די להיתממות: גטאס מייצג את הציבור שלו

אם החשדות כלפיו נכונים, ח"כ גטאס מצטרף לרשימה ארוכה ולא מכובדת של נציגי ציבור ערבים שחצו את הקווים ושתפו פעולה עם האויב

מצטרף למסורת ארוכה של סיוע לטרוריסטים. חבר הכנסת גטאס. צילום: מרים אלסטר /פלאש90

כשפורסמו החשדות הכבדים נגד ח"כ באסל גאטס, חבר הרשימה המשותפת מסיעת בל"ד, מיד נשמעה הקריאה הקבועה: "אסור להכליל". הרי, העובדה שתפסו חבר כנסת אחד שמנהל קשרים עם מחבלים לא אומרת שהציבור הערבי כולו תומך במחבלים או שהמפלגות הערביות תומכות בטרור. או כדברי ציפי לבני: "כל ניסיון להציג עבירות ביטחון כייצוג של הציבור הערבי כולו – פסול".

אך העמדה הזו לא עומדת במבחן הביקורת. ראשית, באסל גטאס הוא חבר כנסת, נציג של הציבור הערבי בכנסת. המונים בחרו בו. מעצם ההגדרה הזו הוא "ייצוג של הציבור הערבי", או לפחות חלקו.

שנית, הוא לא נציג הציבור הערבי הראשון שמשתף פעולה לכאורה עם האויב. מדובר במפלגה ערבית שיש לה רקורד עשיר של עבריינות ביטחונית. גטאס אינו מקרה בודד אלא, כפי שיוצג להלן, חלק מדפוס פעולה סדרתי. הניסיון להציג "עבירות ביטחון כייצוג של הציבור הערבי" הוא לא מה שפסול כאן. מה שפסול כאן הוא הטיוח השיטתי של העובדות: גטאס הוא חלק מרשימה ארוכה ולא מכובדת של נציגי ציבור ערבים שחצו את הקווים ושתפו פעולה עם האויב.

הנציג המפורסם של הרשימה הזו הוא כמובן עזמי בשארה, קרוב משפחתו של גטאס ומייסד מפלגת בל"ד. בשארה, כזכור, הואשם בריגול וסיוע לחיזבאללה, והצליח לברוח לקטאר לפני העמדה לדין.

חבר נוסף ברשימה הוא חבר הכנסת לשעבר סעיד נאפע מבל"ד, שהורשע במגע עם סוכן זר ויציאה למדינת אויב. הוא נפגש עם אנשי ארגון הטרור של החזית העממית. ח"כ נאפע הורשע וישב במשך שנה בכלא.

למעשה, יחד עם גטאס, מסתבר כי במשך שלוש קדנציות רצופות, מפלגת בל"ד כללה ח"כ שהואשם או חשוד בסיוע לאויב. בשארה כיהן בכנסת ה-17, סעיד נאפע ב-18 וגטאס משמש כח"כ בכנסת ה-19 וה-20. מה לא מייצג בזה?

אל החבורה הזו הצטרפו במהלך השנים נציגי ציבור נוספים מהחברה הערבית. אמיר מח'ול, ממנהיגי שעמד בראשון ארגון גג של עמותה המאגדת את כל עמותות החברה הערבית בישראל (איתג'יאה, גם באסל גטאס היה מנכ"ל עמותה זו) ונציג בולט בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, הורשע בעבירות ריגול חמורות וקשירת קשר לסיוע האויב. הוא נידון ל-9 שנות מאסר. מח'ול הוא אחיו של חבר הכנסת לשעבר מחד"ש עיסאם מח'ול. יחד עם מח'ול נעצר פעיל ציבור אחר במגזר הערבי, ד"ר עומר סעיד, שנידון ל-7 חודשים בכלא.

הזדהות עם האויב

לאורך השנים כיהנו בכל המפלגות הערביות חברי כנסת שמזדהים באופן מובהק עם המאבק הפלסטיני וארגוני הטרור. כהונתו של עזמי בשארה בכנסת ישראל רצופה נאומים ואמירות המזדהות עם האויבים הגרועים ביותר של ישראל. אחרי נסיגת צה"ל מלבנון היו אלו חברי הכנסת של בל"ד שחגגו את "פסטיבל הנצחון של חיזבאללה". בשנת 2000, בשארה נאם באום אל פחם ואמר: "טעמנו את טעמו המתוק של הנצחון". ג'מאל זחאלקה, פעיל בל"ד המשמש היום כחבר כנסת, אמר באותו פסטיבל כי "מה שעשה חיזבאללה חייב להירשם כיום שמחה" (מעריב, 6 ביוני 2000).

הכותרות השבוע עסקו במפלגת חד"ש, שחגגה את הניצחון של בשאר אסד בחאלב. אבל הזדהות חברי כנסת הערבים עם סוריה היא ארוכה ורבת שנים; היא משותפת לקומוניסטים ולאומנים כאחד. אנשי בל"ד עלו לרגל לסוריה פעם אחר פעם ונפגשים עם ראשי השלטון. ב-2001 נפגש עזמי בשארה עם בשאר אל אסד. בעקבות המפגש הזה אמר מייסד מפלגת בל"ד כי בינו לבין בשאר אסד יש "שותפות עמוקה". בשארה השתתף באזכרה של הרודן, נשיא סוריה, חאפז אסד בקרדאחה, יחד עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה שם דיבר ב"שבח ההתנגדות".

בנוסף לכך, בשנים האחרונות החלו המפלגות הערביות להזדהות עם תנועת החרם על מדינת ישראל. אפילו יו"ר הרשימה המשותפת, שנתפס בתקשורת הישראלית כסוג של "פוליטיקאי ערבי מתון" הביע תמיכה בתנועה האנטי ישראלית. כאן ב'מידה' חשפנו את אמירתו, על כך שהוא "מצדיע לאנשי תנועת החרם על ישראל". "הסמן המתון" של הרשימה המשותפת נפגש עם גדולי המחבלים בכלא הישראלי. בשנה האחרונה הגיע איימן עודה לכלא הישראלי ונפגש עם מרוואן ברגותי ועם מתכנן רצח השר רחבעם זאבי, אחמד סעדאת.

מה זה אומר על הציבור הערבי בישראל? האם יש נתק בין הפוליטיקאים לציבור הערבי? ייתכן, אך חוקרים רבים טוענים שנציגי המפלגות הערביות הם ביטוי הולם למאווים של המגזר הערבי. ד"ר דן שיפטן חקר בספרו את המאבק של המיעוט הערבי במדינה היהודית. הוא סקר את עמדות הפוליטיקאים, אנשי התרבות והאליטות של המגזר הערבי. מסקנתו היא שאם פעם אחר פעם הציבור הערבי בוחר את הנציגים הקיצוניים והלאומניים הללו, כנראה ששם נמצא הציבור הערבי. אי אפשר להתכחש לכך, מפלגת בל"ד היא מפלגה שמוציאה מתוכה סייעני טרור סדרתיים.

למרות הכל, מלאכת עצימת העיניים בשמאל הישראלי עובדת שעות נוספות. לימינו של גטאס התייצבו שורה של אנשי שמאל כדוגמת עו"ד אביגדור פלדמן, יצחק לאור מ'הארץ', פרופ' ישי רוזן צבי ואחרים, הממעיטים בחומרת העבירות. הכחשת האמת בנוגע לבל"ד, שהפכה את עצמה למפלגה המשתפת פעולה עם האויב, היא גלגול עיניים מוסרני שרק השמאל הרדיקלי יודע לייצר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. מה שבאמת נורא כאן הוא שכל הגורמים הרלוונטים פסלו את בל"ד מלרוץ לכנסת, אבל בג"ץ הראשון לשמו, מלך ישראל, אדון היהודים ומגן שונאיהם, החליט שמפלגת האוייב תשב בכנסת.

  2. הוא לא חצה שום קו, הוא כל הזמן שם בצד של האוייב, ולצערינו גם חלק מהשמאל בין אם הם מבינים את זה או לא.

  3. אבל יותר נוח לקבור תראש באדמה, ולהאמין שאחמד מהחומוסייה שאמר לך שלום באמת לא מחבב את החמאס ומרגיש רע שיהודים נדקרים בהמוניהם ברחובות

  4. רק השבוע התפרסם סקר שעל פיו 52% מערביי ישראל אמרו ש"הרשימה המשותפת" אכן מייצגת אותם נאמנה.
    מה עוד צריך לקרות כדי להתגבר על הפוליטקלי קורקט שאוסר להגיד את האמת ?

  5. אני שובר את הראש. מה לעזאזל יוצא לימין להסית את היהודים נגד ערביי ישראל?
    לא יתכן שהם באמת חושבים שכווולללל ערביי ישראל בוגדים, מה יוצא להם מזה?
    למה לסכסך? מה, יהיה להם יותר מנדטים או שהם כנראה באמת גזענים טהורים

    1. אתה באמת כל כך לא מבין מדוע רוצים לומר על הערבים את האמת? זה סימן למחלה עמוקה אם אתה לא שואף לגילוי ואמירת האמת.

    2. מתוק אנונימי, מומלץ לך ולשכמותך לשבור את הראש על זה, זה באמת יקדם אותנו, כשתהיו עסוקים בלשבור את הראש למה הימנים חושבים שכל הערבים אוייבים, ככה פחות תעסקו בלהכפיש את הימין ואת ראש הממשלה.
      דבר שני, ברגע שאתה מקבל סקר על מפלגה ואומרים שהיא מייצגת וכו', והנה קם אחד (או שניים או יותר, כמו בנדון דידן) ועושה מה שעושה, מיד אמורים לקום ולהיכנס במיוצגים, הלא ככה זה עובד אצלכם השמאל – מה עם הגזענות לחרדים (דרעי גנב = כל החרדים גנבים, הרב עובדיה קילל = כל הספרדים נמוכי מצח וצ'חצ'חים), והגזענות לימין הדתי (סלומינסקי (אולי, ממש אולי) הטריד = כל המתנחלים אנסים – מועדפים עליהם ערביות\פקידות בכנסת), והגזענות לימין החילוני (בחור אחד עשה פדיחה = עליהום על כל הצבא ושולחיו ושליחיו, שהם ילדים שלנו, בואו לא נשכח את זה). ככה זה הולך בשמאל, ואני לא מעוניין לפצח את הראש שלי בדבר הזה.

      והנה לנו, שוב, סטנדרטים כפולים ומוזרים של השמאלמאלים השתלטנים

  6. מה זאת אומרת שיתפו פעולה עם האויב ?
    הרי הם בעצמם האויב.
    אפשר רק לרחם על אלה שהאמינו כי חתיכת נייר
    ממשרד הפנים תשנה את המציאות

    כל הערבים הם טרוריסטים,גם אם מיעוטם עוסק בטרור.
    כל המוסלמים הם אויב במדינות לא מוסלמיות.
    זה נובע ממה שהם רוצים,ש ואפים וחותרים אליו :
    שעבוד כל האנושות,השתלטות על כל מדינות העולם
    באמצעות הגירה או כיבוש והמרה כפויה לדת הרצח
    המפלצתית של אלה שלא ישועבדו .

    מה שעצוב הוא,שזה לא שונה בכלום מהמטרות
    של ליברלים ובולשביקים

  7. אולי תפסיקו לפחד מטלפונים? מה קרה? יש נאד (או שיחת טלפון) במדינה הזו שלא מואזן/מנוטר? הברחות לכלא היו ותמיד יהיו (באדיבות הסוהרים כמובן), האסירים הביטחוניים לא מקבלים גישה לפון, להתייחדות, לביקורים בעוד שכל אנס / רוצח נקלה כן. אולי תתחילו לחשוב על זה ולא לראות בכל ערבי עם זקן איום קיומי

    1. תגובה הזויה.
      ביום שאנסים פדופילים וגנבים יתאחדו ויילחמו כנגד מדינת ישראל כגוף אחד, נשקול להפסיק גם להם את הזכויות בכלא.
      עד אז, התגובה שלך תישאר הזויה ותלושה מהמציאות, כאילו אין הבדל בין פושע פלילי לבין מחבל.
      אגב, סתם כהערה, כשפשע מוגדר פשע שנאה, העונש עליו חמור בהרבה אוטומטית על פי חוק מעל אותו פשע על רקע פלילי.
      וכן, גם תנאי הכליאה בהתאם.

  8. בלוגיקה שמציג הכותב נגיע. למסקנה שנציגי מפלגת ש"ס מיצגים ציבור גנבים …מפלגת הליכוד מיצגת את ציבור האנסים והגנבים ומפלגת הבית היהודי את ציבור המטרידים …כמובן שמרץ מיצגים ציבור בוגד

    1. נכון, הכותב משתמש בלוגיקה של השמאל, שיצר את האווירה שאתה כתבת:
      חרדי מילה נרדפת לגנב
      מתנחל = אנס
      ליכודניק = מושחת ואינטרסנט
      (לא משנה אם זה נכון או לא, זה איך שהמוח של השמאל עובד, לא קוראים לזה היגיון, כי כשהם יודעים לבוא לחרדים ול"גנוב" אותם אל השמאל, פתאום הם לא גנבים וחשוכים, הם נאורים ושוחרי שלום – ע"ע פפויפר ימ"ש)

      והנה לכם תמונת מצב לפי מה שהשמאל אמור לחשוב, אבל לא!!! הערבים קדושים!!! אסור לומר עליהם כלום.

      (אני אתן לך דוגמא מטומטמת, אבל דוגמא – יש אתר סאטירי ורדוד משהו, שקוראים לו איןציקלופדיה, זה אתר שהוא כמו ויקיפדיה, אבל כתובות בו רק שטויות והבלים על כל מה שזז, וכמובן שהכל שם מנוהל על ידי סטודנטים ברוח השמאל הגאה וכו' (שמשתדלים לצחוק על כולם חוץ מ…)
      כשהגעתי לערך על דתות, יש להם כמובן ערכים רק על… שתי… הדתות הגדולות – ערך על יהדות\אלוקים, ונצרות\ישו.
      איפה מוחמד? איפה ערבים? איפה מוסלמים?
      …. שלא יגידו "כולנו שרליהבדו\איןציקלופדיה"… סמרטוטים

  9. כבר חזל"לינו אמרו "שלוחו של אדם כמותו". במקרה שלנו "השליחים שלהם כמותם". הם לא הגיעו לכנסת באלימות.

  10. לפי אותו היגיון מצביעי הבית היהודי תומכים בהטרדות מיניות (מגל וסלומינסקי) והומופוביה (סמוטריץ'), מצביעי ש"ס וישראל ביתנו תומכים בשחיתות וקבלת שוחד, ומצביעי ליכוד תומכים בסרסרות, הימורים, שימוש בקריסטל מת'. לא? או שההיגיון הזה עובד רק על ערבים?

  11. כל הזמן טוענים שנבחרי הציבור של הציבור הערבי לא מייצגים את ערביי ישראל (אז למה קוראים להם נבחרי ציבור?) אבל בכל פעם שנבחר ציבור מביע דעה קיצונית תמיכת הציבור הערבי באותו נבחר נוסקת פלאים. המסקנה מתבקשת – הציבור הערבי הרבה יותר קיצוני מנבחרי הציבור שלו…ונבחרי הציבור הערבי מייצגים נאמנה את מה שאותו ציבור חושב ומרגיש.

  12. כל הזמן טוענים שנבחרי הציבור של הציבור הערבי לא מייצגים את ערביי ישראל (אז למה קוראים להם נבחרי ציבור?) אבל בכל פעם שנבחר ציבור מביע דעה קיצונית תמיכת הציבור הערבי באותו נבחר נוסקת פלאים. המסקנה מתבקשת – הציבור הערבי הרבה יותר קיצוני מנבחרי הציבור שלו…ונבחרי הציבור הערבי מייצגים נאמנה את מה שאותו ציבור חושב ומרגיש.