עלה ברשת: לבני – קטאר מימנה את קמפיין נתניהו

ציפי לבני הפכה לחביבת המדיה הערבית, אשר לא מפסיקה להעליל עליה עלילות ולעוות את דבריה

לאחרונה הפכה ציפי לבני לכוכבת ראשית במדיה הערבית. לפני חודשיים נטען כי קיימה יחסי-מין עם פוליטיקאים ערביים בכירים, ואילו עתה נטען כי האשימה את נתניהו בקבלת שלושה מיליון דולר מאמיר קטאר לצורך מימון קמפיין הבחירות של הליכוד-ביתנו. דמיון ערבי בפעולה

חביבת הקהל הערבי: ציפי לבני במפגש עם ערביי הדרום. צילום: איציק אדרי

"ציפי לבני: קטאר מממנת את קמפיין הבחירות של נתניהו", כך אמרה כותרת הידיעה, אשר פורסמה בדף פייסבוק סורי שנקרא "העמוד התומך בנשיא בשאר אלאסד".

בגוף הידיעה נכתב כי את הדברים הללו אמרה ראשת 'התנועה' ל"ערוץ הראשון הישראלי". עוד נטען כי לבני אף אמרה כי "נתניהו מנהל מערכת יחסים חמה עם שיח'ה מוזה", אשתו של האמיר הקטארי שיח' חמד בן ח'ליפה אלת'אני, ושעד כה קיבל מהאמיר לא פחות מ-3 מיליון דולר לטובת הקמפיין. לפי הידיעה, בתמורה הבטיח נתניהו כי ייפגש עם חמאס אחרי הבחירות.

עוד מזכיר לנו העמוד הסורי כי בשנת 2008 נפגשה לבני עם אלת'אני בקטאר והפיצה תמונות מהפגישה המשותפת, למרות שאלת'אני הביע מפורשות את התנגדותו, מחשש שיגרמו לו למבוכה; והשיא – הדיווחים ברחבי המדיה הערבית בהם נאמר כי לבני קיימה יחסי מין עם אישים ערביים שונים, וביניהם אלת'אני ושר החוץ של ממשלתו, בכדי להשיג רווחים פוליטיים.

מקור בלי שום קשר לציפור(ה)

יצאנו לבדוק את מקור הידיעה המרעישה. במדיה הישראלית לא היה לה כמובן זכר, אך במהרה הגענו לערוץ הטלוויזיה הסורי 'א-דוניא'. ערוץ זה הוקם בשנת 2007 וכרגע הוא בבעלות פרטית, אך רבים טוענים כי הוא אינו אלא שופר משטרו של אסד. כבר ב-2011, על רקע ניצני המרד הסורי, תקפו ב'א-דוניא' את הערוץ הקטארי אל-ג'זירה בטענה כי הוא עורך צילומי וידאו מסוריה בצורה מגמתית, "בסיוע של במאים אמריקאים וצרפתים", במטרה להציג אי-יציבות ותסיסה בשטח. גם לאסד עצמו חשבון פתוח עם אמיר קטאר: בשנה שעברה, קרא האמיר לשלוח חיילים ערבים לסוריה בכדי להפיל את המשטר ולמנוע את טבח האזרחים.

כעת, קחו דמיון ערבי מפותח, הוסיפו את הקרב המר על המנדטים בימי טרום-הבחירות בישראל, ערבבו היטב, וקבלו קונספירציה משובחת: ערבי היוצא בגלוי נגד אסד אינו אלא משתף פעולה עם ה"ישות הציונית", שלפי תועמלני אסד פועלת בשיתוף עם המערב במטרה להפיל את המשטר הסורי.

 

חביבת הקהל הערבי

אין זו הפעם הראשונה שהמדיה הערבית נטפלת לגברת לבני. בתחילת נובמבר האחרון דיווח העיתון המצרי 'אל-מצרי אל-יום' כך:

ציפי לבני, שרת החוץ לשעבר של ישראל, אמרה כי במהלך עבודתה במוסד הייתה מעורבת במספר מבצעים מיוחדים, שכללו יחסי מין עם אישים (ערבים) בולטים, במטרה לסחוט מידע עבור סוכנות הביון הישראלית. העיתון הישראלי 'ידיעות אחרונות' ציטט את לבני, מתוך ראיון למגזין 'טיים', באומרה כי מעולם לא הפריע לה לקיים יחסי-מין או לבצע רצח כדי להשיג מידע מודיעיני לטובת ארצה.

מה שלבני באמת אמרה ל'טיים' היה שהיא מעולם לא קיימה יחסי מין עם אויבים בתקופת עבודתה במוסד. בתגובה לידיעה, אמר מקורב ללבני כי "זה סיפור הזוי, ודמיון פרוע". עוד הוסיף כי לבני עצמה מצאה את הסיפור משעשע.

אולם הסיפור לא תם בכך. לאחר שהידיעה הפכה לוויראלית במדיה וברשת הערבית, החלו שמועות בנוגע לזהות אותם אישים עימם כביכול קיימה לבני יחסי מין. למרות שבידיעה המקורית דובר על תקופתה במוסד, הפיץ אתר החדשות הלבנוני של צ'ארלס איוב שמועה חדשה הטוענת כי לבני שכבה עם סאאב עריקאת ויאסר עבד-רבו במהלך שיחות המשא-והמתן. על-פי הידיעה, לבני ציידה את חדר השינה במצלמות ואיימה על הבכירים הפלסטינים כי במידה ולא יקבלו את הדרישות הישראליות היא תפיץ תמונות עירום שלהם ביו-טיוב. בינתיים, בעקבות איומים בתביעה משפטית מצד עריקאת, הכתבה הוסרה, אך היא עדיין קיימת באתרים ערביים אחרים.

כאשר משלבים יחד דמיון ערבי עם חולשה לקונספירציות ומשיכה לבלונד, התוצאות אף פעם לא מאכזבות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר