הנשיא הגרמני שולץ ועושי דברו היהודים

כשהנכדה של קסטנר מטיפה מוסר לנפתלי בנט שמוחה נגד עלילה גרמנית שהושמעה בכנסת ישראל, ארז תדמור כבר לא עומד בזה

צריך לראות ולשמוע בשביל להאמין. לא פעם אחת. פעמיים ושלוש. וגם אז זה בלתי-נתפס. עומד גרמני, נשיא הפרלמנט האירופי, נואם בפני כנסת ישראל בגרמנית, ובלי להתבלבל מפיץ עלילות דם נגד יהודים. וכשראש ממשלת ישראל עולה לדוכן, מעמיד דברים על דיוקם ומפריך את העלילה הגרמנית החדשה, הוא נקטע בגסות ובבריונות על-ידי חברי כנסת יהודים העונים לשמות גלאון, זנדברג ורוזין.

נשיא הפרלמנט האירופי שולץ; צילום: פלאש90

הסרטים מראים את זה. אני לא מדמיין. ואותו הדבר קורה לשרים לבנת ואורבך, שקמים למחות על העלילות המכוערות שהופצו בכנסת ישראל. זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג יוצאות מגדרן ובהתקף פבלובי כמעט אפילפטי קוטעות את חברי הממשלה בגסות, שוב ושוב. ובשביל מה? בשביל מי? בשביל למנוע מנציגיו הריבוניים של העם היהודי להפריך עלילות זוועה נגדו? בכנסת ישראל? המציאות עולה על כל דמיון.

ואז, כשחשבתי שיותר הזוי מזה כבר לא יכול להיות נתקלתי בתגובה של מירב מיכאלי שמטיפה לנפתלי בנט מוסר על כך שניסה להעמיד את הגרמני חסר-הבושה במקומו. מירב מיכאלי? נכדתו של קסטנר? מכל האנשים? היא נעמדת כחברת כנסת ותוקפת את השר בנט שמוחה כנגד עלילה גרמנית?

אז מה לכל הרוחות הולך פה? תגידו לי אתם: אפשר להיות יותר עלוב מזה? אפשר לרדת נמוך יותר? חברי הכנסת הללו ממר"צ והעבודה, יש להם איזשהו קו אדום?

אני חייב לציין שהפתטיות השמאלנית כבר לא מצליחה להפתיע אותי כמעט. התרגלתי. אורי אבנרי מבקר את ערפאת בביירות ובמוקטעה בעת מלחמה, שריד וביילין מאשימים את ישראל בפיצוץ המשא-ומתן כשאוטובוסים מתפוצצים ברחובות ישראל, מנהיגי שמאל מכנים את ישראל מדינה גזענית ופשיסטית בעודם קוראים למשא-ומתן עם החמאס ואיראן. נו, בסדר. אבל תמיד קיננה בלבי התקווה, משאלת הלב הנאיבית, שמשהו יכול לשנות את הנוהג השמאלני להתייצב אוטומטית לצד התעמולה הערבית כנגד ישראל.

וזו שאלה מעניינת: האם יש סיטואציה שבה הרפלקס השמאלני להתייצב אוטומטית נגד ישראל ולמען הפלסטינים מסוגל לעבור למצב כבוי? כי מההתרשמות שלי אחרי אירועי היום בכנסת, מדובר בסימפטומים מתחום הנפש, ששום שיקול פוליטי או רציונלי לא יוכל לשנות.

בכל זאת, דבר אחד ייאמר לזכות גלאון, רוזין וזנדברג: הן כנראה התאמצו – אבל ממש – להתאפק ולא להוסיף על כך שישראל נותנת לפלסטינים רק 17 קוב מים לנפש, אלא היא גם מחדירה למזונותיהם אורניום מדולל, ניטרוגליצרין, ומרכיב סודי לדילול הזרע הפלסטיני, שישראל אומן ונפתלי בנט רקחו במעבדות המדען הראשי. כל הכבוד על האיפוק!

מהגרמני, נשיא הפרלמנט האירופי, לא ציפיתי ליותר. אז הגרמנים לא נגמלו מההרגל שלהם להאמין לכל דבר שקר אנטי-יהודי שנקרה בדרכם, ביג דיל. אני מקווה שלאחר הנאום בכנסת לקחו מארחיו את הגרמני התמהוני לסיור קצר ביד ושם. איזו טעימה והתרשמות קצרה מתרומת מכריו ובני עמו – ומי יודע, אולי גם משפחתו ממש – להיסטוריה האנושית.

הייתי מציע למארגני הסיור לקחת עימם גם את חברות הכנסת גלאון, רוזין וזנדברג, אך במקרה הזה יתכן ויהיה מדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור. שהרי הפתולוגיה ניתנה כבר כבר ב-1936 על-ידי ברל כצנלסון, יהודי ציוני מוביל ממחנה השמאל:

היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. שולץ בא מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית הגמרנית (ה SPD), שמחזיקה בקרן ע"ש וילי בראנדט (מקימה של המפלגה) שהיא גם אחד התורמים הגדולים לארגוני הקרן מתוך אירופה.
    אז איך זהבה לא תתמוך בו?

  2. כל מילה בסלע, התחושה שלי דומה – התנהגות הזוייה מבחינה פתולוגית – רף השנאה העצמית עולה על גדותיו עד למצב שה"אני" הפרטי אינו יכול להכיל זאת ואז השנאה העצמית הזו עוברת ל"אני" הקולקטיבי – המדינה, העם שלי וכו' וכו'…..

    1. רק תיקון אחד. הימין טועה כשרואה במעשים של השמאל שנאה עצמית, כיוון שהשמאל לא רואה עצמו חלק ממושא השנאה. זוהי שנאה (תיקון, מיאוס) של השמאל מישראל הציונית. הם לא מחשיבים עצמם חלק מהעם שנגדו מתבצעים פיגועים, חרמות, עלילות דם וכו'. בדמיונם הם לא עומדים בלהט ומנסים להוציאו עצמם מחשבתית מתוך כל זה.

      תחשבו על ילד "חנון" מושא הצקות ובריונות נגד קבוצת החנונים. האם קל יותר להלחם בהצקות או לשנות בגדים ולהתפטר מחוג השחמט?
      השמאל מתפטר מהעם. הם לא מעוניינים לקחת חלק, וזה הרבה יותר קל.

  3. "…הרי הפתולוגיה ניתנה כבר כבר ב-1936…"

    "…הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו…"

    אני מבולבל. עד עכשיו הייתי בטוח ש"העם הבלסטיני" הוא המצאה של 50 השנה האחרונות. מהציטוט הזה נובע שהביטוי "פלסטינים" קיים לפחות 78 שנים. אשמח להסבר.

    1. 1. לא כתוב עם פלשתיני, אלא פלשתינים- כלומר יושבי פלשתין
      2. הרעיון של עם פלשתיני שנבדל מהאומה הערבית נולד אצל חאג' אמין אל חוסייני בתחילת שנות ה-20, כמענה להתפתחות הציונות ולהצהרת בלפור. זה לא הפריע לפלשתינים להישלט על ידי הירדנים בין 49-67. לאחר 67 לקח לערפאת הרבה זמן לשכנע את הערבים בארץ שהם חלק מעם שצריך להילחם על עצמאותו.

    2. אף אחד לא אמר שזו המצאה של חמישים השנים האחרונות, אלא שלא היה אז כיבוש אלא שחרור שטחי מולדתנו.
      הלאומיות הפלשתינית היא אכן המצאה
      של כמאה השנים האחרונות, בשנות העשרים של המאה העשרים למנייין הנוצרים בידי המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני ימ"ש וזכרו כאמור לעיל בתגובה הקודמת אליך.
      מנהיגים ערביים אמרו במשך השנים בעתונות הערבית והבינ"ל שה"לאומיות" הפלשתינית מטרתה לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ.
      כל המושג פלשתין הוא לא ערבי ומקורו בשם פלסטינה שנתנו לארץ הרומאים ימ"ש וזכרם דרך הבריטים ימ"ש שכינו אותה "פלסטיין" שנובע ישירות מהשם הרומאי

  4. הבעיה איתנו שאנחנו לא יודעים איך לעשות אסטרטגיה, ומובלים ע"י רגשות ולא ע"י השכל… אפשר להגיע לתוצאות הרצויות גם בלי להתלהם על יו"ר הפרלמנט האירופאי. מה, בגלל שאחד צועק ומתלהם הוא פתאום אוהב ישראל ואחד שבחר בדרך פחות אסרטיבית הוא שונא ישראל?? מי שמע על דבר כזה??.. למה לעשות הצגה ודרמה יומית מכל דבר??

    לא נמאס לנו כבר לדפוק את הראש בקיר כל החיים, להתנהג כל הזמן באותה צורה??? תסתכלו על איך המדינה נראית. אין ערבות הדדית, אין אהבת חינם, אין צניעות ואין מידה אפילו קטנה של אמפתיה. צריך לשנות גישה- להפסיק עם הגישה האגרסיבית ומיליטנטית כלפי כל מי שמעז לפצות את פיו. אנחנו לא במאה ה-15. בסופו של דבר הגישה שלנו כלפי שונים מאיתנו מחלחלת פנימה אלינו ומביאה אותנו להתנהג באותה צורה אחד לשני..

    ולכותב… הכל נכון אבל איבדת אותי ב"נכדתו של קסטנר". מה קשור??? ביטוי חשוך וסטריאוטיפי.

  5. ארז, אתה חמישים אחוז תותח אבל מאה אחוז אפס. מה הקטע עם הדה-לגיטימציה למרב מיכאלי? וסבא שלה הציל אלפי יהודים אז לא הייתי מזלזל במקומך.

  6. להעמיד את הגרמני חסר-הבושה במקומו? מה זה משנה שהוא גרמני, תגיד לי? בגלל מה שסבותיו עשו אז יש לו פחות זכות להגיד את מה שהוא חושב? כן, גם המשפחה של סבתא שלי מצד אבא שלי נרצחה בשואה וגם חלק מהמשפחה של אמא שלי. הייתי באושוויץ וגם במיידנק. ראיתי את ערימות האפר ותאי הגזים, ואני לא מעז להשתמש בהם כנשק הפחדה המוני כנגד כל מתחרה פוליטי שיש לי.

    "עלילות דם"? עלילות דם זה להגיד שמה שהוא אומר זה עלילות דם, חתיכת דרעק פאשיסט קטן, השופר של המשטר. עלילות דם זה להגיד על שמאלנים שהם בוגדים. כל מה שאתה ודומיך יודעים לעשות זה לצעוק 'בוגד' ו-'אנטי-ציוני' לכל מי שלא מסכים איתכם.

    אבל זה בסדר, אתה תמשיך לצעוק עליי שאני בוגד, אני בסוף אחרי שאסיים את התואר השני בהנדסת חשמל, אהגר למדינה עם אנשים נורמליים, ואתה וחבריך המסיתים תישארו עם החיות שדוקרות אחת את השנייה ברחובות, עם החרדים הפטריוטים המקסימים שבמקום להתגייס מעדיפים לשרוף מכוניות משטרה ולזרוק חיתולים מלאים בקקי, עם סכסוך עמוק עוד יותר עם שכנינו וגם עם חברינו כמו ארה"ב, ומיליון וחצי ערביי ישראל ממורמרים. בהצלחה עם זה.

    1. "יהונתן הקטן", בבקשה, תעזוב כבר, אתה הגרוע מכולם.

  7. חוץ מזה שכתבת "עלילות דם" לא התייחסת בכלל לנושא הכתבה, מה אמר הגרמני(צורר היהודים?!)? העובדה ששרי הבית היהודי התלהמו, לא מעניינת, הרי גם להם יש "רפלקס" כמו שלך, והפוכה מזו של השמאל.

    1. הנתונים אודות המים הופרכו אפילו באתר זה. לגבי תגובת הבית היהודי, היא השיגה תוצאות חיוביות מיידיות: האיחוד האירופי התפתל כשטען ששולץ "רק שאל שאלה". ושולץ עצמו הודה שהופתע מהתקפת הח"כים, מה שמראה שלא מדובר בצורר לעומתי, אלא באדיוט שימושי שאינו מבין אפילו שמוליכים אותו שולל, ולכן הפעולה של חברי הכנסת מהבית היהודי היא פעולה אופטימלית בנסיבות אלו: הבהרת הטעות תוך שימוש בהלם. אני בטוח ששולץ לא יעיז יותר להשמיע דבר בלע ללא בדיקה מקיפה ותוך זהירות מירבית.

  8. ירון התומך בנכדת קסטנר…..בוא בבקשה לבודפשט, ( אלווה אותך אישית בביקורך ) היכנס למשרדי הקהילה היהודית ותקבל העתק היסטורי על התנהלותו האמיתית של קסטנר. האנשים היחידים שהציל היו בני משפחתו. ברור שיש לך בעייה עם זה, לכן הצעתי שתקבל המסמך הרשמי שלעולם לא יפורסם בישראל….