מסע הצלב של המסדר הטבעוני

אסף וול בטור השבועי, מכה ללא רחם בחסידי הדתות החדשות: מטבעונים קיצוניים ואלימים, ועד לשורפות החזיות הפמניסטיות.

כמעט מדי יום נולדת בסביבתי דת חדשה. חדשות לבקרים אני נוכח כי מי ממכריי חדל להיות בן אדם סביר וממוצע. מכאן ואילך קורן עור פניו, שלהבת יה בעיניו, והנה הוא כבר בדרכו אל מסעי הצלב שלו להרבצת אמונה בסביבתו הכופרת.

אתם בוודאי יודעים על מה אני מדבר. על ההוא שדף הפייסבוק שלו הפך לטלפרומפטר המכיל רצף סטטוסים העוסקים אך ורק בזכויותיהם של בעלי חיים שליט"א. רוממות סויה בגרונו וחרב יורופסקי בידו. כל שיחה אִתוֹ הופכת מיד לנאום על כבוד התרנגול וחירותו, על מניעת זכות ההתאגדות מעדרי פרות הבשן או על מגילת זכויות התיש.

גדול הדור של העדה הטבעונית, גארי יורופסקי

או ההיא שלפני כשבועיים נתפסה לזרם הפמיניזם הסוריאליסטי, ופקדה עצמה לשורות החזית העממית לשריפת חזיות. מאז אינה מסוגלת להוציא מפיה מילה שאינה "הסגברה", "החפצה", או "העצמה נשית". סטטוסיה עוסקים בלעדית בקיפוח, בהדרה ובהוקעת חזירים שוביניסטיים שהם למעשה כלל האורגניזמים שאיתרע מזלם לשאת את הכרומוזומים X ו-Y.

ויש את ההוא הפעיל החברתי. נו, ההוא שחסמתי במסנג'ר. זה שכל היתקלות בו מתחילה, עוברת ונגמרת בקפיטליזם הישראלי החזירי ועל כמה טוב בקובה הסוציאליסטית. גם אם פינו מלא שירה כים, ולשוננו רינה כהמון גליו, אין אנו מספיקים לשוחח ולו על אחת מאלף אלפי הקונספירציות שעשה נתניהו עם מנהל מקרקעי ישראל רק כדי לדפוק אותו, כך שלעולם לא יזכה לדיור בר השגה ברמת אביב הירוקה.

ואיך נשכחו ממני האקטיביסט שהצטרף לכת רודפי השלום ושואפי הגז, זה שהצליח לצמצם את כלל עולמו אל תוך עוולות הכיבוש. או ההיא שייסדה את זרם המתנגדים האוונגליסטים לחיסון הפוליו, את האחד שעבר לאורח חיים ניאוליתי ואינו מכניס לפיו בשר שלא צד בעצמו, וכמובן, חברת אינקוויזיציית ההנקה, זו המענה למוות כל אישה המעזה להשתמש בתחליפי חלב.

טיפוסים אלו עברו התגלות. הם ראו את האור וכעת הם נושאים את הבשורה על-פי גארי. חלקם יכנו עצמם בתואר "אתאיסטים", כשלמעשה מדובר במאמינים דתיים אדוקים. חלקם, אגב, קנאים לדתם לא פחות ממתתיהו.

חברים, מספיק

אקח את הטבעונים כדוגמה לרעיון שאני מעלה, משום שלהתרשמותי הם הקולניים והאגרסיביים ביותר מבין בני אותן דתות חדשות. באופן פרדוקסלי הרעיון הטבעוני נראה ראוי בעיני כך שצמצמתי את צריכת הבשר בביתי למעט שבמעט. אלא שהרטוריקה האגרסיבית והטיעונים המטופשים מרחיקים אותי מהטבעונות כמרחק מצפה הילה מאולפני ערוץ 2.

ניקח למשל את הטיעון שמערכת העיכול האנושית אינה מיועדת לעיכול בשר. ובכן, מערכת העיכול שלי הוכיחה לא אחת את יכולתה להתמודד בהצלחה עם אנטריקוט, ואפילו עם סינטה. הבעיה היחידה שיש לקיבתי הרגישה עם נתחים שכאלו קשורה אך ורק למחירם. לגביי, ההחלטה בעניין צריכת בשר היא מוסרית גרידא – אינדיווידואלית. הצורך לכוף את האחר לאורח חייך, בכזבים, ברטוריקה שקרית ולעתים באלימות, אפיין עד כה רק חברות דתיות קיצוניות וציידי נפשות מהסוג ה"מקרב" פתאים לאביהם שבשמים.

הלוחמנות הטבעונית הביאתני למצב בו אני מתקשה להבחין בין טבעונים לבין טבטונים, והגיעה למקום שבו מנתקים טבעונים קשרי חברות (ואף קשרי משפחה) עם אוכלי בשר. אלא שהללו, כאמור, אינם מסדר האבירים המסתער יחידי במסעות הצלב הללו. חוברים אליהם פעילים, אקטיביסטים ושלל תארים אחרים של טיפוסים חד-ערכיים, שאך נושא אחד ויחיד ממלא את כל עולמם.

מספיק עם זה, חברים. אנו מעדיפים אתכם כפי שהייתם פעם, נטולי עזוז דתי וללא השלהבת המשיחית המהבהבת בעיניכם. הגישה הנוכחית רק מזיקה לרעיון וגורמת לנו לחוות קרייבינג מטורף להמבורגר, למניעת נשים מזכות ההצבעה או להפסקת ההנקה לאלתר. הניחו לנו לנהוג כהבנתנו גם אם נורמה ג'ין, מנכ"ל רמדיה, או אפילו מפלצת ספגטי מטופו נתגלו אליכם בחזיון הלילה. די לטרחנות. חדלו כבר ממשחק התפקידים שבו אתם מגלמים את השליח האלוהי או את השלוחה המיסיונרית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. אני מבין לגמרי את הטענה, דוקא כשמטיפים לך על משהו החשק להקשיב יורד והדווקא עולה.
    אבל בתור טבעוני מטיף לשעבר, בהתייחס לנושא הטבעונות, תצא מנקודת הנחה שטבעוני מתחיל ממוצא, לא רואה הבדל גדול בין רצח עם בסומליה לבית משחטה, הכעס והכאב שהוא מרגיש ממשהו כזה שמתרחש הם עצומים ומה שלך נראה כמשהו לא נחמד שצריך לשפר( היחס והטיפול בבעלי חיים) בשבילו זה עוול יומיומי שהוא לא יכול לעבור עליו בשתיקה שכל הסובבים אותו שותפים לו. אם היית מתעורר בעולם שבו כולם אוכלים עוללים שנולדו נכים גם משפחתך ועמך. לא היית מפציץ להם את הפייסבוק בסרטונים והורס להם את הארוחות שישי?? העטפה הבילתי פוסקת שלהם היא מובנת לגמרי להגיונית, אך מטרידה למדי תוך כדי.

    1. נמרוד, תקשיב לעצמך. כשמשווים בין יצירת מזון מחיות, לרצח בני אדם, זהו זלזול עמוק בערך חיי האדם.

      הזעם שלכם מעניין אותי כקליפת השום. הוא פשוט לא רלוונטי. הגלגול הבא שלכם ישווה מחיצת זבובים לקטל בדרפור, וזה שאחריו ישווה תלישת עלי חסה להשמדת שישה מיליון יהודים בתאי גזים (למעשה נראה לי שכבר כעת הטבעונים לא יכולים בלי ההשוואה לשואה).

      המוסר שלכם אינו עילאי, אלא מעוות לחלוטין. רואים את העיוות כבר כעת כשמתוך הקהילה הטבעונית יוצאים פנאטים כמו יורופסקי בן הבליעל המטיפים לאונס נשים הלובשות מעילי פרווה. והמקרה עם אראל סג"ל מוכיח שאלימות מילולית והסתה אצל יורופסקי הם רק הפרומו לאלימות פיזית.
      תקשיב לי טוב טוב, אם תמשיכו בהסתה המופרעת שלכם, לא ירחק היום בו טבעוני ירצח מישהו שרק אכל שניצל בפיתה.

  2. נמרוד, אתה צודק לחלוטין.
    אבל מה ההבדל בין אותו טיבעוני שבאמת מאמין שאין הבדל בין לרצוח אנשים לבין לאכול סטיק לבין אותו פאנט דתי שבאמת מאמין שבזה שהוא רוצח אותך הוא קונה לך מקום בגן העדן (כפי שהאמינו האינקויזיציונרים)?
    מה אתה היית עושה לו הייתה לך הדרך לשלוח אדם לעולם שכולו טוב ולהגן עליו מנצח של יסורי גיהנום?

  3. לגבי הפסקה האחרונה שלך:
    גם הנאצים רצו שיניחו להם לנהוג כהבנתם…

    לך לרפתות, בקר עופות בלולים, עבור בדרך בבתי מטבחיים.
    נראה אם לא תחוש גועל, אם תמשיך לצרוך גופות ולהתלהב על מע' העיכול שלך שמתמודדת עם עוד אנטריקוט.

    מה יקרה אם יום אחד יחליטו להנהיג צריכת בשר אדם של מדינה מסוימת. האם גם אז תתרברב על האנטריקוט, או שתחוש גועל רק מהמחשבה על אכילת גופת אדם? הרי אם אוכלים בשר בקר, עוף, חזיר ומה לא, למה לא לאכול גם בשר אדם?

    מקווה שהארתי.

    1. מצחיק שאת מעירה על זה דווקא באתר הזה.

    2. תפסיקו להשוות את זה לשואה או לנאצים, אתם לא מבינים שאתם פוגעים באנשים?? אולי, במקום לנסות לשכנע בצורה שפוגעת באנשים, תנסו להביע את הדעה שלכם בלי לפגוע.. אתם לא מבינים שכאשר עושים השוואה כזאת זה רק גורם לאנטי.

  4. שמתם לב שכל הדתיים החדשים הללו הם בד"כ שמאלנים? אין להם אלוהים.

  5. פעם להלילאו , שגילה שלא כל הכוכבים סבבו סביב כדור הארץ קראו כופר, כיום יש המון מידע שמוכיח שטבעונות טובה לאנושות מכל הבחינות: בריאותית, אטית, אקולוגית, כלכלית. הקריאה לטבעונות ככת ודת, שווה במידה לקריאה לרופאים קונבנציונאליים ככת ודת בזמנו. יש חידוש במידע, הרבה רופאים תומכים בכך, והמשך ההכחשה רק פוגע. מדובר פה בעובדות מדעיות. אם אתה לא מאמין צפה בהרצאה הזאת:https://www.youtube.com/watch?v=IV-mlTfM070

  6. שמעון סתום תפה שלך ותשתה תחלב סויה בשקט, ותן לי לאכול תסטייק שלי בכיף.

  7. ממש לרחם על מחבר המאמר.
    אני מבין שממש קשה וכואב לך כשלחברים שלך יש דעות שונות משלך.
    כל כך קשה לך להקשיב לנימוקים שלהם עד שאתה מייחל להם שיחזרו להיות עדר אנשים נטולי דעה וחסרי אידיאלים, רק כדי שלא יתרידו אותך ברעיונות שלהם.

    במקום להשמיץ כל תנועה שמנסה לעשות שינוי ולשפר את העולם אתה מוזמן להתנתק מהמציאות ולגור במערה לשארית חייך.
    מבטיח לך שאם תעשה כך, אף אחד לא יטריד אותך בעוול קיומו, ואולי אפילו תהיה מאושר.

  8. הפוסל במומו פוסל, הא גבריאל?

    הרי כל מה שהשלכת על מחבר המאמר (והשלכה היא דפוס התנהגות ידוע אצל כל מיני מתכחשים למציאות כמוך) זה בדיוק, אבל ב-ד-י-ו-ק מה שאתה וחבר מרעיך עושים: לא סובלים שאנשים אחרים לא מסכימים עם דעתכם/השקפת עולמכם, קשה לכם להקשיב לנימוקים שמובילים למסקנה שונה מזו שלכם, משמיצים את מי שחושב אחרת מכם, מנותקים מהמציאות (במסווה של "הכי מחוברים למציאות" כביכול) ונורא מוטרדים מעוול קיומם של כל אלו שפשוט זכותם לא להסכים איתכם.

    זה יפה שהשתמשת בכל הניסוחים שמגדירים בדיוק…. אתכם!!!

    בכל זאת ברח לך, מבלי ששמת לב, החלום הרטוב שלכם: שכל מי שחושב אחרת ממכם פשוט ילך לחיות במערה ויעזוב אתכם בשקט (דמוקרטי ופלורליסטי משהו… מצד שני עם גארי יורופסקי ואדולף היטלר כצמד הצמחוניים המפורסמים ביותר בהיסטוריה, מה כבר אפשר לצפות?).
    הרעיון הזה, נחמד ככל שיהיה, סובל מבעיה מהותית אחת: אתם למעשה המיעוט המציק והטורדני, ולא להיפך – כך שהמערה המדוברת דווקא תתאים לכם פי כמה וכמה (מה גם שבטוח תמצאו בה גרגירי יער, עשבים, דשא, חול, אבנים ושאר דברים ראויים למאכל עבורכם…).

    ולסיום, לי אישית לא מפריע במיוחד כאשר מתרידים אותי, יותר מפריע לי כאשר מטרידים אותי.

  9. אסף אתה וולגרי מתנשא ומלא חוצפה. הטבעונות איננה דת – נהפוך הוא, רוב הטבעוניים כולל "הגורו" הם אתאיסטים. אין שום דבר משותף בין טבעונות לדת. טבעונות "סתם" רוצה להחזיר אותנו לדרך האמתית ולהפוך את העולם למקום קצת יותר טוב. אם לך זה לא מזיז לפחות תעשה את זה בצינעה ולא בוולגריות מעוררת הקאה

    1. פה קבור הכלב (שנפטר מסיבות טבעיות בלבד כמובן) ידידי, לקיחת הטבעונות למחוזות של טירוף היא סוג של חיפוי על החוסר באמונה באל. הטבעונות היא אולי רעיון מבורך אבל הגיע הזמן להיכנס לפרופורציות.

  10. טבעונים הם אשפה מצחינה במיוחד, אנחנו מצפצפים עליהם ונמשיך לאכול בשר.