בעקבות חשיפת 'מידה': קובלנה נגד הליך המינוי ליועמ"ש ועדת החוקה

ח"כ מיקי רוזנטל פנה ליו"ר הכנסת בבקשה לבדוק את עקיפת כללי המכרזים על ידי היועץ המשפטי של הכנסת כדי למנות את מקורבו לתפקיד: "מהלך חסר תקדים בכנסת ואולי אף בכל שירות המדינה"

מי ישמור על השומרים. עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) פנה השבוע ליו"ר הכנסת והלין על הליך המינוי של היועץ המשפטי לוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

כפי שחשפנו ב'מידה', היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון מייעד לתפקיד יועמ"ש ועדת החוקה את העוזר המשפטי המקצועי שלו, עו"ד גור בליי, המועסק ב'משרת אמון'. הממונים במשרת אמון אינם יכולים להתמודד במכרזים פנימיים בשירות המדינה, ובחוזה שחתם בליי הדבר צוין במפורש.

כדי לאפשר לעו"ד בליי להתמודד בכל זאת במכרז הפנימי, פנתה הכנסת לעו"ד חיצוני, מלכיאל בלס, לשעבר משנה ליועץ המשפטי לממשלה, וביקשה ממנו חוות דעת בתשלום. בתוך פחות מחודש נימק בלס בחוות דעת מפורטת את הכשרת המהלך, והציע כי יו"ר הכנסת יפעיל את סמכותו ויאפשר לממלאי משרות אמון בלשכת היועץ המשפטי של הכנסת להתמודד באופן חריג במכרזים פנימיים, בכפוף לכמה תנאי סף – שבכולם עמד בליי.

מהלך לא תקין; ח"כ מיקי רוזנטל. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
מהלך לא תקין; ח"כ מיקי רוזנטל. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

בפנייתו ליו"ר הכנסת כתב רוזנטל כי "יש רק מועמד יחיד אשר מועסק במשרת אמון בלשכה המשפטית, ולגבי  כשירות התמודדותו הוזמנה חוות דעת חיצונית. חוות דעת זו מכשירה מהלך חסר תקדים בכנסת ואולי אף בכל שירות המדינה. משמעותו של המהלך היא שממלא משרת אמון (שכידוע נעשה בלא כל מכרז) יוכל להתמודד במכרז פנימי ויהפוך למינוי קבוע, במקרה הזה של משרה בכירה ביותר".

רוזנטל הדגיש במכתבו כי "מהלך זה מרוקן מכל תוכן את תכליתו של המכרז הפנימי, תוך מתן עדיפות למינוי אישי ועקיפה של כללי המכרז התקינים. ככל שמדובר במועמד ראוי, אין סיבה שהוא לא יתמודד במכרז חיצוני".

לדברי רוזנטל, "מעבר לכך, ההחלטות הללו של הזמנת חוות דעת חיצונית ומתן אפשרות למינוי אישי להתמודד במכרז פנימי התקבלו באופן לא שקוף. מדובר בחוות דעת פרסונלית החלה לגבי אדם אחד בלבד לצרכי מכרז מסוים, תוך עקיפת כללי תקשי"ר וכללי המכרז הפנימי. מדובר במינוי של אדם למשרה בכירה בלשכה המשפטית, האמונה על כללי המנהל התקין וטוהר המידות".

"במכרז פנימי יש לשמור על טוהר מידות באופן מוגבר. לאור המצב העדין אבקש להקפיא את המכרז ולבדוק אם הוא נוהל באופן תקין", סיים ח"כ רוזנטל את מכתבו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. תומר, בל נשכח את הבולגים שכתבת נגד נתניהו והלשכה שלו , ופרסמת אותם ברבים. עושה רושם שרוב הקוראים באתר לא מכירים אותך כלל. הדברים חייבים להיאמר , במיוחד שמדובר במידע שגוי בכל מה שקשור בראש ממשלתנו!

    מאידך גיסא, טוב ונכון עשית בכל מה קשור לתחקיר נגד אותו פקיד(במשרה ציבורית) על הטיית מכרז למקורב! ישר כוח גדול ! רק תמשיך בכיוון!

  2. ומה עם מנכ"ל הכנסת ומינוי מנכ"לים שאף אחד לא צריך אותם ב"וועדת איתור" שפירושן אני מספק עבודה לחברים שלי?

  3. עוד יבוא יום ונבוא עימכם חשבון תיזרקו לפח אשפה שם מקומם של מושחתים נוכלים מאחזי עיניים בעלי תפקידים מושחתים שסוגרים מתחת לשולחן עיסקאות

  4. שומרי סף מושחתים שקרנים עברינים פליליים ברף הנמוך בדיחה.