דעה: התאחדות הסטודנטים בשירות השמאל והטרור

התאחדות הסטודנטים מקדמת אג'נדות של שמאל רדיקלי על חשבון כספם וגבם של הסטודנטים בישראל.

בימים אלו החליטה התאחדות הסטודנטים בישראל להוציא משלחת של 200 סטודנטים לרמאללה כדי לפגוש את אבו מאזן ולשמוע מה יש ל"פרטנר" לומר. אירוע זה, לטענת הנהלת ההתאחדות, הוא בעל אופי "א-מפלגתי, חוצה דעות פוליטיות".

למעשה, מה שמתרחש לנגד עינינו הוא התאחדות סטודנטים העושה שימוש לרעה בכוחה כדי לקדם אג'נדה פוליטית מובהקת, תוך דיכוי חופש הביטוי של אגודות הסטודנטים חסרות זכות ההצבעה מרחבי הארץ. נציגי אגודות ממוסדות רבים אכן התנגדו לאירוע בטענה כי הוא מערב פוליטיקה בצורה בוטה בהתאחדות שאמורה לדאוג ולייצג את כלל הסטודנטים – ובצדק.

זה לא טקס הענקת תארים? אבו מאזן והאסירים המשוחררים. צילום: עסאם רימאווי / פלאש90

'קול אחד' צורם

הפוליטיזיציה ניכרת לעין כבר בארגון האירוע. מי שמוביל את פרויקט משלחת הסטודנטים לרמאללה הם אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים, חבר מועצת עיריית גבעתיים ואיש מפלגת העבודה, יחד עם לורה טלינובסקי, מנכ"לית ארגון 'קול אחד' הפועל בשיתוף פעולה עם השגרירות האמריקנית במטרה לקדם "פתרון שתי מדינות". האבסורד בעצם שיתוף הפעולה של ההתאחדות עם ארגון זה בולט במיוחד לאור העובדה שהוא קרא בעבר להחרים את אוניברסיטת אריאל תחת הסיסמה "אריאל זה לא בישראל".

במאמר שפרסמה לפני כמה ימים, הגדירה טלינובסקי את אבו מאזן כ"אדם שמצהיר השכם וערב שהוא דוחה מכל וכל את דרך האלימות". טלינובסקי מתייחסת אל אותו אבו מאזן שדורש טיהור אתני של כל נוכחות יהודית משטחי יש"ע, שמצהיר כי אין בכוונתו לוותר על זכות השיבה – שמשמעותה חיסול מדינת ישראל – ומביע תחת כל שיח רענן את התמיכה הבוטה והבלתי פוסקת שלו בטרור ובשאהידים.

ומיהם מארגני האירוע מהצד של ה"פרטנר", העובדים עם 'קול אחד'? האחד הוא אשרף אל-עג'רמי, לשעבר שר האסירים ברש"פ; אדם שאמר בשנת 2008 כי "שפת השלום והמשא-ומתן אינם מספיקים" כדי לדחוף את ישראל לשחרר אסירים פלסטינים ועל כן יש לחטוף כמה שיותר חיילים. השני הוא מחמד א-מדני, חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, שהצהיר בשנת 2010 במסגרת פגישה עם  נציגי ארגוני הסטודנטים ברש"פ הקרויים ע"ש דלאל מוגרבי כי "האישה (הפלסטינית) תמשיך להיות זו שמשלימה את הגבר ומקבילה לו בדרך המהפכה והמאבק". למי שאינו זוכר, נציין כי מוגרבי היא המחבלת שביצעה את הפיגוע בכביש החוף בשנת 1978 בו נרצחו 35 אזרחים, ביניהם 12 ילדים.

עבודה בעיניים

ייתכן והקישור בין טלינובסקי לרשטיק אינו מקרי. טלינובסקי הייתה העוזרת הפרלמנטרית של שלי יחימוביץ' בין השנים 2013-2010, ושימשה כעוזרת שלה עד חודש יולי של שנה זאת, או אז עזבה את תפקידה כדי לעמוד בראש 'קול אחד'. טלינובסקי, יש לציין, עדיין חברת מפלגת העבודה.

אורי רשטיק. צילום: מרים אלסטר / פלאש90

יתרה מכך, המפגש הזה אותו מוביל רשטיק הוא סוג של המשך לאירוע שהתקיים לפני כחודשיים במוקטעה, כאשר 11 חברי מפלגת העבודה – ביניהם איציק שמולי, היו"ר הקודם של התאחדות הסטודנטים – ונציג אחד של מפלגת התנועה נפגשו עם הראיס במוקטעה ברמאללה כדי לחזק את ה"פתרון" וה"תהליך". העיתונאים שהגיעו לפגישה שאלו את אבו מאזן האם כחלק מה"חזון" שלו הוא מכיר במדינת ישראל. אבו מאזן התחמק ממתן תשובה, אך ניתן היה למצוא אותה בעלון שחילקו נציגיו לעיתונאים הנוכחים ובו נכתב: "כאשר היועצים של הנשיא הארי טרומן ביקשו ממנו להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית הוא מחק את המילים 'מדינה יהודית', ואם הישראלים רוצים לשנות את שמה של מדינת ישראל (כדי שתהיה מדינה יהודית) הם צריכים לעשות זאת באו"ם".

אירוע זה התחולל על רקע תמונה גדולה של כיפת הסלע ודגל פלסטין המתנופף ברמה, ללא נוכחות של דגל ישראלי אחד לרפואה. עיתונאים פלסטינים, דרך-אגב, נאסרו מלהגיע למפגש הזה. כך דואג אבו מאזן לתדמיתו ומקדם חילופי דעות בין ישראלים לפלסטינים ללא הצד הפלסטיני – כמיטב המומחיות של דיקטטורות ערביות.

ההתאחדות נגד הסטודנטים

הפוליטיזציה של התאחדות הסטודנטים היא רק היבט פסול אחד במעשה שהתרחש כאן, מעשה שהחוקיות המנהלית שלו מוטלת בספק. ההתאחדות חוטאת לתפקידה כגוף שאמור לייצג את כלל הסטודנטים תוך שיתוף פעולה עם ארגון קיצוני ועושה זאת על חשבון כספי הסטודנטים.

יש לאפשר אפוא לכלל הסטודנטים להחליט האם הם מעוניינים בקיום משלחת שתאפשר לדיקטטור הפלסטיני להעביר את ה"מסר" שלו או לא. העקרון הדמוקרטי דורש להתייחס לרצון הציבור ולא לקומץ קיצונים, ועל כן יש לבטל לאלתר את נסיעת המשלחת הזאת. לאחר מכן, יש לשוב ולשקול את שיתוף הפעולה עם ארגון 'קול אחד', תוך מתן ביטוי מלא לדעת כלל נציגי האגודות. על רשטיק, יו"ר ההתאחדות, להיזכר כי הוא מנהל ארגון שמטרתו דאגה לסטודנט ולא קידום אג'נדות פוליטיות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *