עלה ברשת: "סיירת האסלאם" כופה חוקי שריעה במזרח לונדון

בלונדון פועלת 'סיירת אסלאם' המבקשת להחיל על תושבי העיר את חוקי השריעה באמצעים אלימים

בשבועות האחרונים מתחוללת סערה באנגליה נוכח סדרת סרטונים שהפיצה קבוצה המכנה עצמה "סיירת האסלאם". באחרון שבהם, נראים שני צעירים רעולי פנים הנטפלים ומטרידים עוברי אורח הצורכים אלכוהול, לבושים באופן "בלתי הולם" או שרויים בגילופין ליד מסגד, בשל הימצאותם ב"אזור מוסלמי".

סרטון זה הפך ויראלי ברחבי הרשת לאחר שפורסם בעמוד היו-טיוב של "סיירת האסלאם", עמוד שנחסם עד-כה עקב הפרת תנאי שימוש. בסרטונים נוספים שהפיצה הקבוצה ניתן לצפות בהשחתת שלטי קמפיין פרסום "פרובוקטיביים" של חברת H&M, וכן באלימות מילולית כלפי אדם הומוסקסואל לכאורה. בתקשורת הבריטית דווח כי עד-כה נעצרו שני חשודים במעורבות במעשי הבריונות.

הסרטונים השנויים-במחלוקת עוררו תגובות רבות. אנשי דת מוסלמים בכל רחבי אנגליה מיהרו לגנות את מעלליה של הסיירת המובחרת, וטענו כי מדובר באינדיבידואלים הפועלים על-דעת עצמם. גורמים נוספים הטילו ספק באמינות הסרטונים, וטענו כי מדובר בפרובוקציה של קבוצות ימין המבקשות להשחיר את פני האוכלוסייה המוסלמית באנגליה.

אולם יתכן מאוד כי אירוע זה אינו אלא שלב נוסף בתהליך התעצמותן של קבוצות אסלאמיות-פונדמנטליסטיות באנגליה. עוד בשנת 2011 פתחה קבוצה מסוג זה בקמפיין להחלת השריעה ברחבי לונדון, אנגליה ובעולם כולו ("אינשאללה"), כאשר מנהיגיה מודים במפורש כי לרשותם עומדים צעירים המוכנים לנקוט "בכל אמצעי שיידרש". במסגרת הקמפיין נתלו שלטים ברחובות לונדון ובתחנות אוטובוס, המבהירים לציבור כי זהו "אזור הנשלט על-ידי השריעה" ובו אסורים עישון, שתיה, זנות, פורנוגרפיה ואף מוזיקה וקונצרטים. לאחר שהמשטרה הזדרזה והסירה את השלטים, קיימה הקבוצה צעדות פרובוקטיביות ברחבי לונדון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *