עשר ההחלטות הגרועות של האו"ם לשנת 2013

במהלך השנה החולפת, החלטות שונות חשפו בפנינו פעם אחר פעם עד כמה האו"ם הנו ארגון מאוזן, אובייקטיבי ושקול.

לכבוד השנה האזרחית החדשה, ליקט עבורנו הארגון החוץ-ממשלתי UN Watch את מיטב ההחלטות של האו"ם לשנת 2013 • מה לא היה שם? קונספירטורים שונאי ישראל במועצת האו"ם לזכויות אדם, זו שבראשה יושבים נציגי הארצות הנאורות בעולם, כגון סעודיה וסין; איראן בוועדה לפירוק נשק, ועוד • הבחירה קשה והמועמדים מצויינים, לכן אנו פונים אליכם קוראים יקרים – אנא, עזרו לנו: מהי ההחלטה הגרועה ביותר של האו"ם לשנת 2013?

אי של שפיות בעולם אכזר. צילום: United Nations Information Centres, CC BY-NC-ND 2.0

כמה טוב שבעולמנו האכזר ורווי המלחמות ישנו ארגון אחד המופקד על השכנת השלום והגנה על זכויות האדם הבסיסיות ביותר. במהלך השנה החולפת, החלטות שונות חשפו בפנינו פעם אחר פעם עד כמה האו"ם הינו ארגון מאוזן ואובייקטיבי, שאינו בוחל גם בהתנגדות חריפה ביותר לדיקטטורים ולשלטונות רודניים, מסרב לשתף עמם פעולה ומדיר אותם ממוסדותיו.

בשנים האחרונות, הארגון החוץ ממשלתי UN Watch לקח על עצמם לרכז את עשר ההחלטות והאירועים הגרועים והבעייתיים ביותר שהתקבלו השנה במוסדות האו"ם. ואכן, ההחלטות נראות לעתים כה מגוחכות עד כי עולה הספק בנוגע לכושרם של אותם דיפלומטים מנוסים לתפקד במסגרת הארגון החשוב ביותר, לכאורה, בפוליטיקה הבינלאומית.

1. מועצת האו"ם לזכויות אדם בחרה באנטישמי אוהד חיזבאללה ליועץ בכיר. 

זא'ן זיגלר נבחר השנה פעם נוספת לכהן כיועץ בכיר במועצת האו"ם לזכויות אדם. זיגלר השתתף בעבר בכנס ספרות בטריפולי שבלוב, ושיבח את יכולותיו הספרותיות של מועמד קדאפי. במעמד זה (2002) הוא זכה בפרס מועמר קדאפי לזכויות אדם. באותה השנה, אגב, זכה מכחיש שואה צרפתי מורשע באותו הפרס. העובדה שזיגלר הינו תומך חיזבאללה ושונא ישראל מובהק – שאמר כי ישראל צריכה להיות מואשמת ב"הפרת של זכויות אדם כלפי העם הלבנוני" וכן צוטט ב-2005 אומר כי "עזה היא מחנה הריכוז הגדול בעולם" – לא גרמה לוועדה לשקול את מינויו מחדש, והוא מכהן בתפקיד זה גם כיום.

2. העצרת הכללית של האו"ם אימצה לא פחות מ-21 החלטות אשר מגנות את ישראל.

בעוד שרק שתי החלטות גינוי אומצו בעצרת הכללית ביחס לשאר מדינות העולם, ישראל הקטנה "זכתה" ב-21 החלטות גינוי, רובם ככולם על היחס לפלסטינים. שתיים מהן היו גינויים על כיבוש רמת הגולן, זאת בזמן שסוריה טובחת את בני עמה. אירועים מסוג זה התרחשו במקומות אחרים מעבר לסוריה, כגון בלבנון, מצרים, תורכיה, דרפור, מרכז-אפריקה ועוד, אך הם לא בלבלו את הדיפלומטים המנוסים בעצרת הכללית של האו"ם.

3. ערב הסעודית, סין, סעודיה, רוסיה וקובה נבחרו לכהן במועצת האו"ם לזכויות אדם.

העובדה שמדינות אלה מפירות את אותם כללי "זכויות אדם" שהוועדה אמורה להגן עליהם ברחה כנראה מעיני המצביעים בעצרת. הצטרפותם של חברות אלו לוועדה הבטיחה כי היא תמשיך להעלים עין מהפרות זכויות האדם במדינות הללו וכן במדינות אחרות התומכות בהן. זכויות בסיסיות כמו חופש הדיבור, העיתונות, דת וחופש ההתקהלות ימשיכו להיות מופרים על בסיס יומי במקומות אלו ללא התייחסות הוועדה.

4. מומחה זכויות אדם של האו"ם האשים את ישראל באחריות לפיגוע בבוסטון.

כבר נכתב בעבר בהרחבה ב'מידה' אודות מעלליו של החוקר המיוחד של האו"ם ריצ'ארד פאלק, ביניהם התבטאויותיו האנטישמיות, הקונספירטיביות ואהדתו לחמאס. כך שאין זה מפתיע כי בחודש אפריל השנה, לאחר פיגוע הטרור בבוסטון האשים פאלק את ה"פרויקט האמריקני להשתלטות על העולם" ואת "תל-אביב" באחריות לפיגוע. כנראה שמחבלים אסלאמיים הם כה חסרי יכולת עד כי אינם מסוגלים לרצוח חפים מפשע בכוחות עצמם.

5. סוריה זכתה למינוי בוועדת הדה-קולוניזציה של האו"ם.

בפברואר 2013, בעוד המלחמה הפנימית בסוריה בעיצומה, בחרה מועצה מיוחדת של האו"ם, הפועלת למען "שמירת זכויות האדם הבסיסיות, ומניעת שעבודם וניצולם" של עמי העולם, בסוריה של אסד, לא פחות, לכהן בתפקיד הנותן בידה את סמכויות הכנה והגשת דוחות לוועדה.

6. איראן מונתה לכהן בראשות ועידת פירוק הנשק של האו"ם.

בחודשים מאי ויוני, בשל מנגנון רוטציה אוטומטי, כיהנה איראן בראשות ועידת פירוק הנשק של האו”ם, זו העוסקת בהגבלת נשק להשמדה המונית. האמריקנים והקנדים החרימו את הוועידה, שלדברי דובר שר החוץ הקנדי ריק רות' "שמה את נושא פירוק הנשק ואת השאיפה הכנה של העולם להשיג התקדמות בנושא ללעג".

7. סודאן מונתה לשמור על זכויות נשים.

"הוועדה הכלכלית חברתית", השייכת למועצת האו"ם זכויות האדם של האו"ם ואחראית, בין השאר, גם על זכויות נשים, בחרה בסודאן לכהן כסגנית נשיאת הוועדה. נשיא סודאן, יש להזכיר, מבוקש על ידי בית-הדין הבינלאומי בעוון "פשעים נגד האנושות", הכוללים אונס ורצח המוני של מתנגדיו. רק לאחר לחצים כבדים מצד מדינות אירופה וארה"ב בוטל המינוי.

8.מאוריטניה נבחרה לסגנית נשיאת מועצת האו"ם לזכויות האדם.

בו בזמן שבמאוריטניה מותרת החזקת עבדים וכ-600,000 איש (כ-20 אחוז מהאוכלוסייה) במדינה נחשבים לעבדים. מרי הגורל הללו הינם חלק מהאוכלוסייה כהת העור במדינה, רובם ככולם מוחזקים בידי מוסלמים המקבלים גושפנקא שרעית מהמנהיגים הדתיים.

9. זימבבואה אירחה את "פסגת התיירות" של האו"ם.

למרות שמדינה זו מפרה זכויות אדם בסיסיות באופן סיסטמתי, וכן העובדה שהשליט המקומי מפר ומזייפת כבר שנים את תוצאות הבחירות המתקיימות במדינה, בחר ארגון האו"ם לארח בה את "פסגת התיירות" שלו. פסגה זו היא בעצם אירוע השנה של ארגון התיירות של האו"ם, שמטרתו "להטמיע קוד אתי גלובלי לתיירות". "עצם העובדה שהאו"ם מציג את המדינה הזו כיעד תיירותי נחמד וחביב", אמר אז בתגובה מנכ"ל UN Watch הלל נוייר, "למען האמת, מעוררת בחילה".

10. ארגון UNESCO מקבל שש החלטות גינוי נגד ישראל, ורק נגד ישראל.

UNESCO, ארגון האו"ם למען "חינוך, מדע ותרבות", גנה את ישראל בשש החלטות שונות (בגיבוי צרפת, יש לומר), אך שתק בעוד החיזבאללה הרס אתר מורשת בינלאומי כדי להקים מחנה אימון עבור מחבלי הארגון. זהו אותו ארגון, אגב, שמינה השנה את סוריה לכהן כשופטת בוועדת זכויות האדם שלו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. הכול נעשה בעידוד הכוונה והסתה של הקרן החדשה לישראל ואנחנו יושבים מול המחשב במקום לדרוש מנציגנו בכנסת לעקור את הסרטן האלים מגפינו

  2. זכויות אדם, *פיהוק*
    ישנם שני טיפוסים של אנשים שאובססיביים לחלוטין לנושא זכויות האדם ומשתמשים בו כנשק בכל מלחמת צדקנית שינהלו: פעילי שמאל פרוגרסיבים שמסובסדים על ידי קרן פורד וה-CIA, ופעילי ליכוד שמסובסדים על ידי שלדון אדלסון.

  3. אריאל אולי תוכל לתרגם את זה לאנגלית כדי שאוכל לשטף עם אנשים מחו"ל?
    תודה!

  4. בואו נתערב שמאז היו להם עוד כמה דברים מטומטמים…