש אין קוד אתי

באפילוג של "מלחמה ושלום" תהה טולסטוי על הדרכים בהם אדם מתכונן לסכנה. שני קולות מדברים בקול שווה באדם כשסכנה מתקרבת. האחד, מנתח בהגיון, אומר לאדם להכיר ולהבין את הסכנה ואת הדרכים להימנע ממנה. השני, אף הוא הגיוני, מבקש להסב את המחשבה מהסכנה ולהדחיקה.

בבדידות, טען טולסטוי, אדם פונה בדרך כלל לקול הראשון. כשהוא בחברה – לקול השני. תובנות נצחיות מפי סופר דגול רלבנטיות שבעתיים בעת הזו כשהעולם אמור להבין שאנחנו נתונים במלחמת עולם שלישית המזדחלת כסרטן ערמומי ואלים. דאע"ש הוא ארגון הטרור הפופולארי בעולם, כל זב ומצורע, צעיר אירופי מוסלמי שלא עושה ולא יעשה דבר עם חייו רואה בהצטרפות לחליפות הקטלנית, מימוש עצמי. זרם המצטרפים לא פוסק. אין מגבלת גיוס, אין מחזורים ובדיקה רפואית ואין קוד אתי של אסא כשר. אלפים עשו, עושים ויעשו את דרכם מאירופה לטורקיה, יחצו את הגבול לסוריה ויהפכו לחיילי צבא מוחמד הנע בנתיבי ההרס. הם רוצחים, הם אונסים, הם בוזזים. הם מביטים לתוך התהום שבנפשם ולא ממצמצים. והכל בברכת אללה יתברך שמו ונביאו, שהיה נשוי לילדה בת תשע. שילוב בין הצבא המונגולי לצבא מוחמד המוקדם. ואל תטעו, אחרי המזרח הקרוב, אפריקה תיפול (הרפובליקה המרכז אפריקאית כבר מאויימת). אירופה האם הפונדקאית של הברברים תשלם בריבית על הליברליזם הרופס והרב-תרבותיות.

"טקסו-פלזמה גונדי" נשמע כמו מאכל פרסי המעורר את בלוטות הטעם אבל בעצם מדובר בטפיל שחי את חייו הבוגרים במעי חתול הבית ומטיל ביצים בצואה שלו. לעומת זאת, את תקופת הדגירה הוא מבלה בתוך חולדה ומשבש לה לחלוטין את הפעילות המוחית.

יש מיליוני דוגמאות בעולם החי של פרזיטים המשפיעים על התנהגות החיה המארחת. בדרך כלל מדובר במניפולציה גסה. יש טפילים למשל הפוגעים בראיית המארח כך שהוא לא מבחין בטורף קרב. הטקסו-פלזמה גונדי מתוחכם באופן שטני. הוא מחליף התנהגות נורמאלית בהתנהלות מסוכנת. הטפיל מתחבר לחלק במוח החולדה שאחראי על פחד וחרדה ומשבש באופן כימי את יצר הזהירות מטורפים. חתול הבית למשל. יתרה מזאת, הטפיל גורם לחולדות להמשך מינית לשתן חתולים. מחקר באוניברסיטת אוקספורד העלה שהחולדה האומללה מבקשת לעשות אהבה סוערת עם החתול אלא שזה כחתול נורמאלי, מוותר על סקס חוצה מין וגזע ומעדיף לטרוף את החולדה בסגנון הישן והטוב. וכל העינוי הפיזי-פסיכולוגי שמעביר הטפיל את החולדה משמש למה? במטרה לשוב למעי החתול וחוזר חלילה. ולנמשל, המחשבה הליברלית הרב תרבותית הכביכול נאורה הינה טפיל רצחני המסרסת את המערב מטיפול בסכנה האורבת לפתחנו. אותם ליברלים שמאלנים המפגינים בעד זכויות החמאס הג׳יאהדיסטי יקבלו טיפול כואב אם האסלאם ינצח.

מוציאים שם רע לאסלאם

העיתונאי האמריקני ג׳יימס פולי הוא דוגמה מצויינת. אידיוט שמאלני וליברל שצייץ בטוויטר בעד חמאס ורדיקליזם אסלאמי וראשו נערף על ידי נינג׳ה עם מבטא אוקספורדי. פולי זכה במקום של כבוד בבית הקברות של האידיוטים השימושיים המתחלפים. גם אם צעק לפני מותו ״אבל אני בעדכם, אל תשחטו אותי״, הם לא עצרו. כופר הוא כופר. האליטות האקדמיות והתרבותיות (כמו כאן) מאוהבות בעצמן ובאידיאות שלהן עד שהן עיוורות לסכנה. טורקיה למשל, משחקת משחק כפול מסוכן. מחד היא חברה בנאט"ו, מאידך היא שער היציאה של אותם קייטני מוות ואונס למזרח התיכון.

אל תטעו, אין הבדל בשאיפות האחים המוסלמים על גווניהם (ארדואן, מורסי, חאלד משעל וראאד סאלח) לבין החלאות של דאע"ש. קוסמטיקה בלבד. הסכנה דומה. קרי הטיפש יכול לדבר עד מחר על השם הרע שמוציאים הג'יאהדיסטים של דאעש לדת האסלאם שוחרת השלום. רק שמדובר בדיבורים ריקים של אמריקני הזוי. האסלאם לא שואף שלום, האסלאם שואף לאסלם את העולם. אין כמעט סכסוך אחד עלי אדמות שלא קשור בדת הזו. ודי כבר עם הדוגמאות הנלעגות על האסלאם הסופי שוחר השלום. כמה סופים יש בעולם וכמה ג׳יאהדיסטים יש?

אלוהים הפך לשופט קו

מהטמה גנדי נשאל פעם מה דעתו של הציוויליזציה המערבית? "אני חושב שזה יהיה רעיון טוב מאוד", השיב.

מודל לחיקוי? מהטמה גנדי. צילום: Steve Fernie CC BY-NC 2.0
מודל לחיקוי? מהטמה גנדי. צילום: Steve Fernie CC BY-NC 2.0

רגע לפני שאתם מתפעלים מהשנינות המבריקה שתקע גנדי לעולם המערבי הדשן, המרוצה מעצמו, עצרו. במיוחד אם אתם מזהים עצמכם עם המחנה הנאור, המתקדם ושוחר המיעוטים. שוו בנפשכם שאתם אישה הינדית רגע לפני שהחל הכיבוש הבריטי של הודו. יש לכם טיקה על המצח שגם אם תגרדו אותה כגרד חיש גד או שחין, המקסימום שתזכו זה למות לפני הבעל שלכם. אחרת, העתיד שלכם מריח כמו שווארמה וול דאן. ישרפו אתכן במדורה עליה שורפים את גופת בעלכם. הוא מת, אתכן בחיים. טקס ה"סטי" היה נוהג מקובל בהודו עד שהבריטים אסרו עליו והפסיקו את הפירומניה הלא ידידותית לנשים. אז נכון, הבריטים עשקו, בזזו ומצצו את לשדה של הודו, היהלום שבכתר, אבל הם עשו גם כמה דברים לא רעים. השאלה היא, האם במדד הערכים שלכם, חירות מדינית והגדרה עצמית הם חזות הכול או שאולי, הזכות לחיים של אלמנה, היא גם משהו בעל משמעות. ואני לא נכנס לשיטת הקאסטות ההינדית שהייתה ועדיין לא פחות גזענית מהכיבוש הבריטי.

במאה ה-19 המערב קבר את אלוהים אי שם ומאז לא נודעו עקבותיו. אלוהים מצמץ פעמיים, זיעה נטפה ממורדות גבותיו, ידו הלחה החליקה על האקדח אבל המדע, הרציונליזם והפילוסופיה המטריאליסטית ירו ראשונים. אם לדבר במונחי כדורגל הרי שאלוהים שהיה פעם שופט קפדן וקירח אם כי שרירותי למדי הפך במאה ה-19 לקוון או לשופט רביעי. וזה עוד במקרה הטוב. האדם המערבי תפס את מרכז הזירה על כל המשמעות הכלולה בכך. המדע, המטריאליזם, ההומניזם אבל גם הלאומיות והפשיזם השתלטו בלי קרב על המחשבה האנושית המערבית. מתוך תפיסת מרכזיות האדם ושלילת האלוהים הבאנו את עצמנו על סף חורבן. אבל מאז שנות החמישים, האידיאולוגיה השלטת במחשבה האינטלקטואלית האירופית ובאליטות המערביות מקדשת את חירות הפרט ורואה במערב אשם תמיד, המדכא והמנצל של העולם השלישי.

מוקד הבעיה הוא בעובדה שעל המחשבה המערבית השתלט שיח פוסט מודרני מעוות. גישה צדקנית, מתחסדת, דמגוגית שולטת בפועל במחקר ההיסטורי, סוציולוגי, אנתרופולוגי. הרעיון המעוות, על פיו כל תחלואי העולם השלישי וכל מכשלותיו הם פרי האימפריאליזם והקולוניאליזם המערבי, מקורו בפרופסור אדוארד סעיד. משנתו או יתר נכון לומר תעמולתו, מספקת גושפנקה אקדמית מחקרית לפתולוגיה של בכיינות קורבנית כרונית. בפועל, מאז סעיד, אי אפשר להתמודד עם הסוגיות באופן אובייקטיבי או אפילו לנסות אלא אך ורק מתוך נקודת מבט שמראש מניחה את אשמת המערב. כל דיון שלא משחק בקלישאות מקבל את התואר גזען, פשיסט פרימיטיבי.

בחוגים למדעי החברה והרוח באוניברסיטאות, נאנסת האמת ההיסטורית באופן ברוטאלי. אך חמור מכך, בחברות הנידונות, אלו שזקוקות למזור אמיתי ופתרון מערכתי אין בדיקה לעומק של בעיות מבניות, אין בקורת עצמית אלא רק שימוש בתירוצים דמגוגים כדי להסביר את נכשלותן. גם עכשיו, קשה לצפות משיח השמאל במערב למידה ולו צנועה של כנות ויושר. אם בעבר הם נשבעו בשם הסטליניזם או בשמו של פול פוט, היום הם מתעלמים לחלוטין מפלוגות המוות האנרכיות של האסלאם בסוריה ועיראק. מבחינתם, ישראל היא הבעיה.

התאבדות מתוך עליונות מוסרית

אבל אלוהים לא מת, הוא עושה קאמבק ושמו נישא לשווא בפי רוצחים ואנסי ילדות קטנות, הממומנים על ידי נסיכות מתועבת שקונה כל מה שזז. פעם דיברו על היהודים ששולטים עם הכסף בעולם. הפרוטוקולים של זקני ציון היו שקר, אבל קטאר, מדינה זעירה שנוגשת עבדים בשטחה, מממנת אוניברסיטאות בהן יושבים אינטלקטואלים מנוולים שמוכרים את נשמתם בעבור אתנן.

ראו מה קרה עם הרעיון של הדמוקרטיה, במקור שיטת שלטון שבה העם בוחר באמצעות רוב נציגים שישלטו. את עריצות הרוב איזנה חירות הפרט וצר המקום לסכם את הדיון המהותי הפילוסופי בחשיבות האיזון. אלא שבעשורים האחרונים בהשפעת אקדמיה אכולת שנאה עצמית (רולס, סעיד וחומסקי, כמשל) מקודשת עריצות המיעוט. עיוות המאפשר לאימאם בריטי להודיע חגיגית שיבוא היום והשריעה תשלוט באנגליה, המלכה תלבש חיג׳אב ואת הביג בן יעטפו בכפיה או השד יודע מה… ולעזאזל, האיש מתכוון ברצינות ויש מספיק אידיוטים שימושיים שילחמו על זכותו לומר זאת.

האקדמיה הקנויה מתעלמת מזכויות האדם בקטאר, זה לא מעניין אותם, הם נחושים להתאבד מתוך תחושת עליונות מוסרית ואינטלקטואלית. בפריז חבר השמאל לערבים בהפגנה אנטי ישראלית פרועה ואלימה (ונניח לעניין האנטישמיות הבוטה והברורה), הם לא יצאו להפגנות שבוע אחר כך, כשהתבררו ממדי הזוועה בחבל הכורדי בעיראק. הם לא שרפו ובזזו כמחאה על רצח עם ביאזידים, הם לא השליכו אבנים ובקבוקי מולטוב כנגד מכירת ילדות בנות שבע לשפחות. לא מפתיע. בסוף שנות השישים סערה צרפת בהפגנות שמאל נגד הכיבוש האמריקני בויאטנאם וכנגד המלחמה בקמבודיה. האם כעבור כמה שנים, מחו אותם הסטודנטים אדומים כנגד המשטר בצפון ויאטנאם שהקים מחנות חינוך מחדש או רצח המיליונים של פול פוט בקמבודיה? חלילה. זו מהפיכה בתנועה. נועם חומסקי היהודון, הקאפו של המחשבה, לא טרח מעולם להתנצל על תמיכתו בפול פוט. מעניין מה הוא חושב עכשיו על המחלוקת בין נסראללה ידידו לפלוגות המוות של הסונים?

קאפו של המחשבה; נועם חומסקי. משמאל. הכי שמאל. צילום: Synne Tonil CC BY-NC 2.0
קאפו של המחשבה; נועם חומסקי. משמאל. הכי שמאל. צילום: Synne Tonil CC BY-NC 2.0

לעיתים קרובות, אני נכנס לקרוא את שיח השמאל הישראלי הלא ציוני, אקדמאים ישראלים המטפחים תחושת עליונות מוסרית על בני עמם הלוקים בשכלם ובנפשם, כמוני למשל (אחד מהם, יוסי גורביץ, טוען שאני מטפח רצון להיות ניאו-נאצי). אבל אני לא מזלזל בהם. הם הפכו היום לרוב במחנה השמאל האידיאולוגי. הם נמצאים באקדמיה בעמדות בכירות (שלום אווה אילוז), הם בעמדות מפתח בתרבות הישראלית (מי מקבל תקציבים לקולנוע בישראל? ראו מאמרו של אמנון לורד באתר הזה). הם שואפים להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל שתהפוך למדינת כל אזרחיה. הם לא מקבלים את זכות הגדרה עצמית של היהודים (שלום שלמה זנד).

אבל זה מילא, מה שמרתיח הינו העיוורון הפתטי שלהם מול המציאות המדממת. אם נניח ויתגשם חלומם הרטוב ומדינת ישראל תשתחרר מ"האתנוצנטריות היהודית", מהנרטיב "המתקרבן" וכל הבלה בלה הזה, והפליטים הפלסטינים יבואו לחיות איתנו במדינה בה האזרחות תקבע ולא הלאום, מה יעלה בגורלנו? מה יקרה כשיכנסו לכאן חצי מיליון פליטים פלסטינים ובתוכם יש לשער גם לא מעט פסיכים חובבי עריפות וסקס פדופילי. מה נעשה? האם ננופף בדגלי ״בצלם״ מול הדאעשים? האם נצליח לשכנע את הבחורים הטובים מהחמאס (לא ארגון טרור – כפי שקבע חגי אלעד) שיש מקום גם לגייז בעולמנו? האם גדעון לוי, האדם המוסרי עלי אדמות, האיש שעד היום לא טרח ללמוד ערבית, יצליח לשכנע את הנינג׳ות מצ׳צ׳ניה לא לערוף את ראשו?

בשביל ג'יימס פולי זה לא עבד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

45 תגובות למאמר

  1. מאמר מצויין.
    לצערי הוא ישכנע את המשוכנעים, ויעצים את תחושת הצדקנות בצד האחרא. אבל ניחא, אני מניח שכך עובדים הדברים.

  2. מאמר מעניין וחשוב, ואם ג'יימס פולי אכן היה אולטרא שמאלני אז המוות שלו מבורך ואני יכול רק לברך על המוגמר 🙂

  3. בקשר לגורביץ: אחרי הרצח של משפחת פוגל הוא הביע הבנה בפוסט שלו לרצח וסירב לגנות אותו.

    1. רגע אתה לא זה שהרגע שמח שדעאש רצחו שמאלני? או שזה גוסטב שטרזמן אחר?

  4. בהחלט מאמר מצויין.
    השאלה היא, מה אפשר לעשות בנידון?
    אני מניח שאם רוב אזרחי ארץ ישראל היו מצביעים, היה אפשר לעשות יותר.
    אך לדעתי, כל עוד אנו, כעם וכמובן הממשלה – לא ננער מעלינו את ה"פוליטיקלי קורקט" לא ייקחו אותנו ברצינות בעולם.
    אין שום סיבה שלא נעשה כמו באוסטרליה או ביפן, ולא נאפשר למוסלמים לבנות מסגדים, לקנות בתים וכדומה.
    (אני לא מדבר על מוסלמים או ערבים נוצרים שבעצם בעד ארץ ישראל, אבל כמה כאלו כבר יש ? אחוז בודד?)
    עד שאנחנו כעם לא נגיד "דיי", אני לא רואה את הסוף של זה.
    כמה עוד ישראלים יהודים צריכים למות כדי שהעם שלנו יתעורר ויבין שזה לא ייפתר בפוליטיקה ושיחות חסרות שחר ? (ובוודאי שלא בנתינת עוד שטחים.. ראינו כמה זה תרם..)
    מאמר מצויין אראל 🙂

  5. מאמר מצוין וקולע.
    כל מי שעיניו בראשו כבר ראה את זה מזמן. היינו שבויים למעלה מארבעים שנה בשטיפת מוח ואינדוקטרינציה שמאלנית מעוותת ועכשיו האמת מגיחה סוף סוף החוצה.
    זה לא הזמן להגיד אמרנו לכם כי הזמן הזה עוד לא הגיע. החונטה השמאלנית בתקשורת ובבגץ לא תוותר על זכויות היתר שלה כל כך בקלות. היהודונים שטופי המוח ימשיכו להרוס עד כמה שניתן לפני שיאבדו סופית ממש כמו שהגרמנים לא הפסיקו לשלוח יהודים למשרפות גם כשהיה ברור שהמלחמה אבודה.
    אנחנו ננצח בסופו של דבר אין ספק.
    עכשיו הגיע הזמן לפתוח מחדש את השקר שנקרא מורשת רבין ולנהל דיון אמיתי ואמיץ מה בדיוק קרה שם ואיך זה קרה.

    1. אני ממליץ לך להתחיל בכתבה שהתפרסמה על מוחמד דף בידיעות אחרונות, שם התפרסמו קטעים מספרו העתיד לצאת של יעלון
      כמה פעמים ערפאת אמר "מוחמד שו" כשדרשו ממנו לתפוס את דף והכניסו לכלא, רגע לפני שהוא וחבורתו יצאו למסעות רצח ופיגועים במדינת ישראל

  6. מאמר מצוין!
    כלומר, רובו לא נכון (יוסי גורביץ׳ מרכזי באקדמיה? ואווה אילוז כל כך רלוונטית בדיון במדעי החברה שהעמדה הכי בכירה שהצליחה למצוא היא בראשות בצלאל), אבל אין ספק שהוא מצוין כדי לשכנע את המשוכנעים.
    חבר׳ה בחייכם. אראל סג״ל לא באמת מתאר את מה שקורא במסדרונות האקדמיה. הוא שם זרקור על קבוצה שולית ורעשנית שמשמעותה זניחה בשיח האקדמי. הוא בונה על הבורות שלכם ועל כך שלא תבדקו אותו.
    רוב השיח האקדמי של זכויות האדם עוסק בסיבות מבניות לכשלון מדינות בעולם השלישי ובאופן שבו המערב יכול להשפיע, לא מתוך אשמה, אלא מתוך אחריות מוסרית.
    האיסלאם הוא בעיה משום שהוא מאיים על הליברליזם המערבי. סג״ל מנסה לשכנע אותנו שהליברליזם המערבי הוא הוא הבעיה. אלא שבדרך הוא בעצם מצטרף לשורות אותם איסלאמיסטיים ששואפים לחסל את פרויקט הנאורות והציוויליזציה של המערב. זוהי אידיוטיות שימושית.

    1. עודד,
      אראל סג"ל צודק. הבעיה היא אכן הליברליזם המערבי, או יותר נכון ה"אובר ליברליות" המערבית.
      אגב, מחלה שגם אנחנו, כחלק מהמערב, לוקים בה.
      התרבות המערבית התאהבה (ובצדק) בדמוקרטיה ותת הערכים המרכיבים אותה, כמו ילדה מתבגרת, שלאהבתה אין גבולות.
      וכמו לכל דבר טוב, גם לליברליזם ולדמוקרטיה צריכים להיות גבולות. ובהיעדר הגבולות האלה, אמונות, דעות ודתות שבכוחן לכלות את הדמוקרטיה ואת מאמיניה, יכולות להזדחל פנימה.

  7. כרגיל מספר טעויות
    יפן אינה אוסרת על האיסלאם או על דת אחרת זה אגדה אורבנית ומספיק להכנס לוויקיפדיה באנגלית
    ועכשיו לעצם המאמר
    מה שהמאמר מציע זה בעצם להשליך את הרעיון הליברלי והדמוקרטי לפח
    כאשר ניתן לפעול כנגד אותם קיצונים משלילת אזרחות ועד העמדה לדין של מסיתים
    אבל מאתר כמו מידה או הגדה השמאלית אינני מצפה לכלום

  8. אירופה מבועתת
    היהודים מבועתים

    אראל סג"ל מבועת
    חמאס מבועת
    מצרים מבועתת
    בוגי מבועת

    ביבי מבועת
    רק מי לא מבועת?

    התשובה במהופך

  9. מאמר יפה, אבל כמה נקודות:

    א. חבל שאתה גורר את רולס לרשימה – לא מגיע לו, ואני מדבר בתור מישהו שמוצא את "מסך הבערות" שלו [ועוד יותר מכך – ההרחבה שלו לאחר מכן] כבעייתי למדי.

    ב. הרקב רחב מן האקדמיה – אלא שיש לאנשים עם נטייה אינטלקטואלית לייחס לה חשיבות מוגזמת. בסופו של דבר, למגדל השן יש יכולת השפעה מוגבלת. למשל, האקדמיה של המלחמה הקרה לא יכלה לדחוף את המדינות לקומוניזם או אפילו לשנות את המדיניות הכלכלית.

    אי אפשר לדבר על "רב-תרבותיות" וכד' ללא התייחסות לפוליטיקה שאפשרה וגרמה לזו – למשל, לצורך של השמאל האירופאי במצביעים, לצורך של מדינות אירופה באנשים צעירים בשביל להעמיד פנים שעוד אפשר לממן את הפנסיות למבוגרים, וכד'. בסופו של דבר, לרעל היתה השפעה מוגבלת ללא התמיכה הפוליטית והממסדית. ומרגע שתמיכה זאת תוסר – אפשר להפוך את המגמה.

  10. רק שיוסי גורביץ הוא לא איש אקדמיה, הוא עיתונאי לא מרשים במיוחד בעל דעות שאין להם מקום בארץ ישראל.

  11. מר סגל
    המסה שלך מנסה לפנות לפחדים הקמאים ביותר כמסות דמוגוגיות אחרות.
    כרגיל ה״אליטה האקדמאית הרקובה״ או ה״ממסד הניאו ליברלי קפטילסטי״ שק החבטות המדומין של קיצונים מסוגך שאינם מבינים או שזה חורה להם החופש האקדמאי המאפשר פלורליזם (אותה אליטה הייתה הממסד שעליו נבנה הרנסאנס של הימין בשנות ה80 לדוגמא או השמאל החדש בשנות ה60). שאר הטענות שלך שגובלות בהסתה כולל השמחה לאיד על מותו של מר פולי הינו מבחיל. ארגון הטרור הפאשיו איסלאמי כן הגיהאדיסטים הינם הגירסה הפסישטית המשתמשת האיסלאם ניתן לעצירה ולחיסול הסיבות לעלייתו המהירה נובעת ממשבר חברתי פוליטי בעיראק ובסוריה וברגע שהם יתעמתו עם כוח צבאי רציני הם יובסו . לגבי לוחמי/הטרוריסטים של ״המדינה האיסלמנאצית״ חוקי האנטי טרור שיאפשרו שלילת אזרחות או מאסר ממושך יעשו את שלהם .

    1. אתה טועה. ארגון הטרור הפאשיו איסלאמי וכן הגיהאדיסטים שהינם הגירסה הפסישטית המשתמשת באיסלאם אינו ניתן לעצירה ולחיסול והעובדה לכך שהוא משגשג והולך, הסיבות לעלייתו המהירה אינה נובעת ממשבר חברתי פוליטי בעיראק ובסוריה אלא משיקולים פוליטיים קרים ומכוונים. ריחו הרע של ״האביב המוסלמי״ שהוא בעצם ״האביב של האחים המוסלמים״ עדיין מרחף באויר. נתמך ע״י אובמה ומרעיו מרגע עלייתו לנשיאות. חשוב להקשיב למה שאומרים. לגבי חוקי האנטי טרור בישראל, לא נעשה ולא יעשה דבר כל עוד בית המשפט העליון הוא מעל המחוקק, כפי שקרה לפני כשבועיים כשבה״ש העליון קבע שהמשפחה אינה אשמה אם אחד מבני משפחתה טרוריסט ולכן לא יהרס ביתם ואזרחותם לא תשלל. כך קרה גם בענינה של חנין זועבי כאשר קבע ביהמ״ש העליון שמותר לה להגיד מה שהיא רוצה, בשם הדמוקרטיה, כמובן. מצב כזה רק גורם לאנרכיה. כשאין לדמוקרטיה גבולות היא מאבדת מכוחה והופכת לאנרכיה. ובאשר לאירופה ושאר אדיוטים שימושיים כמו אנגליה למשל, שחוק זכויות האדם נהיה חסר ערך כאשר כל מרצח המוני יכול להשען על ״זכויות אדם״ בעוד שבארצות ערב אין זכויות אדם כלל. דוגמה טובה היא האו״ם ובעיקר המועצה לזכויות אדם שבראשה יושבת – ערב הסעודית. זה צריך לעורר שאלות חזקות בנוגע לעלייתו המסחררת של האיסלם, כשיש תמיכה כזאת מצד גוף בינלאומי שבו יושבים בכסאות מכובדים כל הדיקטטורים המוסלמים שבעולם פלוס דיקטטורים אחרים ועוד קומץ קטן של עלובי נפש מארצות המערב. וכל אלה אומרים לנו מה לעשות ואיך להתנהג. . לצערי הרב, השמאל בישראל, האדיוט השימושי הגדול מכולם, גרוע מהאיסלמיסטים המעוותים בכך שהם מוכרים את ישראל למרבה במחיר או גרוע מזה, בחינם. כבר אמר אחמדניג׳אן ״הישראלים כבר יעשו את העבודה בשבילנו״ והוא צדק. מי שעדיין לא מבין, אין ולא יהיה שלום היות והמגמה הערבית היא חיסולה של ישראל כמדינה יהודית. אם אכן זה יקרה וזה יקרה אולי בעידודו של השמאל הישראלי/יהודי/ערבי, תקום כאן, במזרח התיכון, יבשת ערבית, פנינסולה ערבית, שהיא המגמה האמיתית המפורשת של ארצות ערב

  12. הכיבוש מסכן את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי.
    עם הטענה הזו סגל מסרב להתמודד.
    לא רק השמאל הרדיקלי תומך בפיתרון של מדינה אחת דולאומית. גם בימין (ולא רק הרדיקלי) יש תומכים רבים לפיתרון המדינה האחת (אחד מהם יושב בבית הנשיא).
    העיוורון של סגל, הצדקנות שלו, הניסיון שלו להסיר מעליו/מעלינו את האחריות לזוועות שמתחוללות כמה דקות נסיעה מהמקום שבו הוא גר – מה לאירופאים ולהכרעות שלהן אנו נדרשים כדי שאפשר יהיה להמשיך ולקיים כאן את המפעל הציוני ?
    מי שרוצה לסכל את הרעיונות הפוליטיים שיביאו קץ להישגי הציונות חייב להבין שרק בגבולות 67 (עם תיקוני גבול מוסכמים) תוכל מדינת ישראל להמשיך להתקיים באופן מוסרי.
    ועוד הערה : מי שמסתייג מהכללות באשר ליהודים חייב להסתייג מהכללות באשר למוסלמים. שנאת יהודים דומה להפליא לשנאת מוסלמים.

    1. איתמר הכיבוש אמנם מסכן את המשך מדינת ישראל כמדינה יהודית (דמוקרטית?)
      ברור שאלו האוחזים בקרני מדינת כל אזרחיה או, אם תרצה, מדינה אחת לשני עמים,ֿ
      בין מימין או מהשמאל, משמעו במשך הזמןֿ חיסול המפעל הציוני ומדינת ישראל כמדינה יהודית. בכדי לשנות את הנרטיב האסלאמי כלפינו יזדקקו לחמש דורות של חינוך מחדש
      ואני לא רואה את זה אפילו מתחיל. כל דבר אחר הוא זמני לחלוטין.
      לשנאת יהודים אין שום קשר, אפילו קטן ביותר, לשנאת המוסלמים, שורשיה וסיבותיה
      רחוקות אף יותר. למרות הסתייגותך, לאופי האנושי יש נטייה טבעית להכליל.

    2. איתמר, ידידי.
      מדינת ישראל יהודית היא מטרה. מדינת ישראל דמוקרטית היא אמצעי, אחד האמצעים.
      אם כדי להציל את מדינה ישראל יהודית אדרש להקריב מדינת ישראל דמוקרטית, אקריב את האחרונה בלי להניד עפעף. אם כדי להציל את מדינת ישראל דמוקרטית אדרש להקריב מדינת ישראל יהודית, ארד למחתרת חמוש ואירה למוות בכל דמוקרט.
      זאת ועוד, אם הסרת הכיבוש תסכן מדינת ישראל יהודית והמשך הכיבוש תסכן מדינת ישראל דמוקרטית, אשאר אלף שנה כובש ולעזאזל הדמוקרטית!
      נראה לך שלו הדמוקרטית הייתה בעיניי מטרה הייתי עולה מהרפובליקה הצרפתית (!) ב-1971 לברדק הפולני שמצאתי פה?

  13. גורביץ הוא לא אקדמאי אלא בלוגר די כושל(חרף הקוראים הרבים שיש לו) לייחס לו עודף אינטיליגנציה או חשיבות תהיה טעות.

  14. כאשר תסתיים קייטנת דאעש , תסתיים קייטנת השמאל בברלין. ..ברווזים ברווזים באו הביתה לא רוצים. .הזאב מלביש כתום. .לאכןלאכן פוחדים.

  15. מה שתמיד מעניין על הדיון על ״התאבדותה״ של אירופה בגלל מהגרים מוסלמים, זה שהמגיבים ובמקרה זה גם מחבר המאמר תומכים בסיפוח השטחים על שלושת מליוני הערבים שבהם. אז מי פה המתאבד?

    1. לא נכון. אני חושבת שהמאמר מצויין ולעניין ובכל זאת תומכת בהסכם שלום של שתי מדינות ולא בסיפוח.

  16. וואאווו איזה מאמר, כל כך נכון ומפחיד, לצערי אני מסכימה עם כל מילה, אני אומרת לצערי כי קיותי שאולי ישנה הגזמה בדברים, אבל לאן שאני מסתכלת ומה שאני לא קוראת ואיזה כתובים שלא מגיעים אליי אני מבינה שגם אני מבועתת ממצבה של אירופה ובטח ובטח ממצבה של ישראל

  17. אולי לא שייך אך בכל זאת…
    אני יהודי
    (נכתב ע"י ישראלי בשם דן ספורן)
    המצב שלנו, בישראל, מעולם לא היה טוב יותר מאשר עכשיו!
    רק הטלוויזיה והתקשורת גורמים לאנשים לחשוב שסוף העולם קרב.
    רק לפני 70 שנים, יהודים הובאו למוות כצאן לטבח. ללא מדינה, ללא צבא.
    רק לפני 66 שנים, 7 מדינות ערב הכריזו מלחמה על ישראל הקטנה,
    מדינת היהודים, שעות ספורות לאחר היווסדה.
    היינו 650,000 יהודים כנגד שאר העולם הערבי. ללא צה"ל או חיל אוויר.
    היינו רק קבוצה קטנה של אנשים עקשנים, עם שום מקום לאן ללכת.
    זכרו: לבנון, סוריה, עירק, ירדן, מצרים, לוב וערב הסעודית, כולם תקפו בעת ובעונה אחת.
    65% מהמדינה שהאומות המאוחדות "נתנו" לנו הייתה מדבר.
    התחלנו את זה מאפס.
    רק לפני 47 שנים, נלחמנו נגד שלוש המדינות החזקות ביותר במזרח התיכון,
    וריסקנו אותם בשישה ימים.
    במהלך השנים נלחמנו בקואליציות שונות של 20 מדינות ערב עם צבאות חדשניים
    וכמות עצומה של תחמושת רוסית – סובייטית, ועדיין ניצחנו.
    היום יש לנו מדינה יפיפייה, צבא רב עוצמה, חיל אוויר חזק, חיל ים הולם
    ותעשיית הי-טק משגשגת. אינטל, מיקרוסופט, ו- I.B.M פיתחו כולם את עסקיהם כאן.
    הרופאים שלנו זכו בפרסים חשובים בתחום הפיתוח הרפואי.
    הפכנו את המדבר לאדמה פורחת ומשגשגת.
    אנחנו מוכרים פרחים, פירות וירקות בכל רחבי העולם.
    שיגרנו את הלוויינים שלנו! שלושה לווינים בעת ובעונה אחת!
    אנחנו בחברה טובה: יחד עם ארה"ב (280 מיליון תושבים), רוסיה (220 מיליון תושבים),
    סין (1.2 ביליון תושבים) ואירופה (צרפת, אנגליה וגרמניה 35 מיליון תושבים),
    אנחנו אחת מהמדינות הבודדות בעולם ששיגרו משהו לחלל!
    11 ישראלים נמצאו ראויים לקבל את "פרס נובל". אין לכך תקדים!!
    יש לנו היום מערכות טילים שלאף מדינה אחרת בעולם אין כמוהם!!
    "כיפת-ברזל" מפליאה ביכולותיה, ללא תקדים בכל העולם!!!
    ובדרך: "שרביט-קסמים" וה"חץ", שהלוואי שלא נזדקק להפעילם!!
    ישראל היום היא בין המדינות הבודדות החזקות, שהיא בעלת טכנולוגיה ויכולות גרעיניות.
    (אנחנו לעולם לא נודה בזה, אבל כולם יודעים).
    לחשוב שרק לפני 69 שנים היינו מבויישים וחסרי תקווה..
    זחלנו החוצה מהמשרפות הבוערות של אירופה. כאוד מוצל מאש!!
    ניצחנו בכל המלחמות שלנו. ועם כמעט מכלום, בנינו אימפריה.
    מי אלו איסמעיל האנייה (מנהיג החמאס) או חסאן נסראללה (מנהיג החיזבאללה)
    המנסים להפחיד אותנו? הם משעשעים אותנו.
    הם נחבאים מתחת לאדמה, שמא תשיג אותם ידינו!!!
    בזמן שאנחנו חוגגים את ימי העצמאות, בואו ולא נשכח מהי המהות של היום הקדוש הזה:
    התגברנו על הכל.
    התגברנו על היוונים, התגברנו על הרומאים, התגברנו על האינקוויזיציה הספרדית,
    התגברנו על הפוגרומים הרוסיים והאוקראינים, התגברנו על היטלר, התגברנו על גרמניה
    והתגברנו על השואה!!
    התגברנו על הצבאות של כל מדינות ערב!
    אז הבה ונירגע, אנחנו נתגבר גם על האויבים הנוכחים!!!

    לא משנה לאן שנביט בהיסטוריה האנושית. תחשבו על זה:
    העם היהודי, מעולם מצבו לא היה טוב יותר מאשר עכשיו.
    אז בואו נישא ראשנו מעלה ונזכור:
    לא משנה איזו מדינה או תרבות מנסה לפגוע בנו או למחוק אותנו מהעולם.
    אנחנו עדיין קיימים ונהיה קיימים לעד!!
    מישהו יודע לאן האימפריה המצרית נעלמה? היכן היוונים? אלכסנדר מוקדון? הרומאים?
    האם מישהו מדבר לטינית היום? מה קרה לרייך השלישי?
    האם מישהו שמע חדשות מהם לאחרונה?

    והסתכלו עלינו, העם התנ"כי שיצא מעבדות במצרים.
    אנחנו עדיין כאן ועדיין מדברים את אותה השפה!! בדיוק כאן, בדיוק עכשיו!!

    אולי הערבים עדיין לא יודעים את זה, אבל אנחנו עם נצחי.
    כל זמן שנשמור על זהותנו ועל אחדות בינינו, נשאר נצחיים.
    אז סליחה על שאנחנו קצת דואגים ומתלוננים אבל: לא בוכים ולא פוחדים…..
    העסקים כאן בסדר. זה בהחלט יכול להיות טוב יותר, אבל זה עדיין בסדר.
    אל תשימו לב לשטויות בתקשורת, הם לא יספרו לכם על החגיגות שלנו כאן
    בישראל, או על האנשים שממשיכים לחיות, לצאת לבלות ולפגוש חברים.

    נכון, לפעמים המורל נמוך, אז מה? זה רק בגלל שאנו מבכים את המתים
    בזמן שהם חוגגים על דם שנשפך. וזו הסיבה לכך שאנו ננצח למרות הכל.
    אנו משקיעים מיליארדי דולרים על אמצעי לחימה כדי להגן על כל אזרח ואזרח!!
    ואילו אויבינו מקריבים את אזרחיהם כדי להגן על הרקטות שלהם!!

    דברים אלה עשויים לעזור לנו לשאת את ראשינו מעלה, להיות גאים ולומר:
    אני יהודי וישראלי גאה!!

  18. מאמר מיותר. הרי כמעט כל מי שקורא עברית מסכים איתו. היה עדיף לכתוב באנגלית ולהפיץ בעולם…

  19. בעוד שאני מסכים עם הלך הרוח הכללי של המאמר לא יכולתי שלא לשים לב לסלידתך מהאיסלם המנסה להשית את עקרונותיו על כל העולם ובאותה נשימה לקמיהתך שהאקדמיה (והמערב) תחפש דרכים שבהן היא תוכל להפיץ את אורח החיים ה"נכון".

    וזה אגב קורה, יש לא מעט אירגונים מערביים שמממירים תרבויות "מקומיות" לצורת המחשבה ה"מתקדמת".

    אז בתור 'מערבי נאור' גם אני סולד מפרקטיקות איסלמיות/הודיות/ילידות מפלות ופוגעניות (בעיניי), לא הייתי רוצה לראות אותן בארצי, אבל בתור יהודי, אני נזהר מאוד מלומר לאחרים כיצד לחיות את חייהם בארצם, פן מחר יגיעו אותם מערביים מנאוריסטן ויתחילו בחיפוש פתרונות להפסקת נוהגים יהודים כגון היחס הברברי וההתעללות בתינוקות (ע"י פגיעה בשלמות הגוף), התעללות בחיות (הרג לא הומני בזמנים שבהם קיים חישמול) וכדומה…

    אם הגברים הערבים רוצים לחיות תחת חוקים שבהם ראשם יערף אם לא יתפללו 5 פעמים ביום, או האלמנות ההודיות חושבות שהתאבדות או (במקרים שזה נעשה בכפיה) המתה בלוויה של הבעל זהו מהלך חיים תקין בחברה שלהם, חלק מ'הטוב והרע' שהם מנת חלקנו בחיים הללו- אז לשלוח סוכני שינוי מסיונרים מהמערב שיחדירו (בין אם בכוח או בפרופוגנדה) את החוקים וסדרי העולם 'הנכונים' שלהם, יוצר תוצאה זהה למה שהאיסלמיסטים עושים.
    חיה ותן לחיות.

    (אגב, מהיכן הנפצת שסאטי היה נוהג 'מקובל' בהודו? אפילו לפי המקורות המוטים של הבריטים דובר באזור ה600 מקרים בשנה. מתוך אוכלוסיה של 260 מליון זה כמו 17 מקרים באוכלוסית ישראל. לא בדיוק נפוץ או "מקובל").

  20. מאמר מרתק, חד שממחיש היטב את העתיד לבוא – בשנת 2014 החלה מלחמת העולם השלישית באופן רשמי.

  21. יש לי רק דבר אחד להגיד לך, אתה בתוך המטריקס שנקרא העולם הדמוקרטי. עולם שמחייב אותך לקחת משכנתא ולהשתעבד במשך כל חייך לחלקת אדמה שלפי האלוהים היא שייכת לכולם. אתה חייב להורות לילדיך מגיל קטן להיות "מבוגרים" ולישון הכי מוקדם וללכת לחוגים הכי "מעשירים" רק כדי להגיע לאוניברסיטה שהיא שיא האפיליות. אתה עיוור למציאות שבה אנחנו כתושבי מדינה מרובת שמש משלמים על חשמל במקום לאגור חלק גדול ממנו בחינם! האדם המערבי אוכל טונות של בשר, שבעולם שלנו כל פרה או תרנגולת שואבת המון משאבים כמו מים ואנרגיה שבוודאי היו הולכים טוב יותר לאנשים שצריכים אותם! בישראל אנחנו עובדים כמעט הכי הרבה שעות בעולם! ובשביל מה? בשביל שהעשירים יתעשרו, מעמד הביניים ישא בנטל, והעניים יעשו את העבודה השחורה. כולם עיוורים, אנחנו בעבדות מודרנית.

  22. המחסום האחרון ??? הצרפתים והאנגלים היו חוד החנית בפתיחת השערים לזבל האיסלאמי השורץ בכל חלקה, שהייתה רעננה, באירופה.

  23. כשהערוצים ובעיקר ערוץ 10 מזמנים לכול פאנל אפשרי את האדונים
    גדעון לוי,גורביץ וקיצונים אחרים מהשמאל ונותנים לפזר את הרעל
    באין מפריע,אז אל תתפלאו שחלק מהציבור שהולך וגדל משוכנע
    בצדקת צדקנותם..

  24. החוכמה בדיעבד לא תעזור לנו. מי שבחר למות כאידיוט שימושי עלול לגרור את כולנו השאולה. את הקביעה שאין שום הבדל מהותי בין דאעש לג'בהת אל נוסרה לחמאס ולאחים המוסלמים חייבים להעביר לפסים מעשיים.

  25. שאון המהפיכה מחריש את אזני השמאל – הוא מקשה עליהם לקרוא את המציאות, כמו את המאמר. טבריש פירון – שמא יהא הטקסט הזה חובה באזרחות (המקצוע) שתי יחידות ומעלה ?

  26. נזכרתי: למזלנו המלחמות כאן מביאות יותר מצביעים לימין, וממילא השמאל מידלדל עקב רילוקיישן (הגירה בארמית)

  27. אם האמת היתה משנה לאנשים האלו, אולי למאמר הזה היה איזה ערך

  28. המתאבד , שניות לפני המעשה – מצטער ….. אצל יפי הנפש האינלקטואלים והשמל הישראלי והעולמי!עליהם השתלט חידייק " הטקסו – פלזמה גונד " והשאר היסטוריה …. אני לא יודע מה ירקה עם מדינת ישראל תכנס למלחמה קטסטרופלית ,,,,,האם כוחות הביטחון – צבא – משטרה.יוכלו להגן על פנים הארץ —-מהתנועות האיסלמיות שקמות בארצנו ,ורבות דובר על ארסנל – הנשק בכפרים ובערים הערביות ! יש להקים את המשמר הלאומי – כמו הנשיונאל – גארד האמריקאי , בארצנו בכול עיר וכפר .

  29. לפעמים כשאני רואה כותרת באתר מידה שמאשימה שמאלנים/ליברליים/אינטלקטואליים, נחה עליי רוח האופטימיות ואני חושב שאולי במקרה הפעם אשכרה יהיה לזה כיסוי בכתבה. אבל אז אני נכנס ומגלה ששוב נפלתי.
    אז כן, יש אינטלקטואליים שמאלניים מטומטמים בעולם (בניגוד לימין כמובן) אבל אינטלקטואלים לא מכתיבים מדיניות. הם מפתחים רעיונות. לרעיונות האלה יכולה להיות אחיזה בפוליטיקה, ויכולה להיות להם הצלחה בקלפי. אבל אם לא תהיה להם, הם יישארו במסדרונות האקדמיה. אם אתה רוצה להאשים את השמאל האינטלקטואלי, הראה לנו בבקשה איך בדיוק נועם חומסקי *גורם* לעלייה של דאעש. האם הוא לוחש על אוזנו של נשיא ארה"ב ואומר לו לא להפציץ אותם? האם הוא לוחש על אוזנה של מרקל (הימנית) לקחת לארצה כמיליון פליטים סורים? האם ההמונים נוהרים אחרי השקרים שהוא מפיץ? לא ממש. הוא כותב ספרים שמיעוט צר קורא. אז הוא זה ש*אחראי* לדאעש?
    יש אינטלקטואלים בעולמנו ויש להם חלק במתואר לעיל. אבל יש גם נשיאים, ראשי ממשלה, נבחרי ציבור והכי חשוב בוחרים. אלה אולי זוכרים שרוב המוסלמים באירופה דווקא הגיעו בגלל הצורך בידיים עובדות [1] ובגלל קבלת אזרחויות המוניות בניסיון להציל את הקולוניאליזם [2]. אולי הם שמים לב שצעירים מוסלמים רבים סביבם לא רק שאינם פונדמנטליסטיים אלא נוטשים את האיסלאם לחלוטין [3]. אולי הם זוכרים שמי שיצא למלחמה בעיראק שהותירה את הוואקום שממנו צמח דעאש היה בוש הרפובליקאי. אולי הם גם זוכרים שהיו שהבטיחו להם שימצא שם נשק גרעיני למרות שנשק כזה לא נמצא מעולם (ספוילר: ביבי [4]).

    בקיצור, אולי הם אנשים חושבים ותבוניים שמבינים שהתמונה במערב קשה ומורכבת ולא כדאי להיסחף אחרי פופוליסטיים שמציירים הכל בשחור ולבן. אה ורובם לא שמעו בחיים על יוסי גורביץ למרות תפקידו הרם כבלוגר.

    ולהבא כדאי להביא מקורות. זה גורם לדברים להישמע יותר, לא יודע… מבוססים?

    1. https://en.wikipedia.org/wiki/Gastarbeiter
    2. https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Europe#Current_population_and_its_perception
    3. https://www.foreignaffairs.com/reviews/2015-06-22/losing-their-religion
    4. http://news.walla.co.il/item/2828601

  30. הרבה מערביים בורחים למדינות מערביות
    לקנדה.ארהב.אוסטרליה.
    וכן בתוך אירופה יש הגירה.רק ששם זה לא יועיל
    כי האיסלם מתפשט חזק בכל היבשת.
    אז בנתיים יש את קנדה.ארהב.אוסטרליה.
    שבגלל גודלם העצום יש בהם איזורים ללא מוסלמים