ל'בצלם' אין זכות להטיף לנו מוסר

כשהם קוראים להרג מחבלים "הוצאה להורג" ורצים לספר לעולם על "פשעי מלחמה", 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' לא רק מכפישים את צה"ל אלא גם בוחרים צד במאבק: וזה לא הצד של ישראל

ארגון 'בצלם' חיכה להזדמנות. צילומסך

היום כולנו ראינו מה צה"ל "עושה בשמנו בשטחים": שומר על חיי אדם, נאבק במחבלים ומסכן את חייו. מי שקורא את העדויות של 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' יודע ששום דבר ממה שקרה – היום ובימים אחרים – לא מתקרב לרמה של "הוצאה להורג" או "פשעי מלחמה". נכון. לא הכל סטרילי. לפעמים נעשות טעויות, לפעמים הורגים כשאפשר לנטרל, מנטרלים כשאפשר ללכוד או לוכדים כשניתן בכלל רק להרתיע.

אבל דבר זה לא משנה את העובדה הפשוטה שבמלחמתה של ישראל בטרור יש טובים ורעים שהאבחנה ביניהם בהירה כשמש: חיילי צה"ל נאבקים יומם וליל מול טרור אסלאמי אכזר וחסר אבחנה, הפוגע במכוון באזרחים תמימים, נשים, ילדים ותינוקות. בשום תסריט שבעולם ובשום קונסטלציה דמיונית מחבל ורוצח מתועב לא הופך להיות קרבן. מחבל הוא מחבל הוא מחבל. ואת זה גם מיליון מצלמות של בצלם לא ישנו.

כמו אירועים רבים אחרים גם המקרה אתמול בחברון חייב להחקר. העדויות המצולמות מראות שכנראה מדובר כאן בהתנהגות לא הולמת, עבירה על פקודות הצבא וחריגה מהנהלים. ואכן, צה"ל כבר הודיע שהוא יבדוק ויתחקר כמו שהוא עושה כל הזמן, גם בלי סנאף ביוטיוב.

אבל ביום כזה חשוב לזכור מי הטובים ומי הרעים, מי מגנים על אזרחים ומי שואפים לרצוח אותם. את זה 'בצלם' ו'שוברים שתיקה' רוצים שנשכח. הם רוצים שנחשוב שוידוא הריגה של מחבל זו "הוצאה להורג" ושהרג טרוריסטים זה פשעי מלחמה. וכשהם אומרים לנו את זה, גם הם בוחרים צד: והם לא בצד של חיילי צה"ל. הם לא בצד של ישראל.

התגובה המהירה של השמאל מלמדת אותנו גם דבר נוסף: כיצד הם מתייחסים לבדיקה רצינית של חשדות. די להם ב-20 שניות של וידאו בשביל לחרוץ דין. כולם יודעים בדיוק מה הייתה הסיטואציה, מבינים מה חשב החייל, ראו מה עשה המחבל בדקות שלפני וירדו לעומק ההקשרים והשלכותיהם. את כל זה עשו תוך דקות ספורות מפרסום הסרטון. חברת הכנסת זנדברג ואחרים חגגו על ה"הוכחה" שכאילו צריך את 'בצלם' שבלעדיהם "לא היינו יודעים על הוצאות להורג ללא משפט", והמדוברת 'הארץ' באנגלית הספיקה כבר לצייץ לעולם ולתהות "מי יודע כמה הוצאות להורג על ידי חיילי צה"ל לא תועדו במצלמה?".

הארץ יודעים את התשובות
הארץ יודעים את התשובות

כך לא נוהג מי שדורש את האמת. מי שבראש מעייניו עומדת מוסריותו של צה"ל והרצון לשפר את תפקודו המוסרי. לא ולא: כך נוהג מי שחרץ את הדין מראש, מי שמשוכנע כי צה"ל הוא עבריין ללא קשר לעובדות. כל מי שעקב אחרי הטוויטר אתמול חש זאת. שמחה לאיד עצומה, תחושת הקלה ו"אמרנו לכם". חייל צה"ל שיורה במחבל מנוטרל זה הצה"ל שהם רוצים לראות, זו התדמית שלהם על הצבא. מה שעבורנו הוא מקרה חריג, עילה לבושה וטיפול משמעתי, עבורם הוא נצחון גדול. כל אזרח ישראלי שצפה בתיעוד מקווה שלא קרה אתמול בחברון מה שנראה לכאורה שקרה: שיתברר כי המחבל אכן זז, שנשתכנע כי החייל חש סכנה או שהייתה עילה אחרת למעשיו. אך בשמאל שלנו, מקווים את ההפך: חייל צה"ל ש"מוציא להורג" זו בשבילם תמונת ניצחון.

הצבא יבדוק את המקרה, זאת אין ספק, ויש לקוות כי גורל החייל היורה יוכרע לצד זכות. אך בכל הנוגע ל'בצלם', 'שוברים שתיקה' וחבריהם אין כבר ספקות: את החברה הישראלית הם כבר איבדו מזמן. אבל אל תדאגו להם, אותם זה כבר לא ממש מעניין. ממילא יש מספיק מדינות בעולם שמשלמות יפה בשביל סיפורים על "פשעי המלחמה" של המדינה היהודית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. הגיע הזמן שנבין – השמאל בישראל חצה מזמן את הרוביקון של האנטי ישראליות, האנטי-ציונות ועכשיו מתגלה שגם בגידה וריגול.

    למעשה, כל מי שמאלה מהרצוג (וזה כולל את הרוב של מפלגת העבודה והמחנה המכנה את עצמו "ציוני"), מוכן לעשות הכל, כולל מעשים שנופלים תחת הגדרת בגידה בחוק הישראלי על מנת מהחליש את מדינת היהודים.

    זה דבר שלא היה מעולם בהיסטוריה – בגידה לא בגלל שוחד, פחד או הבטחות ליהיות מומלך ולהחליף את השליט לאחר התבוסה – אלא בגידה מתוך אמונה שהצד שלך אינו צודק. יתכן שהיו מיקרים הנופלים תחת תאור שכזה מחוץ לסיכסוך היהודי-איסלאמי המודרני, למשל בני הזוג רוזנברג וסודות הגרעין האמריקאיים לסטאלין. רגע, הרוזנברגים היו…יהודים!

    אולי רק יהודים מסוגלים לעבור את הקווים בגלל שנאה עצמית והזדהות עם הצד השני. חישבו על זה!

  2. אבל גם ראש הממשלה ושר הביטחון הגיבו מיד וקבעו שזו התנהגות לא הולמת, בלי לחכות לתוצאות החקירה, אז מה לנו כי נלין על השמאל?

    לגופו של עניין, מדינת ישראל נמצאת במצב חסר תקדים: מזה חצי שנה אזרחיה וחייליה נמצאים תחת מתקפה יומיומית של סכינאים.
    זו מלחמה! מלחמת התשה.
    במלחמת ההתשה הזו חוברים ארגוני השמאל, התקשורת וגופי ממשל שונים אל הצד של האויב ומהווים כוח לחץ נוסף על כוחות הביטחון וההצלה – זאת בכך שפעילותם של כוחות הביטחון נבחנת תחת זכוכית מגדלת של עין עוינת והם נשפטים בכללי המוסר הנוצרי המעוות.
    אני מקווה שיבוא יום, ואולי הוא לא רחוק, שאזרחי המדינה יעשו את הצעדים הדרושים כדי להתנער מהגופים שחברו אל אויבינו במלחמת ההתשה המתנהלת נגדנו.

  3. גם אתה, עקיבא, נחפזת לחרוץ שמדובר בארוע לא ראוי. כדי להבין עד כמה קל לעבוד עלינו באמצעות וידאו עשה את הניסוי הבא: תסתכל בסרטון המלא בלי פס קול. לא רואים ירי, אין הבהק, אם החייל ירה, זה היה בלי רתע, הקצינים שהיו על יד הירי (ואם היה ירי הוא גם היה מסכן אותם) המשיכו בשיחות הטלפון שלהם כאילו כלום, הם זזים הצידה כדי לאפשר לאמבולנס להתקדם. אם הייתי צופה בסרטון בלי פס קול ובלי הקדמות של התקשורת לא הייתי יודע שהיה פה ירי או מי בכלל ירה.
    כשמוסיפים את פס הקול שומעים בצורה ברורה מאוד יריה אבל מה שבאמת מוזר זה ששומעים את דריכת הנשק. הצלם עמד במרחק של שלושים מטר לפחות מהמקום, רעש ומכוניות אבל את דריכת הנשק שומעים בקול רם וצלול. מדובר בעריכה לפחות של הסאונד ואולי גם של החלק האחרון בו נראה המחבל ההרוג אחרי שהאמבולנס עבר והסתיר אותו.
    ראינו כבר מה קרה במקרה של מוחמד דורא, כדאי ללמוד לקחים ולא למהר ולקבל אחריות על סמך סרט של צלם ערבי שפורסם על ידי אויבינו מ"בצלם".
    וזה גם המקום לשאול למה לא מתייחסים לצילום בזירת קרב כאל פעולת טרור. הם מסכנים את החיילים, הם מפרסמים את תמונותיהם והם גם לא עברו דרך הצנזורה כמובן.

    1. היום צדים מכשפות ללא ראיות ברורות. "שיפוטי אוירה".

    2. צילום בזירת קרב= פעולת טרור = לירות גם בצלם = הצבא המוסרי בעולם.
      נדפקת על כל הראש

  4. תגובה לא הולמת זו ההגדרה של השמאל, רוב העם בישראל מבין היטב שזה או אנחנו או הערבים, ואם רוצים לנצח את מלחמת הטרור, שנמשכת כבר 120 שנה בערך, אז צריך לפגוע בכל המחבלים ובכל אלה שמסייעים להם.

    אם היה סיכוי אפילו קטן שהמחבל יתפוצץ, אז כל אלה שסבבו אותו היו הופכים ל: "קורבנות השלום" של הסכם אוסלו.

    יש פה גם דו פרצופיות של הערבים, מצד אחד רוצים למות כשהידים ולפגוש את 72 הבתולות בגן עדן, אז מדוע מתלהמים כאשר חייל צה"ל עוזר למחבל ערבי איסלמו נאצי פשיסטי להגשים את מטרתו ולהתאחד עם 72 בתולות בגן עדן?

    1. "אם היה סיכוי אפילו קטן שהמחבל יתפוצץ" כן, זה ממש מה שעבר בראש לחיילים ולאזרחים שהתסובבו מטר וחצי ממנו, דיברו בטלפון ונראו שאננים לחלוטין. התרוץ העלוב הזה לא מחזיק מים, גם לא העובדה שהמחבל לבש מעיל (מימינו ומשמאלו ניתן לראות לפחות עוד שני אזרחים לובשים מעיל גם כן).
      אנחנו במלחמה עם המחבלים, וגם במלחמה לא מוציאים להורג שבויים. ומי שעושה את זה או פוקד על חיילים שלו לעשות זאת הוא, בעברית פשוטה, פושע

  5. איזה "מאמר" עלוב,מאמר שכל תכליתו להפנות את האש בחזרה לשמאל ול"בוגדים". ניכר שביגמן נסער מהאירוע, עוד אחד מפירות הביאושים הרבים של האידיאולוגיה שהוא מעודד, ומנסה בכל כוחו למצוא איזה אחר דמוני שאשם במצב הזה, כל אחד ובלבד לא הוא והמחנה שהוא מייצג.
    לפנינו עדות, ממש לא הראשונה, למדיניות הריגת המחבלים בזירה של ממשלת הימין. ככה זה נראה. למה שלא תתמודד עם זה במקום לירות (בשלב זה עדיין באופן מטפורי) בשליח.

  6. מאכזב להיווכח שהכותב, כנראה בשל חשש שמא יופיע כקיצוני, ממשיך לדבוק במינוח "שמאל" לתיאור הארגונים, העיתון והמפלגה אותם הוא מצטט במאמר. מינוח כוזב זה משמש לערפול השיח הציבורי והגיע הזמן לקרוא לדברים בשמם: מדובר בלאומנים בלסטיניים המהללים, מצדיקים ומקדמים את הלאום המועדף עליהם -הבלסטיני ומשמיצים את/מעלילים עלילות דם על/מחבלים ב/ הלאום השנוא עליהם – היהודי.

  7. במקרה זה, אין שחור או לבן! כמתבונן בסרטים הרצים ברשתות, אני רואה מחבל שרוע על הכביש ומסביבו מתנהלים בניחותא וללא מתח וכוננות, אנשי מ.ד.א. אזרחים וחיילים. לפתע, ללא שום התראה או פקודה, החייל יורה, (בסוג של רוגע…), בראשו של המחבל…!!! האם הילד/החייל הזה וחבריו, הוכשרו כראוי למצבים אלה ? מה עבר לו בראש, באותו רגע? אולי: "המחבל זז… אולי יש לו מטען נפץ? כדאי שאפעל עכשיו ליתר בטחון". (אם כך, מדוע לא צעק והזהיר את הסובבים???)… או, "קיבינימאט! הרוצח הזה יזכה לחיות בכלא הישראלי הנוח וגם יצ'ופר בהטבות למשפחתו, כאשר אני נלחם על חיי…? ולבסוף ישתחרר בעיסקת חליפין מפוקפקת…מוטב שימות! ….?" …. או, "בא לי לתקוע לו כדור וכך ארגיש חשוב ואחלה גבר ?" ….או, נמאס לי מהמתח והתיזוזים וסכנת החיים, רוצה לשרת בשקט…הוא בא להרוג אותי ואת חברי למשמרת…אז שימות !!!..?" כך או כך, לי יש שאלות קשות למנהיגים ולפיקוד הצבאי: …היכן המפקדים בשטח? כיצד הכינו את החיילים למשימותיהם, גם בנושא האחריות המוסרית והלאומית? היכן ההנחיות והאזהרות למפקדים ולחיילים, על כך שמזה שנים, הכול מצולם ? האם הבידוד המדיני , החברתי והמסחרי, של מדינת ישראל והוספת "קלף" לשונאינו, התומכים בפלסטינים, אינו נושא בעל חשיבות עליונה ??? והכסת"ח של השלטונות לחפות על מחדליהם – העמדה לדין על רצח ??? השתגעתם ??? מי נרצח? תייר שבא לצלם את הנוף… ???!!! ולצלם שצילם: אין לי מילה אחת טובה עבורך…אם באמת היית רוצה לתקן ולא להזיק, היית פונה לרמטכל, לשר הבטחון, או ליועץ המשפטי ורק אחר כך לרשתות ולעיתונות !!!

  8. אין ציפיות מהשמאל הקיצוני. אך שר הביטחון. והרמטכ״ל נהגו באופן לא ראוי בלשון המעטה. נבהלו מהפרסום ותקפו את החייל. על סמך סרטון קצר. וחרצו את. דינו.

  9. סופר פאתטיות. נשמע כמו שמאלן מצוי בהגנה על נאווי.
    כל ילד יודע שיש אוירה ברחוב ש"מחבל צריך לסיים את האירוע מת". בחלק מהאירועים אפילו משתדלים לא לסיים את האירוע כדי להכניס את הניטרול למסגרת חוקית, לדוגמה לא לוקחים לו את הסכין, פצוע ככל שיהיה.
    וכן, זו הוצאה להורג, אין הבדל בין הניטרול הזה לבין להעמיד אל הקיר את האסירים בכלא עופר. בוא תאמר שאתה תומך בזה ונתחיל משם.

  10. אני תמה אם שר ביטחון הנושא באחריות על למתקפה על ישראל, ובמקום לגבות את החייל שהוא שלח לקרב, מתלהם כאחרון השמאלנים, האם אדם כזה יכול לעמוד בראש המערכת.
    זה אדם חסר חוש שדרה וחלש.
    יש להחליפו אפילו במחיר של החלפת הממשלה.

    1. לקום בבוקר ולדקור יהודי זה ניסיון לרצח, אסור לשכוח מי אנחנו – ובאיזה צד אנחנו.

      חיילים היזהרו ממצלמות!

  11. בצלם – ארגון לזכויות אדם ??!!
    מתוך עשרות פיגועים שכוונו נגד חפים מפשע, האם ראיתם שצלם פירסם סרטון אחד של מחבל שפוגע ביהודים ? האם ליהודים אין זכויות אדם ??!

    אז בפעם הבאה שאתם חושבים על בצלם, אל תטעו!
    לא מדובר בזכויות אדם. אלא ארגון לזכויות המחבלים…!

    מספיק להתחבות מתחת המסיכה. סרטון השתולים הראה באופן ברור את העובדה הפשוטה שארגוני "זכויות האדם" הללו דואגים אך ורק לזכויות המרצחים. לעולם לא לזכויות הנרצחים היהודים…!!!!

  12. המאמר והתגובות מתעלמים מהפיל שבחדר: מערכת החוק והמשפט בישראל קרסה לחלוטין בכל הנוגע לטרוריסטים.
    כל עסקת שבויים, כדוגמת עסקת ג'יבריל וגלעד שליט, שחררה בטרם עת המוני רוצחים, והתעלמה לחלוטין מגזרי הדין שקבעו להם שופטי ישראל.
    המסקנה המתבקשת היא שכל מי שמנסה לרצוח ישראלים ולא מומת מיידית, יועמד למשפט שערכו אינו עולה על הצגת תיאתרון, וישוחרר במהרה בעסקה הבאה.
    מכאן, הטענות שהחייל "לקח את החוק לידיו" או "שחרץ את דינו למוות ללא משפט" הן אבסורדיות. במילא אין משמעות לחוק ולמשפט כשמדובר בטרוריסטים.

  13. עקיבא ביגמן גם ביבי עכשיו שמאל? גם יעלון שמאל? כל מה שאתה יודע זה לתקוף את השמאל זה כל מה שיש לך בחיים שמאל שמאל שמאל שמאל.

    החייל תקף ירה במחבל אחרי שכבר חיפשו עליו מטען נפף ואחרי שהוא נוטרל. אם הוא היה הורג את המחבל מתוך סכנת חיים אין לי שום טענות נגדו והפוך הייתי נותן צל"ש אבל צר לי עקיבא ביגמן החייל ירה מתוך שנאה נטו והוא לקח את החוק לידים וזרק את הנהלים של צהל לפח אשפה כאילו הם לא קיימים ואתה עוד מעז להאשים בעקיפין את השמאל? צר לי אבל רק אנשים אהבלים וטיפשים חושבים ככה.

    מי שאשם במקרה זה החייל נקודה!!! לא בצלם ולא שוברים שתיקה ולא שום ארגון אחר.

    1. עו"ד שפטל: בגידת השמאל הקיצוני הישראלי תמורת אתנן מן האויב הערבי ולמענו

      על הכסף הערבי שאותם אירגונים של גיס חמישי, במיוחד בשעת לחימה, מקבלים:
      לגבי "בצלם" הפועל למען האויב הערבי, בכסף שהוא מקבל מהאויב הערבי:

      המנכ"לית של בצלם מקבלת תמורה לגמרי לא רעה עבור שירותיה למען האויב הערבי בכסף ערבי. לא רק כסף ערבי. יש שלושה מקורות מימון: האויב הערבי, המדינות האנטישמיות של אירופה וארגון גג של מדינות כמו האינטרנאציונל האנטישמי שידוע בכינויו האו"ם, או האיחוד האירופי, וכמובן מהכנופיה שפועלת לחיסולה הגמור של מדינת ישראל כמדינה יהודית ממקום מושבה בארצות הברית ומרמה אותנו גם בקשר לשמה העברי, כאשר בפועל שמה איננו הקרן החדשה לישראל, אלא הקרן לישראל חדשה, וישראל החדשה היא לא יהודית, כלומר היא לא ישראל.

      ובכן המנכ"לית הזאת, הגב' ג'סיקה מונטל מקבלת שכר של 286.000 ₪ + 50.000 ₪ כל מיני תגמולים, ביצועים, אובדן כושר, קרן השתלמות וכיוצא באלה. כמה אנשים שאתם מכירים מרוויחים סכום כזה בשנה? אז אולי תחשבו על קריירה.

      אם אתה משרת את האינטרסים של האויב הערבי הרצחני תמורת כסף שאתה מקבל מהאויב הערבי הרצחני ו/או ממדינות אנטישמיות שונאות ישראל של בית הקברות של העם היהודי, קרי, אירופה, אז אתה יכול להגיע למשכורות יפות מאד, כי לא רק המנכ"לית מרוויחה בבצלם סכומים יפים.

      ניקח את אדון כארים ג'ובראן שהוא מנהל תחקירני השטח של בצלם. הוא גם כן לא עובד בחינם. השכר ברוטו שלו לשנה הוא 183.600 ₪ + כל מיני תוספות בסך 38.000 ₪. שכר לגמרי לא רע.

      ואם אתם חושבים שמרים לידור עובדת בחינם עבור האינטרסים של האויב הערבי, תמורת כסף שהאויב הערבי משלם לארגון שבו היא עובדת, אתם טועים. היא מקבלת 220.000 ₪ לשנה טבין ותקילין, לא פחות ולא יותר. שכר לגמרי לא רע.

      גם דניאל שרמן לא עובד בחינם. הוא מקבל 220.000 ₪ לשנה ברוטו.

      גם הגב' אסתר דרעי לא עובדת בחינם. גם היא מגיעה למספר הנאה של 220.000 ₪ בשנה.

      אבל זה לא הספיק להם והם ביקשו תוספות שכר בשנת תשע"ד וגם קיבלו. אותה אסתר דרעי קיבלה 4500 ₪. ואילו אדון כארים ג'ובראן קיבל תוספת גדולה אף יותר של 7000 ₪. גם מרים לידור לא הסתפקה ב- 220.000 ₪ ודרשה וקיבלה תוספת של עוד 5300 ₪.

      מה אני אגיד לכם חברה? ממש כדאי לעבוד בשביל האויב הערבי תמורת כסף שהאויב הערבי משלם. זו פרנסה לגמרי לגמרי לא רעה, אפילו טובה.

      http://rotter.net/forum/gil/27784.shtml#46